Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1808
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Som overskriften sier, hva er de mest vanlige passordene på trådløse nettverk tror dere? Det er WEP det dreier seg om..

Naboene mine har 5 nettverk som er WEP.. Er vel rimelig stor sansynlighet for at det ikke finnes noen "vanlige" passord, men tar sjangsen på å spørre..

Jeg tenker da på enkle ting folk bruker som passord, fks 12345,11111,admin osv
Sist endret av ranman22; 24. april 2009 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Umulig å si, da passordet kan være "alt".
Om naboen din bruker WEP kryptering, så tar det deg uansett max 5 minutter å knekke denne..
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Umulig å si, da passordet kan være "alt".
Om naboen din bruker WEP kryptering, så tar det deg uansett max 5 minutter å knekke denne..
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke linux, og jeg har ikke dyp forståelse innen cracking..Faktisk så har jeg aldri gjort det før..

Har lasta ned Cain, noe som sikkert var en stor feil i og med at jeg ikke skjønner hvordan det brukes..Har forstått at det er mer avansert enn hva jeg får til ialfall.. (jeg har søkt i forumet, har ikke funnet en løsning som fungerer for meg)
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Følg denne guiden slavisk, så skal det gå greit:
http://www.twistedethics.com/2007/05...g-and-airpcap/

Dette fant jeg med en spesiell innretning kalt "Google". Med dette fantastiske verktøyet fant jeg løsning på 0,28 sekunder ved å oppgi den meget å kryptiske frasen "how to crack wep encryption with windows" i det såkalte "tekst feltet". Mystisk, men det fungerte for meg... :P
Jeg googlet litt for deg.
Sist endret av steili; 24. april 2009 kl. 00:59.
1234512345

1122334455

012345
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Jeg vet ikke helt hva dere mener når dere sier googlet eller google, men takker for kreative svar.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Regner med at den siste der var ironisk? :P
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Jeg har lest på linkene, og skjønner det ikke...Er vel helst for viderekomne vil jeg tro..

Den ene av de, sa at du trengte " at least 3 computers" jeg har en stk bærbar uten avansert utstyr.

Det skulle vert et program som man bare trykket på noen knapper i, så ordnet det seg imo. Tror jeg gir opp, takker for hjelpen uansett
Bruk heller backtrack mye enklere, du trenger ikke å installere det heller bare å kjøre rett fra plata..
er vel en 6-7 kommandoer litt tolmodighet å et støttet trådløst kort, eller usb dongle....
guide: YouTube - How to Easily Crack WEP Keys with Backtrack 3
backtrack: http://www.remote-exploit.org/backtrack_download.html
Sitat av iamstupid Vis innlegg
Bruk heller backtrack mye enklere, du trenger ikke å installere det heller bare å kjøre rett fra plata..
er vel en 6-7 kommandoer litt tolmodighet å et støttet trådløst kort, eller usb dongle....
Vis hele sitatet...
Han sier han ikke har linux. Må man ikke ha linux for denne metoden da?
Sitat av Az0g Vis innlegg
Han sier han ikke har linux. Må man ikke ha linux for denne metoden da?
Vis hele sitatet...
Nei, Backtrack kommer som en .iso-fil man kan brenne til DVD, og dermed lage en boot disc. Alt man trenger å gjøre er å hive DVD-en i, så starter dataen i linux med backtrack og alle verktøyene man trenger.
hvis det er wep, bruk programmet webspoon på backtrack cd'en. kan umulig bli enklere
Noen tips til usbkort som støtter wephacking? Det jeg har på maskinen min støtter ikke det. Boota opp backtrack, men den kunne ikke finne trådløskortet.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Noen tips til usbkort som støtter wephacking? Det jeg har på maskinen min støtter ikke det. Boota opp backtrack, men den kunne ikke finne trådløskortet.
Vis hele sitatet...
http://www.data-alliance.net/servlet...k-Turbo/Detail

Billigste du finner.
Ah, visste ikke at det var så enkelt. Har ikke trådløst nett hjemme og det irriterer meg, så skal teste dette på naboene når jeg kommer hjem.
kjøp dette:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20159

bruker ralink chipset som funker fint i Linux
Mange har: 1A2B3C4D5E eller A1B2C3D4E5
Men de fleste forsøk er jo et skudd i mørket, du må nesten laste ned et program som hjelper deg på vei!
Skaff deg BackTrack 3, det er enkelt og greit.
Det er passord som er enkle å huske. Selv bruker jeg 1a2b3c4d5e Senere var jeg på et hotell i oslo og der brukte de nesten akkurat det samme! a1b2c3d4e5 :O veit om et passord som er 4142434445.
generelt passord som er enkle å huske