Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3341
Ikke her for å dømme noen eller si hva som er riktig bra eller dårlig gjort
Vi alle har jo våre tanker og ønsker i livet, og vi prøver å finne fram måten vi kan leve på for så å nå de ønskene.

Men for en som er student, har flere deltidsjobber og store ambisjoner/ høye mål som krever kreativitet. Sier vi da at rus er en dårlig vei mot ønskene?
spør bare fordi flere på youtube hevder at PSYCHEDELICS som fleinsopp, LSD og DMT er bra og kan være til hjelpe... gjøre deg en smartere/ bedre person.
psykedelika kan gi personlig vekst på både godt og vondt.
Det kan hjelpe deg like mye som det kan fucke deg opp totalt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
For friske mennesker, så kan disse stoffene være til uendelig glede og refleksjon. Særlig hvis man har et aktivt og kreativt hode til å begynne med. Carl Sagan var fks en stor fan av cannabis, men skjulte det for å beskytte sin troverdighet. Har man latent mental sjukdom, et svakt eller drømmende grep om virkeligheten, allerede stor affinitet for paranoia, overnaturlige fenomener og konspirasjoner, så bør man vokte seg.

"Er du redd for å bli redd"
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, absolutt. Har selv blitt ett bedre menneske, mindre introvert, mye mer miljøvennlig osv. Men man leser jo om motsatt effekt også, så tror man skal være voksen, reflektert og klar for det. Er vel egentlig glad for at jeg ikke begynte før etter 40, hadde jeg begynt i min ungdom og ikke hatt den tilgangen til informasjon man nå har så hadde det nok kunne godt galt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Og så er det at unge folk ofte er helt uvitende om psykisk sykdom i familien, og føler seg udødelige/nysgjerrige.
De mest sårbare trekkes også til en viss grad mot "remedier" som skal "fikse" dem. Hvis det er schizofreni,
psykoser, bipolaritet, manisk depressiv, og andre arvelige sykdommer, så er det ikke alltid like trygt å eksperimentere
på samme måte som det er for andre.
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mars 2020 kl. 19:05.
Jeg selv har sluttet og anbefale psykidelia, og da speseielt stoffer som DMT og ayahuascha. Det er ikke for at jeg anser det som en medisin med et fantastsik potensiale. Men jeg selv vil ikke ha ansvaret for at "det livet vedkommmende" hadde vil gå fullstendig i oppløsning.Og samtidig innebærer det et enormt ansvar med den totale forandringen. Jeg ser med andre ord på det som med de gamle gode greske mysterieskolene hvor de som følte seg modne nok banket på døren. Men det du går gjennom er en beintøff prosess hvor ayahuaschaen ikke gjør jobben. Den viser deg bare hva du selv må jobbe med, og har en tendens til å ikke akuratt være særlig nådig.

Forutenom det mener jeg uten og blunke at samfunnet hadde hatt gått av langt mer fri flyt av psykideliske substanser. Det burde være obligatorisk for de som skulle jobbe på stortinget og ha gått gjennom xxx antall ritualer med psilosobyn eller ayahuascha før de fikk jobbe der.

Jeg har stor tro på at psykidelia er en potensiell redning fra menneskehetens undergang. Men det er likevel ikke for alle. Man må kjenne sin egen psyke før man begir seg ut på den type reiser. For mest mulig personlig vekst anbefaler jeg å gjøre det i sermonelle samenhenger med en fasilitator, eller sjaman med godt rykte rundt deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
For friske mennesker, så kan disse stoffene være til uendelig glede og refleksjon. Særlig hvis man har et aktivt og kreativt hode til å begynne med. Carl Sagan var fks en stor fan av cannabis, men skjulte det for å beskytte sin troverdighet. Har man latent mental sjukdom, et svakt eller drømmende grep om virkeligheten, allerede stor affinitet for paranoia, overnaturlige fenomener og konspirasjoner, så bør man vokte seg.

"Er du redd for å bli redd"
Vis hele sitatet...
Takk for interessant svar.
Kan ikke være helt enig med Sagan siden min erfaring med særlig cannabis er å bli til en mer lat skapning som ikke bryr seg om sine mål like mye som før. Men hva slags cannabis man får har mye å si om dette vil jeg tro.
ellers så er det veldig relativt hva man mener med "et svakt eller drømmende grep om virkeligheten, allerede stor affinitet for paranoia, overnaturlige fenomener og konspirasjoner" man kan til og med ikke helt vite det om seg selv.

