Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4403
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I går (etter en ganske alvorlig episode), anmelde jeg eksen min for vold og trusler. Var i avhør i fem timer i går, og skal tilbake nå i kveld. Eksen min satt i varetekt i natt. Har nå både besøksforbud og voldsalarm.

Jeg røyker hasj 2-4 kvelder uka. Ellers SVÆRT sjeldent andre rusmidler. Men siste uka har jeg både tatt sopp og knips. Før det er det vell 3 år siden jeg rørte noe annet.

Er 100% sikker på at eksen kommer til å tyste på hasjbruken min, og også nevne at jeg har andre ting som fremdeles kan vises på urinprøve i kroppen. Han er en kjenning av politiet, og har flere volds- og trusselsaker bak seg. Jeg har aldri vært i kontakt med politiet før, og er mye mer ressurssterk enn det han er. Det er naturlig å tro at de har mer tillit til meg.

Allikevel er det en del tekstmeldinger mellom meg og han som bekrefter at jeg røyker, og som også bekrefter at jeg nylig kjøpte 50 gram til eget bruk. Dette kommer han helt sikkert til å vise dem.

Hva skal jeg si hvis politiet tar dette opp med meg? kan jeg forvente razzia og tisseprøver?

Best å nekte eller innrømme?
Ikke godt å si hva politiet velger å gjøre med det. Men vil anbefale å ikke ha noe liggende hjemme, og å ta kontakt med en advokat som kan ta seg av kontakten med politiet.
Jeg ville momentat lagt cannabissen på hyllen en lang stund fremover å satset på at du fikk ren urin før de eventuelt pøvde seg. Skulle de under noen omstendigheter bruke mot deg teksmeldinger eller eksen din sine utalelser trenger du ikke si noen ting. Det er de som må sitte på bevisburden, og ikke en gang teksmeldinger tror jeg er nok om du har ren urin.

Alt du trenger å si er "at dette trenger jeg ikke forklare meg noenting om". Uansett hva de prøver seg på så si at du ikke har noe og si om den saken. Ellers har politiet fått svært mye kritikk for at de tidligere har missbrukt overskudsinformasjon til og ta hasjrøykere, så godt mulig de ikke bryr seg om det. En venn av meg ble og angitt av eksdama hans, og der skjedde det heller ingenting.

Ikke si noenting som helst, ikke godta en eventuel bot. Da blir nok den saken med stor sannsynlighet hennlagt. Det eneste de kan ta deg på er urinen.
Slutt å røyke med én gang. (midlertidig)
Ikke ha noe ulovlig hjemme.
Ikke ha kontakt med noen som selger. (midlertidig)
Slett alle samtaler med folk som selger.
Fjern fingeravtrykksåpning på mobilen din. (midlertidig)

Forhåpentligvis tenker snuten at det er en sjalu/gæren og bitter eks som har blitt slått opp med og vil sverte deg og gjør derfor ikke noe med det.
I verste fall gjør de noe med det. Da kan de komme på hjemmebesøk og/eller kreve urinprøve. Overvåkning/spaning er usannsynlig, men politiet kan igrunn gjøre nesten akkurat som de vil.

Hvis ingenting skjer på en god stund kan du gi deg selv grønt røykelys igjen.

Toleransepause vil jo uansett gjøre fyringa mye morsommere når du begynner igjen
Sist endret av krystallkongen; 28. mai 2020 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet er ganske godt kjent med at partnere som blir anmeldt for vold kommer med anklager mot anmelderen også, for å sværte og ta hevn. De fleste falske anklagene i rettssystemet er faktisk fra menn som påstår at dama har slått de, når de selv blir anmeldt for grov vold. Det har jeg fått høre fra advokater som jobber med partnervold både på den ene og andre siden av saken.

