Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3108
så må netopp en film på vg.no der norske soldater myrder hunder! hva feiler det folket? har de ikke blitt sendt til kosovo for å hjelpe de? dette kan bli et langt tilbakeskritt i det norske-militæret!
vel.. å drepe uskyldige dyr er nederst på rangstigen! unntatt hvis det var dyr som angrep dem eller noe.. men uansett.. skader man dyr eller barn bør man bare dra seg til helvette.. :@
hundene hadde en sykdom, Men det var ikke rett å drepe dem på denne måten. de skulle egnetlig blitt avlivet hos vetrinæren
fy faen.. jeg så filmen nå, noe så slemt! i det minste kunne de gitt dem EN kule i hodet, og ikke plaffa løs med opptil 7-8 skudd for å drepe én hund!
hvordan vet du at de dyrene sklle avlives?
De hundende som skulle bli avlivet skulle ha blitt tatt livet av med hagle, av jegere som hadde jegerlappen. Hundene var en trussel mot militæret og lokalbefolkningen. De oppererte som gjenger og var hissisge og ikke dresert. Flere av hundene hadde visstnok rabbies og. Men de skulle vel aldri skyte noen hunder som stod i bånd. Det var løshundene de skulle ta, ettersom jeg har fått høre.
ja, hørte det samme på radioen klokken hall 7, 7, hall 8 og 8.
Det skulle vist være noen hunder som skulle avlives som hadde rabies. Men soldatene gikk vist løst på alt vilt og uhemmet. filmet mens de skøt osv. ikke en "militær" måte å opptre på
Ingen som har filmer og vil dele med alle andre
Opprinnelig postet av Ca|Va?
Ingen som har filmer og vil dele med alle andre
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215399
Her kan du lese om saken...

http://www.vg.no/video/
Her kan du se videoen og rippe den hvis du vil...
Det har blitt skutt løshunder i mange år i Kosovo, husker fra noen år tilbake da NRK sendte en reportasje fra Kosovo der en patrulje skjøt løshunder. Men å skyte hunder i bånd er så jævlig sykt...

Nei gutta burde bli straffa for dette....
Jeg har en kompis i kFor som selv har skutt bikkjer, det er litt på grensa, men synes ikke de burde straffes for slikt. Dessuten tror jeg gutta var mer egnet til å avlive hundene enn enhver jeger meg jegerlappen, det er ikke førstegangstjeneste soldater vi snakker om her.
Hvis hundene hadde en sykdom, og var en potensiell trussel mot patruljen eller befolkningen i området, burde saken være grei. Men det jeg reagerte på var stemningen, det virket som de moret seg litt.
Det var vel en lignende epsiode i den chilenske hæren eller noe sånt, men der trente de å drepe med kniv på hunder. Der ble hundene bindt fast å slaktet.
Fy f... for noen jævla idioter av noen folk!!!! Man avliver uansett ikke dyr på denne måten. De fortjener fxxx meg deng. De fortjener fengselstraff og bli kasta ut av forsvaret øyeblikkelig!
knusp3r: tror du ikke helt vet hva du snakker om her: "Dessuten tror jeg gutta var mer egnet til å avlive hundene enn enhver jeger meg jegerlappen, det er ikke førstegangstjeneste soldater vi snakker om her."

dette er rett og slett idiotisk å si.disse soldatene kommer rett fra førstegangstjenesten hvor de skyter på mål som står stille. Jeg skulle egentlig til kosovo, men trakk meg. Trente sammen gutta og jeg VET hva de kan. Som du ser på filmen, måtte det masse skudd med colt'en før den først hunden døde. Synes i og for seg at den andre hunden døde på en mer ordentlig måte, et rent skudd. Kankskje grunnen til at den stod bundet var nettopp for å få til dette. Men for at dette skulle bli gjort på best mulig måte måtte man ha brukt jakthagle.
Enig med Camv her, disse gutta er ikke supersoldater som noen tror.

De har de jo nå også klart å bevise.
Litt rart om man bandt hunen fast i noe som så ut som et "hundehus" med en vannskål ved siden av for å skyte den. Har selv sett folk avlive hundene sine (pga sykdom/alder) og det er ikke et pent syn, ikke med en halge på noen meters avstand, selv om det er rmelig kjept gjort. Å "snikskyte" på en hund i bevegelse på avstand med et automatgevær er bare iditoisk. Hunden vred seg jo i døsdskramper i lang tid etterpå. Og en av disse "gutta som er bedre enn jegere" klarte jo ikke engang å avlive et skadeskutt dyr på under en meters avstand. Han fyrte jo et siste skudd inn i dyret mens han gjikk bort fra det.

