Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 21086
Fordi jeg er hyperaktiv og liker lego!
Kallenavnet mitt på dette forumet kom rett og slett av at jeg trykket "name suggestion" når jeg skulle lage en nye karakter i Tibia for mange år siden, og siden brukte jeg det på forumer. Får ofte høre av folk at de tror det er en kvinne i en anime serie, personlig synes jeg ikke det, men så har jeg aldri sett på anime heller..

Kallenavnene mine i det daglige er en helt annen sak. Ofte får man i min vennegjeng et kallenavn etter en tabbe. Rota du med feil jente forrige fest så kan du belage deg på å bli kalt for hennes navn/kallenavn/noe spesielt ved jenta i en måned, kanskje mye lengre.
Virker som om dem har sinnssykt bra norskundervisning på Universitetet i Beograd!

Jeg har forskjellige nick på forskjellige steder på nettet, og kalte meg noe annet her på freakforum før. Grunnen til at jeg byttet til 'etsi' var fordi noen bekjente fant ut hva det gamle nicket mitt var. Dette er personer jeg ikke vil at skal lese det jeg skriver om her på forumet ettersom at noen av temaene er litt tvilsomme - sett fra en gjennomsnittlig nordmanns øyne. Har ikke så veldig god fantasi, så endte opp med etsi etter litt spam på tastaturet. Sånn sett er det kanskje ikke det verste nicket man kan finne på.
Bruker egentlig nicket "Pepximas". Det sier vell seg selv hvorfor jeg valgte det, jeg drikker nemelig Pepsi Max.Men for å gjøre det mulig å bruke dette nicket på nettsteder osv, bytta jeg på X og S . Nå er det også halvt umulig å uttale nicket
Kaller meg Kalars som du ser, det kommer av når min far skulle lage MSN-adresse til meg i en alder av 11 år, ville han ikke at jeg skulle ha en msn-adresse som "lars.haavard.sloerdal@live.no" Derfor laget han kallenavnet Kalars til meg, og det har jeg liksom beholdt, men liker det ikke noe særlig.
Kallenavnet her fikk jeg etter at jeg og kompis så på south park kompisen min mente jeg var Cartman!
Enkelt og greit
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg har faktisk ingen tanke bak navnet. Er vel bare noe jeg syntes var tøft, og så tok det.
Kallenavnet mitt her er egentlig helt tilfeldig. Har veldig mange forkskjellige kallenavn på ulike nettsteder, men dette fikk jeg fra runescape og black knight, noe man slåss mot. Knix og knight ble litt likt, mens dare bare dukket opp.
Jeg lagde internettkallenavnet reitaner, ved å simpelthen sette sammen mitt mellomnavn og "er".
"er" for å snevre det inn til en bestemt person, nemmelig reitaner
Vil legge til at jeg er imponert over hvor godt du skriver norsk; mye bedre enn mange av brukerne her på forumet ...
Nicket mitt er en modifsert versjon av "d-fens" som er bilskiltet på en bil i filmen Falling Down. Før det kalte jeg meg Z-Dee (fordi jeg så en cd-plate på pulten min når jeg var 13.)

Nå til dags kaller jeg meg "turt|e" når jeg gamer fordi jeg digger Turtle i serien Entourage.
Unify fordi jeg ikke kom på noe bedre. Har et annet kallenavn som jeg bruker på litt mindre tvilsomme sider enn freakforum.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
I stand amid the roar
Of a surf-tormented shore,
And I hold within my hand
Grains of the golden sand-
How few! yet how they creep
Through my fingers to the deep,
While I weep- while I weep!
O God! can I not grasp
Them with a tighter clasp?
O God! can I not save
One from the pitiless wave?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Edgar Allan Poe - A dream within a dream

drøm på latinsk = somnium
Eldgammelt counter-strike 1.x nick. Spilte på den tid i klan med en som tidligere kalte seg Lexus(i senere tid nyhusern), ettersom jeg var et par hakk dårligere landa jeg på lada. Dette er vel det eneste stedet jeg fortsatt heter lada.
Children of bodom - sixpounder.

vokalisten roper bare Load the sixpounder, så kommer den fetese gitar soloen ever.
Jeg fikk nicket mitt fra et band jeg hørte på som heter Six Feet Under. En av de første skikkelige metal bandene jeg hørte på.
Sist endret av sixfeetunder; 15. april 2010 kl. 08:54.
Beis et kallenavn for hasj, som jeg lo av første gang jeg hørte det... Jeg registrerte meg her for å bruke rusmiddelforumet.
Fordi jeg er fettern din, kompis!
norgemann's Avatar
Trådstarter
5 20
OK!

