Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1904
Hei freaks, og god kveld kom til og tenke på for en god stund siden da jeg havnet på glattcella etter og gjort no tullball.tilbragte natten på cella,kom inn lk 01 på natten og dagen etterpå ble jeg kjørt til den lokale politistasjonen ca kl 10 på morningen. da hadde jeg avhør i mange timer, mens det var rassia hjemme.ca til kl 3 på søndagen, da ble jeg kjørt hjem. men så til spørsmålet mitt, under avhøret var jeg rusa, skikkelig pillefjern og bakfjern etter sopp og weed. er dette lov? kan jeg trekke tilståelsen? føler meg rundlurt av politiet, da jeg ikke engang husker hva jeg svarte.mener selv dette er feil. noen som kan hjelpe?
Uten at jeg vet noe, så tror jeg ikke det er ulovlig. Det kan dog bli ugyldig bevis i en eventuell sak.
Det er vanlig at man underskriver et skriv som oppsummerer den samtalen mellom deg og politiet.
Visste de at du var rusa?
Du bør veie mulighetene om at en evt klage kan forbedre eller forverre situasjonen. Hva var det du ble tatt for egentlig?
nemo90's Avatar
Trådstarter
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Det er vanlig at man underskriver et skriv som oppsummerer den samtalen mellom deg og politiet.
Visste de at du var rusa?
Du bør veie mulighetene om at en evt klage kan forbedre eller forverre situasjonen. Hva var det du ble tatt for egentlig?
Vis hele sitatet...
skrev under på både avhørsrapporten og strafferabatt'en. var jo i utilregnelig form og ville bare hjem. mener at man ikke kan basere fakta på meg som nesten ikke greide og snakke, og ikke husker avhøret. hadde gjort div.innbrudd,stjeling,6 biltyveri,kortsvindel,uaktsom kjøring, 160 i 40 sona ,vold mot offentlig tjenestemann og div mere , på 2 dager gjorde jeg alt dette, og på utvida prøver fant dem jo alle stoffene jeg hadde i kroppen. også skulle de ta en annen test får og vite hvor rusa jeg var i handlingsøyeblikkene og den tok 4mnd før de fikk svar på.
Sitat av regjeringen.no
Det må ikke brukes midler som nedsetter mistenktes bevissthet eller evne til fri selvbestemmelse. Blir det foretatt avhør av en mistenkt som antas å være påvirket av rusmidler, skal det gis opplysning om dette i rapporten.
Vis hele sitatet...
Kilde

Det ser altså ikke ut til å være forbudt å utføre avhør av rusede personer, men det skal taes hensyn til.
Sist endret av felix_poker; 10. mars 2011 kl. 19:29.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
skrev under på både avhørsrapporten og strafferabatt'en. var jo i utilregnelig form og ville bare hjem. mener at man ikke kan basere fakta på meg som nesten ikke greide og snakke, og ikke husker avhøret. hadde gjort div.innbrudd,stjeling,6 biltyveri,kortsvindel,uaktsom kjøring, 160 i 40 sona ,vold mot offentlig tjenestemann og div mere , på 2 dager gjorde jeg alt dette, og på utvida prøver fant dem jo alle stoffene jeg hadde i kroppen. også skulle de ta en annen test får og vite hvor rusa jeg var i handlingsøyeblikkene og den tok 4mnd før de fikk svar på.
Vis hele sitatet...
SKikkelig OT, men jeg håper de burer deg til helvete inne!
Sitat av nemo90 Vis innlegg
kan jeg trekke tilståelsen?
Vis hele sitatet...
Å trekke tilståelse og forklaring kan man vel gjøre uansett som mistenkt/siktet.

Eller hva?
Sist endret av Naturgrønn; 10. mars 2011 kl. 19:32.
nemo90's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Å trekke tilståelse og forklaring kan man vel gjøre uansett som mistenkt/siktet.

