Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6913
Kjørte tilfeldigvis forbi noe som virka som en stor politiaksjon mot en bolig i Sandnes i dag. Ville sjekke opp etterpå på nyhetene, om det var noe skrevet om det, men det var ikke noe å finne. De hadde skjold og maskingevær. Det så veldig alvorlig ut. Er ikke det litt rart at det ikke har blitt skrevet en liten notis en gang? Noen andre som så eller hørte noe om dette?
Uten å si noe særlig med saken, men jeg ble angrepet med øks engang og det heller kom ikke som en liten notis på verken vg, lokalavis eller lignende. Og her var det typ 10 politifolk rundt om. Tror det har litt med hva politiet vil gå ut med
Ble litt fart i avisene da de aksjonerte utenfor en tom bolig med våpen og skjold i nærområde her i fjor.

https://www.rb.no/fet/gansvika/ost-p.../s/5-43-545810
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Det kan være noe sånn, ja. At noen har forskansa seg, og at de ikke vil ut med det.
Det skjer mye rart som aldri blir rapportert i media.
Media er avhengig av at noen melder fra. De kan også bli anmodet om (/pålagt?) å ikke rapportere enkelte saker hvis det er tungtveiende grunner til det.
Det er ikke umulig at det bare var en øvelse.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Det kan ha vært en øvelse, det så veldig troverdig ut. Huset så ut som det gikk på meth, så da har de i så tilfelle valgt realistisk scenografi.
Faren til en kompis av meg truet en gang en innbruddstyv med hagle. Innbrudstyven ringte selv til politiet og da kom beredskapstroppen med full styrke og helikopter. Dette skjedde på et sted der lokalavisen skriver om ALT de kan skrive om, kun for å få blekka over 10 sider. Ble ikke en liten notis.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Politiet var på razzia hos en venn av meg, og da kom de der med flere biler og skjold og greier, kun pga han har en hund. Både fyren og hunden er rolige av seg, hunden er riktignok en rottweiler blanding, men grunnen til razzia var bare rus. Så tror de overreagerer litt av og til
ved person/familie-tragedier er det skjeldent det blir skrevet om i media.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av SnilleTrille Vis innlegg
Politiet var på razzia hos en venn av meg, og da kom de der med flere biler og skjold og greier, kun pga han har en hund. Både fyren og hunden er rolige av seg, hunden er riktignok en rottweiler blanding, men grunnen til razzia var bare rus. Så tror de overreagerer litt av og til
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok grunnen var litt mer enn at han bare "har en hund"...