Slik gjør man ikke med noen form for dyr/vilt...
Jeg gidder ikke se filmen.
Slik jeg har forstått det nøt soldatene hvert øyeblikk av det(?)
Syke jævler som ikke har noe bedre å gjøre.
Nei soldatene kommer ikke rett fra førstegangstjeneste, i den forstand at de har trent spesifikt på det de skal gjøre i kosovo i lang tid før de drar ned. Det burde du vite ettersom du påstår at du skulle ned. Jeg kan jo se selv at de dreit seg ut med den bikkja som måtta ha mange skudd. Det at du sier om at du trakk deg får meg til å tro at du ikke var god nok eller ga opp fordi du ikke orket.
Skal du ha det så vanvittig humant, så er vel giftsprøyte i ræva på hunden mer aktuelt, ser for meg en bataljon veterinærer springende rundt med legefrakker og væpna med sprøyter for å ta løsbikkjene.
Her sitter dere alle og klager over hvor slemt det er av dem å gjøre det, og at de ikke har lov etc. Det som jeg syntes er litt gøy, er at ingen av dere noen gang kommer til å gjøre en dritt med dette her.

Hvis dere skal klage på hvor jævlig det er, så kan dere ta turen til forsvarsministeren eller liknende og klage. Her blir dere ikke hørt uansett, det fører jo bare til en teit diskusjon, hvor alle poster enten "FÆÆÆLT", eller for de litt mer freakete: "SYYYKT"
Hvorfor ikke bare hagle på kloss hold?
Jobben gjort kjapt og smertefritt..
Det her er bare dyreplageri..
Kanskje man skulle sendt et brev til forsvarsministeren?
Det er jo allerede i alle avisene, regner med de får kritikk fra alle hold.
vist du syns det er mye whine'ing så kan jo feks. du starte en underskriftskampanje eller noe lignende for å få en stoppe for dette..

Du hjelper ikke noe mer med å klage på de som klager..
Opprinnelig postet av knusp3r
Nei soldatene kommer ikke rett fra førstegangstjeneste, i den forstand at de har trent spesifikt på det de skal gjøre i kosovo i lang tid før de drar ned. Det burde du vite ettersom du påstår at du skulle ned. Jeg kan jo se selv at de dreit seg ut med den bikkja som måtta ha mange skudd. Det at du sier om at du trakk deg får meg til å tro at du ikke var god nok eller ga opp fordi du ikke orket.
Skal du ha det så vanvittig humant, så er vel giftsprøyte i ræva på hunden mer aktuelt, ser for meg en bataljon veterinærer springende rundt med legefrakker og væpna med sprøyter for å ta løsbikkjene.
Vis hele sitatet...
Problemet er at en hund som står bundet til et hundehus ikke er en løsbikkje, og det står i VG at soldater har fortalt at de kjeder seg der nede. De skyter bikkjer for å få mer action..
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215420

Og når de da lager en "skrytevideo" av det hele får meg til å spy.

De kaller seg "soldater"... HA HA
Opprinnelig postet av knusp3r
Skal du ha det så vanvittig humant, så er vel giftsprøyte i ræva på hunden mer aktuelt, ser for meg en bataljon veterinærer springende rundt med legefrakker og væpna med sprøyter for å ta løsbikkjene.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke akkurat det det handler om da din gnom! Det som er saken her er jo at disse militærhorene går rundt og smiler og ler av det de gjør. Og en mulig befal som går rundt og roper "Jævlig bra skutt!" Dette er et klasseeksempel på white trash. Og det er det faen meg i hopetall i det norske militæret.
Nettopp, de som drar til militæret fordi de vet de får tilgang til makt, dvs våpen..
Men _dessverre_ er det rolig der for tida, så da må de finne noe anna å skyte på :/
Huff...Hvorfor ikke bare skyte på hverandre hvis de er så jævla triggerhappy?
Anarcho_Defect: Jeg er enig i at det er usmaklig å gå rundt og smile av hva de gjør. Hva er en militærhore? Hva baserer du uttalelsen om at slike er det hopetall av i det norske forsvaret på?
Orgazmus: Hvordan kan du uttale deg om begrunnelsen til den enkeltes engasjement i forsvaret, det er å dra alle under en stor fordomsfull kam. I den tiden jeg jobba i forsvaret møtte jeg ikke på noen som var der kun fordi de følte de fikk makt gjennom våpen.
At de skyter på hunder når det er lite action, kan kanskje stemme - i såfall en lei tendens, men vi vet ikke om de var beordret til å avlive hunder.

