Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 15986
Sitat av wallando
Jeg skal faen meg gå i Oslo! litt kjipt om fattern eller en eller annen nabb i familien ser på nyhetene da, og ser meg balle i marijuanna marsjen?! det er ikke fett
Vis hele sitatet...
Shit happens, bruk hettegenser/lue/solbriller kanskje hvis du er såpass nervøs for familiens reaksjoner?
Sitat av wallando
Jeg skal faen meg gå i Oslo! litt kjipt om fattern eller en eller annen nabb i familien ser på nyhetene da, og ser meg balle i marijuanna marsjen?! det er ikke fett
Vis hele sitatet...
Marijuana-marsjen er en demonstrasjon. En demonstrasjon er når folk vil uttrykke sin mening. Hvis du ikke kan stå for dine meninger, bør du kanskje la være å mene noe, altså la være å gå i marsjen!?
Sitat av voktern
Marsjer som dette har jo skjelden noe godt for seg, annet enn å fyre enda mer opp under bålet om oss røykere. Husker godt da jeg var ung og dum og deltok på dette, var ikke helt friske oppslag i nyhetene den kvelden gitt.

Det som oftest skjer er at det samles en haug av unge, som røyker gatelangs, står å skriker til politiet, og ellers bare skaper det bilde mange har av "oss", idioter heter det vel på godt norsk. Skal man ha en marsj skal det gjøres som en fredlig protest, uten røykingen, skrikingen og eller all den andre dritten folk klarer å finne på når de er fjerne.

Kjenner foresten til en av folka som var med å starte marsjen i oslo, og han er en av flere som sitter med samme oppfattning som meg.
Vis hele sitatet...
Det er Marihuana marsjen vi snakker om her voktern, ikke alkohol marsjen.
Folk vet at man skal oppføre seg rolig under en demonstrasjon, spesielt en hasj demonstrasjon..!
Den eneste gangen det har skjente ut litt var den gangen i Oslo da folk plutselig ville "ta igjen" når politiet arresterte noen, men det er jo lenge siden og alt har foregått fredelig siden da.
Og det er og flere år siden politiet sluttet å bry seg om all røykingen som foregikk under demonstrasjonen, de vil kun reagere ved bruk av hardere stoffer, noe som strengt tatt ikke har noe å gjøre i marsjen i det hele tatt..!
De kunne gjerne for meg hatt noen sivile som fersker de som prøver å presse på deg kokain når du er pisse fjærn... Fikk nesten noia da to stykker kom og skulle selge til meg på faapaa festivalen @ hausmania i fjor.. Folk skulle vært ransaka for piller og pulver før de slipper inn eller noe....
må jo delta på dette jeg kommer ned til deg Forconin, så går vi sammen. haha :P ArtStar stiller opp vett.
Jeg har litt lyst til å bli med.. jeg synes den burde avkriminaliseres..
Men hørte at det var voldelige sammenstøt mellom politiet her ett år..
mange ble skadet og greier? Litt skummelt med det da eller?

Hørte også et crazy rykte om at når man går i marsjen er det så mange som røker at man blir fjern bare av å gå i toget... det må vel være tøys, eller?
i år blir det Oslo for første gang.. gleder meg .. wheeeeeee(d) >)

legalize it man.

-dude-
Er litt enig med å legalisere det. Men da ikke for røyking, men for MS-pasienter (Multipel-Sklerose, ikke Microsoft avhengige!) og andre pasientgrupper som kunne få bedret livskvalitet.
Folk som misbruker rusmidler burde sendes til behandling,
slik at de kunne bli gode og lovlydige borgere. Da ville vi fått det mye bedre.
Mindre kriminalitet, ulykker og vold.
2 av 3 voldshandlinger begås i rus.
Lignende statistikker finnes for kriminalitet og ulykker.
Sist endret av smartgutt; 3. april 2006 kl. 18:11.
Du drikker altså ikke smartgutt? Og be de som har lagt statistikken din om å definere "rus" så skal du nok se at de fleste av de voldshandlingene er begått i alkoholrus.

Men er det bare jeg som ikke får opp Normal.no ?
Sitat av Forconin
Mekke NFF-banner og samle NFF-folka som skal gå i oslo på samme sted?
Vis hele sitatet...
Spør du meg blir dette helt feil. NFF er et forum med mange medlemmer og det sier sitt. Ved å lese en enkel post så ser du godt at det er stor uenighet her inne. Derfor blir en NFF-banner forbundet med dette forumet er for legalisering.

