Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2339
Studerer for øyeblikket på vestlandet, og tenkte meg en tur hjem til Oslo om ikke alt for lenge. På vei tilbake igjen har jeg lyst til å ta med litt ritalin uten resept, gjerne på kropp eller håndbagasje.

Hva er sjansene for å bli tatt for dette egentlig?
Sist gang jeg gikk gjennom tok de sporprøver på bagen min (uten at de fant den ene pillen jeg hadde glemt i jakka). Jeg regner med at det blir vanskeligere hvis jeg skal ta med flere piller da dette er lett synlig på røntgen, så kanskje jeg skulle gjemt dem på kroppen?

Aner heller ikke om narkohunder lukter dette.

Hadde satt pris på om noen hadde noen tanker/erfaringer rundt dette.
Sist endret av fleintryne; 3. oktober 2017 kl. 02:16. Grunn: skriveleif
Ville lagt de i toalettmappa og lagt den i koffert som sjekkes inn.

Var det på gardermoen de tok sporprøver? Innenlandsreise?
Sitat av Odd Vis innlegg
Ville lagt de i toalettmappa og lagt den i koffert som sjekkes inn.

Var det på gardermoen de tok sporprøver? Innenlandsreise?
Vis hele sitatet...
Vil aller helst ha dem i nærheten, ellers er jeg et nervevrak fra innsjekk til bagasjen er på båndet.

Ja på Gardermoen, først dro de bagen over en plate flere ganger (omtrent som de scanner varene på Rema 1000) og så dro de fram noe som så ut som en gedigen sminkekost som de børstet rundt med og tok prøver på. Om de fant spor eller ikke vet jeg ikke, men de gadd ikke rote alt for mye rundt oppi sekken før jeg fikk den.
Putt de i sekken da, vekterne drifter I det deres jobb er å kikke etter sprengstoff og våpen.
Du skal ha passe uflaks for å bli tatt med dette. Hvor mye er "litt" ritalin sånn ca? Jeg ville kjøpt en noen små ziplock poser som du putter ritalinen oppi. Ha dem enten i sokken, under foten/føttene, eller ta på deg en stram boxer og legg dem nær utstyret ditt, eller et sted dem sitter. Du kan også teipe dem fast så de plutselig ikke faller ut elns.

Dette skal gå helt fint, du kunne sikkert bare hatt dem i lommen på buksa. Jeg er ofte utenlands, og resier med mange medikamenter uten attest, slenger dem bare i håndbagasjen. De har åpnet håndbagasjen min 2 eller 3 ganger totalt på en 50-60 flyturer, men ingen har brydd seg om pillene som har ligget der til tross for at de synes når de scannes.
Bare ha de i håndbagasjen.
Det du eventuelt kan gjøre er jo å finne noe reseptfrie piller på ca samme størrelse/utseende å bare ha de sammen med de i pilleboksen.
Takk for input boys, tror jeg legger dem under snabelen. Er bare snakk om 5-6 stykk men hadde sugd så jævlig å få prikk på rullebladet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fleintryne Vis innlegg
Takk for input boys, tror jeg legger dem under snabelen. Er bare snakk om 5-6 stykk men hadde sugd så jævlig å få prikk på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Det er jo nær sagt komplett idiotisk.

For det første er det åpenbart at du forsøker å lure det unna kontroll om du forsøker å skjule det. Det er digert raudt flagg.

Viare så har eg reist med tabletter i bagasjen eit hundretalls ganger. Eg har aldri opplevd at sikkerhetskontrollen faktisk ser på tablettane. For det andre er det eit langt stykke frå at dei konstanterer at det er tabletter til at dei faktisk ber om resept: Dei kan ikkje vite om du har ADHD eller ikkje.

Kort sagt - stapp det i toalettveska di og gi faen. For sikkerhetskontrollen driter i om du har et par piller du ikkje har resept på - og dei har heller ingen måte å vite kva du måtte ha resept på og ikkje.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kort sagt - stapp det i toalettveska di og gi faen. For sikkerhetskontrollen driter i om du har et par piller du ikkje har resept på - og dei har heller ingen måte å vite kva du måtte ha resept på og ikkje.
Vis hele sitatet...
Hva var de sveipet over håndbagasjen min for da? Sprengstoff?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fleintryne Vis innlegg
Hva var de sveipet over håndbagasjen min for da? Sprengstoff?
Vis hele sitatet...
Ja. Spesifikt nitrogenholdige sprengstoff tipper eg. Sikkerhetskontrollen er primært sikkerhetskontroll.