Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4511
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Har seg da slik at jeg har blitt permanent utestengt fra jodel, er det noen måte å komme seg rundt dette på så jeg kan delta igjen?
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
VPN?
Vis hele sitatet...
Vil ikke fungere da du er bannet på imei.

Vil tro følgende:

factory reset av telefonen
en ny google/apple konto
jailbreak eller rooting
finne et program som forfalsker imei
bruk en annen ip
installer og bruk jodel
Ny tlf, nytt simkort og nytt nummer.
På iPhone burde det holde å resette advertisement ID
BRAND ∞ STRONG
Om det stemmer at jodel identifiserer brukerene sine ved hjelp av IMEI nr vet jeg ikke.
Men:

IMEI er unikt for akkurat DEN telefonen.
Den er ikke knyttet til SIM, men selve telefon hardware.
Hvis du bytter telefon får du ett annet IMEI nummer.
Slett kontoen, de har ikke lov å lagre brukerdata når du sletter deg pga. GDPR.
Sitat av nikita Vis innlegg
Slett kontoen, de har ikke lov å lagre brukerdata når du sletter deg pga. GDPR.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke så enkelt. Bedriften har rett til å beholde noe data under enkelte kriterier.

Fant flere diskusjoner rundt det på Google, men her er en https://law.stackexchange.com/questi...der-gdpr/37916
Sitat av Yochi Vis innlegg
Er nok ikke så enkelt. Bedriften har rett til å beholde noe data under enkelte kriterier.

Fant flere diskusjoner rundt det på Google, men her er en https://law.stackexchange.com/questi...der-gdpr/37916
Vis hele sitatet...
Forskjell på AdWords-abuse og Jodel-spam. Jeg tviler på at Datatilsynet i Tyskland (hvor Jodel er etablert) er enig i at personvernet til brukerne må vike for misbruk av appen.

Dessuten funket det for meg.