Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1648
For lenge siden i 2017 innrømte jeg at jeg hadde røyket hasj, jeg fikk dermed strafferabbat også ble jeg med på å ta urinprøver. Jeg skulle inn i millitæret i 2019 Januar.
Men nå nylig fikk jeg en post fra forsvaret der det sto at de hadde sjekket politiregistret og at jeg ikke skal få lov til å være med inn i militæret. Jeg har vært clean på alle urinprøvene så langt, er det mulighet for at jeg får være med i forsvaret om de får sett at jeg har vært clean i 12 måneder?
Veldig dafft å bare sitte i kjellarn til mammzen og pappzen og studere noe skit på en høgskole i fem år. Det er veldig viktig for meg å komme meg inn i forsvaret
HJELP!
Tviler på at du kommer inn, er jo nulltoleranse for narkotika i Forsvaret.

https://forsvaret.no/karriere/krav/formelle-krav

De skriver «Misbruk eller oppbevaring av narkotika og dopingmidler: Nesten alltid diskvalifiserende.»

Nesten alltid.. så døra er jo ikke lukket fullstendig, men tror ikke noen her kan gi deg et 100% svar. Du må nok i dialog med Forsvaret om dette.
Sist endret av trilobites; 21. oktober 2018 kl. 22:56.
Du får neppe den sikkerhetsklareringen du trenger i forsvaret når du har vært borti røyk. Kjipt, men sånn er det
Sitat av bigblackhawk Vis innlegg
For lenge siden i 2017 innrømte jeg at jeg hadde røyket hasj, jeg fikk dermed strafferabbat også ble jeg med på å ta urinprøver. Jeg skulle inn i millitæret i 2019 Januar.
Men nå nylig fikk jeg en post fra forsvaret der det sto at de hadde sjekket politiregistret og at jeg ikke skal få lov til å være med inn i militæret. Jeg har vært clean på alle urinprøvene så langt, er det mulighet for at jeg får være med i forsvaret om de får sett at jeg har vært clean i 12 måneder?
Veldig dafft å bare sitte i kjellarn til mammzen og pappzen og studere noe skit på en høgskole i fem år. Det er veldig viktig for meg å komme meg inn i forsvaret
HJELP!
Vis hele sitatet...
Du fikk strafferabatt, og måtte på urinprøver? Hørtes jo ut som de egentlig hadde gitt deg en påtaleunlatese, og ikke standar rullebladsaker.
Du kan klage, ,selv om sjansen er liten. de kan omtrent velge hvem de vil.
Derfor er man nødt til å gjøre avskallinger og selv en liten ting kan få deg sparket ut av lista.

Men for all del klag, presenterer du saken godt nok så har du en liten sjans for at de godtar deg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Irrelevant. Forsvaret bryr seg ikkje om rus som sådan, men at du er straffa, og med det har reduserte muligheter for sikkerhetsklarering, og har demonstrert at du ikkje held deg til lovverket.

Små sjanser for å komme inn, med mindre du har fem år på høgskule og ei utdanning forsvaret faktisk har bruk for.