-gnomen-
Opprinnelig postet av knusp3r
Nei soldatene kommer ikke rett fra førstegangstjeneste,. Det burde du vite ettersom du påstår at du skulle ned.

Det at du sier om at du trakk deg får meg til å tro at du ikke var god nok eller ga opp fordi du ikke orket.
Vis hele sitatet...
1. Jo de kommer rett fra førstegangstjeneste.

2. Har du hørt om å skifte planer?

Litt offtopic, men sånne militær lovers gjør meg kvalm.

Ellers er det jo greit å ta livet av hundene som er en potensiell risiko, men hunder i bånd?? Nope!
Møtte en gang en kar som var der nede. Han satt og skrøt av hvordan de skjøt bikkjene på lengst mulig avstand. Senere la de dem midt i veien og kjørte frem og tilbake over dem.

Fyren fikk for og si det sånn vite hvordan en ølglass i panna kjennes. Og eieren av denne bula, tok han med inn på bakrommet en tur.

Det går ikke ann og oppføre seg slik mot uskyldige dyr. Det er greit og skyte løs-hunder med rifle på skjikkelig avstand, men da skal du hvite hva du driver med også.
knusp3r: jeg kommenterte Anarcho_Defect`s utsagn om white trash.. ikke mer, ikke mindre..
Dessverre er det noen rambotyper som ødelegger ryktet til veldig mange andre som bare vil tjene landet sitt.. Dessverre..
knusp3r: du får det til å høre ut som om du synes det er greit at soldatene skyter bikkjer for show for å slukke sin egen blodtørst...
Digital Hybrid: Jeg synes ikke det er greit at de gjør det for morro skyld. Det at de avliver løshunder er helt greit, måten de gjorde det på kan diskuteres. Dersom de gjør det utelukkende for å få bruke våpen og fordi de er triggerhappy er det selvfølgelig galt.
Det er også galt å påstå at det norske forsvaret består av en haug maktsyke whitetrash som kun er der for å drepe.
Opprinnelig postet av Anarcho_Defect
Det er vel ikke akkurat det det handler om da din gnom! Det som er saken her er jo at disse militærhorene går rundt og smiler og ler av det de gjør. Og en mulig befal som går rundt og roper "Jævlig bra skutt!" Dette er et klasseeksempel på white trash. Og det er det faen meg i hopetall i det norske militæret.
Vis hele sitatet...
knusp3r:
De som gjorde dette er "klasseeksempel på white trash"
Det finnes mange andre "klasseeksempel på white trash" i militæret andre steder og.
Nei,alle er ikke white trash, men jeg er negativ til alle som ikke prøver å komme unna militæret. Er bare slik jeg ser på militæret.
Bare en tankevekker..
Er det noen som har vært i f.eks Aten? der ligger det utsultede løshunder og klynker hele dagen, noen er så utmattede at de ikke engang klarer å bevege på seg.
Slike hunder samt syke hunder er det vel strengt tatt best at blir drept.
Ikke det at jeg er for dyreplageri, jeg har heller ikke sett videoen, men jeg er for at man kan ta bort de leddene som er så svake at de ikke kan leve.
Ja, jeg har vært i Athen og har sett slike - og er enig i tanken om at det er best å avlive disse.
knusp3r: Jeg uttaler meg på bakgrunn av egne erfaringer. Omtrent alle folka jeg har møtt som er i forsvaret har ganske like holdninger når det kommer til våpen; "Det er jo bare gøy" og "Han er homo for han har langt hår. hydr hydr" og mer av utsagn i samme gata. Alltid kjekt å se uniformerte grønninger bryte håndbak ved nabobordet. Jeg har vel bare vert uheldig med min militære omgangskrets..
Exodus: Hva i gamperæva har utsultede hunder i Athen med at soldater går rundt og koser seg med å skyte hunder i bånd?
Morten: Så hver gang noen ytrer en mening om noe, syntes du det er rart, med mindre de går så langt som mulig, og gjør alt som står i deres makt for å forfølge saken?
Sist endret av Sverrre; 19. februar 2004 kl. 14:28.
Offtopic:

Sverre: Den setningen der måtte jeg lese tre- fire ganger før jeg skjønte. Kanskje det bare er meg , men den setnigen var vanskelig.
Mantus: fint å se andre som er enige.. jeg bruker ikke verktøy som er lagd for å drepe mennesker..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av morten
Her sitter dere alle og klager over hvor slemt det er av dem å gjøre det, og at de ikke har lov etc. Det som jeg syntes er litt gøy, er at ingen av dere noen gang kommer til å gjøre en dritt med dette her.