Jeg vet også at spirituelle folk tror på psychedelia mer enn andre så..?

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg selv har sluttet og anbefale psykidelia, og da speseielt stoffer som DMT og ayahuascha. Det er ikke for at jeg anser det som en medisin med et fantastsik potensiale. Men jeg selv vil ikke ha ansvaret for at "det livet vedkommmende" hadde vil gå fullstendig i oppløsning.Og samtidig innebærer det et enormt ansvar med den totale forandringen. Jeg ser med andre ord på det som med de gamle gode greske mysterieskolene hvor de som følte seg modne nok banket på døren. Men det du går gjennom er en beintøff prosess hvor ayahuaschaen ikke gjør jobben. Den viser deg bare hva du selv må jobbe med, og har en tendens til å ikke akuratt være særlig nådig.

Forutenom det mener jeg uten og blunke at samfunnet hadde hatt gått av langt mer fri flyt av psykideliske substanser. Det burde være obligatorisk for de som skulle jobbe på stortinget og ha gått gjennom xxx antall ritualer med psilosobyn eller ayahuascha før de fikk jobbe der.

Jeg har stor tro på at psykidelia er en potensiell redning fra menneskehetens undergang. Men det er likevel ikke for alle. Man må kjenne sin egen psyke før man begir seg ut på den type reiser. For mest mulig personlig vekst anbefaler jeg å gjøre det i sermonelle samenhenger med en fasilitator, eller sjaman med godt rykte rundt deg.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for detaljert svar og refleksjon. Veldig ansvarlig av deg. Spennende teori også om at politikerne skulle oppleve ayahuasca. Jeg selv har en gang kontaktet noen i Oslo som holder på med ayahuasca seremonier, men så fikk jeg dårlig tid og kunne således ikke bli med. Må også si at jeg skeptisk da jeg ikke kjente dem folks og har en bakgrunn med flere kriger og depresjon bak meg
Sist endret av flere enn en; 13. mars 2020 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er autist og takker høyere makter for LSD spesielt og diverse andre slike ting, det har gitt meg ny vind i seilene, med alle de problemer jeg har. Som kanskje er kjent her etterhvert. Så ikke alle psykiske sykdommer er er farlig med psykedelika.

s
O.K. folkens
story time.

I går fikk jeg plutselig besøk av en kompis som igjen sendte noen meldinger og 2 andre jeg ikke kjenner kom inn hos meg, jeg hadde absolutt ikke visst at jeg skal ha en party den dagen, men hadde litt sprit og dem kom allerede ruset og hadde 14 boks med øl. Han ene begynte å prate om alt mulig, altså LSD, SOPP, MDMA, COLA, og nevnte blant annet at han hadde veldig lyst på DMT. Min kompis fortalte at har det hjemme og raskt satt alle på taxi bort til ham. Fyren tok greia (jeg hadde bestemt meg lenge før at hvis jeg prøver noe slikt, så skal de aldri være utenfor min egen plass). Jeg tror ikke det gikk 1 minutt bare før han la seg på sofa, pusten hans var tung, klarte ikke å lukke øyne helt, heller ikke åpne dem, og det eneste han sa "jeg er sjokkert over hvor sterkt det er"
Når han satte seg opp, var han enda ikke helt her i verden. Jeg var så spent og spurte han om hva som skjedde. Så prøvde han å snakke men det var ikke så lett å ytre seg. Han sa at det var noe han ikke kunne beskrive. Jeg spurte om han så noe, møtte gud, aliens, trodde han kommer til å dø..osv
Fyren nektet alt og tok sine hender i hverandre og sa "alle mine følelser ble bare sånn", mente at alt gikk i alt, tror jeg.

Jeg sitter her med litt av greia jeg fikk av kompisen, men han har fortalt meg at han hadde sett elendige bilder av seg selv på stoffet og mente at den DMT'n han har er "slem". Er det noe som heter "slem DMT"? er det flere typer DMT? greia har han henta fra Nederland. Takk for svar og engasjement
Sist endret av flere enn en; 14. mars 2020 kl. 17:00.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Er det noe som heter "slem DMT"? er det flere typer DMT? greia har han henta fra Nederland. Takk for svar og engasjement
Vis hele sitatet...
Det er vel helst ens egen reaksjon det kommer an på.
Det forutsetter jo at man vet 100% hva man får i seg, enten
det er psilocybin, DMT eller LSD.

