Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3637
Kan NAV finne ut om noen har en konto med feks depositumspenger? Forsåvidt irrelevant hvilken type penger, men står en liten ok sum.

Benytter primært bank A, men har en annen konto i Norge norsk "online-bank"? Denne konto er ikke med på selvangivelsen forøvrig da den ble laget etter nyttår.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja de kak få en utskrift av hvor mange kontoer du har viss de sjekker deg. Vanligvis gjør de ikke det, kun ved misstankem


Dumt å lure dem. Er svindel og de har begynnt å slå hardt ned på det.

Hvorfor skal du skjule du har et depositum?
Siden du spør så tenker jeg da at dette er i forbindelse med søknad om sosialhjelp, noe slikt? Om det stemmer så vil det være svindel om du ikke oppgir den kontoen. Om det faktisk er depositum, så er neppe det noe NAV krever skal gå til livsopphold - for du får jo ikke ut depositumet før leieavtalen opphører og bolig er overlevert uten skader. Er det derimot en random konto du har opprettet for å skjule penger feks i forbindelse med søknad om nødhjelp eller livsopphold så vil det være svindel og du risikerer anmeldelse, domfellelse og ikke minst må du tilbakebetale det du har har fått urettmessig.
Trådstarter
Gjelder ikke meg. Pengene på en random konto, får se hvordan det går. Kommet med det seriøse rådet jeg har, men når ikke inn ��