Ikke alle er like enige.
Vi lager en banner for faen, vi må jo møtes å gå sammen.
Er så klar for marsjen i oslo.
Blir bra!!
Sitat av fittnub
Men er det bare jeg som ikke får opp Normal.no ?
Vis hele sitatet...
http://www.norcan.org/forum/index.php?showtopic=3504
Er nok ikke alene der
Sitat av smartgutt
Er litt enig med å legalisere det. Men da ikke for røyking, men for MS-pasienter (Multipel-Sklerose, ikke Microsoft avhengige!) og andre pasientgrupper som kunne få bedret livskvalitet.
Folk som misbruker rusmidler burde sendes til behandling,
slik at de kunne bli gode og lovlydige borgere. Da ville vi fått det mye bedre.
Mindre kriminalitet, ulykker og vold.
2 av 3 voldshandlinger begås i rus.
Lignende statistikker finnes for kriminalitet og ulykker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Har alltid vært en lovlydig person fordi om jeg røyker. Har da aldri gjort noen andre noe vondt annet en meg selv! Kriminalitet er ikke bare knarkere som er i jackmode..
Tror ikke noen av de voldshandlingene du snakker om er begått av en person som er stein. MS-pasienter burde fått seg ei feit bøtte for lenge siden, uten tvil
Sitat av chanel
Tror ikke noen av de voldshandlingene du snakker om er begått av en person som er stein. MS-pasienter burde fått seg ei feit bøtte for lenge siden, uten tvil
Vis hele sitatet...
Heah, sant nok..

Prosjekt til de som ikke tror på chanel:

Steg 1: Finn 10 steine stonere (Som kun har inntatt cannabis)
Steg 2: Finn 10 fulle nordmenn (Som kun har inntatt alkohol)
Steg 3: Se hvem som oppfører seg mest aggresivt....
Joiner gjerne jeg! I Oslo....
Cannabis istedet for Alkohol =D
Dette er noe jeg har lyst til å gjøre, men jeg forstår ikke hvorfor man på død å liv skal røyke under marsjen. Det er ingen som hører på fulle folk, og med de fordommene som går ang. cannabis er det ihvertfall ingen som hører på noen som har røyka. Dette må gjøres på en seriøs måte, ikke av en gjeng 'unger' som går bare fordi det er en unnskyldning for å bryte loven i full offentlighet. Blir det skriking og bråk og tull, så stikker jeg, man er nødt til å få fram argumentene på en ordentlig måte...
"jeg er lovlydig fordi om jeg røyker hasj", nei så faen om du er!!

nFF banneren syns jeg dere skal glemme, jeg stiller meg ikke for legalisering for fem flate øre, og jeg tror ikke 100% av medlemmene her gjør det heller, så at dere går å vifter med en banner som sier "NFF ER FOR DOP" i den jævla marsjen deres, ser jeg ikke for meg!

last, så må jeg bare spør, og nå spør jeg ikke for å bli flamet om hva dere mener om dop osv, men tror dere egentlig at desse demonstrasjonene har noen POSITIV effekt for legaliseringen? sett at det sikkert blir oppstyr i en av de med politiet?
Disse demonstrasjonene vil ha en positiv effekt hvis de gjøres på en ordentlig måte. Hvordan skal man eller få sagt hva man mener, eller vist at man står sammen for en sak? Hva hvis Ghandi eller Martin Luther King jr. hadde tenkt "Nei, disse demonstrasjonene har ikke noe å si"

Du sier du ikke vil bli flamet med hva vi mener om dop, men da vil jeg gjerne vite hva du mener om det. Siden dette er i en tråd om marijuana, så tolker jeg det som at du er under den oppfatningen at marijuana er dop i samme familie som ecstacy og heroin. Det kan jeg bare fortelle deg, at det er det ikke. Hadde du tatt deg tid til å faktisk undersøke litt før du setter en merkelapp på ting så hadde det helt klart vært å foretrekke.
Sitat av Nenzo
last, så må jeg bare spør, og nå spør jeg ikke for å bli flamet om hva dere mener om dop osv, men tror dere egentlig at desse demonstrasjonene har noen POSITIV effekt for legaliseringen? sett at det sikkert blir oppstyr i en av de med politiet?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er bedre å demonstrere enn å ikke gjøre noe. Hvis man ikke gjør noe som helst skjer det ihvertfall ingenting! Nå skal ikke jeg delta heller, men det er fordi jeg ikke røyker selv og derfor ikke orker å bruke tid på det.

