Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2007
Har hørt fra flere personer at de mener at Dupstep er en trend som blir til og gå fort over! Bubstep begynnte jo som en liten greie i undergrunds elektronika miljøet rundt Tyskland(?) og eksploderte jo derfra, men kan det vare? Personlig tror jeg at Dubstep ikke varer så altfor lenge men det kan fort hende at dette er en liten revolusjon vi er vitne til! Noen som har noen meninger?

-T
Det startet da i England i 1998 så det har vart en stund allerede.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep
Sist endret av Ketenna; 5. oktober 2011 kl. 16:41.
Var vel det man sa om the beatles og elr?

Dubstep forever! <3
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Det startet da i England i 1998 så det har vart en stund allerede.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep
Vis hele sitatet...
Aah, I stay incorrect! Men det har jo egentlig ikke eksplodert før de siste 2 årene kanskje da? Er dette bare en trend som varer en stund eller blir dette som nevnt nedenfor, "Nye Beatles" revolusjonen?
jeg tror heavy metal og dubstep mixet sammen blir noe som fungere i lang tid framover.

ser jo feks Skirllex&Korn med Get up
Tviler på at skrillex kommer til å vare lenge, de fleste jeg kjenner har gått lei. Det er heller ikke disse som er hardcore dubstep fans, sånn som jeg .

Dubstep er jo noe som allerede har vært her lenge, det har bare ikke blitt så mainstream sånn som det er nå. Jeg har vel hørt på dubstep siden jeg var rundt 12, altså i 4 år.
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg tror heavy metal og dubstep mixet sammen blir noe som fungere i lang tid framover.

ser jo feks Skirllex&Korn med Get up
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg dette ikke var noe fett, og jeg har hørt på Korn i en god del år, men det er nå min mening. Det kan funke, men både fans av Dubstep og av Metal blir til og forsvinne!
Sitat av twixtor Vis innlegg
Var vel det man sa om the beatles og elr?

Dubstep forever! <3
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på noter med vokal over og 4 minutter med wubwubwubwubwubwubwubwubwub
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Tviler på at skrillex kommer til å vare lenge, de fleste jeg kjenner har gått lei. Det er heller ikke disse som er hardcore dubstep fans, sånn som jeg .

Dubstep er jo noe som allerede har vært her lenge, det har bare ikke blitt så mainstream sånn som det er nå. Jeg har vel hørt på dubstep siden jeg var rundt 12, altså i 4 år.
Vis hele sitatet...
Mange har kanskje hørt på det så og så lenge, men jeg snakker mer om den eksplosjonen som skjedde for et drøyt år siden hvor plutselig dubstep bare sa boom rett og slett.
Vi kommer nok til å se en viss nedgang i popularitet, det er jo helt vanlig i de fleste sjangere som eksploderer. Men, at vi kommer til å se mye dubstep framover; det er helt klart.
Sitat av Marken Vis innlegg
Det er forskjell på noter med vokal over og 4 minutter med wubwubwubwubwubwubwubwubwub
Vis hele sitatet...
Det er da ikke all dubstep som har bare wubwubwub?
For eksempel denne har wubwub og vokaler.

Nå vet jeg at du tullet da, eller isåfall håper jeg det.

Ontopic: Personlig hører jeg en god del på dubstep, og er ikke lei ennå, men merker at jeg går fortere lei av sanger som kun er wubwubwub, og ingen vokaler enn sanger med vokaler og syke drops.

Et fint eksempel på en slik fantastisk sang jeg ikke går lei er Nero - Promises (Skrillex Remix) da den kombinerer Skrillex' electro house/dubstep-sjanger med Nero, og resultatet er fantastisk.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Marken Vis innlegg
Det er forskjell på noter med vokal over og 4 minutter med wubwubwubwubwubwubwubwubwub
Vis hele sitatet...
Finnes MANGE sjangre uten vokal som har vart i MANGE år... Klassisk musikk f.eks. (den var litt på kanten, men du tar poenget, sant?)

