Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3205
Jeg er ganske interresert i mekanikk, men jeg aner ikke om det er noen andre her som føler det samme. derfor setter jeg opp denne posten i et forsøk på å finne ut hva dere liker å gjøre. har du en hobby du vil fortelle om så føl deg fri for å skrive.

(Mods: hva med et mekanikk-rom?)
Tja.. Jeg som mange andre har data som hobby. Selv driver jeg mye med jakt og fritid, Snowboard på sommeren.

Kunne selvsagt ha fylt dette litt mere ut, men ser på en film as we speak
Du/dere kan jo gjette/utfylle dere til resten.
Min største interesse er film og data. Heldige meg har oppvokst med datamaskin stor del av livet - og dagens teknologi gjør jo at det er mulig å redigere film på data. To interesser mikset i en

johnny: Vet at finnmark er kaldere enn bergen, men... Snowboard om sommeren?
Vel, jeg driver som kjent med ekstremsport, skal ta fallskjermhoppersertifikat (med mindre jeg flytter til voss på Snowboardlinje/Idrettsfag) til sommeren, kjører snowboard hardt året rundt, 1+ ganger i uken i vintersesongen og camps+dagsturer om sommeren til Folgefonna Skater litt på Nøstet skate-og sandhall i Bergen, og litt street, ikke noe big.

Er også litt nerd, driver på med PC, film og media, begynner å bli stadig mer interessert i scooter og mopeder da jeg nettopp har fått min egen scooter!

@marsboer: Både Folgefonna og Stryn er skitrekk som har sommerski (begge trekkene ligger da på en isbred)
De flese hobbyene mine foregår på data.
Mesteparten av fritiden min bruker jeg på å jobbe på et HL2-MOD prosjekt hvor vi bygger hele Half-Life 1 opp fra grunnen av inne i source motoren.
(Samme grafikk kvalitet som Counter Strike: Source)

Prosjektet heter ”Black Mesa” (tidligere kjent som Black Mesa: Source) og nettsidene kan du finne her.
[COLOR=SlateGray](Jobber forresten som ”Texture Artsist/skinner”)[/COLOR]

Om sommeren driver jeg veldig mye med fiske, kanskje mest fluefiske.
Jeg skater! Utrolig digg sport. På solfylte lørdager tar jeg og venna mine med bretta våres ned til rådhuset, ser på japanere og bare slapper av. Ingenting er diggere enn en kald 1,5 liter cola, 20 varmegrader og varm bris fra havet ved Aker Brygge. Har utrolig mange gode minner fra skatesessionsene i fjor. Deltok også i en lokal konkuranse rett ved meg.

Skateboard er den råeste sporten for folk som hater lagsport med trenere som gir ordre og plager livet av deg. Skating gir også et litt rebell stempel, så man kan si at man får litt mer positiv oppmerksomhet av jentene .
Pc, Dama, Venner, Fest, 125cc, Pyro, snowboard (alt som er gøy egentlig)
Driver med levende historie/blankvåpen(hva er bedre enn å løpe rundt med sverd og rustning ), bueskyting, hi-fi, smiing, og data. En fin og grei blanding som gjør at jeg til en hver tid alltid har noe å gjøre . Data var den store lidenskapen en god del år, men har nok mistet litt interessen de siste årene, særlig etter jeg skaffa meg en laptop.

Før holdt jeg også mye på med pyroteknikk og elektronikk(lodding av kretskort, pls-er osv), men det har det dessverre blitt mindre av de siste årene.
Mapping.
Er ganske interessert i koding også, vil leve på det.
Jeg....Driver endel med DJ'ing og musikk! Driver å mekker ting med hovedsaklig Reason og sparer til hardware så jeg kan få litt bedre lyd og bedre føllse i arbeidet mitt!
Går vel mye tid i det....ellers leser jeg litt om rusmidler og religion på nettet...henger på msn!Lærer meg om synths osv....og jeg liker å danse da!

Liker damer da seff,....hmm åja, starta med Parkouring! Er litt n00b, men driver å trene på ting å tang! tar basic lette ting, men trenger trening for å kunne rulle over!
Grantax, hvilken motor mapper du til?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Over de siste årene har jeg utviklet en interesse for kampsport, meditasjonskunst og kinesologi.
De siste 3 årene har det gått i tai chi, som både er en meditasjonskunst og kampsport.
"Hvordan kan man bruke kroppen til å gjøre sinnet bedre", for å si det slik...

Har jo drevet med data en god stund, men har aldri vert hverken en hardwarenerd eller softwarenerd. Prøvde meg på kode i fjor og la opp rimelig fort, var ikke morsomt å sitte å pirke. Jeg kan det som trengs for å holde pcen i form kan vi si.

Skolen har gjort meg meget interrisert i film. Kanskje ikke så rart siden jeg går media og kommunikasjon.
Det og skriverier. Jeg har skrevet korte og lengre historier om fjerne land (osv.) siden jeg kunne forme ord og håper å kunne gjøre noe ut av det en dag.