Hvorfor er du imot legalisering av hasj? Er du for kriminalisering av alkohol? Hvis du er det, kan jeg forstå at du ikke vil legalisere hasj, men hvis du mener at alkohol skal være lovlig og ikke hasj, da foreslår jeg at du setter deg litt mer inn i fakta før du deltar i diskusjoner angående temaet.
hva jeg syns om dop er irrelevant til denne posten, og saken.
Jeg spurte heller ikke om hva Ghandi og Luther tenkte, jeg spurte om deres personlige mening...

og forresten, "mr merkelapp", dop er vell synonym med narkotika, og så vidt jeg vet er marihuana et narkotikum, derav dop. correct me if im wrong...

edit: slutt å argumentere for alkohol* mot hasj, det er IRRELEVANT, alkohol er lovlig, hasj er ikke.
Sist endret av Nenzo; 4. april 2006 kl. 14:47.
Edit: Ser at Nenzo så feilen....

Anyway..

Alkohol er et løsemiddel...
Alkohol forårsaker mye mer skade enn Cannabis..
Hvert år dør tusenvis av mennesker pga alkohol.
I samme tidsrom dør det 0! av Cannabis..

Gi meg 1! godt argument for at Alkohol skal være lovlig og Cannabis ulovlig...

Edit2: Nenzo, drev å endra posten min når jeg så du hadde endret det
Sist endret av Forconin; 4. april 2006 kl. 14:52.
hvis du ser har jeg allrede rettet på det.. <cheers>

hahaha, om alkohol er lovlig har da vell for faen ingenting med saken å gjøre?
jeg driter i om alkohol er lovlig, tror du jeg kommer til å gå i noen demonstrasjon fordi om det er lovlig?
HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO?

jeg har ikke tenkt å argumentere om hvorfor det skal være lovlig og ulovlig, det er jo ulike synspunkter fra hver person, og mye med hvordan personen VIL det skal være....
Sitat av Nenzo
slutt å argumentere for alkohol* mot hasj, det er IRRELEVANT, alkohol er lovlig, hasj er ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er slettes ikke irrelevant. Alkohol er direkte skadelig, og fører direkte til mange skader i samfunnet. Utgifter grunnet alkohol er store (derav store avgifter på alkohol), men hvis hasj hadde blitt et lovlig alternativ ville trolig mange skiftet fra alkohol til hasj, og problemer rundt alkoholmisbruk vil mest sannsynlig synke.

For en stund siden hadde Brennpunkt et program på NRK som omhandlet rusmidler. De samlet et "ekspertpanel" som ble spurt hvilket rusmiddel de ville ha innført idag, hvis Norge hadde vært rusfritt fra før. Ingen mente at alkohol var det beste valget! To av de fire valgte hasj, mens de to andre valgte andre beroligende midler.

Skadevirkningene av hasj er minimale! Folk mister ikke kontrollen på samme måte som med alkohol, og hvis legalisering av hasj kunne ført til at folk drakk mindre alkohol er jeg fullt for legalisering.

Jeg sier ikke at nordmenn trenger å ruse seg mer, men det er et bra alternativ for å roe ned helgefylla til nordmenn.
Dop er såvidt jeg har forstått det kunstig produserte stoffer, som ecstacy og LSD (?), samt anabole steroider. Marihuana er en plante. Du spør om demonstrasjonen har noen positiv effekt, og indikerer med det at det kan menes at demonstrasjonen ikke har noe for seg, og at man kan like godt la være. Den eneste måten å forandre noe i samfunnet i dag er å demonstrere, det er å rope ut sin mening og å få så mange som mulig med seg, og når mange nok er enig vil myndighetene skjønne at dette ikke er noe de kan overse.

Du hevder så at argumentene for å sammenligne alkoholens lovlighet mot hasjens er irrelevant. La meg da spørre deg: Vet du i det hele tatt hvordan hasj ble gjort ulovlig? Vet du noe som helst om planten, om rusmiddelet?

