Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1329
Hei


Har en pc som var med på et fløttelass, og det var nok ikke heldigt for skjermkortet mitt.

Fungerte èn dag, så fikk jeg frys under netflix og etter oppstart igjen så var det fullt med grønne prikker på skjermen.

Ser att windows deaktiverer skjermkortet pga feil, kode 43.

Prøvd "alt" tror jeg, regner med att skjermkortet har tatt kvelden.

Er et geforce gtx 960, resten av maskinvaren er:

Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz
MSI Z68A-GD80 (G3) (MS-7672)
8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz

Regner med jeg må bare få tak i et nytt et, eller er det noen som har noe tips?

Men hva slags kort anbefaler dere? Er ikke noe gamer, så tenkte bare kjøpe noe billigt
Er kortet under 5 år kan du prøve deg på reklamasjon
Trådstarter
59 6
Sitat av rfa Vis innlegg
Er kortet under 5 år kan du prøve deg på reklamasjon
Vis hele sitatet...
Det er vel heller tvilsomt, samt att det er kjøpt i et annet land
Da er det bare å finn en noe nytt. Grafikkort er latterlig billig brukt nå pga alle som har sluttet å mine crypto
prøv skjermkortet i en annen pc, hvis oppførselen er helt lik er det definitivt noen komponenter på kortet som har tatt skade under transport. Siden reklamasjon ikke redder deg i dette tilfellet, så kan du evt. sjekke kortet selv om det er tydelig tegn på skade et sted (brudd i lodding, kretskort, etc.)

Jeg har tidligere dratt med et defekt hovedkort til en skole og huket tak i en lærer for elektronikk avdelingen som stod ute og røyket. Han hev seg over prosjektet uten å trekke en mine, en dag senere hadde dem funnet et problem på en kondensator og fikset dette. Fikk tilbake kortet free of charge. Kan jo være verdt et forsøk?
Har du forsøkt å bake det i stekeovnen? 180 grader i 15 min ikke varmluft. Viktig at chippen vender opp.