Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4078
Ait så for 6 dager siden bestilte jeg BankID. Jeg er 16 år så måtte logge inn via faren min sin DNB konto. Jeg måtte fylle ut en slags «kontrakt» der jeg skrev fødselsnummeret mitt, også måtte jeg skrive informasjon om verge 1 og verge 2. Også måtte jeg «signere» et eller annet. Jeg lurte dermed på om det er slik man bestiller en BankID? Det står at det tar omtrent tre virkedager før man får BankID, og det har gått 6 dager nå

Og pleier man å få BankID i posten eller på nett??

Politikk.
Jeg vil tro du får sånn kodebrikke i posten. Du må trekke fra helgedager og ta hensyn til at posten ikke går hver dag.
Kundetjenesten til DNB, telefon eller chat er vel noe av det eneste som virker med DNB, verdt å prøve.
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg vil tro du får sånn kodebrikke i posten. Du må trekke fra helgedager og ta hensyn til at posten ikke går hver dag.
Kundetjenesten til DNB, telefon eller chat er vel noe av det eneste som virker med DNB, verdt å prøve.
Vis hele sitatet...
Takk mann. Er BankID en slags kodebrikke? Jeg har allerede en kodebrikke fra før av, er det meningen at man skal ha to forskjellige kodebrikker?
Sitat av DemographicXX14 Vis innlegg
Takk mann. Er BankID en slags kodebrikke? Jeg har allerede en kodebrikke fra før av, er det meningen at man skal ha to forskjellige kodebrikker?
Vis hele sitatet...
Prøv med den kodebrikken du har nå. Vil nok tro du har bankID nå.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Prøv med den kodebrikken du har nå. Vil nok tro du har bankID nå.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg er så opptatt med BankID er at jeg vil skaffe meg vipps. Ringte DNB og de sa at jeg ikke hadde BankID, selv om jeg har en kodebrikke. De fortalte meg at det er to forskjellige ting, men skjønner ikke forskjellen for å være ærlig.

Klarer ikke å logge inn på vipps
Sitat av DemographicXX14 Vis innlegg
Grunnen til at jeg er så opptatt med BankID er at jeg vil skaffe meg vipps. Ringte DNB og de sa at jeg ikke hadde BankID, selv om jeg har en kodebrikke. De fortalte meg at det er to forskjellige ting, men skjønner ikke forskjellen for å være ærlig.

Klarer ikke å logge inn på vipps
Vis hele sitatet...
Ville tatt kontakt med DNB imorgen å høre hvordan det ligger an. Kan være at du får en ny brikke i posten, men du skulle vel fått den siden det har gått 6 dager. Bestilte ny onsdag og fikk min fredag, og jeg bor litt øde til. Så snakk med de imorgen.
BRAND ∞ STRONG
Lenge siden jeg gjorde dette men:
-Du må logge inn i nettbanken med Kode brikken din å opprette personlig passord
-Nettbank Har du om du har konto
-I Nettbanken kan du bestille Vipps

Det er også i Nettbanken man lager Bank ID
Sist endret av vindaloo; 29. juli 2020 kl. 23:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Lenge siden jeg gjorde dette men:
-Du må logge inn i nettbanken med Kode brikken din å opprette personlig passord
-Nettbank Har du om du har konto
-I Nettbanken kan du bestille Vipps

Det er også i Nettbanken man lager Bank ID
Vis hele sitatet...
Kan jeg opprette et personlig passord når jeg er 16 år? er logget inn på DNB men vet ikke hvor jeg kan opprette det. Fant også dette når jeg logget inn: "På denne siden i sin egen nettbank finner foreldre/verger et skjema som de må fylle ut og signere før du kan bestille BankID i din nettbank. Du må være legitimert med pass i DNB for å få bestille BankID."

Jeg og faren min har gjort den første delen, men må jeg først ta med meg passet til DNB før jeg kan få det?

Okey så fant dette på nettside: "På denne siden i sin egen nettbank finner foreldre/verger et skjema som de må fylle ut og signere før du kan bestille BankID i din nettbank. Du må være legitimert med pass i DNB for å få bestille BankID."

Jeg og fattern har altså gjort den første delen, men må jeg altså ta med meg passet til DNB før de kan gi meg BankID?
Sist endret av DemographicXX14; 30. juli 2020 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Mulig du må møte opp i en fysisk filial.
Har du bankkort hos DNB?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mulig du må møte opp i en fysisk filial.
Har du bankkort hos DNB?
Vis hele sitatet...
Yes! Bruker DNB.
BRAND ∞ STRONG
Men du har ikke egen nettbank?
Hvis DNB sier at du må møte opp i en filial med pass for å få BankID
så er det vel sånn da.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men du har ikke egen nettbank?
Hvis DNB sier at du må møte opp i en filial med pass for å få BankID
så er det vel sånn da.
Vis hele sitatet...
Ok, trodde i utgangspunktet at jeg skulle få BankID i posten etter jeg signerte og fylte ut et skjema, men skal møte opp fysisk i DNB i morgen.

Jeg har også egen nettbank, logget nettopp inn.
Hvordan logger du inn i nettbank uten bankid.. trudde ikke det var mulig lenger?
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvordan logger du inn i nettbank uten bankid.. trudde ikke det var mulig lenger?
Vis hele sitatet...
Det er tre måter man kan logge inn og det er BankID, BankID på mobil og uten BankID, jeg bruker uten BankID.
Sist endret av DemographicXX14; 30. juli 2020 kl. 01:00.