Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1568
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker flere ganger om dagen siden midten/slutten av sommer. Prøver å trappe ned nå som jeg får til, men føler mye depresjon og angst å vil heller gå tilbake til å røyke. Noen tips?

Jeg trener 1 dag i uka, har ok/dårlig kosthold. spiser veldig lite.
Kan jeg få noen tips til hvordan mat kan påvirke meg og hva jeg bør spise som inneholder mest sunt for meg?

Noen andre tips til å regulere røykingen uten å tenke for mye når jeg er edru?

Røyker 99% av gangene hasj, men hender noe grønning blir servert innimellom :+)

Tusen takk!
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
EDIT FRA TS: Jeg går opptil flere kilometer om dagen i tillegg! Tenkte å tilføye det på treningsbiten
Vet man kan bli psykisk avhengig, fordi det var jeg for ikke så lenge siden. Mitt tips er å holde seg så opptatt som mulig å sette seg et mål om å bare røyke i helgene! Jeg dro hjem til foreldrene mine i jula og kunne derfor bare røyke en av de 7 dagene jeg var der, og det har hjulpet. Nå når jeg er hjemme kjenner jeg ikke en trang til og røyke hver dag. Vet akkurat hvordan du har det, det var derfor jeg røyket så mye. Mye angst og depresjoner, mista også et familiemedlem og det første tenkte var at jeg måtte ta en joint for han. Lykke til med nedtrapping, forstår at det kan være vanskelig men du får det bedre når du har nedtrapped!!
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Vet man kan bli psykisk avhengig, fordi det var jeg for ikke så lenge siden. Mitt tips er å holde seg så opptatt som mulig å sette seg et mål om å bare røyke i helgene! Jeg dro hjem til foreldrene mine i jula og kunne derfor bare røyke en av de 7 dagene jeg var der, og det har hjulpet. Nå når jeg er hjemme kjenner jeg ikke en trang til og røyke hver dag. Vet akkurat hvordan du har det, det var derfor jeg røyket så mye. Mye angst og depresjoner, mista også et familiemedlem og det første tenkte var at jeg måtte ta en joint for han. Lykke til med nedtrapping, forstår at det kan være vanskelig men du får det bedre når du har nedtrapped!!
Vis hele sitatet...
Hvor lenge etter du nedtrappet gikk du rundt å følte deg sånn? Om det er fasit?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Start med å endre kosthold,mye gjort ang angst/dep. https://optimaltkosthold.no/2017/02/...dre-depresjon/
Tren mer, lag sunn og god mat, sett deg mål du kan jobbe mot i hverdagen.

Når det kommer til mat tror jeg mye er gjort bare ved å sjekke ut oppskrifter på nettet, og lage mest mulig fra råvarer selv. Det trenger ikke være avanserte retter, bare ta en tur innom matprat eller andre lignende sider og bokmerk alt du synes virker bra. Jeg er selv i gang med å bli flinkere på dette her, og så langt går det veldig bra. Når jeg reiser vekk igjen etter juleferien og må klare meg selv igjen har jeg som mål at jeg skal lage sunn og variert mat hver eneste dag. Alltid greit å lage litt ekstra når du først lager mat, så du kan ha litt rester stående til en annen dag.

Tren oftere! Bra at du går så mye hver dag, men 3-4 dager med styrketrening i uken i tillegg tror jeg hadde gjort deg godt. For meg var dette "ikke noe poeng" og virket totalt unødvendig, frem til jeg faktisk prøvde. Nå er jeg bitt av treningsbasillen, og det er både godt og morro! Det er også sykt gøy å se sin egen fremgang, og enda mer gøy når andre kommenterer at du har blitt større. Etter at jeg faktisk tok tak i kostholdet mitt, og begynte å trene skikkelig, har jeg gått fra å være undervektig til å endelig føle meg ganske normal. Nå er jeg bare veldig gira på å holde det gående. Finn deg et greit treningsprogram på nettet, som du synes virker morro, og sett deg et mål om å se hvor langt du kan komme på 6mnd/1år/hva enn du ønsker.

Har du noe å gjøre om dagene? Det vanskeligste er når du ikke har noe å bytte ut røykingen med. Akkurat her har jeg ikke så mange gode tips, for dette har jeg slitt masse med selv, og sliter i blant med det enda. Om du ikke jobber eller går på skole, prøv å komme inn i noe. Få deg en helt grei jobb, eller kom deg tilbake på skolebenken om det er et alternativ. Så lenge du har noe å gå til, helst hver dag. Om det så ikke er akkurat drømmejobben, eller akkurat det du selv ønsker å lære deg på skolen, prøv å gi det alt du har uansett. Du vil uansett føle deg bra når du får gode resultater, og innsatsen var verdt det. Det vil være utrolig mye vanskeligere om du bare sitter hjemme og kjeder deg, da blir det nesten umulig å ikke la de negative tankene og følelsene ta overhånd. Hvis du sliter med å fylle hverdagen med noe meningsfylt, prøv å få frem muligheter for deg selv, og hopp på de mulighetene du får. Jeg har lært på den vanskelige måten at ingenting kommer av seg selv når man bare sitter hjemme og er lei, men at ting plutselig skjer hvis man kommer seg inn i noe og holder et åpent sinn.

Det var alt jeg kom på nå, men bare ta kontakt om du lurer på noe mer!
sett deg selv i en situasjon der du ikke KAN røyke så finner du fort ut hvor greit du klarer deg uten. At det er litt mer stress enn hva du gidder. Det sitter ikke så dypt, men det er en vane. Hvis alt annet i livet er det samme så kan det være vanskeligere å slutte.
Sist endret av Bothrops; 2. januar 2019 kl. 18:30.
kanskje du er me avhengig av tobakken hvis du jointer med det.. som nevnt det eller en slags psykisk avhengighet
Trikset er å holde seg opptatt, kan være med hva som helst. Får du lyst å røyke, gå ut en tur, ta oppvasken, les litt, alt funker!
Slik jeg har holdt min "avhengighet" i sjakk i flere år.