Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 725
Hei og hå,

Mulig dette har vært postet før (fant ikke når jeg søkte). Det er også mulig denne er heeelt feil plassert.

Iallefall, har sett endel poster hvor noen savner krypterings-software. Denne har jeg brukt endel selv etpar år, og den ser ut til å være rimelig sikker. Nei, jeg har ikke laget den selv eller er på noen måte sponset, bare tenkte at noen av dere kunne være interessert.

Kode

http://hcsoftware.sourceforge.net/HardEncrypt/HardEncrypt.html
Du linker den filen du vil kryptere med en "seed-file" som evt mottakren også må ha for å kunne dekryptere.

[edit]
Fjernet hotlinking som dere ikke liker
[/edit]
Sist endret av vikingen; 4. mai 2004 kl. 02:32.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ah, kul denne da.. Jeg brukte engang selv et annet program da min paranoia var på sitt værste. Bestcrypt heter det, og du skaper virtuelle disker, eller kontainere du lagrer dataen i. Det skal også være et meget bra app til å skjule dataen din, så lenge du husker å gjemme krypteringsnøkkelen.

Prøvde meg på å lage en egen form for kryptering engang bare for å ha det litt gøy, ideen bak det var å skape en type dynamisk kryptering. Jeg hadde en start nøkkel som ble brukt til å generere nye nøkler som var basert på hvor langt inne i filen den var kommet. Jeg kom desverre aldri så langt at jeg fikk dekryptert dataen jeg krypterte, så prosjektet var en flopp. Uansett er det en god del år siden nå og jeg har skjønt at det er bedre å bare bruke krypterings programmer som allerede eksisterer.
Har du en FTP kan jeg fyre opp F-Secure FileCrypto med Blowfish :-) Der kan du kryptere filer på Windows eller lage pakker med kryptering.

Men Blowfish er gratis, så det finnes komponenter til Delphi og VB for dette.
La meg minne dere på at windows 2000/xp har innebygd kryptering for data på maskinen.
Jeg sier bare en ting http://www.pgpi.org/