Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1529
Har et lite problem... Skal ordne et skudd til en kompis av meg, men har aldri faktisk tatt kanylen av sprøyta
Så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det?

For å unngå moralprekener:

Dette er bare speed, og han er en dreven bruker, men skyter ikke selv for å klare å kontrollere det bedre.

Sprøyta og kanylen er identisk til de til høyre, kanyla er oransje, men det kan være fordi at den er brukt flere ganger?
Det eg ville gjort er å festa på igjen plastikkhetta som følger med kanylen Da unngår du å stikke deg sjølv:P haha.. Er bare å vri om til ein av sidene etter hetta er på plass så går kanylen lett av pumpa

Sitat av AzorinJ Vis innlegg
kanyla er oransje, men det kan være fordi at den er brukt flere ganger?
Vis hele sitatet...
Kanylen er orange fordi det er ein anna type enn på bildet og ikkje fordi den er brukt mange ganger...:P
Den du har tipper eg er 16mm og 0,5 i tjukkelsen Den på bildet er 25mm viss eg ikkje hugser alt for feil no..


Lykke til
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av AzorinJ Vis innlegg
Sprøyta og kanylen er identisk til de til høyre, kanyla er oransje, men det kan være fordi at den er brukt flere ganger?
Vis hele sitatet...
Om du ikkje egenhendig har tatt sprøyta og kanylen ut av steril engangspakning, så kaster du det og kjøper nytt. Det er kjekt at ting som skal inn i blodårer er sterilt. Og når du ikkje ein gong er sikker på om det er brukt eller ikkje... sheesh!
Azorin!
Trådstarter
65 8
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du ikkje egenhendig har tatt sprøyta og kanylen ut av steril engangspakning, så kaster du det og kjøper nytt. Det er kjekt at ting som skal inn i blodårer er sterilt. Og når du ikkje ein gong er sikker på om det er brukt eller ikkje... sheesh!
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt verken sprøyta eller kanylen ut av pakken selv.
Dette utstyret har bare blitt brukt av han selv, og han har oppbevart det i egen sånn liten pouch.
Har ingen erfaring med hverken kanyler eller speed, men vil anbefale dere å kjøpe dere nytt utstyr. Prisen på kanyler ligger vel på 0,5-1kr stk, og burde være vel verdt investeringen.
Sitat av AzorinJ Vis innlegg
Har ikke tatt verken sprøyta eller kanylen ut av pakken selv.
Dette utstyret har bare blitt brukt av han selv, og han har oppbevart det i egen sånn liten pouch.
Vis hele sitatet...
denne "lille pouchen" e den helt steril? masse forurensing kan forekomme selv om det er samme person som bruker utstyret hele tiden.

Koster vel 5,-kr for nytt utstyr på apoteket, men skjønner jo at for noen e det for dyrt for å sikre egen helse.
Azorin!
Trådstarter
65 8
Sitat av 2fit4u Vis innlegg
Det eg ville gjort er å festa på igjen plastikkhetta som følger med kanylen Da unngår du å stikke deg sjølv:P haha.. Er bare å vri om til ein av sidene etter hetta er på plass så går kanylen lett av pumpa

Kanylen er orange fordi det er ein anna type enn på bildet og ikkje fordi den er brukt mange ganger...:P
Den du har tipper eg er 16mm og 0,5 i tjukkelsen Den på bildet er 25mm viss eg ikkje hugser alt for feil no..


Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk for svar uten moralpreken
Regner med å handle nytt utstyr klokka 02:00 på natta ikke akkurat er det gutta er gira på.
Uansett: tror denne videoen faktisk viser deg helt ok hvordan det gjøres: http://www.youtube.com/watch?v=3yjsV4akL8A