For å gi deg et lite innblikk. På 1920-tallet i USA var hasj et vanlig stoff, brukt av arbeidere, hovedsaklig i sørstatene. Så, på 30-tallet kom tiden hvor alt skulle være ulovlig, og både alkohol og hasj ble gjort ulovlig. Det ble da påbegynt en enorm svartmalingskampanje i USA, hvor bl.a. navnet marijuana, ble tatt i bruk, myndighetene valgte å bruke et meksikansk ord for å gi hasjen et dårlig bilde. Propaganda som reefer madness dukket også opp, som overbeviste folk om at om du tok et trekk at marijuana ville du trekke ut i gatene og begå bestialske massemord. Mange andre land fulgte etter USA i denne lovgivningen, og i Norge ble også alkohol forbudt. I begge land førte dette til massiv sivil ulydighet, og det dannet grunnlaget for mafiaen i USA, som tjente seg søkkrike på dette. En liten sidenote til hasjens bannlyselse er at cannabis-planten er en av verdens raskest voksene planter (har lest at det er den raskeste), og at fibrene fra disse plantene er ca. 10 ganger så sterke som bomullsfibre. Dette var da selvsagt en enorm trussel for den amerikanske økonomien, hvor sørstatene primært bestod av bomullsfelter. Kan også nevnes som en grunn til at marijuana ble bannlyst. Alkoholforbudet ble endt, ettersom hoveddelen av folket ville ha alkohol som en lovlig vare, mens marijuana var mindre rotfestet i befolkningen, og hadde ikke stor nok presskraft til å bli lovliggjort.

Nå, en rask sammenligning av cannabis-stoffer og alkohol:

Hvor mange dør som en direkte årsak til alkoholforbruk i forhold til cannabisforbruk? Det er ikke mulig å dø som en direkte årsak av cannabis (overdoser forekommer ikke), mens flere tusen dør hvert år på grunn av alkohol.

Hvor stor prosentdel av all vold foregår i alkohol-rus, i forhold til cannabis-rus? Jeg har aldri i mitt liv blitt i nærheten av sint i cannabis-rus, mens med alkohol koster det ingenting å hisse seg opp.

Hvor mange barn får både høyttider, og til og med barndommen sin ødelagt av alkoholforbruk hos foreldrene? Tenk på det neste gang du sitter og spiser julemiddag, at nå er det flere tusen barn som lider fordi foreldrene deres drikker alkohol. Bare tanken på det gjør meg trist.

Sannheten er det, at mens alkohol ikke bare går ut over deg selv, den går ut over dine nærmeste, og også andre mennesker, går cannabis KUN ut over deg selv! du skader ingen andre ved å røyke, snarere tvert imot, du blir mer tolerant, og får større evne til å sette deg inn i andres situasjon, fordi du tenker på en helt annen måte.

Når du nå har lest det jeg skrevet, føler du virkelig at dette er irrelevant? at dette ikke betyr noe?

(jeg har brukt litt forskjellige ord på cannabis-stoffene, men jeg snakker om cannabis-stoffer generelt)

edit:

En annen ting er argumentet om det faktisk lønner seg for samfunnet at cannabis er ulovlig. Alle som har lyst til å prøve cannabis de klarer å skaffe det uten problemer, men ved å gjøre det støtter de opp om organisert kriminalitet. Ville det ikke da vært bedre om staten tok seg av salget, og heller kanskje tok noen prosent i skatter og avgifter, så våre eldre slipper å sove på gangen? Jeg hadde med glede betalt litt ekstra for det...
Sist endret av Tobb; 4. april 2006 kl. 15:12.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nenzo
hva jeg syns om dop er irrelevant til denne posten, og saken.
Jeg spurte heller ikke om hva Ghandi og Luther tenkte, jeg spurte om deres personlige mening...

og forresten, "mr merkelapp", dop er vell synonym med narkotika, og så vidt jeg vet er marihuana et narkotikum, derav dop. correct me if im wrong...

edit: slutt å argumentere for alkohol* mot hasj, det er IRRELEVANT, alkohol er lovlig, hasj er ikke.
Vis hele sitatet...

Verden er fulle av folk som deg som ser ting i svart/hvitt.
At du er så trangsynt at du behandler loven som den ultimate sannhet og at staten har "rett uansett", ser jeg på med medlidenhet, ja du leste rett, jeg syns synd på deg..