Det er ikke sikkert at politiet vil ha noe interesse av å se på meldingene om hasj engang. Saken de skal etterforske er om vold og da må de opprette ny sak om narkotika.
Uansett får du lav straff for 50g (jeg fikk 60 dager for 200 g), og det er kjempebra du anmeldte partnervold. Vet hvor vanskelig det er å gjøre mot en man elsker eller har elsket. Stå i det <3 Du har rett på bistandsadvokat forresten, som du kan drøfte spørsmålene dine med.
lykke til!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar. Jeg har gjemt alt av utstyr og hasj et sted som ikke kan knyttes til meg. Får håpe de lar det gå. Jeg nekter på alt og tar en pause en stund fremover. Veldig redd for å miste lappen da jeg trenger den ifm. jobb
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt ærlig tror jeg nok politiet velger å se mellom fingrene på at du røker deg tjall i den situasjonen du nå står i. Du er et voldsoffer og de vil jo tenke at du har nok hatt det tøft hjemme i lang tid før du oppsøkte dem og dermed tenke at du bare har medisinert litt for å takle volden du har blitt utsatt for. Men for sikkerhetsskyld så bør du straks dele opp den halve platen og gjemme det på hemmelige plasser utenfor din egen bolig. Litt kan du vel ha til kveldskos om du føler for det. Banker det på døra så spyler du straks hasjen i dass før du åpner. Om de skulle ta razzia og ikke finne noe så drar de deg neppe på prøvetakning bare fordi voldsmannen ble hevngjerrig. Finner de ikke noe vil de jo tenke det, at han bare forsøkte å lage jævelskap for deg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg skjønner hvordan Hork tenker, men jeg hadde følt meg utrygg ovenfor politiet på samme måte som OP, nettopp på grunn av sånne ville mangler på dømmekraft som den vg-saken viser at noen ganger skjer. For en trist situasjon når foreldre begår vold mot hverandre og anmelder hverandre. Dessverre er nok det mest ansvarlige valget å legge cannabisen på hylla pga urinprøver og sporbarhet i lang tid.
Den halvplata blir man lett kvitt i dag også. Når ting har roet seg kan man evt ta opp hobbyen igjen.
Kommer de ikke med en gang tviler jeg på noe skjer med det.
Det tror jeg isåfall ikke jeg ville svart på selv om jeg ikke hadde røykt. Du skal ikke som voldsoffer sitte og forsvare deg for helt irrelevante beskyldninger. Om du bruker dop eller har drept noen for den saks skyld, så er det ikke noe mer lov å mishandle deg av den grunn. De får opprette en egen sak om de mener du har gjort noe galt. Hvorvidt de kommer til å gjøre det, aner jeg ikke. Sikkert lurt å ta noen forholdsregler i tilfelle, som du har gjort. Men det er uansett helt irrelevant i denne saken.

Jeg beundrer folk som orker å anmelde sånt, takk på vegne av oss andre. Kanskje du hindrer ham i å mishandle en annen på grunn av det du gjør nå. Håper du har et støttende nettverk rundt deg.

Sitat av daffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Reakjonen i denne saken tyder på at det ikke er slik det vanligvis gjøres.

Katteland sier at påtalemyndigheten har lang tradisjon for å unnlate å straffeforfølge mindre alvorlig kriminalitet begått av fornærmede og som fremkommer under etterforskning av alvorlige saker, blant annet seksuallovbrudd.

– Bakgrunnen for dette er at det ikke er ønskelig å få en situasjon hvor fornærmede i alvorlige straffesaker skal vegre seg for å anmelde dette til politiet, skriver hun i påtegningen til Sør-Øst politidistrikt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av *pi; 28. mai 2020 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg skjønner hvordan Hork tenker, men jeg hadde følt meg utrygg ovenfor politiet på samme måte som OP, nettopp på grunn av sånne ville mangler på dømmekraft som den vg-saken viser at noen ganger skjer. For en trist situasjon når foreldre begår vold mot hverandre og anmelder hverandre. Dessverre er nok det mest ansvarlige valget å legge cannabisen på hylla pga urinprøver og sporbarhet i lang tid.
Den halvplata blir man lett kvitt i dag også. Når ting har roet seg kan man evt ta opp hobbyen igjen.
Vis hele sitatet...
Tenker slik fordi her er politiets oppgave å få satt fast en voldsmann som slår sin samboer. Det er oppgaven og saken de er på. De er ikke nødt til å etterforske om voldsmannen sier at dama hans røyker hasj. Da må de åpne en ny sak, men de kan velge å ikke gjøre det. De kan velge å se bort fra det lovbruddet fordi hans lovbrudd er grovere. Hun bør splitte plata JTBS. Og spyle alt hun har hjemme om politiet dukker opp. Finner de nada på razzia så lar de nok saken ligge. Hun er tross alt offer for voldskriminalitet.
Anonym bruker
"Oppmerksom Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av daffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Med tanke på dette i tillegg til retningen ruspolitikk går for tiden vil jeg tro at de ikke vil bry seg særlig om hasjen, evt andre droger. Dersom du bor i en noenlunde stor by ville jeg tatt litt forhåndsregler (trenger ikke ha plata på stuebordet, eller blaze på dagstid inne), men ville ikke brydd meg særlig mer. Bor du i bygda eller uti distriktene derimot så er det litt mer uforutsigbart, men vil tro de også er mer forsiktige nå for tiden, spesielt i en slik situasjon nå.

