Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2009
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Siste spillet i denne sjangeren jeg spilte var Need For Speed Underground 2, og det begynner å bli ei stund siden.

I det siste har jeg hatt litt lyst til å spille litt bilspill igjen, men finner ikke noe som ser spesielt fristende ut.

Det jeg likte mest med NFSU2 var open world-settingen og ikke minst de forskjellige "gamemodes", race, sprint, drifting, drag osv. - finnes det noe mer moderne med samme type elementer?

Bonus hvis det ikke er EA.
The Crew er et open world bilspill, har ikke spilt det selv, men vurderer å kjøpe det da det ser ganske bra ut.
The crew er vel ikke så værst, krever internett forbindelse tho.
Burde sjekke ut nyeste NFS. Kom til pc denne uka
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Takk for forslag så langt!
Multiplayer er ikke så veldig interessant. Mye viktigere at singleplayer-delen er solid.

Glemte forresten også å si at det er et stort pluss hvis racingen foregår utenfor vanlige "baner", variasjonen i landskapet var en del av sjarmen til NFSU2.

Edit: pay-to-win og andre microtransactions er selvfølgelig uinteressant.
Sist endret av robhol; 19. mars 2016 kl. 10:02.
The crew er jo helt åpent kan kjøre på fjellet, om du har en bil som er oppgradert til å kjøre offroad.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Joda, men jeg ser mest etter singleplayer-spill.
Burnout Paradise.
Det er noe klur med tilleggsinnholdet siden spillet er utgått, men baseversjonen har plenty nok for å holde deg aktiv.
Høres ut som det perfekte spillet for deg utifra det du skriver her.

Ellers har jo GRID2 og Test Drive Unlimited også kommet siden du spilte NFSU2.

Vil også legge til at om du et fan av variert racing men ikke så opphengt i realisme så kommer TrackMania Turbo ut den 24. Mars.
Jeg er veldig glad i bilspill generelt, og spesielt open-world spill. Jeg synes at utvalget av nye, åpne bilspill er alt for lavt, så jeg er litt skuffet. Et relativt nytt spill som er open-world og flotte visuals er rebooten av Need for Speed, men dette spillet har fått relativt "meh" kritikk. Det er ikke et veldig spesielt spill, men utviklerne av spillet har lovet og lovet igjen at de skal utvide, fikse, patche og oppdatere, så jeg ville avventet med dette og sett an hvor spillet ligger om ca. et halvår.

Mitt favorittspill innen open-world bilspill er, og kommer alltid til å være, det originale Need for Speed: Most Wanted. Meget bra soundtrack, fete biler, stor åpen verden, politijakter og hastigheter på nærmere 380km/t gjør det hele til det beste open-world bilspillet jeg vet om.
Et annet spill som er verdt å se nærmere på er Burnout Paradise. Dersom du har en kontroller til PC'en har du ganske mange timer med moro i dette spillet.
Dersom du skal ha litt mer generelle bilspill (Kjøre race, ingen open world osv), så anbefales hele GRID-serien til Codemasters veldig varmt. I tillegg, hvis du er en fan av rally, slik som jeg er, så anbefaler jeg flere spill fra Codemasters. Disse er Colin McRae: DiRT, DiRT 2, DiRT 3 og DiRT Rally. Herlige rallyspill fra den ubestridte kongen av rallyspill.

Dersom du har/skaffer en Playstation 4 kan jeg også anbefale Drive Club. Dette spillet er kanskje det peneste bilspillet, og et av de peneste spillene som har blitt laget til next gen-konsollene hittil. Hvis du f.eks kjører i Jotunheimen i Norge, så kan du se fjellene flere titalls kilometer unna i krystallklar detalj, og dette er fordi alle tingene i Driveclub, selv utenfor banen, er kvalitetsteksturer. Her er det ikke snakk om noe flatt, påklistret terreng. Alt er skreddersydd og ingenting er resirkulert. Kombinér dette med dynamiske væreffekter (Det kan gå fra sol til regn på ett race) og et stort utvalg av biler og race, og du har endeløs underholdning. Spillet er dessverre ikke open-world. Gameplay-video.
EDIT: Driveclub har flere forskjellige typer race, som Hill Climb, Drift, Sprint, Duels, Time Trials og selvfølgelig vanlige race også.
Sist endret av Deadlock Radium; 22. mars 2016 kl. 12:34.
Kanskje ikke helt det du er ute etter, men eurotruck 2 er open world.
Med ratt og noen mods så er det merkelig nok ett morsomt spill der man skal kjører lastebil. Og driver eget firma.
Det er ikke like intenst som dirt rally men... :P
Anbefaler Forza Horizon 2 på det varmeste.