Har ikke selv testet DMT, men det kan vel være variasjoner
i renhetsgrad, ettersom dette er noe mange ekstraherer selv.
Inntrykket mitt er at det tar ganske hardt på lungene når det
røykes, og at det kanskje kan være "grums" som gjør det
ubehagelig, og følgelig kan påvirke selve opplevelsen.
Muligens litt sånn som sopp kan gi ubehag i magen, og som
dermed kan gi ubehag under selve trippen.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
O.K. folkens
story time.

I går fikk jeg plutselig besøk av en kompis som igjen sendte noen meldinger og 2 andre jeg ikke kjenner kom inn hos meg, jeg hadde absolutt ikke visst at jeg skal ha en party den dagen, men hadde litt sprit og dem kom allerede ruset og hadde 14 boks med øl. Han ene begynte å prate om alt mulig, altså LSD, SOPP, MDMA, COLA, og nevnte blant annet at han hadde veldig lyst på DMT. Min kompis fortalte at har det hjemme og raskt satt alle på taxi bort til ham. Fyren tok greia (jeg hadde bestemt meg lenge før at hvis jeg prøver noe slikt, så skal de aldri være utenfor min egen plass). Jeg tror ikke det gikk 1 minutt bare før han la seg på sofa, pusten hans var tung, klarte ikke å lukke øyne helt, heller ikke åpne dem, og det eneste han sa "jeg er sjokkert over hvor sterkt det er"
Når han satte seg opp, var han enda ikke helt her i verden. Jeg var så spent og spurte han om hva som skjedde. Så prøvde han å snakke men det var ikke så lett å ytre seg. Han sa at det var noe han ikke kunne beskrive. Jeg spurte om han så noe, møtte gud, aliens, trodde han kommer til å dø..osv
Fyren nektet alt og tok sine hender i hverandre og sa "alle mine følelser ble bare sånn", mente at alt gikk i alt, tror jeg.

Jeg sitter her med litt av greia jeg fikk av kompisen, men han har fortalt meg at han hadde sett elendige bilder av seg selv på stoffet og mente at den DMT'n han har er "slem". Er det noe som heter "slem DMT"? er det flere typer DMT? greia har han henta fra Nederland. Takk for svar og engasjement
Vis hele sitatet...
Finnes ikke noe "slem" eller "snill" DMT.

Freebase DMT kan oppleves mer skremmende og intenst nådeløst fordi endring av bevisthetstilstand er så rask og dramatisk. Det kan bli ganske voldsomt på'an og ubehagelig, man rekker ikke å tilpasse seg endringer og kan føle seg overveldet. Her gjelder det å holde hodet kald og slippe kontroll.

Changa, føler jeg, er snillere mtp overgangsfasen. Den er mer gradvis og "inviterende" istedenfor "kidnappende"
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg er autist og takker høyere makter for LSD spesielt og diverse andre slike ting, det har gitt meg ny vind i seilene, med alle de problemer jeg har. Som kanskje er kjent her etterhvert. Så ikke alle psykiske sykdommer er er farlig med psykedelika.

s
Vis hele sitatet...
Har selv asberger og har noe erfarig med syre. Tror nok en reagerer like ulikt på psykedelika som andre.

Er det mer ordinær autisme du har ? (forørvrig mer enn alternativ hjernekonfigurasjon enn enn lidelse)
Dette forsket de vel på i gullalderen til LSD. En teori om å slippe ut et fanget sinn så ikke ut til å fungere.
ang asperger/autisme spekteret og psykadelika kan denne være verdt å se
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Finnes ikke noe "slem" eller "snill" DMT.

Freebase DMT kan oppleves mer skremmende og intenst nådeløst fordi endring av bevisthetstilstand er så rask og dramatisk. Det kan bli ganske voldsomt på'an og ubehagelig, man rekker ikke å tilpasse seg endringer og kan føle seg overveldet. Her gjelder det å holde hodet kald og slippe kontroll.

Changa, føler jeg, er snillere mtp overgangsfasen. Den er mer gradvis og "inviterende" istedenfor "kidnappende"
Vis hele sitatet...