Overrasket over faktumet at det var så mange av dere som svarte på min tråd!

Tusen takk! Nei, million takk!

Bare å svare på noe spørsmål som noen av dere stilte, jaså, likte germanske språk siden jeg var en liten gutt, viste at det var engelsk jeg skulle drive med, men skjebne førte meg til nordiske språkene, og mitt hoved fag på andelen for de skandinavske språkene på Universitetet (helt tilfeldig) var norsk, og er fremdeles.

Profesoren vår sa til oss at når vi er ferdig med studiene våre så skal norsken vår hørte ut som noe som kommet ut fra en bokmållærebok og nå kan jeg bekrefte det pga din kommentarer, ikke sant?

Ja, jeg har bodd i Beograd hele livet og jeg er serbisk. Og var egentlig født da gamle Jugoslavia var fremdeles aktuelt Fantastisk at du lærte meg et nytt ord (navnbror) visste ikke "imenjak" heter sånn på norsk, takk!

Jeg leste alle kommentarer, de er ganske spenende og morsomt! Det finnes noen jeg liker best, men jeg tror det er best å holde det på en hemmelighet. De fleste skal jeg bruke inn i oppgaven min, håper at jeg må ikke betale copyright til noen?

Hvis noen har spørsmål om Serbia, don't hesitate!

Ha det!
L33tSmiley. Fordi jeg er en h4x glaklænk.
Het først Silvercrest55, måtte registrere meg flere steder, så kunne jeg ikke finne på noen nickname så jeg tok det første jeg så, og det var Tastaturet mitt fra Lidl, det het Silvercrest, så måtte jeg bruke tall i registreringen, og da ble det 55.

Etter det kalte jeg meg Dr.Feelgood, fordi jeg var forelaska i sangen Interphace - Dr Feelgood. Også så jeg på en tegnefilm i Russland når jeg var liten og da het legen i tegnefilen Dr.Feelgood, bare på russisk.

btw her er sangen

http://www.youtube.com/watch?v=crnP5Euon7g
Toxicity/toxi hørte på System of a Down da jeg skulle lage meg en character på wow...og det er mitt nick enda :P
"its nice to be important, but its important to be nice. and if you ain't nice, there will be hell to pay"

det er jeg som følger etter deg når du går aleine i mørket med dårlig samvittighet.
Hadde et annet nick før, men da IRL-venner og bekjente kjenner dette nicket godt lagde jeg et nytt et.
Så rundt på de som var foran meg og fant en eske med Verbatim brennecder. Skrev Ver baklengs til Rev, siden jeg ikke har noe imot å fyre opp i ny og ne.
That's all
Sitat av norgemann Vis innlegg
Profesoren vår sa til oss at når vi er ferdig med studiene våre så skal norsken vår hørte ut som noe som kommet ut fra en bokmållærebok og nå kan jeg bekrefte det pga din kommentarer, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt litt som mangler, men som andre sier - skriver du mye bedre enn en stor andel av forumet sine brukere. Er noen ord innimellom som blir litt feil og noen setninger hvor f.eks. 2 ord har byttet plass. Men med tanke på at du studerer i beograd, og ikke har norsk som morsmål er det utrolig imponerende. Litt mer trening så er det ingen som hadde sett at du ikke var norsk
Berre er kort og godt etternavnet mitt. Samtidig er det litt gøy da det er nynorsk for "bare". "Det e itj Berre Berre".

Kalte meg Gollum etter jeg for mange år siden leste hobbiten, men dette ble straks populært da flmene om LOTR kom ut, så det ble endret til Goillum/Goilleh i fjortisstidene.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det er for- og etternavnet til to historiske storheter jeg har sett opp til siden jeg var liten, henholdsvis den tidligere amerikanske presidenten Franklin D. Roosevelt og multigeniet Benjamin Franklin.
Vis hele sitatet...
Når jeg ser deg, tenker jeg på Skilpadden Franklin! =D (http://www.imdb.com/title/tt0203254/)


Jeg har ikke hatt mitt nick så lenge, før jeg hadde dette het jeg noe utrolig lamt som jeg ikke tør si her. Heter Catnip fordi jeg ser for meg at det er urten katter ruser seg på (AWESOME), og fordi det er kort og enkelt. Dessuten er det feminint, og jeg liker å ha et nick som gjenspeiler at jeg er jente!
Mitt egentlige navn, Ida, er umulig å lage kallenavn til. Mine venner fra universitetet kaller meg Kula, da jeg med mine 60 kilo er feit og jævlig i følge dem.
Registrerte meg for første gang i rundt 06 med navnet Dibsent, etter å ha sett den fantastiske filmen Eurotrip med en dose alkohol i blodet. Som følge av alkoholen kom jeg søren ikke på hva den grønne drinken de drakk het (Absint, for de som ikke har sett filmen), så ble til at jeg satt og funderte på dette i en stund før jeg var rimelig sikker på at det var dibsent det var. Men den gang ei :P
Sist endret av Dibsent; 19. april 2010 kl. 14:28.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Berre Vis innlegg
Berre er kort og godt etternavnet mitt. Samtidig er det litt gøy da det er nynorsk for "bare". "Det e itj Berre Berre".

