Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3222
Jeg har røyka ganske aktivt i 3 år. For øyeblikket studerer jeg langt unna der jeg egt bor, og er avhengig av fly for å komme hjem til ferie. Forige gang jeg reiste hjem tok jeg tog for å kunne ta med meg østlandsgodis, det tok vell over 12 timer så jeg gidder ikke det igjen.
Har noen erfaring med å ta med grønnings i bagasjen når man reiser med fly? Er det risky med innenlandsreiser? Alternativet er å sende en pakke til en kompis hjemme, eller ikke ta med noe og worst case ikke få tak i bra shit på noen uker.
Det går bra så lenge ikke det er kontroll med narkobikjer, som skjer sjeldent på innenlands. Men det skjer, kan være lurt å vacuumpakke men om du røyker til vanlig så markerer hunden på deg uansett
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være stikk kontroll rett som det er eller utvalgt kontroll av bagasje om du har noe på rullebladet.

Tryggere å sende med posten selvom det også kan bli snusa og oppdaget.

Håper folk skjønner nå hvorfor narkoen blir dyrere jo lengre fra de sydlige grensene fordi det er en stor risk å frakte det.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svær liten risiko for å bli tatt så lenge du ikke gjør noe dumt. Har reist mye med fly, både innenlands og utenlands. Aldri sett en bikkje på innenlandsflyplass. Men du kan så klart være uheldig, men i 99% av tilfellene går det nok greit. Så lenge du ikke er i søkelyset til politiet.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hatt noe problem med det på innenlandsfly, har faktisk opplevd hund flere ganger på tog enn på flyplasser generelt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri hatt noe problem med det på innenlandsfly, har faktisk opplevd hund flere ganger på tog enn på flyplasser generelt.
Vis hele sitatet...
Istemmes. Hund forekommer nok oftere på tog/buss enn på fly. Har 3-400 innenriks flygninger de siste fem årene og har aldri sett en narkohund på en innenlandsterminal.

Hvordan kontrollen er på innsjekket bagasje aner jeg derimot ikke.
Anonym bruker
"Rask Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Send pakke til en kompis. No brainer
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Møtt hund ca 15% av gangene på innenlands og blitt dratt til side av noen vakter ved gaten fordi jeg så rusa ut sa de.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Møtt hund ca 15% av gangene på innenlands og blitt dratt til side av noen vakter ved gaten fordi jeg så rusa ut sa de.
Vis hele sitatet...
Om du har vorte møtt av bikkje 15% av gongane du flyr innanlands har du enten vore i ei anna verd, eller har eit rulleblad som gjer at snuten stiller med bikkje om du går på lokalbutikken.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du har vorte møtt av bikkje 15% av gongane du flyr innanlands har du enten vore i ei anna verd, eller har eit rulleblad som gjer at snuten stiller med bikkje om du går på lokalbutikken.
Vis hele sitatet...
Det siste kan kanskje være en faktor men tviler på at de setter igang bikkjekontroll sånn bare pga én passasjer. Hvis det er mye har jeg sikkert bare vært uheldig gjelder gardemoen og to mindre flyplasser begge deler i slusa ved landing
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Møtt hund ca 15% av gangene på innenlands og blitt dratt til side av noen vakter ved gaten fordi jeg så rusa ut sa de.
Vis hele sitatet...
I helvete, hvilken flyplassen lander du på???
Det er langt mer risikabelt å ha en 5g i lomma og bytte tog fra spor 2 til spor 10 på Oslo S enn det er å lande på innenlands flyvinger med en femmer i lomma.
Send med post. Null noia, null stress.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Møtt hund ca 15% av gangene på innenlands og blitt dratt til side av noen vakter ved gaten fordi jeg så rusa ut sa de.
Vis hele sitatet...
At du så rusa ut er en stor faktor. Har møtt på hunder to ganger, en ved landing fra utlandet og en gang ved overgang innenlands. Men den ene gangen jeg ble dratt til siden hadde jeg gitt litt faen, vi skulle til Tyrkia på ferie og jeg hadde tatt en temmelig heftig mornings.
Like etter sikkerhetssjekken spaserer en ung toller mot meg og spør om vi skal til Amsterdam, nei sier jeg, og viser billetten. Han så nesten litt skuffet ut da han inspiserte billetten og lot oss gå videre.