Takk for svar.
Har lest litt om Changa da jeg fikk en joint av en jeg møtte på en fest. Han tilbød at jeg røyker det med en gang, men det var flere fulle folk rundt meg og settingen var ikke noe særlig bra. Så jeg takket nei og deretter rullet han en joint og sa at den var min. Joint'n ligger fortsatt her men jeg vet ikke sikkert hva og hvor mye det er på den.

Det er kanskje avklart nå at jeg ikke er etter noe å feste med, men heller å åpne meg mer, få opplevelsen, kjenner meg selv bedre og hva jeg vil i livet, bør foretrekke av mine valg...osv
Og selv om Changa er mildere enn ren DMT, tenkte jeg at jeg kanskje bør starte med lave doser sopp eller LSD før jeg kaster meg i den DMT verden hehe
Sist endret av flere enn en; 15. mars 2020 kl. 13:58.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Changa i en joint er en fin måte å bli kjent med virkningen på, lære om breakthrough, etc. Fullt mulig å få et gjennombrudd hvis den er feit nok og man klarer et stort nok trekk. Ikke vær redd for å ta et lite trekk av changadmten - i små doser kjennes det som en rakett er i ferd med å fyres opp - veggene får sterke pastellfarger og blir tegneserieaktige. Og så hvis du bryter gjennom, blir du teleportert eller dratt opp i gud vet hva slags sted, der engler/demoner/romvesener "transcendent object at the end of time" og en hel del andre ting kan skje og fremstå.

Det fine med changa/dmt er at det er potent, og har kort virkning, slik at man fort er tilbake til det normale, og at man sjelden rekker å bli redd eller føle på mye ubehag. Du kan besøke ufoen klokka 18:00 alene hjemme, og så være tilnærmet helt normal (om enn preget av det man evt har opplevd) på fest 2 timer senere.
Sist endret av meaculpaUIO; 15. mars 2020 kl. 14:24.
Tok 4g sopp i går, ble en fin tur. Setter meg i kontakt med hva jeg bare kan beskrive som en uendelig vis urkraft. Det er mye mer en simpelthen personlig vekst som skjer. Når en beveger seg inn i dette territoriumet er det hva jeg bare kan beskrive som urgamle sjelelige krefter som settes i sving. Og en kan bare forkaste all moderne viten, psykologi osv. Denne urkraften er uendelig vis, kunsterisk, og det virker ikke å overhodet være noen limitasjon på hva den er i stand til å vise, kun en selv som setter stopper da en ikke tåler visjonene. Den er så å si eldre eller visere enn selve døden. Og da føles det å snakke om "personlig utvikling" bare som småsaker.

Så, å tro at psykedelika vil hjelpe en med slik som jobbambisjoner osv. vel ... kanskje. Men det er langt større krefter som settes i sving en dette: Hele kosmos åpnes opp.
Sist endret av Hans Høyhet; 15. mars 2020 kl. 17:15.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ang asperger/autisme spekteret og psykadelika kan denne være verdt å se
Vis hele sitatet...
Har sett den tidligere, men den endrer ikke på det faktumet at folk med autisme-spekter diagnoser og -trekk reagerer høyst ulikt på psykedelika.

Fyren i videoen klarte kommunikasjon og div. på nokså høy dose (700 mic). Har ikke vært i nærheten av dette, men tror jeg ville vært godt uti galaksen da.

Og tyngre autisme er ikke noe slike stoffer kan kurere, det er temmelig sikkert.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Har sett den tidligere, men den endrer ikke på det faktumet at folk med autisme-spekter diagnoser og -trekk reagerer høyst ulikt på psykedelika.

Fyren i videoen klarte kommunikasjon og div. på nokså høy dose (700 mic). Har ikke vært i nærheten av dette, men tror jeg ville vært godt uti galaksen da.