Som tidligere fakta har vist så dør mange flere nordmenn av alkohol enn alle stoffene på narkotikalisten samlet!

Selfølgelig er det ikke like mange som knarker som drikker, men når det ikke er påvist et (og nå begynner jeg bli lei av å repetere) dødsfall av THC forgiftning, så lener jeg meg tilbake og sier: "i rest my case".

Den eneste risikoen ved cannabisrøyking er lungesykdommer.
Om man går over til mer sunne metoder av inntak, som spising, drikking e.l. er den eneste risikofaktoren (som fremdeles omstrides) utløsning av latente psykoser.
Psykoser som allerede ligger der, på godt norsk.

Tilogmed folk innen politiet reagerer på dagens cannabislovgivninger:
http://www.fwweekly.com/content.asp?article=3271

Alt angående narkotika burde håndteres av de offentlige instansene som har kompetanse, det vil si helsemyndighetene.

Jeg synest nFF banneren er en heller dårlig ide ettersom det retter unødvendig oppmerksomhet til vårt lille sted.
Og som du sier, ikke alle deler synet om dekriminalisering eller legalisering for den del.

"Narkotika" er et løst juridisk begrep som omfatter alle stoffer på narkotikalisten og de stoffer som måtte rammes av derivat paragrafen. Som er så løst definert at den faktisk kan omhandle noe så banalt som spylærveske..

Alle disse omstendighetene, og det faktum at jeg personlig kjenner flere som bruker cannabis og lever vanlige familieliv med jobb, hus, bil, barn, huslån og alt annet som følger med, uten problemer. Og at det er den juridiske statusen og alt som omfatter det som er den største destruktive faktoren i saken (rulleblad, jobbmuligheter skrenkes inn osv, "stemplet" av medmennesker i lokalsamfunnet).

Jeg arbeider, betaler skatt , i bunn og grunn en produktiv borger, men pga min personlige preferans skal dere jage meg som det "ufyselige dop-dyret" jeg er ser jeg på som ren idioti.

Og sist men ikke minst, tror dere virkelig at dere kommer til å få slutt på "narkotika"?
Ser man på helheten, har det aldri, og vil det aldri bli slutt på stoffbruk.
Men man kan i det minste kutte ut BS propagandaen, presentere ekte fakta, definere en linje mellom cannabis og de andre stoffene.
Her kommer dere vel med snakk om signaleffekter... det kan dere pakke i dere..
Altså fine fruer får lov å plante opiumsvalmuer i hagen, men bønder får ikke dyrke THC fri industri-hamp? please...
Sist endret av Dodecha; 4. april 2006 kl. 15:25.
Nesten som det frista å hive seg igang med en diskusjon rundt dette med hasj/alkohol legalt/ikke-legalt. Men tror ikke jeg gidder siden det ikke er mer enn en måned siden sist. Vi får vente til ut på sommeren med en ny slik diskusjon.
Det hjelper i hverfall mer enn det gjør om vi lar være... Sånn nå har du fått et svar, så da slipper du å komme med flere idioteste påstander i denne tråden. Ha en fin dag!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
OK. Ja, det hjelper å demonstrere. Dess flere folk som er med i en demonstrasjon, dess mer mediaoppmerksomhet får det, og igjen; flere folk får det med seg. Burde vel være rimelig lett å fatte i grunn...
påstander? heh, hvilken påstander er det du prøver å peke til? :-)

edit; tias, i teorien er det sånn en demonstrasjon funker, men vi vet jo alle fra erfaring at det er som regel ikke sånn det ender opp
derfor lurte jeg på om dere trodde at resultat\medias-syn på demonstrasjonen kom til å ende til en fordel, for de som vil legalisere marihuana
Sist endret av Nenzo; 4. april 2006 kl. 15:49.
Påstanden om at sammenligningen mellom cannabis og alkohol er irrelevant for eksempel.

