Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 712
Jeg vurderer å anskaffe meg et .no domene. Lurer på hvor det er billigst å kjøpe dette? Jeg vil gjerne ha mulighet til å binde opp domenet mot en ip (altså sånn at jeg f.eks kan bruke det på irc), og ha privat webhosting eller no, jeg har egentlig ikke helt peiling på hvordan det hele foregår.

Tar imot informasjon med stor takk
Bruker domeneshop.no selv, er veldig fornøyd med det, billig og fin support. I tillegg får du et webbasert kontrollpanel der du ordner med e-mail adresser og subdomains. Du kan peke subdomains mot url'er, eller binde dem til ip's (dvs. at du skriver www.dittdomene.com/hallo så kommer du til din.i.p/hallo)

Eneste minuset er at det ikke er pop kontoer du får, det er bare forwards.

Forresten, må man ikke kjøre dns på boxen om man skal kunne bruke domenet på irc?
trenger ikke kjøre dns på boxen.
det du må ha er en box med fast ip, som du tilegner dette .no-domenet og vips så kan du kjøre eggdrops, bnc, bx ovs..