Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8464
Jeg snakket med noen på Internett og oppgav telefonnummer. Var meningen dette skulle være anonymt. Men så plutselig kommer vedkommende tilbake og vet alle personlige data, inkludert alder?
Hvordan er dette mulig?

P.S. Jeg har fjernet alle listinger på "telefonkataloger"...
Sist endret av daNorse; 22. mai 2020 kl. 15:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fjernet alle listinger på "telefonkataloger".
Vis hele sitatet...
Inkludert papirutgavene?
Sist endret av ThinkpadX200; 22. mai 2020 kl. 15:42.
Har du Vipps registrert på dette telefonnummeret? Får jo gjerne opp fullt navn der.
Trådstarter
10 1
Hehe, tror ikke noen har telefonkatalogen i papirutgaven lenger...
Nei jeg har ikke Vipps -- bruker Handelsbanken som har sin egen løsning, hvor de kun opererer med bankkontonummer.
Kan det være en link fra telefonnummer fra skatteopplysninger på Internet?
Sist endret av daNorse; 22. mai 2020 kl. 19:48.
Sitat av daNorse Vis innlegg
Hehe, tror ikke noen har telefonkatalogen i papirutgaven lenger...
Nei jeg har ikke Vipps -- bruker Handelsbanken som har sin egen løsning, hvor de kun opererer med bankkontonummer.
Kan det være en link fra telefonnummer fra skatteopplysninger på Internet?
Vis hele sitatet...
Kan være de jobber ett sted med tilgang til denne type informasjon, noen har registrert navnet ditt i truecaller eller lignende apper, du står oppført ett sted på nettet med telefonnummeret ditt (facebook feks?), dersom nummeret ditt har vært i telefonkatalogen tidligere kan det fortsatt dukke opp hos google.
Trådstarter
10 1
Rosander: "...Kan være de jobber ett sted med tilgang til denne type informasjon..".....
Sånn da betyr det noen som jobber i det "offentlige" kan få tilgang til denne type info -- selv om de bruker i privatlivet?
...grenser til korrupsjon spør du meg!
Sitat av daNorse Vis innlegg
Rosander: "...Kan være de jobber ett sted med tilgang til denne type informasjon..".....
Sånn da betyr det noen som jobber i det "offentlige" kan få tilgang til denne type info -- selv om de bruker i privatlivet?
...grenser til korrupsjon spør du meg!
Vis hele sitatet...
Er nok mer en utro tjener, er fler enn det offentlige med tilgang til denne infoen. Men som andre sa; Facebook er fint å finne mer info om nummer fra, truecaller er jo også bra (app på telefon som skanner listen din og lagrer tilgjengleig for andre (crowdsourced telefonbok nesten))
Sitat av daNorse Vis innlegg
Rosander: "...Kan være de jobber ett sted med tilgang til denne type informasjon..".....
Sånn da betyr det noen som jobber i det "offentlige" kan få tilgang til denne type info -- selv om de bruker i privatlivet?
...grenser til korrupsjon spør du meg!
Vis hele sitatet...
Du trenger jo egentlig bare jobbe et sted med tilgang til folkeregisteret eller hos en mobiloperatør.
Men ja, jobber du feks hos NAV så har du jo ganske god tilgang på denne type informasjon men oppslag skal i hovedsak logges i systemene så det er ikke nødvendigvis bare å taste inn nummeret i systemet uten at noen merker det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis du har nummered registrert på en facebook konto så kan vedkommende bruke nummeret ditt til å søke opp kontoen din i søkefeltet, kan godt være at problemet er at google har cachet resultater som inholder addresse, navn osv
Jeg har en jobb der jeg enkelt kan finne deg ved hjelp av tlf nummer

Da kan jeg også se både alder, bostedsadr du har hatt på deg osv.
Alle som jobber med kjøp og salg av mobilabonnement, har også tilgang til denne infoen selv om det er "hemmelig". Eksempelvis ansatte på Elkjøp eller Power.
tilgang kan de nok ha, men det er svært lite innafor å "mis"bruke informasjonen.


dvs. å søke opp personer som ikke skal ha noe er ikke innafor.

vær svært forsiktig med dette. for det kan slå tilbake på en selv. enten som ansatt eller som eier av bedrift med tilgang til sensitive data.