Og tyngre autisme er ikke noe slike stoffer kan kurere, det er temmelig sikkert.
Vis hele sitatet...
nå har vel ikke jeg kommet med noen slike påstander,
men siden du påstår en del saker der skulle jeg likt å se noen kilder på det?

samtidig delte jeg linken da jeg huska den, så de som ikke har sett den her inne kan velge å se den og gjøre sine egne meninger om det, og helst diskutere videre her.
Sist endret av Munted Artist; 16. mars 2020 kl. 00:43.
Så absolutt! Er selv student, og drevet med sopp og LSD i halvannet år nå. Før dette, var det egentlig ingen ting som engasjerte meg i livet. Jeg var ikke deprimert, men alt føltes flatt og monotont. I tillegg var motivasjonen for studiet lav, og jeg slet med å bli kvitt en gaming-avhengighet. Dette har endret seg radikalt det siste året. Nå går jeg fra dag til dag med en glede/lykke jeg sist husker å ha hatt langt tilbake til barndommen, og nailet A på 6 av 8 eksamener jeg har avlagt siden jeg prøvde første gang.

Jeg har alltid vært relativt introvert, og en god porsjon sosial angst har lagt en demper for mitt sosiale liv. Jeg har vært svært selvkritisk og aldri følt meg bra nok på noe av det jeg har gjort. Man kan trygt si at det har vært mange selvdestruktive dialoger med styggen på ryggen.

Nå er jeg imidlertid mer komfortabel i sosiale settinger og har blitt mer åpen og takknemlighetsfull ovenfor de jeg bryr meg om og er glad i. Det siste året har jeg hatt flere samtaler om mitt indre følelsesliv med venner og familie enn jeg hadde til sammen de 21 årene før det. Jeg evner simpelthen å være mer genuin i sosialisering med andre mennesker. Den selvdestruktive og -kritiske tankekverna er også nærmest helt avslått.

Så hvis man bruker disse rusmidlene riktig, kan det være et enormt verktøy for selvrealiserende prosesser! Anbefaler å meditere en time av trippen for å sette igang de ønskede tankeprosessene.
Godt å høre!!!
kan lett hevde at jeg har vært like oppegående som du beskriver i omtrent 2 år, det eneste er at jeg ikke var like glad (særlig om vinteren).. men jeg hadde heldigvis ikke tid til å være deprimert. Jeg måtte kaste meg overalt for å starte et nytt liv her i et nytt land med helt ny kultur og nytt språk. Mellom skole, jobb, trening og frivillig arbeid var hverdagen veldig hektisk at jeg bare kom inn hjem for noe mat og søvn. Dette funket veldig bra tror jeg. Lærte fort språket, ble kjent med flere i et lite sted, fikk nesten en familie jeg får besøke annen hver uke og fikk som sagt flere deltidsjobber. Nå alt dette hadde jeg tenkt på som midlertidig fase for å reise meg opp og så nå større mål og en drøm. MEN med de små gode resultatene jeg fikk av innsats.. penger, relativt godt sosialt liv og med fester..osv ble jeg kanskje litt slapp? motivasjonen sinket? eller plutselig ble ikke mine mål like viktige eller verdt innsatsen. Jeg vil fortsatt nå dem, men jeg setter ikke inn det harde arbeidet jeg hadde gjort før. Og da tenkte jeg at kanskje stoffene kan hjelpe meg å finne the right path
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
"Er du redd for å bli redd"
Vis hele sitatet...
Beste rådet noensinne...
Jeg tror jeg bestemmer meg for å ta Changa'n.
Må bare skaffe meg en tripsitter (han kompisen er dårlig ass, men han er den eneste erfaren jeg stoler på her). Så det blir nok ham. Forresten, har noen av dere sett filmen "Doctor Strange"? Den var ufattelig god. Noen refleksjoner?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beste rådet noensinne...
Vis hele sitatet...
Altså, jeg synes ikke det var så halvgale sagt. Før jeg tok min første Lsd-Trip så var jeg ganske nervøs, kan egt si redd fordi jeg ikke viste hva som ventet meg. Men jeg viste allikevel at jeg kom til å takle det, fordi jeg var forberedt og hadde planlagt det over lang tid. Hadde jeg derimot vært redd for å bli redd så tror jeg denne opplevelsen hadde gått mye verre, det var flere ganger under trippen jeg kjente en kald hånd gripe rundt hjertet mitt eller at jeg kjente paranoia krype inn over meg. Men siden jeg var veldig bevist og forberedt så klarte jeg fort å forlate dette "tankesporet" før det utviklet til seg noe mer.
Sist endret av Jorg; 16. mars 2020 kl. 19:16.
Det lureste en gjør før en prøver psykedelika er å lese andres erfaringer, så slipper en sannsynligvis å få total panikk når noe ubehagelig skjer, for selv om psykedelika opplevelsen er individuell er det forsatt ting som ofte går igjen.
Sist endret av Hans Høyhet; 16. mars 2020 kl. 19:21.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
nå har vel ikke jeg kommet med noen slike påstander,
men siden du påstår en del saker der skulle jeg likt å se noen kilder på det?

