Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3851
Hei. Er det noen som vet om noen gode program som gjør deg mindre "synlig" på Internett? Med minde synlig tenker jeg på at ingen folk (les: Politi etc.) kan se din Internett aktivitet. Vet man kan henge på nettsider via Proxy, men det er temmelig tungvint til tider.

Man har jo også program som PeerGuadrian og TOR. Noen som har noe erfaring av disse programene? Eventuelt kan forslå noen andre?

Takk for din oppmerksomhet.

-illu
det jeg har fått med meg virker det som tor er det perfekte for deg.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Foreslår at du bruker et program som heter Vidalia, det er et GUI for bruk av Tor. Bruker du Firefox som nettleser kan du sammen med Vidalia bruke FoxTor, og dermed slå av og på Tor fra Firefox når du ønsker.

http://www.vidalia-project.net/
http://cups.cs.cmu.edu/foxtor/
Hadde dårlige erfaringer med Tor, browsing ble über tregt og nesten ikke til å holde ut. Hva gjorde jeg feil?
http://www.proxyshell.com/ er sånt han ser etter.
hint: Proxyshell.Hide.IP.2.4.1.0.Winall.Cracked-NoPE
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av delroton
Hadde dårlige erfaringer med Tor, browsing ble über tregt og nesten ikke til å holde ut. Hva gjorde jeg feil?
Vis hele sitatet...
Dessverre stemmer det ganske godt. Det er prisen å betale for å være usynlig på intarnetz, spesielt med Tor.
Jeg ville gått for TOR. Men du skal ikke trenge å laste ned en ekstra addon. Jeg er rimelig sikker på at de inkluderer en egen Firefox addon i den nye releasen som heter "Torbutton".
ChrisMafak, absolutt ikke det han spør om... HELT usynelig, hvis politiet vil så kan de lett spore opp hvem som har brukt proxy. Hørt om et alternativ til TOR, kalt JAP, du kan vell sjekke det ut, har personlig ingen erfaring med det.

Besides har du lagt ut linken før...
Sist endret av Elemental; 4. oktober 2008 kl. 16:14.
JAP skal nok funke formfett. Laster ned nå. Skal se hvor "usynlig" jeg blir.
relakks var i sin tid bra, men ble ustabilt.
Et grait gratisalternativ er HotSpotShield
Wow. Det funket bra. Kan slå det av og på enkelt i nettleser nå. Tidligere når jeg tok en test på internett om hvordan jeg kunne spores stod det at jeg brukte Lyse, surfet fra Egersund o.l. Nå surfer jeg, i følge den samme testen, fra Nederland et sted. Nice. Må prøves!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Torpark er, dersom jeg har forstått det riktig, Firefox kombinert med TOR.

Torpark is a program which allows you to surf the Internet anonymously. Download Torpark and put it on a USB Flash keychain. Plug it into any internet terminal whether at home, school, work, or in public. Torpark will launch a Tor circuit connection, which creates an encrypted tunnel from your computer indirectly to a Tor exit computer, allowing you to surf the Internet anonymously. Torpark is small, portable, clean, open-source, free of spyware/adware, and free.
Vis hele sitatet...
Sitat av illuSiOn^
[...]Nå surfer jeg, i følge den samme testen, fra Nederland et sted. Nice. Må prøves!
Vis hele sitatet...
Og facebook prøver å selge deg damer fra Nederland istedet for å reklamere for alle de heite damene i hjembyen du aldri har sett? Det meste sånn kan stoppes med NoScript, men det er vel noen av dem som kjører en whois også...
Tor Vidalia Firefox Privoxy, alt er samlet her
Det var vel en del her på forumet som brukte en fin kombinasjon av TOR og Privoxy under 1881-konkurrasen..

Da blir du usynelig, og er en annen person hver gang du laster en side.
Du kan jo kjøpe Steganos Vpn (http://www.steganos.com/en/) det pleier jeg og bruke for og sjule meg og spille bak nettverk som har sperra nett

og linjehastigheten blir rundt 1mbit ned og 1mbit opp
Sist endret av sorcs; 18. oktober 2008 kl. 18:38.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Wow. Det funket bra. Kan slå det av og på enkelt i nettleser nå. Tidligere når jeg tok en test på internett om hvordan jeg kunne spores stod det at jeg brukte Lyse, surfet fra Egersund o.l. Nå surfer jeg, i følge den samme testen, fra Nederland et sted. Nice. Må prøves!
Vis hele sitatet...
Hvor ialledager kan jeg finne en sånn test? Har googlet litt men finner ingenting.

Kunne hvert gøy å prøve ut..
Hva med å logge seg innpå naboens nettverk?
Les litt om WAP cracking.
hva faen er det som gjør det så viktig med å være usynlig på nett?
ser du etter CP eller?.. isåfall så kan du bare dø.

Men over til den andre siden av saken.

Ettersom vær tilkobling du gjør blir slik
Deg -> Nett-leverandør(f.eks Telehor, NGT, Tele2, Lyse) -> Internett
å nettleverandøren er pålagt å logge dette så kan vel politi spore opp at du koblet deg til den og den proxyen, men om det er bevis nok til å knytte deg til en utgående tilkobling på serveren vet jeg ikke. Kommer sikkert litt ann på om proxyen lagrer noe som kan knytte 1 utgående kobling til 1 inngående kobling, men det tviler jeg på.

Angående TOR så er vel det bare et script som skifter proxy av og til?
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det er riktig, Hayer, men tenk på det slik da: Deg -> Naboens WLAN -> Nettleverandøren til naboen -> internett -> proxy1 -> proxy2 -> proxy3 -> Din kamerat sin private proxy tunell -> destinasjon.

Da skal det litt mer til for å spore deg opp igjen. Hvertfall hvis proxy3 sin eier så og si ikke svarer på mail, telefon etc. Eier av proxy2 er en kid på 12 år som hadde proxyen oppe en dag for å teste det og ikke har noen logger what so ever eller har den største kompetansen rundt feltet og proxy1 ikke er så vriene på å gi ut informasjon, men kan ha lang responstid. I tillegg har du kameraten din sin private proxy, der han kan si at han ikke har noen logger osv. Og toppen av kransekaka så har du brukt naboen sitt WLAN.

Det som ikke er tatt høyde for i det jeg skrev er at hvert av disse nodene har en ISP, men det som kan være verre er å få utgitt informasjon fra hver av disse nodene sine ISPer. Da er det bare et resursspørsmål om man kan bli sporet ned. Dermed har man minsket sjansene for å bli sporet ned, enn om man gikk fra ISP og rett ut på internett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Skoms Vis innlegg
Hvor ialledager kan jeg finne en sånn test? Har googlet litt men finner ingenting.

Kunne hvert gøy å prøve ut..
Vis hele sitatet...
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Wow. Det funket bra. Kan slå det av og på enkelt i nettleser nå. Tidligere når jeg tok en test på internett om hvordan jeg kunne spores stod det at jeg brukte Lyse, surfet fra Egersund o.l. Nå surfer jeg, i følge den samme testen, fra Nederland et sted. Nice. Må prøves!
Vis hele sitatet...
Hvilket program?? Trenger noe jeg kan bruke på skolen.. Bruker Denne hjemme.. Men på skolen virker ingen av proxy sidene :S Det kommer at alle anonim sider er blokket....