Eller hva?
Vis hele sitatet...
nå jeg tenker meg om kan man jo det


Men er den det et gyldig avhør når jeg da var rusa?
Sitat av nemo90 Vis innlegg
skrev under på både avhørsrapporten og strafferabatt'en. var jo i utilregnelig form og ville bare hjem. mener at man ikke kan basere fakta på meg som nesten ikke greide og snakke, og ikke husker avhøret. hadde gjort div.innbrudd,stjeling,6 biltyveri,kortsvindel,uaktsom kjøring, 160 i 40 sona ,vold mot offentlig tjenestemann og div mere , på 2 dager gjorde jeg alt dette, og på utvida prøver fant dem jo alle stoffene jeg hadde i kroppen. også skulle de ta en annen test får og vite hvor rusa jeg var i handlingsøyeblikkene og den tok 4mnd før de fikk svar på.
Vis hele sitatet...
Whooa! Vet ikke om å trekke/klage på avhørsrapporten hjelper situasjonen. Du kan jo klage på måten politiet behandlet deg om du mener at det var uforsvarlig oppførsel eller hva det skulle vært. Men utfra det du har beskrevet så virker det ganske dårlig ut for deg..
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Jeg tror du fortjener en lang tur i fengsel.
Det er ikke rart folk er dømmende mot folk som bruker narkotika.
Når det finnes sånne som deg, som fucker opp ryktet til alle andre som bare fyrre opp en liten en i sin egen stue.

Jeg får vondt inni meg av at det er mulig og være så DUM.
Han var skækk på alt mulig da.. ikke akkurat en direkte angrep på stonere. Folk kommer til å ha fordommer uansett for cannabis og cannabisbrukere så lenge stoffet blir satt i "narkotika" båsen. Hardt liv for vedkommende, men lite konstruktiv å komme med utsagn som "Jeg tror du fortjener en lang tur i fengsel. eller helvete" eller hva det skulle vært. Syns folk bør være mer objektive på forumet å klare å sette følelser til side og ta til all lærdom man får ut fra innleggene. Uansett om det handler om en dude som har fucka opp big time.
nemo90's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg tror du fortjener en lang tur i fengsel.
Det er ikke rart folk er dømmende mot folk som bruker narkotika.
Når det finnes sånne som deg, som fucker opp ryktet til alle andre som bare fyrre opp en liten en i sin egen stue.

Jeg får vondt inni meg av at det er mulig og være så DUM.
Vis hele sitatet...
okei, for og ikke snakke om hvor DUM du er som kan kritisere andre uten å vite hvorfor man gjør ting og ikke vet hva som er bakgrunnen til tin! gjør vondt inni meg og se hvordan mennesker tenker, ganske sikker på at hvis du hadde vært i min situasjon hadde du kanskje spart deg for den! dette var første gang jeg spiste masse rivo,drakk og gjorde masse dumme ting jeg angrer på. men man kan ikke altid for ting selv. da mener jeg ikke handlinger man gjør når man er rusa, men det livet du har fått, og muligheten du har hatt i livet. du kunne prøvd mitt

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Kilde

Det ser altså ikke ut til å være forbudt å utføre avhør av rusede personer, men det skal taes hensyn til.
Vis hele sitatet...

takk for svar. kan jeg da be advokaten min få se på papiren/avhørsrapportene?

Sitat av Adebisi Vis innlegg
Han var skækk på alt mulig da.. ikke akkurat en direkte angrep på stonere. Folk kommer til å ha fordommer uansett for cannabis og cannabisbrukere så lenge stoffet blir satt i "narkotika" båsen. Hardt liv for vedkommende, men lite konstruktiv å komme med utsagn som "Jeg tror du fortjener en lang tur i fengsel. eller helvete" eller hva det skulle vært. Syns folk bør være mer objektive på forumet å klare å sette følelser til side og ta til all lærdom man får ut fra innleggene. Uansett om det handler om en dude som har fucka opp big time.
Vis hele sitatet...
hadde det ikke vært for cannabis hadde jeg ikke greid å skjerpe meg trur jeg. har adhd og røyker weed istedenfor og og ta ritalin som selvmedesinering. og har et helt vanelig a4 liv nå og jobber masse,koser meg med jentene og har det helt fett
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Du kan da virkelig ikke bruke "livet mitt er fælt, jeg har vokst opp på et barnehjem" som en unnskyldning for at du setter uskyldige liv i fare gjennom dine handlinger.