samtidig delte jeg linken da jeg huska den, så de som ikke har sett den her inne kan velge å se den og gjøre sine egne meninger om det, og helst diskutere videre her.
Vis hele sitatet...
Neida, det er autisten saviour lenger opp som faktisk takker høyere makter for psykedelika. Og det er autisme generellt han oppgir, mens videoen tar for seg en med asberger.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Neida, det er autisten saviour lenger opp som faktisk takker høyere makter for psykedelika. Og det er autisme generellt han oppgir, mens videoen tar for seg en med asberger.
Vis hele sitatet...
vel, det er vel som du sa i en tidligere post selv, at alle reagerer forskjellig.
så da er jo både Saviour, han i videoen og dine erfaringer korrekte sånn sett.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det lureste en gjør før en prøver psykedelika er å lese andres erfaringer, så slipper en sannsynligvis å få total panikk når noe ubehagelig skjer, for selv om psykedelika opplevelsen er individuell er det forsatt ting som ofte går igjen.
Vis hele sitatet...
Leste på en tråd her i går om de drøyeste opplevelsene noen har hatt under psychedelia. var litt skummelt da jeg allerede var litt høy, men jeg tror nå jeg kan risikere å bli litt nervøs/redd imot å oppleve en break-through og for å få hva psychedelia tilbyr eller må jeg være mer optimistisk?

Mange av de drøye opplevelsene fra tråden nevnt ovenfor finner man også på filmen nevnt ovenfor også, nemlig "Doctor Strange"
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"Det lureste en gjør før en prøver er å lese andres erfaringer" trenger nok litt moderasjon. Hva om den erfaringen man leser i er en dritskremmende historie, fra en person på samme alder som deg selv, med andre likheter til deg selv, som handler om ekstrem frykt, kaotisk kveld, tap av kontroll, tripping på tak og andre farlige situasjoner? Der bestemor så deg naken, man mistet jobben, lappen etc etc

Eller en mindre ekstrem historie, men fortsatt preget av det negative, eller elementer av svært skremmende visjoner, lyder og fornemmelser blir skrevet? Med en signering "Jeg tror det blir lenge til nesten gang".

Jeg vil utfordre hele formuleringen, og si at kanskje forkunnskap ikke kategorisk er til vår hjelp, uten at andre egenskaper bestemmes samtidig. Hvis du vet at du kanskje skal være redd under oppturen, at det kan gå galt, ja, da er de mulighetene tilstede og en del av det du vurdere som mulig. Selvoppfyllende profetier og alt det der.

Tror man derimot at det ikke kan gå galt, at man ikke skal bli redd, og at det ikke er farlig, så vil man preges av helt andre tanker og sensasjoner. Udødeligheten av å ikke kjenne til man skal dø, av å ikke vite om tap og død.

Og siden av grunnpillarene innenfor meditasjon, spiritualisme og psykdelisk praksis er kontroll over pusten og tankene, så blir alltid det å være tømt for tanker, uten fordom eller antagelse, "uskyldig", ren og nøytral, alltid et ypperlig ideal for hvor man skal være mentalt når man skal bli påvirket av psilocybin. Og det kan bli vanskeligere av å ta inn i seg andres erfaringer og tolkning av hva som har skjedd, og hva som skal skje.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. mars 2020 kl. 21:44.
protus:

Jeg er et sted mellom asperger syndrom og autisme, diagnosen jeg fikk var asperger/høytfungerende autisme. Nå skal vist de slutte å bruke navnet asperger og man skal omtales som 'på spekteret', eller som en høytfungerende autist. Jeg sier autist for folk forstår det, og det er det jeg føler er riktig for meg å si da det er tydelig på lang avstand at jeg ikke er som andre føler jeg. Spesielt når jeg skriver her og på sms. Blir kaltforfatteren venner, vi ler av og til godt av meg når jeg har vært på speeden som tar meg ut i universet altså, det funker spesielt på meg, motsatt av en med adhd kan man si psykisk, men får en fysisk ro av det likevel.