Fyren husket meg når vi landet hjemme igjen, ble dratt til siden i et sånt lite rom og fryktet anale konsekvenser. Men han spurte bare om jeg hadde røkt på mens jeg var i Tyrkia, prøvde seg litt på "du kan si om du har brukt til meg, det er ikke farlig". Jeg hadde faktisk ikke brukt mens jeg var på ferie, detox var litt av planen med turen. Etter litt så fikk jeg dra uten noe undersøkelse av kroppens hulrom.

Poenget er: utseende og oppførsel har veldig mye å si, tollerne er ikke idioter heller.
Briller får alle til å se litt mer stræite ut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Send pakke til en kompis. No brainer
Vis hele sitatet...
Klarte uheldigvis å gi ett KP her, og ville si ifra om det, hehe. Risikerer du ikke da at kompisen din får konsekvenser? Eller kan han hevde at dette ikke var noe han var klar over?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Klarte uheldigvis å gi ett KP her, og ville si ifra om det, hehe. Risikerer du ikke da at kompisen din får konsekvenser? Eller kan han hevde at dette ikke var noe han var klar over?
Vis hele sitatet...
Han kan hevde at han ikke aner hvem som vil han så vondt at de sender noe slikt i posten, og de vil ikke ha noe å ta han på med mindre han har noe hjemme og de bøller seg inn.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men han spurte bare om jeg hadde røkt på mens jeg var i Tyrkia, prøvde seg litt på "du kan si om du har brukt til meg, det er ikke farlig". Jeg hadde faktisk ikke brukt mens jeg var på ferie, detox var litt av planen med turen.
Poenget er: utseende og oppførsel har veldig mye å si, tollerne er ikke idioter heller.
Vis hele sitatet...
Har glemt flere ganger ved reiser til blant annet Amsterdam at det ikke er lov å ruse seg selv om man oppholder seg der. Minnet svikter når det er fristelser som flyter i mengder rundt meg. Fult mulig jeg kan slite med å huske det ved neste reise også, vi får se..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han kan hevde at han ikke aner hvem som vil han så vondt at de sender noe slikt i posten, og de vil ikke ha noe å ta han på med mindre han har noe hjemme og de bøller seg inn.
Vis hele sitatet...
Aha... det er vel en risiko noen tørr å ta men jeg er personlig en pingle når det kommer til onkel politi.

Ble plukka ut til en pat-down sist jeg landa fra Amstern. Det som gikk igjennom mitt hode ved øyeblikket var ikke ''oh shit jeg er fjern'', det var en bemerkelse om at han som ba meg spre beina var jævlig kjekk.
Mulig han plukka opp på at jeg spredde beina rimelig fort, sannsynligvis også noe lengre enn tenkt, var fjern. Det ble iallefall ingen probing, ingen spørsmål videre og han smilte heller ikke tilbake.

Så som enkelte her nevner, utseende og holdning har vel mye å si, på godt og på vondt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svær liten risiko for å bli tatt så lenge du ikke gjør noe dumt. Har reist mye med fly, både innenlands og utenlands. Aldri sett en bikkje på innenlandsflyplass. Men du kan så klart være uheldig, men i 99% av tilfellene går det nok greit. Så lenge du ikke er i søkelyset til politiet.
Vis hele sitatet...

Javel, så basert på egne historiske data så konkluderer du med at det er svært lav risiko, faktisk bare en prosent sjanse for at ting går galt? Det blir litt spesielt å dra den konklusjonen synes jeg.

Husk at mange flyplasser også har utenlandsavganger og da vil det være narkohunder på flyplassen nå og da. Blir ikke overrasket om tollerne lar bikkja løpe langs koffertbåndet både på innenlands og utenlands. Det er heller ikke utenkelig at det er narkobikkjer på random kontroll også på småflyplasser som kun har innenlandstrafikk.

Røngten er vel også i bruk?

Uansett, folk blir tatt med knark på tog, buss, og også innenlandsfly.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Har glemt flere ganger ved reiser til blant annet Amsterdam at det ikke er lov å ruse seg selv om man oppholder seg der. Minnet svikter når det er fristelser som flyter i mengder rundt meg. Fult mulig jeg kan slite med å huske det ved neste reise også, vi får se..
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har fått med meg er det landets lover som gjelder i dette tilfellet. Så du har lov til i være fjern i nederland.
Det er vell bare sekskjøpeloven som trumfer lovene i landet du reiser til.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Såvidt jeg har fått med meg er det landets lover som gjelder i dette tilfellet. Så du har lov til i være fjern i nederland.
Det er vell bare sekskjøpeloven som trumfer lovene i landet du reiser til.
Vis hele sitatet...
Det er feil.
wow trodde også ReeferBear hadde rett hær, når ble dette endret?