Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1851
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For 10 år siden så trigget jeg en psykose pga. fleinsopp og hasj og det skapte veldig intens derealisasjon for meg.
Jeg fikk nylig godkjent CBD bruk for en nervesykdom jeg har, men jeg er litt bekymret for at derealisasjon kan komme tilbake. Er det noe fare for dette? Jeg vet at den CBD oljen jeg får har meget liten til ingen THC is seg, så da går det vel ganske greit?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går fint sålenge det er uten thc
null sjans så dette kan du trygt ta, håper det hjelper nervene!
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okay, så jeg fant ut at det eneste CBD produktet jeg kan få som har ingen THC er Bedrolite. Slik jeg forstår det så kan det administreres enten via vaporizer eller kokes som te, men vaping er visst langt mer effektivt. Problemet er at jeg ikke er interessert i å vape det da jeg er bekymret for lungehelsa mi. Noen forslag hva jeg skal gjøre? Dette er et ganske dyrt produkt så jeg vil få mest ut av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okay, så jeg fant ut at det eneste CBD produktet jeg kan få som har ingen THC er Bedrolite. Slik jeg forstår det så kan det administreres enten via vaporizer eller kokes som te, men vaping er visst langt mer effektivt. Problemet er at jeg ikke er interessert i å vape det da jeg er bekymret for lungehelsa mi. Noen forslag hva jeg skal gjøre? Dette er et ganske dyrt produkt så jeg vil få mest ut av det.
Vis hele sitatet...
Du skriver "Slik jeg forstår det så kan det administreres enten via vaporizer eller kokes som te", og så vil du ikke vape det. Da ville jeg anbefalt å ta det som te....
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jo, men jeg lurer på om det er kanskje noen alternative måter å ta det på. Som sagt så har te varianten mindre potens enn å vape det.
For å få mest mulig ut av den må du dekarboksylere og spise det sammen med noe som gjør at du tar opp virkestoffene på en effektiv måte.

Du må nok lese deg opp litt. Begynn med forum så ser du litt hvilke metoder det er konsensus om.

Regner med det er dyre saker siden du får det av legen så jeg ville nok ha investert i litt utstyr for å få mest mulig ut weeden.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
For å få mest mulig ut av den må du dekarboksylere og spise det sammen med noe som gjør at du tar opp virkestoffene på en effektiv måte.

Du må nok lese deg opp litt. Begynn med forum så ser du litt hvilke metoder det er konsensus om.

Regner med det er dyre saker siden du får det av legen så jeg ville nok ha investert i litt utstyr for å få mest mulig ut weeden.
Vis hele sitatet...
da TS får dette på resept tenker jeg det er best å innta det som foreskrevet, og ikke begynne kludre med et godkjent legemiddel som allerede er ferdig til bruk for pasienten.
Det kan godt hende TS burde følge bruksanvisningen. Men er det ikke rart å angi to metoder som gir så forskjellig effekt?
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Det kan godt hende TS burde følge bruksanvisningen. Men er det ikke rart å angi to metoder som gir så forskjellig effekt?
Vis hele sitatet...
beklager, så ikke TS sin andre post som antyder det ikke er den jeg har hørt man kan få på resept i norge som skal taes via munnen.

jo mye mulig det går ann å "fikse litt" på en random cbd olje, ville prøvd å finne ut hvordan den ble lagd og om den allerede er decarba osv da ja.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
beklager, så ikke TS sin andre post som antyder det ikke er den jeg har hørt man kan få på resept i norge som skal taes via munnen.

jo mye mulig det går ann å "fikse litt" på en random cbd olje, ville prøvd å finne ut hvordan den ble lagd og om den allerede er decarba osv da ja.
Vis hele sitatet...
Dette er problemet med hele legaliseringsdebatten. Her får noen tilgang på medisinsk cannabis i form av CBD olje og du som en forkjemper for legalisering kommer med tips til hvordan han få mest mulig rus ut av produktet.

Dere ødelegger hele greia.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er problemet med hele legaliseringsdebatten. Her får noen tilgang på medisinsk cannabis i form av CBD olje og du som en forkjemper for legalisering kommer med tips til hvordan han få mest mulig rus ut av produktet.

