Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1244
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har forstått det sånn at det er veldig vanskelig å prøve å dyrke frem fleinsopp innendørs.
Men hvordan er det med trøfler? Av den typen som inneholder psilocybin som man bl.a får kjøpt i Amsterdam.
Så vidt jeg har skjønt er trøfler omtrent det samme som sopp, forskjellen er hovedsaklig at de vokser under jorda. Burde kanskje være enklere?
Noen som vet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Psilocybe semilanceata er vanskelig å dyrke, men psilocybe cubensis skal de fleste klare å få til, det er den vanligste psilocybin-soppen å dyrke.

Det er i hvertfall en tråd her på bruket som omhandler slik dyrking men jeg sitter på mobilen nå og sliter med å finne den.

Mentalmelt sin sopp dyrke guide
Sist endret av Dodecha; 13. februar 2020 kl. 21:17.
Sopp av typen Psilocybe Cubensis/Cuba-sopp er det de fleste dyrker, flein er mye vanskeligere. Aner ikke om trøfler er like lett, men de må vel vokse inne i jorda, så vil tippe vanlig Cuba-sopp er lettere.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trøfler er enkelt å dyrke. Samme fremgangsmåte som sopp men man slipper fruktinga så vil se på det som litt lettere.