Det langt mer viktige i denne situasjonen er at du er så åpen og ærlig du klarer om eksen din og hva han har gjort mot deg, slik at de kan hjelpe deg i situasjonen du er i. Trusler og vold er langt mer alvorlig en litt hasjbruk, spesielt i disse tider.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han har har brutt besøksforbudet etter kun ni timer. Han har sendt meg melding via facebook med en alias-bruker (men jeg er 100% sikker på at det har han. Han har nok med vilje brukt et alias som jeg åpenbart vet er han, men som egentlig ikke kan kobles til han på noen måte (en intern greie mellom oss)

I meldingen står det info om min rusbruk. Noen sanne og noen usanne påstander knyttet til dette. Den inneholder også det jeg vil si er på grensen til en ganske alvorlig trussel.

Hva gjør jeg nå?? Lovte politiet å si ifra med en gang han evt. bryter besøksforbudet. Men gjør jeg det vil de jo se meldingen, og jeg ender da med å tyste på meg selv hvis ikke han allerede har gjort det.
Det viktigste jeg kan gjøre nå er vel uansett å ikke svare han.
Hjelp...

-trådstarter
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva gjør jeg nå?? Lovte politiet å si ifra med en gang han evt. bryter besøksforbudet. Men gjør jeg det vil de jo se meldingen, og jeg ender da med å tyste på meg selv hvis ikke han allerede har gjort det.
Det viktigste jeg kan gjøre nå er vel uansett å ikke svare han.
Hjelp...
Vis hele sitatet...
Ikkje svar, og gi beskjed til politiet om brot på besøksforbodet. Det å ha dokumentasjon på at han ignorerer besøksforbod er gull verdt i saka som kjem.

I tillegg har du rett på bistandsadvokat. Be om å få det oppnevnt. Advokaten din har nær absolutt taushetsplikt om klientforhold, og du kan snakke fritt med vedkommande.
Helt riktig:

IKKE SVAR HAM uansett hva han gulper opp!

Mange slutter å terrorisere når de ikke får svar.

Kjenner ikke eksen din, men målet er sannsynligvis å gi deg 'hetta' ved at du ikke får fred. Stikk på besøk til en god venninne e.l. Skru uansett av lyden på telefonen og andre kanaler han kan finne på å bruke...

Stay strong!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men da må jeg vel vise de meldingen?
Der står det blant annet at jeg møtte opp hos politiet ruset (dette er ikke sant) og at jeg har 40 gram bruning hjemme. (dette er i utgangspunktet sant, men jeg har gravd det ned)
Hva gjør politiet når de ser dette?

Hvorfor har de ikke nevnt noe om advokat? Jeg var i avhør i 5 timer i går og i 3 timer i dag

Veldig mange spørsmål her, men jeg er bare 22 år og har ikke så mange jeg kan snakke om dette med.
Gå til politiet.

Vær ærlig om at du er redd. Politiets hovedoppgave i denne situasjonen er å sikre DIN sikkerhet

Hvis de kommenterer de tingene du nevner så inviter dem hjem til deg med bikkje så ser de at det ikke er sant. Tviler MEGET sterkt på at de tar imot invitasjonen, men du må selvfølgelig forsikre deg om at det evt vil gå bra
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uff jeg får helt vond av deg. Eksen min gjorde akkuratt det samme, bortsett fra at han holdt på i flere år.
gjem vekk ALT av beviser, gå gjerne i skogen og gjem vekk 420, og alt brukerutstyr.

lov meg en ting, og det er å gi beskjed til politet! uten bevis så kan de ikke ta deg for noe. For alt de vet, så er alt han skriver bare løgner og funnet opp. Det han gjør ved å kontakte deg er å bryte 2 lover, a), han bryter besøksforbudet, b) Han krenker en annens fred (altså din fred).

