Sitat av
Bobben79
Tja, hvertfall kommunen virker det som. Folk som har vært på behandling og blitt nykter, så trenger de et sted å bo når de skal ut fra behandling. Da er det ofte de blir plassert i belastet miljø/nabolag, hvor du f.eks kan krite mer en nok stash naboen og er i gang igjen…
Mvh
Det er veldig ofte sånn. Men igjen, så er det de som får pressa igjennom å få bolig i et mer "normalt" nabolag også, og da er det ofte holdning som gjelder, hvor lyst man har til å bli rusfri, det igjen baserer seg en del på styrke vil jeg si. Det er også de som velger å leie privat etter behandling, og det vil jeg si krever litt mer fra vedkommende, da det noen ganger blir litt mer å holde styr på, fordi ettervern er for svakt(kommer helt an på ressurser og vilje til å opprettholde rusfrihet, som behandlerne ofte ser). De som faller utpå etter behandling er ikke nødvendigvis kriminelle, da noen får stønad fra NAV(uføretrygd o.l.) som holder økonomien gående bra nok, men tilbake på vilje. Igjen så er ikke vilje alltid cluet her, fordi det er en sykdom.
Mange sier også at LAR f.eks. gjør at man ikke er rusfri, men jeg mener dette er feil. Det er jo en medisin som bidrar til å holde en rusfri, altså frisk fra sykdommen. På lik linje med at de som f.eks. har hatt kreft ofte går på medisiner for at kreften ikke skal komme tilbake.
Sist endret av SaerDnAX; 4. desember 2024 kl. 17:27.
Grunn: Endring fordi autokorrekt slo inn.