Eller, det kan være bare at du har en veldig arrogant holdning til sjangre, ikke veit jeg. Men dubstep dør ikke med det første, kommer alltid til å være der i fremtiden, kanskje ikke så stort som i dag, men som en nisje.
Alltså jeg forventa et eller annet dubstep sang når jeg klikka meg inn her , dette var skuffende.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Alltså jeg forventa et eller annet dubstep sang når jeg klikka meg inn her , dette var skuffende.
Vis hele sitatet...
Beklager og skuffe deg, gå og wubwub litt.
var vel det folk sa om rock og når det kom, kommer ikke til å vare, slik bråkemusikk!

korn jobber såvidt jeg har hørt med nytt album der omtrent alle låtene er i sammarbeid med dubstep artister
Sitat av skepsis Vis innlegg
var vel det folk sa om rock og når det kom, kommer ikke til å vare, slik bråkemusikk!

korn jobber såvidt jeg har hørt med nytt album der omtrent alle låtene er i sammarbeid med dubstep artister
Vis hele sitatet...
ja det er dette som jeg tror vil bli en ny trend. de to sjangerne passer sammen så jeg tror vi kommer til å se en utvikling der med rock og dubstep.

er også spent på om hip hop kommer til kjøre sammen dubstep slik som feks Foreign Beggars gjør.
Sist endret av Alden; 5. oktober 2011 kl. 17:05.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av Srbija Vis innlegg
Alltså jeg forventa et eller annet dubstep sang når jeg klikka meg inn her , dette var skuffende.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/playlist?list...eature=mh_lolz


Selv tror jeg populariteten i dubstep vil gå opp. Dubstep endrer seg utover hva som blir likt. Eneste som kommer til å gå ned i populæritet er skrillex på grunn av alle "hardcoresuperduperdubstepfanboiza" som missliker at han er blitt så mainstream. Jeg sier fuck dem, skrillex er bra, masse annet dubstep er bra. Jeg går ikke rundt å hater skrillex bare fordi han har blitt populær (fortjent). Grunnen til at jeg selv er dubstep fan er skrillex (selvom det var de veldig mye tidligere sangene hans), også gikk jeg videre til å syns at mye annet dubstep var bra.

EDIT; Alt passer med dubstep, ikke bare metal.. Rapstep er sykt digg! Zeds Dead - Out for blood
Sist endret av fcknfreak; 5. oktober 2011 kl. 17:06.
Husker på nittitallet når folk sa at all musikk bare var "dunka dunka" og "untz untz". Musikken og særlig mainstream er alltid i utvikling. Det er som regel hovedgenre som består. Dubstep er jo en undergenre.
Håper virkeleg at dubstep varar... Hater type rap, hiphop, osv. ( No offence hop-fans )
Sist endret av Erlendman; 5. oktober 2011 kl. 17:08.
så lenge rock varer er jeg fornøyd dubstep varer jo bare hvis det forblir populært så det er opp til hver og en
musikksjangere dør ikke ut selv om de ikke er mainstream heller,. er fortsatt folk som lager psytrance så det gjomer etter!

undergrunnen dør aldri! :P
Sitat av moret Vis innlegg
Men, at vi kommer til å se mye dubstep framover; det er helt klart.
Vis hele sitatet...
Hvor ser dere all dubstepen?
Kan jo også sies at Dubstep ikke var som det er nå.

Det stammer fra Grime og Drum'n'Bass og Dub.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg

Et fint eksempel på en slik fantastisk sang jeg ikke går lei er Nero - Promises (Skrillex Remix) da den kombinerer Skrillex' electro house/dubstep-sjanger med Nero, og resultatet er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner virkelig hva skrillex tenkte på her. Promises er etter min mening et lite mesterverk, og skrillex klarer jo å ødelegge sangen helt. Han gjør det med de fleste sanger.

Jeg liker skrillex, men kun sanger han har laget helt alene. Når han lager remixer blir resultatet bare forferdelig.
Når det er snakk om dubstep og metal blanda burde dere sjekke ut "Cookie monstah - Mosh Pit", er ikke akkurat direkte blanda med metal, men wobble bassen har en slags metal-gitar effekt på seg, noe som gjør det tungt som faen!
Dør ikke ut fordi 14åringene finner seg noe nytt som er fett vettu, lurer på hva folk det er du har snakket med som har peiling om framtiden..
Personlig tror jeg Dubstep blir noenlunde det samme som techtonic var for en tid tilbake. Dubstep har vokst mer enn techtonic noen gang gjorde da, men tror det blir noenlunde samme suppen. Folk synes det er fett, men så går de lei. Personlig liker jeg fortsatt både techtonic og dubstep, men holder meg for det meste til hardstyle. (Har billetter til Qlimax i år!)