Hvis dere skal klage på hvor jævlig det er, så kan dere ta turen til forsvarsministeren eller liknende og klage. Her blir dere ikke hørt uansett, det fører jo bare til en teit diskusjon, hvor alle poster enten "FÆÆÆLT", eller for de litt mer freakete: "SYYYKT"
Vis hele sitatet...
skal vi legge ned nff da? er det ikke ett diskusjonsforum?
tnt: tror han mente at folk ikke trenger å poste BARE for å vise avsky.. greit å komme med noe kontruktivt også
Opprinnelig postet av morten
Her sitter dere alle og klager over hvor slemt det er av dem å gjøre det, og at de ikke har lov etc. Det som jeg syntes er litt gøy, er at ingen av dere noen gang kommer til å gjøre en dritt med dette her.

Hvis dere skal klage på hvor jævlig det er, så kan dere ta turen til forsvarsministeren eller liknende og klage. Her blir dere ikke hørt uansett, det fører jo bare til en teit diskusjon, hvor alle poster enten "FÆÆÆLT", eller for de litt mer freakete: "SYYYKT"
Vis hele sitatet...
Herregud, jeg kan ikke annet enn å le. Hva faen skal vi med et samfunn og politikk forum om folk ikke kan ytre sin meninger? Slike som deg gjør at emnet totalt sklir ut og ender med off-topic, akkuratt som dette emnet kommer til å gjøre nå. At du er med i crew gjør det hele enda latterligere.

Jeg kunne bare ikke la være å kommentere dette, for dette må være noe av det mest tåpelige noen har sagt i dette forumet på lenge. Sannsynligvis kommer du til å svare noe slikt som "oi, huff" eller liknede. Ser ikke bort i fra at du sletter posten min heller.

Jeg foreslår at du følger denne linken til samfunn og politikk forumet (http://www.freakforum.nu/forum/forum...?s=&forumid=82) og ser hvor mange saker som blir diskutert. Hvor mange av dem kommer noen av oss medlemmer til å gå til stortinget med? Sannsynligvis ingen. Du er patetisk, rett og slett.

Edit: Så at det også var andre som har reagert på morten sitt innlegg. Bra at det er flere som skjønner hva et diskusjonsforum er laget for.
Selv om hundene hadde rabies og skulle avlives er jo dette under all kritikk. Dyr skal avlives med ett smertefritt skudd i hodet, ingen skytekonkurranse med 50 meters avstand for å se kem som e best
RipZ:
Hvem holder den delen av diskusjonen i gang?
Hvis ingen hadde brydd seg, hadde da diskusjonen sklidd ut?
Så STFU om mortens kommentar og syt litt om de stakkars hundene og deres smågale drapsmenn.

Forresten: Hundegalskap. Er det det man kaller det når folk skyter hunder med automat-rifler?


EDIT: Glemte at det var militære vi snakka om, og ikke folk..
har selv blitt angrpet av hund! skjedde for litt over en måned hadde det ikke vært for at jeg hadde en driver(golfkølle) som jeg hadde i hånda hadde jeg nå opplevd å blitt bitt av en
rabies-hund! uansett skal ikke en hund samma om den står i bånd eller ikke avlives med flere skudd av tåpelige norske soldater! dette skal skje utføres av fagfolk!
Jeg blir forbannet.
Drep dritet, kjøterane er ikke annet enn til pest og plage likevel. Om ikke annet så hadde soldatene det sikkert gøy da dem drepte dyret
Synes ikke det var noe spesielt og blåse seg opp for jeg, så ikke ut som hundene led noe særlig etter skuddene uannset. At den soldaten sto å lekte cowboy og blåste 7 skudd i den første hunden der var vel unødvendig men han fikk jo utført det han skulle. Dette er jo egentlig ikke noe forskjellig fra vanlig elg jakt egentlig, foreldrene tar med barna på jakt og jakt kompis skryter av gode skudd!

Edit: Ikke at jeg på noen måte går på jakt!
dette er grunnen jeg hater mennesker mer enn dyr...å drepe for mat er greit, men sånt er bare idiotisk, feight og unødvendig.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
finnes visse forhåndsregler på jakt, hvor man skal skyte, hvordan osv. dessuten jakter folk flest ikke for å drepe, men de tar vare på kjøttet og spiser det, evt selger det. vesentlig forskjell