Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1198
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Kort fortalt bor jeg per dags dato i Trondheim, og skal flytte til Tromsø.

Trives godt med hip-hop/rave miljøet her i Trondheim, og liker plasser slik som Lokal, UFFA, Svartlamoen og resten av den generelle undergrunn.

Hvor finner jeg lignende kulturtilbud i Tromsø? Hva bør man engasjere seg i? Er det festivaler o.l., med samme "folk" som er verdt å gjøre seg kjent med? Hvilke uteplasser er det verdt å oppsøke, f.eks?

Er Nordlending selv, så jeg kommer godt overens med de fleste. Er også naturlig utadvendt så har ingen problemer med å "komme som jeg er" alene.

Også, hva er bra med byen, hva er negativt?

Håper på svar. :-D
Negativt er at circa er lagt ned, som i alle år har vært betydelig best på dette.

Bare og holde øyne og øre åpne. Er arrangementer både lukket og åpne i øst og vest.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor her selv og har egentlig ikke noe positivt igjen for byen. Snart bikker jeg 25-år her og da stikker jeg.

Angående rave-miljø er det nogenlunde oppegående, men ikke i samme skala som du finner sørpå - Som topkek sier, keep your eyes and ears open
Ravemiljøet i Tromsø er da høyst tilstedeværende. I høst er det blant annet Insomnia festivalen - der dunker det godt på både selve arrangementet og de organiserte etterfestene.

Innpass i disse miljøene har selvfølgelig noe med bekjentskapene man sitter med. Jeg liker meg godt i Tromsø og savner å bo der. Fin by med masse trivelige folk og helt greit med kulturelle tilbud. Er du glad i naturaktiviteter er det et jævla eldorado.