Selvom du ikke kan bevise at det er han, så er det fortsatt ganske åpenbart at det er han..... hvem andre skulle sendt deg anonyme meldinger? dem skjønner jo selv at han er bitter og at han gjør alt han kan for å plage deg.

Håper det ordner seg! <3 sender styrke og klemmer til deg. Og ikke vær stille! si ifra. Livsviktig og si ifra om sånne ting
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skal ringe å si ifra, de sa tross alt at det var viktig at jeg gjorde det med en gang.
Bra!

Tar gjerne en oppdatering når du har snakket med dem...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men da må jeg vel vise de meldingen?
Der står det blant annet at jeg møtte opp hos politiet ruset (dette er ikke sant) og at jeg har 40 gram bruning hjemme. (dette er i utgangspunktet sant, men jeg har gravd det ned)
Hva gjør politiet når de ser dette?

Hvorfor har de ikke nevnt noe om advokat? Jeg var i avhør i 5 timer i går og i 3 timer i dag

Veldig mange spørsmål her, men jeg er bare 22 år og har ikke så mange jeg kan snakke om dette med.
Vis hele sitatet...
Du må vise dem meldingen. Dette er veldig mye mer alvorlig enn hasjbruk, og det som står der er ikke sant engang pr nå. Hvis politiet spør kan du si nei, og at du vil ha en advokat hvis du skal forsvare deg mot anklager i en sak der du faktisk er offer.

Mitt mantra i sånne gal-eks-saker dokumenter, dokumenter, dokumenter. Screenshot meldinger, skriv ned tidspunkt for oppringninger.

Forferdelig at du må gjennom dette her. Du må ha noen å snakke med, skaff deg bistandsadvokat.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fleste falske anklagene i rettssystemet er faktisk fra menn som påstår at dama har slått de, når de selv blir anmeldt for grov vold.
Vis hele sitatet...
For en merkelig påstand. Hvordan vet du at det er falske anklagelser? Hva om begge utøvde grov vold mot hverandre, men kun den ene ble straffet. Mitt inntrykk er at kvinner slår like mye som menn. Har selv blitt utsatt for fysisk vold av eksen, men ingen gadd å høre på det i retten. I mitt telle var hun den eneste som utøvde vold. Hun klarte å snakke seg ut av det. Akkurat dette du skriver her er så ekstremt skadelig, FY! Menn som er voldsofre føler de ikke blir tatt seriøst i hele tatt. Dette her gjør det ikke akkurat bedre.

Jeg synes du er modig som anmelder han. Skulle ønske jeg gjorde det samme med engang. Som *pi sier er dokumentasjon veldig viktig. Skrap sammen så mye du klarer. Tror ikke du skal være så bekymret for den hasjen. Det viktigste nå er at du kommer deg bort fra denne fyren.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for alle svar, det gjør at jeg føler meg bittelitt mindre alene.

Jeg vil bare få fred fra denne personen. Det er virkelig det eneste jeg ber om. Ringte først 02800, der kom jeg ikke gjennom. Deretter til krimvakta, kom ikke gjennom der heller. Så ringte jeg arbeidstelefonen til hun som har avhørt meg, men var en mannlig politibetjent som svarte. Jeg fikk såvidt forklart situasjonen før han avbryter meg og sier ¨beklager men jeg er egentlig veldig opptatt med noe annet. Jeg får noen andre til å ringe deg opp straks¨. Dette er nå nesten 40 minutter siden.

Nå føler jeg meg bare liten og alene. De sa jo at det var SÅ viktig at jeg ringte inn straks det skjedde noe, at de skulle ta meg på alvor osv. Jeg er veldig utrygg nå
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde ignorert meldingen han skrev og ikke sagt det til politiet, og sender han flere meldinger uten innhold om lovbrudd du har gjort så ville jeg vist de til politiet.

