Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8177
Hei, skal begynne å ta urintester på grunn av cannabis, og hadde en samtale med helsesøster om jeg ville ta urintester hos helsesøster eller fastlege.

Lurte på om det noe forskjell på hvem jeg tar disse testene hos?

Takk på svar på forhånd!
Det kan evt være forskjell på kvaliteten av testene, men om legen har bedre eller værre enn helsesøster kan varriere.
Mest sannsynlig vil vel en ordentlig lege har bedre tester, men det kan også hende begge har like, så da har det egentlig ikke mye å si.
Kanskje det er lettere å ha med rent urin og lure det oppi koppen hos helsesøster vs legen, men dette er også totalt umulig å vite før man faktisk oppsøker begge to og tar testene dems.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det kan evt være forskjell på kvaliteten av testene, men om legen har bedre eller værre enn helsesøster kan varriere.
Mest sannsynlig vil vel en ordentlig lege har bedre tester, men det kan også hende begge har like, så da har det egentlig ikke mye å si.
Kanskje det er lettere å ha med rent urin og lure det oppi koppen hos helsesøster vs legen, men dette er også totalt umulig å vite før man faktisk oppsøker begge to og tar testene dems.
Vis hele sitatet...
Takk for info og svar
Har gjennomført test hos helsesøster før. Du blir ikke å få urinere uten tilsyn, bare glem det.. Testene jeg tok visste bup, mdma, kola, speed, benzo, thc og tre andre stoff jeg ikke husker. Testene er svært nøyaktige.
Hvem klarer å pisse mens noen står å ser på deg? Må være forferdelig...
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hvem klarer å pisse mens noen står å ser på deg? Må være forferdelig...
Vis hele sitatet...
Du står jo med ryggen til, men er ikke stas.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Har gjennomført test hos helsesøster før. Du blir ikke å få urinere uten tilsyn, bare glem det.. Testene jeg tok visste bup, mdma, kola, speed, benzo, thc og tre andre stoff jeg ikke husker. Testene er svært nøyaktige.
Vis hele sitatet...
Dette kan variere veldig ettersom hvor i landet man er. Det er ikke alle helsesøstre som har prima narkotester, selv om mange sikkert har det.
Til og med politi i mitt område hadde rykte for ekstremt unøyaktige og upålitelige narkotester.

Har hørt om folk som har driti seg ut og røyka joints bare noen timer før pisseprøve, og fortsatt fått negativ (altså rein) prøve, selv om dem ga opp og røyka bare timer tidligere.
Både hos politi og hos helsesøster. Dette kan ha bært 2-3 år siden nå da, men det er fortsatt lov å håpe at noen fortsatt har dårlige tester.

Logikken min tilsier at helsesøster mest sannsynlig har billigere og dårligere tester, samtidig kan det hende hun har "spesialisert seg" og bestilt gode tester pga nettopp dette med ungdommer som røyker.
Samtidig kan det hende legen ikke like oppdatert som helsesøster på dette.

Og det er også som sagt tidligere mulig at begge to fører samme testen, og da er det evt bare faktorer som "ser hun/han på mens du pisser?" o.l som har noe å si.
Vil tro det er en smule lettere å få f.eks helsesøster til å snu seg, om du f.eks sliter med nervøs blære (at man ikke klarer pisse mens andre ser på).
Lykke til
Hello!
Da jeg måtte levere urinprøver hos legen, måtte jeg levere dem hos farmakologisk avdeling på sykehuset.
Der testet de urinen på laboratorium.

Forslag: Røyk syntetisk hasj, lever hos helsesøster. Ren prøve!
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Hello!
Da jeg måtte levere urinprøver hos legen, måtte jeg levere dem hos farmakologisk avdeling på sykehuset.
Der testet de urinen på laboratorium.

Forslag: Røyk syntetisk hasj, lever hos helsesøster. Ren prøve!
Vis hele sitatet...
Det vil jeg gjerne ha kilder på. Syntetisk hasj er som oftest hasj, altså et THC konsentrat penslet med en rekke andre stoffer. Vil nå vite hvordan disse stoffene skal nøytralisere alt av thc i urinen din.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Det vil jeg gjerne ha kilder på. Syntetisk hasj er som oftest hasj, altså et THC konsentrat penslet med en rekke andre stoffer. Vil nå vite hvordan disse stoffene skal nøytralisere alt av thc i urinen din.
Vis hele sitatet...
Niks. Syntetisk hasj inneholder ikke THC. Syntetisk hasj fungerer slik at det påvirker mer eller mindre de samme reseptorene i hjernen.