Jeg har store problemmer med forstå hva du mener egentlig.
Fordi det var vel ingen som satt en pistol mot hode ditt og sa at du skulle bruke narkotika/rusmidler?
Det var vel mest sannsynlig ditt VALG?

Å da henviser jeg til følgende som du selv skriver "uaktsom kjøring, 160 i 40 sona ,vold mot offentlig tjenestemann".
Hva om det hadde kommet en unge ut i veien når du kom i 160 i en 40 sone, det er grunn til at det er 40 sone der.
Det er mange syke grunner til at folk gjør syke ting, men du er uansett ansvarlig for det du gjør, uansett hva du er påvirket av.

Hvis du er så klar over at det du har gjort er så galt, hvorfor ikke ta straffen sin som en mann og slutte å prøve å vri deg rundt systemet?

EDIT: Beklager å gå fullstendig OT, men du stiller spørsmål.
Sist endret av Scabby_Gabby; 10. mars 2011 kl. 20:48.
nemo90's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Du kan da virkelig ikke bruke "livet mitt er fælt, jeg har vokst opp på et barnehjem" som en unnskyldning for at du setter uskyldige liv i fare gjennom dine handlinger.

Jeg har store problemmer med forstå hva du mener egentlig.
Fordi det var vel ingen som satt en pistol mot hode ditt og sa at du skulle bruke narkotika/rusmidler?
Det var vel mest sannsynlig ditt VALG?

Å da henviser jeg til følgende som du selv skriver "uaktsom kjøring, 160 i 40 sona ,vold mot offentlig tjenestemann".
Hva om det hadde kommet en unge ut i veien når du kom i 160 i en 40 sone, det er grunn til at det er 40 sone der.
Vis hele sitatet...
for det første har jeg ikke vokst opp i noe barnehjem og bruker heller ikke det som en unskyldning. men har vokst opp i et hjem med med rus,vold,krisehjem, og masse mer. heller ingen som har truet meg til og bruke noen rusmidler, jeg vet veldig godt at man har egne valg, men noen ganger er man langt nede, og dømmekraften din svekkes og kan lett eskalere seg fra å snike på trikken til og gjøre alvorlige kriminelle handlinger. og når du ikke har noen økonomi,ikke hatt penger på flere år, vil du få masse gjeld og bli ganske desperat etter penger. du gjør det du kan for og overleve, og jeg angrer sykt på alt jeg gjorde, tenker hver kveld på om jeg hadde kjørt på noen unger, eller uskyldige mennesker som kunne kommet til skade. tidligere på morningen jeg hadde tatt den siste bilen kjørte jeg foran en kompis som hadde stjålet en bil selv, nåla paserte 240 og kompisen min lå tett bak meg, og plutselig var han bort. så jeg snudde og kjørte tilbake, tok flere minutter side jeg kjørte ganske fort, så fant jeg kompisen min stående mitt i veien mad masse blod rennende i trynet,bilen hadde dratt med seg 200m med elgegjerde og kasta rundt og rundt nedover en bakke med store steiner, til den havne i en elgeundergang. det er den værste oplevelsen i mitt liv, trudde bestekompisen min var død først, men det gikk bra.for meg var dette en ganske tong opplevelse og sliter fortsatt med og fordye den

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Det er mange syke grunner til at folk gjør syke ting, men du er uansett ansvarlig for det du gjør, uansett hva du er påvirket av.

Hvis du er så klar over at det du har gjort er så galt, hvorfor ikke ta straffen sin som en mann og slutte å prøve å vri deg rundt systemet?

EDIT: Beklager å gå fullstendig OT, men du stiller spørsmål.
Vis hele sitatet...
vil ikke vru meg unna systemet, men vil ikke bli kjent med folk i fengselet og har ikke lyst til å sette mine ben der. kan virkelig sverge på at jeg har lært, jeg behøver ikke å sitte inne for skjønne det. da vil jeg heller jobbe for og betale for skadene jeg har gjort, og fortsette den riktige vein. de som kjenner meg som ikke ruser seg ville aldri trudd jeg hadde gjort det her, de kjenner meg som en reflektert,ærlig,hardtarbeidende og oppegående gutt.