Men bare det å åpne meldinger gir han en viss form for makt, da vet han at du leser og at han kan prøve å påvirke deg. Det beste er om du ikke åpner meldinger (at han ikke ser at du har åpnet ihvertfall) men du må nok forberede deg på å bli bombardert et stykke tid med mye trakassering og trusler desverre. Håper han lærer når han får sin straff!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han har ikke sett at jeg har åpent den, siden meldingen er sendt fra en konto jeg ikke er venn med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for alle svar, det gjør at jeg føler meg bittelitt mindre alene.

Jeg vil bare få fred fra denne personen. Det er virkelig det eneste jeg ber om. Ringte først 02800, der kom jeg ikke gjennom. Deretter til krimvakta, kom ikke gjennom der heller. Så ringte jeg arbeidstelefonen til hun som har avhørt meg, men var en mannlig politibetjent som svarte. Jeg fikk såvidt forklart situasjonen før han avbryter meg og sier ¨beklager men jeg er egentlig veldig opptatt med noe annet. Jeg får noen andre til å ringe deg opp straks¨. Dette er nå nesten 40 minutter siden.

Nå føler jeg meg bare liten og alene. De sa jo at det var SÅ viktig at jeg ringte inn straks det skjedde noe, at de skulle ta meg på alvor osv. Jeg er veldig utrygg nå
Vis hele sitatet...
Dette er virkelig ikke greit. Har du noen du kan være hos i natt? En slektning, venn, bekjent? Hvis ikke kan du kanskje kontakte et krisesenter og overnatte der, de har sikkert noen tips til håndtering av saken også. Du skal ikke sitte hjemme i natt og være utrygg, og med et politi som ikke gidder å ta telefonen.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har han vært systematisk voldelig mot deg mange ganger eller var det eneste gangen? Er han i stand til å overfalle eller drepe deg? Isåfall kontakt krisesenter.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han var voldelig mot meg ved tre anledninger på veldig kort tid. Han har truet meg med å drepe alle som er nære meg. Og med å ta livet sitt.

Har fortsatt ikke hørt noe fra politiet, og nå er det nærmere 1,5 time siden jeg ringte. Jeg føler at nå som han har brutt besøksforbudet allerede så kan han sikkert finne på å gjøre det igjen. Heldigvis har jeg voldsalarm. Sover hos en venninne i natt.
Godt å høre at du ikke er hjemme. Slå av snapkart og sånt.

Det du beskriver er mer enn nok til å kontakte krisesenter om du føler det trengs. Ta imot hjelp der du kan. Du er jævlig tøff som står i dette.
Har du prøvd å ring igjen? Er ikke akkurat mas å ringe opp igjen i en situasjon som dette... Prøv 02800 og hu som avhørte deg igjen. Si at en fra politiet skulle ringe deg opp, hvor lang tid det har gått, og at du er bekymret.
Det verste som kan skje er at de er ubrukelige, eller ikke kan gjøre stort før han evt skulle dukke opp.

Men jeg håper de prioriterer riktig nå og i det minste spør om du vil anmelde han for trusler. Kanskje til og med tar en prat med han. Er mange som er store i kjeften men som blir helt tyst om de får uventa besøk fra politiet. Spesielt om de ikke alltid har rent mel i posen selv.

Som flere her sier
ALDRI SVAR HAN
Selv om det kan være vanskelig.
Lykke til, dette ordner seg nok. Det er godt du har noen å sove hos!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har fått kontakt med politiet nå, men det tok tid. De vil at jeg skal sende printscreen av meldingen på mail. Jeg må bare gjøre det, vil ikke risikere å holde tilbake noe informasjon. Burde jeg skrive i mailen at påstandene knyttet til rus er usanne? eller ikke nevne noe om det i det hele tatt?
Ville ikke nevnt det. Det er ikke du som skal forsvare deg her.

Og hvis de spør så ville jeg sagt at du synes du bør ha en advokat hvis du skal forsvare deg mot beskyldninger om straffbare handlinger.