Da jeg googlet fant jeg haugevis med kilder som bekrefter påstanden min angående urinprøver

Legger til: Ser at du spurte om hvordan syntetisk hasj nøytraliserer THC. Det gjør det ikke. Mitt forslag var å bytte ut hasjen med syntetisk hasj.

Nytt tillegg: Det er derfor jeg foreslo å ta urinprøve hos helsesøster, fordi jeg tenker at det er mer sannsynlig at helsesøsteren bruker hurtigtester, mens man hos fastlegen risikerer at prøven blir sendt til laboratorium for analyse. Det kan hende de en dag finner ut hvordan de finner syntetisk hasj i urinen. Per idag tror jeg de kan finne enkelte sorter, men husker ikke helt.

I tillegg til dette, ved å ta urinprøve hos helsesøster er det også større sjanse for at fastlegen ikke får vite at han er rusbruker. = Lettere å få piller i fremtiden.
Om prøven blir sendt til lab er sannsynligheten for at de leter etter syntetisk thc, stor. En kompis av meg og jeg satt å puffa syntetisk. Han hadde røyka for 2 dager siden, jeg 3. Prøven ga utslag på han men ikke på meg, så det er ute av kroppen relativt kjapt. Er veldig sjeldent at hurtigtester screener syntetisk thc.
Sist endret av nattenssønner; 13. desember 2013 kl. 06:33.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Niks. Syntetisk hasj inneholder ikke THC. Syntetisk hasj fungerer slik at det påvirker mer eller mindre de samme reseptorene i hjernen.

Da jeg googlet fant jeg haugevis med kilder som bekrefter påstanden min angående urinprøver

Legger til: Ser at du spurte om hvordan syntetisk hasj nøytraliserer THC. Det gjør det ikke. Mitt forslag var å bytte ut hasjen med syntetisk hasj.

Nytt tillegg: Det er derfor jeg foreslo å ta urinprøve hos helsesøster, fordi jeg tenker at det er mer sannsynlig at helsesøsteren bruker hurtigtester, mens man hos fastlegen risikerer at prøven blir sendt til laboratorium for analyse. Det kan hende de en dag finner ut hvordan de finner syntetisk hasj i urinen. Per idag tror jeg de kan finne enkelte sorter, men husker ikke helt.

I tillegg til dette, ved å ta urinprøve hos helsesøster er det også større sjanse for at fastlegen ikke får vite at han er rusbruker. = Lettere å få piller i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Takker for et godt svar. Men syntetisk hasj kan være skadelig. Jeg har en kamerat som har røyka det et par ganger 2 år siden, og han er fremdeles ikke helt tilbake, og han vet det selv. Stay green, or stay cleen.
har vært oss fastlege å tatt prøver i 1 år nå. legen ser mens du tisser, altså legen skal se penis. (yep)
den blir sendt til lab, å du får ikke svar på hver prøve før om 1 ukes tid.

det koster oss lege intill du får frikort (etter ca 2000 kr) så er alt av legetimer gratis.

jeg nekter egentlig å tro at enten det er lege eller helsesøster så sitter de med en testkit som politiet ofte bruker.
tror de sender det inn for analyse ett sted.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Dette kan variere veldig ettersom hvor i landet man er. Det er ikke alle helsesøstre som har prima narkotester, selv om mange sikkert har det.
Til og med politi i mitt område hadde rykte for ekstremt unøyaktige og upålitelige narkotester.
Vis hele sitatet...
Politiet i Bodø bruker stick-tester, mens legen sender inn til labratorium.. Er mer økonomisk for politiet!

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Har hørt om folk som har driti seg ut og røyka joints bare noen timer før pisseprøve, og fortsatt fått negativ (altså rein) prøve, selv om dem ga opp og røyka bare timer tidligere.
Både hos politi og hos helsesøster. Dette kan ha bært 2-3 år siden nå da, men det er fortsatt lov å håpe at noen fortsatt har dårlige tester.
Vis hele sitatet...
THC'en fester seg ikke i urinen med en gang, det kan ta opp til 5 timer før du vil slå ut, så er ikke stress å røyke en joint rett før man drar og pisser!