Meningen med marsjen er nok ikke å forandre lovene på en dag, men det bygger opp under bildet av at hasj har blitt mer og mer vanlig, og at flere og flere bruker det. Når 25% av alle mellom 18 og 24 år i Oslo området har prøvd det, vil det bety at hasj ikke er noe som kun brukes av de som "faller utenfor". Hvis denne marsjen gjør flere oppmerksom på at det ikke bare er de som vil legalisere, så vil det føre til økt oppmøte til neste års marsj, og fortsetter det på samme måte har vi kanskje resultater om noen år. (ikke nødvendigvis legalisering, men en annen type lovgivning når det gjelder straff)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, nei, jeg tror ikke noen her er så dumme at de virkelig tror at cannabis kommer til å legaliseres etter årets marsj eller noe. Men, hva skal en liksom gjøre da? Vi er en forfulgt og hatet gruppe i store deler av samfunnet - til tross for at vi fins overalt. Hvis folk ikke tør stå frem i lokalsamfunnet så er en slik marsj en god idé: vis at det er mange av oss.

Over tid tror jeg ikke det er stort annet å gjøre. Cannabis har vært et populært rusmidel i mange, mange år nå, og er vel det mest brukte rusmidlet i Norge etter alkohol, og jeg ser ikke for meg at dette vil forandres med det første. Så ja, å marsjere for frihet og likestilling er noe jeg vil oppfordre alle til å gjøre. Mange andre land har fått en mer liberal holdning til cannabis de siste ti årene, og i store deler av Europa er det nå avkriminalisert. La oss håpe det samme skjer i Norge, over tid :-)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nenzo
altså, dere som driver å sier jeg ikke har peiling bla bla bla, jeg spurte om dere mente det hjalp med å demonstrere, just as that, jeg spurte IKKE om sammenligning av alkohol og marihuana, jeg har heller ikke sagt jeg er for alkohol heller?
Har jeg sagt at loven er den ultimate sannhet?
Nei, så hvis dere ikke har tenkt å svare på det jeg spør om, så hold heller kjeft.
Vis hele sitatet...

Jeg går heller ut å demonstrerer min mening, enn å sitte slappt forran pc'n som den sofav elgeren du ser ut til å være.
Altså du kan jo ikke bare forvente at ting skal skje for deg?

Sitat av druefis
Herregud vil dere virkelig gå å skjemme dere ut for alle normale mennesker????
Vis hele sitatet...
Definer "normal" ?

Er du VIRKELIG så svart/hvit som du gir deg ut for?
Sist endret av Dodecha; 4. april 2006 kl. 18:54.
Men uansett: jeg stiller opp jeg, og det hadde og vært litt kult å møtt noen av dere som har tenkt til å møte opp i Oslo.
Si fra hvis noen er hypp på å gå sammen i Oslo a..! Sikket folk i de andre byene som vil vite sånt og forresten..
Sitat av Vomitpuke
Vi lager en banner for faen, vi må jo møtes å gå sammen.
Er så klar for marsjen i oslo.
Blir bra!!
Vis hele sitatet...
For å si det slik, synes du helt erlig fra et objektivt syn at det bør lages en NFF-banner?? Hvis det blir gjort så menes jeg det vil kaste et lys på NFF som sier at alle på NFF er for den samme saken. Er det bare jeg som tenker slik?

Det er kanskje litt dumt å spørre om dette inne på denne tråden siden den heter "Marijuana Marsjen 2006" da...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nenzo
dodecha, er alle som er uenig med deg svart\hvit eller "sofaselgere?"

Jeg jobber, betaler skatt, reninger, mesteparten av fritiden min går med til trening og venner...
så "mr slapp pcslave" kan du spare meg for ;]
Vis hele sitatet...

Greit jeg var kanskje litt dømmende i å kalle deg sofavelger ettersom jeg ikke kjenner deg og dine. MEN jeg mener fortsatt at man må ut å vise sin mening mot det vi mener er urettferdig, bedre det enn de andre alternativene:

a) Voldelige handlinger for å påtvinge våre interesser
b) ikke gjøre noe.
Heldigvis finnes det normale mennesker som respekterer andre sine valg og viser hensyn...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Normale mennesker? Normal er noe man definerer selv. Selv ser jeg på allmennheten i Norge som "normal". Og folk som røyker hasj og er i kontakt med andre "narkotiske" stoffer, er sosiale avvik
nåja proxick, ikke så negativ til dop! jeg vet hva som ligger i nattbord skuffen din!

