Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 9161
Fra ca. kl. 15.00 i går, 28.09, stengte dansk politi sammen med forsvaret og politiets efterretningstjenesten i Danmark (PET)
Øresundsbroen og Storebæltsbroen samt fergetrafikken til Sverige og Tyskland. En aksjon av dette omfanget, og som omfattet hele
Danmark berørte naturlig nok tusenvis av mennesker.

Politiet nekter å opplyse om annet en att det er snakk om å stoppe en Svensk registrert bil med 3 personer. Noen medier rapporterer
om ett angivelig kidnappings scenario.
Bilen ble funnet i går kveld, men jakten på de mistenkte fortsatte.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være? Øvelse?
On a side note, skal det nevnes att Obama var i Danmark da dette skjedde, og mye ressurser var allerede styrt mot å sikre han.
Spent på hva dette var selv.

Skulle jo tro de hadde kidnappet kongen.

Jeg har ikke fått med meg at Obama var i DK på denne dagen så det var jo litt interessant.
.. han dro dit etter å ha snakket på en konferanse for næringslivet i Norge. Det er ventet att dansk politi, grunnet omfanget av aksjonen, skal komme med en redegjørelse i løpet av dagen.
Grunnen til att jeg tenkte øvelse var att Svensk TV og aviser fortalte att tiltakene som ble iverksatt var en predefinert plan som hadde navnet "manhunt"

edit: https://www.nrk.no/urix/dansk-politi...det-1.14228448
Sist endret av Antimatter08; 29. september 2018 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var det ikke mistanke om en kidnappingssak først da? Jeg tenkte det var enten gjeng eller terrorrelatert hvertfall men nå skriver de at bilen ikke hadde med mistenkt sak å gjøre men tilfeldigvis med en annen sak å gjøre (nark?)
TV og avsier rapporterte tidlig om kidnapping. Å stenge nærmest hele Danmark på grunn av drugs er utenkelig samme hvilke kvanta vi snakker.
De de opplyser er att PET har overvåket drapstrusler mot en person over tid. Så har en annen gruppe kriminelle tilfeldigvis blitt blandet in i dette. " Verdens mest uheldige kriminelle" sier de.
Sist endret av Antimatter08; 29. september 2018 kl. 17:30.