Kalte meg Gollum etter jeg for mange år siden leste hobbiten, men dette ble straks populært da flmene om LOTR kom ut, så det ble endret til Goillum/Goilleh i fjortisstidene.
Vis hele sitatet...
"itj" er ikkje nynorsk, berre for å opplyse
bolla3 Er et nick jeg bruker stort sett overalt. Det kommer av den gamle mailen min, bolla_bull[at]hotmail.com.
Så når jeg skulle registrere meg på en eller annen nettside (husker ikke hvilken) første gang for mange år siden tenkte jeg bolla, men det var optatt så da la jeg bare på et tilfeldig tall og dermed så ble det bolla3.
Sist endret av bolla3; 19. april 2010 kl. 16:02.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Morsom tråd det her Katten min het Tjoff, som er et ganske unikt navn, men jeg syntes det hørtes dårlig ut og det var vanskelig på engelsk, så jeg bare snudd det Hvorfor jeg bruker det vet jeg ikke, men delvis fordi det er unikt...
0bs. Nei etter en kveld med litt for mye blanding av stoffer så våkna jeg og tenkte, Obs. Det var ikke spesielt lurt.
Bruker et annet nick egentlig, men har ikke så lyst å bli kjent igjen ;P
Sitat av Joey Vis innlegg
"itj" er ikkje nynorsk, berre for å opplyse
Vis hele sitatet...
Er fullstendig klar over det. Men den setningen er godt brukt her i kjære trøndelag :-)
OnkelBlå fordi Politiet ofte kalles Onkel Blå, og siden de ikke er særlig populære her inne, særlig i Undergrunn og Rusmiddel under-foraene, så tenkte jeg at det kunne være litt morsomt for min del
Kenny fordi mellomnavnet mitt er kenneth, og da jeg begynte å vanke på nettforum eller chatting eller hva som helst, ville jeg ha et navn som alle kan uttale samtidig som det er enkelt og litt kult.
Har uten hell klart å få venner i det virkelige liv til å kalle meg det (kanskje litt tragisk, da kallenavn er noe man ikke skal gi seg selv ) men på nett kjenner alle meg som Kenny.
Vel Trollsauen fikk jeg vel egentlig av meg selv, Troll fordi jeg så ut som et på håret og sau pga ifølge folk har jeg mykt hår
Taka fikk jeg når jeg gikk i 8. klasse, husker ikke hvordan. Blir kalt det ganske ofte IRL og derfor har jeg beholdt det. Det er også veldig morsomt å late som jeg er fra Japan siden jeg har studert japansk og kan en del. Før det hadde jeg andre nicks som BogSkinka (fordi fettern min fant en bog skinke ute og kasta den fra vegg til vegg. En jævlig morsom opplevelse)
Itheru ble til når jeg skulle lage en dødsknikt når jeg fortsatt spilte WoW.
Jeg syntes ikke noen av de andre nickene mine passet til den type karakter, så jeg fant en japansk navnegenerator og surra til jeg fant Itheru :P

Im a nerd.
Dette er ikke mitt vanlig kallenavn, bruker helst noe helt annet, men tenkte å være ekstra anonym her på forumet.
Grunnlaget for kallenavnet mitt kommer av at jeg har hatt en sykkel med navn cannondale chase. Derav canchase.
(Ironisk nok er det mindre anonymitet etter jeg har avslørt dette ^^)
hm, relativt tilfeldig på et lan en gang i tiden. Var vel en kompis som sa noe sånn som at "du tar deg best ut i mørket, du " og så spilte jeg på det. I tillegg fikk jeg noe som var unikt(selv om jeg har samme nick som et kosmetikkmerke, methinks?).