*ler*
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av druefis
Normale mennesker røyker ikke hasj å de ser ned på de som gjør det! Derfor!
Vis hele sitatet...
Vel, hvis det er slike standarder du setter for normal så kan jeg informere deg om at allmenhetens meninger ikke nødvendigvis er riktige. For 50 år siden så den gjennomsnittlige Tysker ned på Jøder - det samme gjor forøvrig store deler av verden ellers - og ja, noen gikk faktisk så langt at de DREPTE disse fordi de var nettop det, jøder. Vel, i dag ser de fleste ned på et slikt syn. La oss håpe det samme skjer med hetsingen av uskyldige cannabisbrukere!

Og ja, det blir det samme. Jøder er troende, de velger å være religiøse, akkurat sånn som du velger å være en ignorant idiot her på forumet, og igjen, som cannabisbrukere velger å bruke nettop cannabis.

Det å se ned på andre mennesker pga. deres trosretning, ruspreferanser, holdninger, politiske valg (så sant de ikke rammer andre på en negativ måte) og ikke minst, seksuell legning - er IKKE NORMALT I MIN BOK!
Nenzo: når du skriker ut ting som "jæva marsjen deres" og slikt mister du veldig mye seriøsitet. Viss du kunne ordlagt deg på en bedre måte ville du kanskje fått svar på det du spør om. Å ikke mange andre sitt syn på saken. Og hva tror du? at viss en sitter på rumpa hjemme i stuen å røyker hasj vil være mer positivt for legalisering, enn viss du faktisk viser at du har meninger og er villig til å vise den?

Druefis: Du kaster bare frem tull nå. Hvorfor gjør de det? Jeg vil si at det er mer uvitenhet og dårlige holdninger. Selvom mange mener at hasj bruk er det samme.
Intrance: hva jeg tror? jeg tror at det er komplett WASTE OF TIME. Jeg tror dere skal vente til det gror mose på dere før det blir legalisert! Jeg syns det er helt patetisk at dere i det hele tatt prøver når dere vet hvordan samfunnet, genrelt sett (værtfall de som styrer nå) stiller seg til narkotiske middler, regardless of hvor bra det er som medisin blah blah blah. Og ja, jeg kan godt innrømme at jeg ser ned på de som driver med narkotiske middler, og dette er et synspunkt jeg har tenkt å leve videre med!

Og nei, jeg ønsker _IKKE_ kommentarer på _MITT SYNSPUNKT_. Kommenter denne posten til dere blir grønn, jeg svarte på spørsmålet til intrance, jeg prøver ikke å provosere dere som er for legalisering, dette er ganske enkelt min personlige mening!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nenzo: Cannabis er ikke narkotisk. Les fremmedordboken din bedre, gutt.

Jeg kan ikke annet enn å syns synd på folk som har slike åpenbart negative og segregerende holdninger til andre mennesker, hvordan i helvete kan du mene at du er bedre enn andre fordi du har andre preferanser enn de? Det går ikke ann å distansere deg fra andre på den måten! Jeg blir ikke overrasket hvis jeg får høre at du i tillegg er homofob og rasist, for å si det sånn, både homofile og fargede har kjempet akkurat samme kampen som cannabisbrukere mot akkurat samme mennesker som deg, Nenzo.
Nenzo: la meg spørre deg om en ting, om det er en sak du virkelig hadde brydd deg om.. er det så vanskelig å forestille seg å demonstrere om det?
Homer Simpson-logikken er i sving =)

...
Jeg tror egentlig at før man kan speide etter dekriminalisering,
må det store folketall forstå at det faktisk ikke er så farlig som tidligere innprentet.
Men det holder ikke å bare ha beviser, man må faktisk riste litt i dem som
fortsatt holder på utdatert resonnering.
Det er svært svært mange av dem.
En marsj hjelper det, men det er i dagliglivet man må være sterk,
og utfordre de som sprer feilaktige holdninger
Sitat av druefis
Tror du at du får jobb hvis det står jeg røyker hasj i panna di? å det med vennene dine, sier jo bare hva omgangskrets du har! dessuten leder hasj til sterkere stoffer, ja det gjør det! Jeg har selv vært tung rusmisbruker, men kommet meg å blitt normal. Den tankegangen dere har, hadde jeg også..Det er en grunn til at det er ulovelig ikke sant? Det alkohol argumentet er bare latterlig.
Vis hele sitatet...
Heah, jeg har jobb.. Har forsåvidt bedre jobb enn alle jeg gikk i klasse med på Videregående og Ungdomsskolen.. Så akkurat det argumentet burde du kanskje vurdere å skrote.