Dere ødelegger hele greia.
Vis hele sitatet...
Hallo! Hvor mye har du drukket i dag? Det er snakk om weed med 1% THC og 8% CBD. Denne tråden var rusfri til du dukket opp.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, målet her er definitivt ikke å bli ruset (det er jo praktisk talt umulig uansett), men å få mest mulig effekt av CBDen siden dette produktet er meget dyrt. Jeg forhørte meg med en bekjent som anbefalt å gjøre noe some dette: https://www.royalqueenseeds.com/blog...tincture-n1022
Hvilke tanker har dere om denne metoden, funker det bra oralt?

Det er veldig teit at det ikke er noen offisiell anbefalt måte å administrere denne medisinen på, da jeg spurte legen om hvordan jeg kunne bruke Bendrolite mest effektivt så ble jeg anbefalt å Google det.
Tinktur er veldig praktisk og ganske lett å lage, men hvis du ønsker mest mulig effekt av CBD ville jeg hvertfall inntatt tinkturen sammen med noe som setter i gang metabolismen. Du må spise noe for at kroppen skal gjøre seg i stand til å ta opp mest mulig cannabinoider.

Ønsker du mest mulig CBD i forhold til CBDA er det også bedre å bruke noe annet enn bakerovn. En bakerovn har for ustabil temperatur og gjør at du aldri får det beste resultatet. Jeg anbefaler å undersøke om det finnes trykkokere med egnet temperatur innstilling. Weeden må da være i et tett lite glass stående i passelig med vann i trykkokeren. Bruk norgesglass eller mason yar f.eks.
Det finnes også 2 forskjellige apparater for bedre dekarboksylering. Et av dem er hvist nok et håpløst produkt og det andre håpløst overpriset.

Hvis du bruker bakerovn må du bruke temperatur under 110 grader og minst en time. CBD bruker dobbelt så lang tid på å dekarboksylere i forhold til THC.
Sist endret av KnutAnkhAton; 20. august 2019 kl. 16:39.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Tinktur er veldig praktisk og ganske lett å lage, men hvis du ønsker mest mulig effekt av CBD ville jeg hvertfall inntatt tinkturen sammen med noe som setter i gang metabolismen. Du må spise noe for at kroppen skal gjøre seg i stand til å ta opp mest mulig cannabinoider.

Ønsker du mest mulig CBD i forhold til CBDA er det også bedre å bruke noe annet enn bakerovn. En bakerovn har for ustabil temperatur og gjør at du aldri får det beste resultatet. Jeg anbefaler å undersøke om det finnes trykkokere med egnet temperatur innstilling. Weeden må da være i et tett lite glass stående i passelig med vann i trykkokeren. Bruk norgesglass eller mason yar f.eks.
Det finnes også 2 forskjellige apparater for bedre dekarboksylering. Et av dem er hvist nok et håpløst produkt og det andre håpløst overpriset.

Hvis du bruker bakerovn må du bruke temperatur under 110 grader og minst en time. CBD bruker dobbelt så lang tid på å dekarboksylere i forhold til THC.
Vis hele sitatet...
Hva er det du surrer med?
Får du cbd olje fra apotek så er det cbd olje som er decarbet.
Er det også innhold av cbda i oljen er den der for en grunn.
Cbda har også terapeutisk effekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er det du surrer med?
Vis hele sitatet...
Og jeg som trodde det var du som surret?

Hvorfor poster du egentlig annonymt? Er vel ikke akkurat sprengstoff det du har kommet med så langt i tråden.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bendrolite kommer ikke i oljeform, men som kvernet plante

Beklager, skrev feil. Det er Bedrolite*
Sist endret av Veggen; 20. august 2019 kl. 21:45. Grunn: Slo sammen innlegg
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Følg anvisningen, det er vanlig å drikke det som te, ikke røyke det selv om det også går fint.

Det var det jeg fikk beskjed om av en lege i Amsterdam, det var dog cannabis med både thc og cbd som ikke var kvernet. Det var bedrocan.