Lykke til med oppgaven!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Shottas fordi jeg digger filmen "Shottas"
Vi skulle lage en bruker og mailadresse på videregående, så jeg tok de tre første bokstavene i etternavnet og satte sist så tok jeg de to første bokstavene i fornavnet og satte først.
Sånn ble det Leiha. Har brukt det i 12 år nå.
F4celess - skulle være med i Halo clan, et krav var at jeg bytta Gamertag til noe som var tilpasset clanen, det måtte være noe med -----Less WT. var litt lite kreativ og brukte Face, syns det ble litt kjedelig å se på så jeg bytta ut A'en med 4, så ble det F4celess. WT brukes egentlig ikke lenger men jeg gidder ikke å bytte på Xbox Live...

Olole - Nicket mitt på en bestemt nettside, nemlig Bungie.net, det var også Gamertaggen min på XBL en stund. er basert på Fornavnet mitt, og gjort om til røverspråk. (dodetot høroresos bobrora utot i rorøvoverorsospoproråkok)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg kan gjerne dele den korte historien til mine nicknames

Sio - Dette er initialene til fornavnene mine + ett valgfritt etternavn (dåpen tok så lang tid noen begynte å le, nok om det). Sio er som regel kontonavnet, Sio er meg. Men noen ganger kreves det at jeg bruker flere bokstaver, og da bruker jeg Snaddre som en kompis trodde jeg het på barneskolen. Ingen fortalte ham at jeg het Sondre og han trodde alle de andre tok feil helt til han leste navnet en gang. Snaddre ble et lite klengenavn siden.

Ithil---- Ithil er Sindarinsk og betyr "Måne", dermed er det fritt frem for meg og slenge på flere navn. Som regel kaller jeg meg dermed "Ithildae" som betyr Måneskygge. Men månedolk, månelys osv er også gjengangere. Dermed avslører jeg også tydelig at jeg spiller rollespill. Ithil- brukes på navnet til en karakter, et alter ego, og dermed mitt "display" navn.
Miyamoto er etternavnet mitt. Enkelt og greit.

Joshiwo, det gamle nicket mitt, kommer av at en kompis pleier å kalle meg Joshi-woshi. Det ble til slutt til Joshiwo.
norgemann's Avatar
Trådstarter
5 20
Sitat av F4celess Vis innlegg
... og gjort om til røverspråk. (dodetot høroresos bobrora utot i rorøvoverorsospoproråkok)
Vis hele sitatet...
Hva er røverspråk? Det du har skrevet kan jeg egentlig lese, det står: det høres bra ut i røverspråk; ikke sant?
Men, finnes det noen regler ved røverspråk?
F.eks. i serbisk har vi noe som heter šatrovački, det er en slags slang språk, og reglene er at du må ta første del av ordet og sende den tilbake, på slutten.
Det fungerer slik: Ord 'Zemun' som er en del av Beograd, på šatrovački heter Munze! Og så leker vi slik, for å unngå at de som ikke kan følge šatrovački kunne ikke forstå oss..
Er røverspråk noe lignende?
Sist endret av norgemann; 23. mai 2010 kl. 15:56.
Nicket mitt på nff, kommer fra en kompis som en gang slo sammen Ole, og ultimate, på wc3 lan for noen år siden, når jeg da presterte å skrive feil i nicket så blei jeg hetende Otimate, istedenfor Oltimate. Ikke spesielt kreativt eller fengende, men sånn har det blitt. På andre steder, feks. spill, bruker jeg etternavnet mitt med stor Q isteden for Ø.

"Regelen for røverspråket er at man etter hver konsonant legger til bokstaven «o» og den samme konsonanten igjen. En setning som «Jeg heter Eivind» blir dermed «Joj-e-gog hoh-e-tot-e-ror Ei-vov-i-non-dod». Språket er enkelt å snakke, men vanskeligere å forstå."
- Wikipedia
norgemann's Avatar
Trådstarter
5 20
Sitat av otimate Vis innlegg
"Regelen for røverspråket er at man etter hver konsonant legger til bokstaven «o» og den samme konsonanten igjen. En setning som «Jeg heter Eivind» blir dermed «Joj-e-gog hoh-e-tot-e-ror Ei-vov-i-non-dod». Språket er enkelt å snakke, men vanskeligere å forstå."
- Wikipedia
Vis hele sitatet...
Trolig morsomt!
Vi har ikke den type språklige leken her. Jeg vil sikkert fortelle kolegaene mine om røverspråk! Dode soskokalol bobloli ovoverorasoskoketot!
Sist endret av norgemann; 23. mai 2010 kl. 16:45.
Nicket mitt kommer fra ActionScript funksjonen OnClipEvent(){ }
Sist endret av onClipEvent; 30. mai 2010 kl. 11:43.
L33tSmiley er helt random, kaller meg vanlig vis "Don Dæhlen."

Dæhlen pga kallenavnet mitt irl.
Don pga min makt.