Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1969
Hola folkens.


Skulle gjerne fylt på mer tekst i Tittelen ovenfor, men vi tar det sånn sakte nedover istedet :P



Jeg har sanket i Guds hage i over 2 år nå, og har lest masser om det på nett, så jeg er oppdatert på "frontene" om jeg kan bruke det ordet.

Det spesielle er at de fleste jeg kjenner får jo selvfølgelig munchies (lysten på sukker-varer spesielt) og er i godt humør. Men når det kommer til "gidde-vilje" på f.eks å dra et sted for å kjøpe noe etc. så ender det som oftest med et "nei, orker ikke" osv.
Som jeg ville få fram ovenfor, så virker cannabis sløvende, eller "latskapende" om dere vil.
(OBS: Jeg vet dette gjelder ikke for alle røykere, kommer til poenget)

Greia er bare at jeg er alltid hyper når jeg røyker. Selvfølgelig får jeg mine late sider, som oftest når jeg allerede sitter, gravitasjonen er liksom for tung til å reise seg fra

Jeg får danse kick, og kan leke meg rundt en stund (da jeg ikke er så god så blir det som oftest max en time bare men :P )

Legger jeg meg og slapper av og roer ned så sovner jeg f.eks, men sitter jeg bare våken, så blir jeg hyper. må ha noe å gjøre liksom (Her om dagen f.eks så fleipet forloveden min om å vaske dassen, og jeg endte med å bruke 1 og halv time på å vaske den dassen. ble besatt liksom)

Forloveden min har en venninde som har gått på amfetamin, så vi har sett og hørt mye om rusen fra henne.


Ble vel egentlig en spørre-tråd på en måte men


Noen her som føler det samme ? Har liksom hørt at du blir så lat på cannabis, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir sånn (helt) som de "standard røykerne" som folk påstår.





AMEN
jeg vet ikke hvor gammel du er, men man har jo som regel en god del mer energi i kroppen som 16 enn som 26. så om du er en litt energisk type er det ikke noe uvanlig over historien din. om du hadde blitt merkbart mer hyper av å røyke enn du er nykter, så hadde det vært mer uvanlig. men iom at du merker at kroppen er vrien å få opp fra sofaen, så virker det ikke noe unormalt. jeg er ganske bedagelig i utgangspunktet og cannabis gjør meg som regel ekstremt lat og trøtt(derfor jeg ikke har røyka på lange tider). men det var ikke slik da jeg var 15. da var det hopp og sprett å bli besatt på småting er også ganske vanlig vil jeg påstå. kanskje ikke akkurat dassvasking men
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ofte slik at de deler hasjrusen i 2 deler:

1. Snakkesalighet, rastløshet osv..
2. Apati, sløvhet, lite snakkesalig

Jo oftere man røyker, jo mer må man ha for å oppnå del 1. av rusen.
Cannabis trigger endel signalstoffer, som serotonin og dopamin. Det er sikkert mulig at du trigges litt ekstra, og at dette gir seg utslag i at du blir litt gira.

At du bruker så lang tid på dovask er nok mer det at man lett kan få litt oppheng i ting når man røyker.

Drikker du f.eks. kaffe samtidig som du røyker, skulle nok det uansett langt på vei forklare en hel del - da tror jeg nok du vil oppleve en litt tilsvarende effekt som amfetamin: et gira oppheng.
jeg pleier å bli utrolig sløv og kan sitte inne i flere dager i strekk foran pcen
Cannabis kan virke oppkvikkende dersom du er litt småtrøtt fra før av.
Jeg blir også ganske gira av og til, når jeg røyker. Alltid jeg som kjører ut på munchies-mission, steiker pizza til gjengen og av og til rydder jeg også.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Trådstarter
Hei hei igjen !


Takk for mange bra svar - ser det er en del glipper fra min side her (trøtt vettu, døgna før jeg jobba i dag, er helt ødelagt nå :P)

Jeg er 21 år, har røyka i 2 år, siste året omtrent hver dag. Drikker ikke kaffe eller alkohol, har ikke rørt andre rusmidler enn cannabis (snuser jo men... ikke sigg), så det er derfor jeg spør liksom.
Og det med småtrøtt vet jeg ikke, kan ligge noe i det !

Jeg har ikke vært hos lege for å sjekke evt. "sykdommer" som gjør meg gira. men jeg sliter serriøst med å se på film osv. fordi det tar så lang tid før poengene kommer osv... skulle ha south park-marathon i natt, endte med at jeg så en eprisode i 5-10 min, så spola, så skrudde av og spilte gta III san andreas i en halvtime eller noe, så var det liksom kjedelig også. Blir liksom "for gira" om mulig :P
Men vil liksom gjøre alt på en gang når jeg røyker, ikke bare daffe foran pcen eller tven... (er ofte innom nFF da vettu, for at tiden skal gå, men svitsjer mellom ting jeg gjør ca. hver halvtime. har ikke tålmodighet til noe liksom


vet dette blir en rar tråd, men håper den ikke blir slettet for det. finnes det noe rastløs-på-cannabis syndrom tro ??? :P


PS: JA jeg er klar over at det ble veldig mye "liksom" i svarene mine (liksom) :P sorry for dem

AMEN
Sist endret av Tommen_; 26. april 2006 kl. 16:25.
Vet om enkelte som blir "gira" på cannabis og sløv/rolig på amfetamin, litt omvendt effekt i forhold til hva som er normalt. Der gjerne folk med adhd e.l...
Cannabis = sofa + junk + tv = sløv..

Kjenner to stk som sovna rett etter den første snorten av amf. ADHD barn. Så både cannabis og speed kan ha to vidt forskjellige virkninger på enkelte individer.
husker når jeg begynte å røyke bønner.da måte jeg finne på ting helle tiden.men nå 6år etter så har jeg blitt sofa sliter

Sitat av Hyperstate
Jeg blir også ganske gira av og til, når jeg røyker. Alltid jeg som kjører ut på munchies-mission, steiker pizza til gjengen og av og til rydder jeg også.
Vis hele sitatet...


løpe gutt altså.... *tjuetegn*

[quote=tomiz]Cannabis = sofa + junk + tv = sløv..


der kjenner jeg meg veldig igjen
Sitat av tomiz
Kjenner to stk som sovna rett etter den første snorten av amf. ADHD barn.
Vis hele sitatet...
Håper ikke de er barn fremdeles, da.

Tror du skal se litt på den adhd-teorien, ja! *flirer*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fant forresten ut her om dagen - helt til feldig via et program om Kongo-krigerne - at THC faktisk gir litt speed-effekt, hjertebank, agiterthet, mm. Det andre virkestoffet - husker ikke navnet - gav en mild, søvndyssende effekt.

Du har kanskje fått var med mye THC, eller er sensitiv for virkestoffet? Uansett, litt gira styring er å foretrekke fremfor å synke så dypt ned i sofaen at man nesten sklir ned i et sort hull...hehe.