Altså er mine interesser delt mellom flere grener.
hmm, foto er min største lidenskap, kunst generellt, photoshop, RTS spill, dama selvfølgelig, lære noe nytt osv;D

Edit: og film selvfølgelig
Omtrent all fritida mi går med til og jobbe med musikk, sparer til synth, 2 turntables og dj mixer. skater også en del, og nerder litt på pc'n. + +
Trøtrial...
en del mekking og reparering
Mye ekstremt
- deltids alkoholiker
- sette opp maskiner i inventar som eks bokhyller / sofa / skap o.l.
- sove
- ellers musikk og video + bilde behandling
Sitat av gæærn
Ingenting er diggere enn en kald 1,5 liter cola...
Vis hele sitatet...
åjoda, sett deg på f.ex. aker brygge med en duggfrisk 0,5 (i nødstilfelle kan 0,4 gå an)... aaaah, fordi jeg fortjener det...
Angående mekanikk, jeg er utdannet automatikkmekaniker(lærling i det minste) og kan anbefale det. Både som jobb, hobby og livsstil! Som viden kjent så kan jo vi automatikkmekanikere alt som er å kunne og kan gjøre en hvilken som helst jobb i en hvilken som helst sammenheng

En fin hobby(men noe dyr) er jo å automatisere ting rundt deg. Og da har du utrolige mengder med utfordringer. Ting som slår meg umiddelbart er jo å automatisere markisene med vær og sol måler, innstallere alarm i huset, automatisk lufting med vinduene, sentralstyring av lysene i huset(da begynner vi å komme farlig nært elektrikerarbeid og anbefales ikke). Så kan du jo leke med bilen din; installere pneumatikk som åpner dørene v.h.a. fjernkontroll, regnsensor på takluka.

Eller bare kjøpe deg en billig PLS med ethernet og kode rare program du aldri får prøvd fordi du ikke har råd til å kjøpe signalgivere og arbeidsenheter
Trådstarter
75 0
Automatikkmekaniker? Da har du et godt liv i vente!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mine største intresser. Fiske er en av mine største intresser, spesielt på sommeren.
Kjører også litt cross sykel.
På vinteren kjører jeg sykt mye snøskuter som er drit fett
Må ikke glemme pc'en da :P sitter nok en del å geeker.

Angående mekanikk så er jeg også en liten hobby mekaniker,
skrur en del på cross sykelen og skuteren som man må vis man ska kjøre.

Er helt enig med at nff bør få et mekaniker-rom.
stor dvd samling som stadig øker
skateboard seff
tattoos
alkohol
samt å røyke rev
jeg vil anbefale paintball.. litt dyr sport (spesielt i starten)..
veldig morsomt, og får syyke adrenalinkick av å spille ..
Data og Trening, det er vel det som opptar min hverdag. Ellers om jeg får tid mellom øktene leser jeg gjerne litt. Det er meget god avslapning.
trening, trening, trening, seiling , kanskje litt pc.
Trene, data/programmering, fått interessen for elektronikk også (søkt VK1 elektronikk i Larvik). Fotograferer litt iblant, men har ikke noe spesielt utstyr for det.
Trener ju-jutsu, sykt bra kampsportsitter vell litt for mye på pc´n redigerer bilder, hørrer på musikk og ofc msn da
Musikk tar vel det meste av tiden min. Driver og sysler med platespillerene min hjemme. Selv om jeg ikke er veldig god, er det ganske morsomt. Bruker også mye tid på å handle/samle og lese om musikk.

Datainteressen har virkelig dalt med årene...
Sitat av johnny.-
Tja.. Jeg som mange andre har data som hobby. Selv driver jeg mye med jakt og fritid, Snowboard på sommeren.

Kunne selvsagt ha fylt dette litt mere ut, men ser på en film as we speak
Du/dere kan jo gjette/utfylle dere til resten.
Vis hele sitatet...
Snowboard om sommeren, "litt" vanskelig kanskje?

On topic:
Hm, har alt god mye fritid så jeg driver mest med data, jogger, spiller litt fotball, snowboard om VINTER.
Hobby ja, siden dagene mine består av enten å lese og diskutere filosofi, se på tv, eller dra på fylla, kan en vel si at filosofi hobbyen min. Med andre ord er det å gå på skole hobbyen min. Høres flott ut sant.
Sitat av Siim
Snowboard om sommeren, "litt" vanskelig kanskje?

On topic:
Hm, har alt god mye fritid så jeg driver mest med data, jogger, spiller litt fotball, snowboard om VINTER.
Vis hele sitatet...
Kansje om du har lest "litt" så har du kansje fått med deg at det går ann å stå på snowboard i et sommerskisenter. For eksempel på Stryn eller Juvass. Er faktisk ikke så "litt" vanskelig som du tror.
Finner det veldig spennende å lese om andres hobbyer! Litt deiligt å lese at noen VIF og crew faktisk har litt liv utenom nFF Det jeg mener, at de er normale!
Selv liker jeg data, internett, dama, bilen, musikk, venner og ikke minst fest.
Trenger ikke sette opp en rekkefølge, da kan jo dama bli sur;p
Men hører mest på musikk, leeenge siden jeg mekket noe i
Dance E-jay(var ikke særlig flink heller)
Internett og forum livet liker jeg ganske godt! Er medlem i flere fora enn akkurt nFF.
Venner er jo viktig å ha,så det hender jeg tar meg noen besøksrunder. Fest er fast i helgene. Nesten isåfall, og jeg begynner å ligne en 'hobbyalkis'
Sitat av Siim
Snowboard om sommeren, "litt" vanskelig kanskje?
Vis hele sitatet...
Desverre, som Unify sier, dette er ikke "litt" vanskelig i det hele tatt. Omtrent like vanskelig som om vinteren, bare enklere. (Kommer jo an på hvor du bor)

I dag fikk jeg kjøpt batteri og diverse brytere og saker til scooteren min, slik at jeg kan begynne å sette opp lysanlegget jeg skal ha på den, så ganske mye av tiden min i dag har gått med og mye av tiden framover blir til diverse softpimping av sykkelen