Altså, om jeg faktisk ville sagt det vet jeg ikke, men det er det jeg ville tenkt etterpå at jeg skulle ønske jeg hadde sagt.
Sist endret av *pi; 29. mai 2020 kl. 13:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått kontakt med politiet nå, men det tok tid. De vil at jeg skal sende printscreen av meldingen på mail. Jeg må bare gjøre det, vil ikke risikere å holde tilbake noe informasjon. Burde jeg skrive i mailen at påstandene knyttet til rus er usanne? eller ikke nevne noe om det i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ville sagt det er usanne påstander og at du antar påstanden er strategisk plassert i meldingen som han bryter kontaktforbudet med, for at du ikke skal tørre å melde fra om at han brøt kontaktforbudet så fort.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg ville sagt det er usanne påstander og at du antar påstanden er strategisk plassert i meldingen som han bryter kontaktforbudet med, for at du ikke skal tørre å melde fra om at han brøt kontaktforbudet så fort.
Vis hele sitatet...
Det var nettopp det jeg skrev Usanne påstander som bevisst er lagt inn for å gjøre det vanskeligere for meg å melde fra.
Han gjør jo dette bevisst for å skremme deg fra å gå til politiet.. del det med de. ALDRI INNRØMME NOE OM AT DU HAR RØYKET EN GANG FØR DE HAR PAPIRER PÅ AT DE KAN TA URIN/BLOD FRA DEG! ALDRI NEVN FREKVENS AV FORBRUK.
Det store problemet er hvis Politiet greier å knytte DENNE tråden til deg. Du har gitt såpass mye detaljer at jeg tror dem kan finne ut hvem du er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var nettopp det jeg skrev Usanne påstander som bevisst er lagt inn for å gjøre det vanskeligere for meg å melde fra.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det går helt fint uansett hvilke av de alternativene du velger, bare ikke gå inn på en diskusjon om det. Uansett bør du be om en bistandsadvokat, som kan gi deg bedre råd om sånt enn det vi kan.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det store problemet er hvis Politiet greier å knytte DENNE tråden til deg. Du har gitt såpass mye detaljer at jeg tror dem kan finne ut hvem du er.
Vis hele sitatet...
Krevende å bevise noe tho..
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det store problemet er hvis Politiet greier å knytte DENNE tråden til deg. Du har gitt såpass mye detaljer at jeg tror dem kan finne ut hvem du er.
Vis hele sitatet...
Hva så? Hun spør om råd og det er normalt i en så sårbar situasjon. Det er ikke uvanlig at folk ruser seg og denne straffesaken handler ikke om narkotika men om vold. Det er nok politi her inne å leser fra tid til annen, kjenner ikke til hyppigheten, men kan ikke se for meg at sjansen er så stor for at akuratt den etterforskeren som har saken hennes sitter her inne å leser og tilfeldigvis kjenner igjen saken. Det er mange tusen politiansatte og landet er større enn at alle kjenner til akuratt hennes sak og kobler det til identitet.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror sannsynligheten er liten for at politiet kjenner meg igjen i denne tråden. Enkelte detaljer jeg har gitt er endret på for å anonymisere.

De kan heller ikke bevise det, og sjansen for at de bruker ressurser på det er nok utrolig liten.

Jeg skal be om bistandsadvokat, hvordan gjør jeg det? Det virker vel ikke mistenkelig?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er ikke mistenkelig å be om bistandsadvokat det er vanlig og ofte nødvendig i saker som dette. Google bistandsadvokat vold og din kommune eller be om å få snakke med en rådgiver i politiet som kan veilede deg
Bistandsadvokat er for offeret i enkelte typer straffesaker, som voldtekt og vold i nære relasjoner, det er altså absolutt ikke noe mistenkelig. Be politiet hjelpe deg med det. Jeg ville kanskje trodd de hadde informert om det allerede.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er bare nødt til å hente meg inn litt akkurat nå, så skal jeg ringe krisesenteret senere i dag. Regner med at de kan hjelpe meg med bistandsadvokat osv.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De har ikke nevnt noe om hverken krisesenter eller bistandsadvokat. Men de ga meg tilbud om å benytte meg av støttesenter for kriminalitetsutsatte, noe jeg takket ja til
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdatering? Hvordan går det med deg