Og hva faen vet du om min omgangskrets? Flere som ikke bruker andre rusmidler enn alkohol i den enn det er brukere av Cannabis o.l.. Litt fordommer å merke druefis? Synes det begynner å nærme seg personhets når du begynner å prate dritt om vennene mine..

Samme går for at det leder til sterkere stoffer. Eneste grunnen til dette er forbudet... Når man først har krysset grensen for ulovlige stoffer er det et mye mindre steg å gå over til hardere ting + man kommer inn i miljøet.. Hvis det hadde vært avkriminalisert/legalisert ville man slippe dette problemet.... Da frigir man også masse av politiets ressurser til alvorlig kriminalitet istedet for at de skal hore rundt på romerike og ødelegge rullebladet til folk som nyter en joint i ny og ne... (Se egen tråd om razzia på romerike..)

Gi meg en SAKLIG grunn til at det er ulovlig da??

Og bare sånn for syns skyld.

Dødsfall som følge av alkohol i året: Mange
Dødsfall som følge av Cannabis i året: 0

Ser du et mønster?
Sist endret av Forconin; 5. april 2006 kl. 10:41.
litt offtopic, men når ble du "normal", druefis? for to dager siden skreiv du hvor fjern du ble av 5 valium
Sitat av Nenzo
"jeg er lovlydig fordi om jeg røyker hasj", nei så faen om du er!!

nFF banneren syns jeg dere skal glemme, jeg stiller meg ikke for legalisering for fem flate øre, og jeg tror ikke 100% av medlemmene her gjør det heller, så at dere går å vifter med en banner som sier "NFF ER FOR DOP" i den jævla marsjen deres, ser jeg ikke for meg!

last, så må jeg bare spør, og nå spør jeg ikke for å bli flamet om hva dere mener om dop osv, men tror dere egentlig at desse demonstrasjonene har noen POSITIV effekt for legaliseringen? sett at det sikkert blir oppstyr i en av de med politiet?
Vis hele sitatet...
Tror du seriøst vi går i den marsjen med en banner som det står NNF er for dop? tulling.
Vi lager jo den banneren for at vi skal vite hvem som er brukere her, sånn at vi kan ha det litt kult.
du er bare useriøs du.

Sitat av Kims lek
For å si det slik, synes du helt erlig fra et objektivt syn at det bør lages en NFF-banner?? Hvis det blir gjort så menes jeg det vil kaste et lys på NFF som sier at alle på NFF er for den samme saken. Er det bare jeg som tenker slik?

Det er kanskje litt dumt å spørre om dette inne på denne tråden siden den heter "Marijuana Marsjen 2006" da...
Vis hele sitatet...
Den har vi sikkert bare for å samles, hadde ikke akuratt planer om å gå rundt å vifte med den i marsjen hvis det er det du tror?
Har respekt for de som faktisk ikke liker hasj på dette forumet også.
Det er en ting som blir sagt av nenzo jeg kan si meg enig i: Det blir ikke riktig å gå med en nFF banner, fordi det gir uttrykk for at hele nFF støtter marijuana-bruk. Stemmer heller for at vi avtaler et tid og sted for å møtes, og går sammen, for det er vel det som var hovevdgrunnen til en banner, å samle nFF-ere.
Valium til medisinsk bruk er vel ganske lovlig da?

Og det siste argumentet ditt glir bare inn i rekken over usakligheter... som Forconin prøvde å poengtere så hadde vi sluppet å handle av de kriminelle miljøene om Cannabis var lovlig, det store problemet nå er miljøet rundt det, ikke selve stoffet.. iallefall sånn som du vil ha det til.

Skal ikke sitte her å være altfor positiv, for et misbruk av cannabis er ikke sunt for noen, men det de fleste her bør skjønne er at det er forskjell på bruk og misbruk!

Akkurat som at du druefis, ikke misbruker valium, men bruker det. Eller tar jeg helt feil nå?
Men hvordan kan du ha fordommer til oss som bruker et ulovlig stoff, når du selv også bruker et stoff ulovlig? Dobbeltmoral?

Det at hasj leder til sterkere stoffer det er vel GRUNDIG motbevist, bare se på nederland. Der ble vel hasj lovlig i 1976 (?). I perioden 1980 til 1996 økte gjennomsnittsalderen på heroinmisbrukere i nederland fra 23.1 til 37.0, og det sier vel sitt.