Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5024
Pcen min restarter seg av seg selv, eller skjermen blir plutselig svart og så starter pcen på ny av seg selv! Hva kan dette være for en feil?

Kan legge ved feilmeldingen som dukker opp når Pcen startet igjen:
Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800D59C010
BCP2: FFFFF8800FC16300
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
CWindows\Minidump\062819-27456-01.dmp
CUsers\Bruker\AppData\Local\Temp\WER-106033-0.sysdata.xml
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av But a goofy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takker! mistenker overoppheting, da dette har skjedd en gang før å da fikk jeg ikke starta maskinen før etter en halvtime pga den var for varm (Mistenker jeg)

kan foresten fortelle at pcen min er ca 6 år gammel snart, er dette en typisk "Bieffekt" av at pc begynner å bli gammel? hadde pcen på service ifjor å da fikk de fiksa en programfeil som gjorde at pcen krasjet i ny og ne, 1 år etterpå så skal den plutselig tulle med at den blir for varm..
Sist endret av HectorX; 28. juni 2019 kl. 17:43.
Du kan jo laste ned programvare som f.eks. MSI Afterburner for å sjekke temperaturen på GPU. Bare la det kjøre og observer temperaturendringene mens du bruker PCen. Videre er det å bytte kjølepasta raskt og enkelt vedlikehold.
Er jo ikke sånn at hverken pc eller OS går ut på dato eller har en best før dato. Men nå har du en ustabil pc. Da er mitt råd å ta en grundig backup av alt på pc'n som har en verdi for deg. Alle filer, bilder, musikk, videoer, dokumenter etc. Så kan du sjekke tempen på pc'n og er den for varm kan det feks være støv i maskinen eller at du bør oppgradere viften fra stock til kjøletårn feks. Når det er gjort så kjører du en re-install og starter med blanke ark.

Om du er eventyrlysten så kan du jo benytte sjansen til å dumpe windows og gå for feks Linux?
Opplevd det samme. Tok RAM ut og tørket det mot et hånkle. Satt så RAM på plass. Ikke mer tull nå.
Rens pcen din for støv... kjøp trykkluft på boks og sørg for å rense skjermkort, prosessor og strømforsyning.
Spess viktig å få ut støv fra kjøleribbene som er under cpu og skjermkort-viftene.