Jeg har trippet på mye gøy, de beste syns jeg var 2c-d(verden så så blank og skinnende vakker ut som om absolutt alt var laget av glass med runde former. Jeg lå på en brygge som man må ha god balanse for å komme ut på og følte meg i ett med havet, så måtte jeg krype tilbake forden nødvendige balansen var GONE.

5-meo-dmt, heftig, audioriske halliser som kirkekloker og følte en gang jeg døde og våknet fra alle mine synder. Det ar helt utrolig frigjørende, og jeg hadde denne nye starten som en følelse i livet i et par år etterpå.

4-aco-dmt, blir om til psylosin i kroppen eller hjernen som psylocybin også gjør for å funke, det er som sopp uten de ekle ekstra stoffene fra sopp type til sopp type som gjr trippen for vill og ikke like lett å nyte. Jeg likte 4-aco-dmt mye bedre en sopp.

Trøffel, slike som er lovlig heller en vanlig sopp i amsterdam nå, fikk noe 'bark' av en kompis som tydig trippet livets beste tripp når jeg kom til han, det var bark fra noen vakre bloster sa han og smilte uten tenner oppe, for han hoppet fra 5 etasje på sopp og PCP i amsterdam, true story, han døde til slutt av heroin og piller. Dene barken var konge, så skrekfilm doctors sleep og det var så fett.


s
Sitat av saviour Vis innlegg



Jeg har trippet på mye gøy, de beste syns jeg var 2c-d(verden så så blank og skinnende vakker ut som om absolutt alt var laget av glass med runde former. Jeg lå på en brygge som man må ha god balanse for å komme ut på og følte meg i ett med havet, så måtte jeg krype tilbake forden nødvendige balansen var GONE.

5-meo-dmt, heftig, audioriske halliser som kirkekloker og følte en gang jeg døde og våknet fra alle mine synder. Det ar helt utrolig frigjørende, og jeg hadde denne nye starten som en følelse i livet i et par år etterpå.



s
Vis hele sitatet...
Gøy å lese
Det jeg har lest om 5-meo-DMT sier at den er en slags DMT som sender tripperne direkte til ego death. Folk vil reagere veldig forskjellig på denne da
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Gøy å lese
Det jeg har lest om 5-meo-DMT sier at den er en slags DMT som sender tripperne direkte til ego death. Folk vil reagere veldig forskjellig på denne da
Vis hele sitatet...
5-MeO-DMT is a naturally occurring psychedelic present in numerous plants and in the venom of the Bufo alvarius toad. It is found in some traditional S. American shamanic snuffs and sometimes in ayahuasca brews. It is somewhat comparable in effects to DMT; however it is substantially more potent, so it should not be confused with DMT.
Vis hele sitatet...
klippet fra erowid

har god erfaring med både n.n-dmt og 5-meo-dmt, selv ikke merka noe andre forskjeller enn det erowid sier, at doseringene er forskjellig.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
klippet fra erowid

har god erfaring med både n.n-dmt og 5-meo-dmt, selv ikke merka noe andre forskjeller enn det erowid sier, at doseringene er forskjellig.
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=YxXdVVptwHo
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Vis hele sitatet...
skal du linke til han ang det bør du vel bruke denne linken.
enten der el på sia hans vil du også se sammenligning mellom de to fra hans synsvinkel (og han har mye bra info lagt frem på en grei måte imo)
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
skal du linke til han ang det bør du vel bruke denne linken.
enten der el på sia hans vil du også se sammenligning mellom de to fra hans synsvinkel (og han har mye bra info lagt frem på en grei måte imo)
Vis hele sitatet...
Ser gjerne på alt jeg, bare at det er pålitelig. Både morsomt og lærerikt
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Ser gjerne på alt jeg, bare at det er pålitelig. Både morsomt og lærerikt
Vis hele sitatet...
tja, han er vel litt "biased" kan man si, men gjør nå leksa si og prøver så godt han kan å informere korrekt.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
tja, han er vel litt "biased" kan man si, men gjør nå leksa si og prøver så godt han kan å informere korrekt.
Vis hele sitatet...
mener du han er en "content creator", eller er det noe annet?
Sitat av flere enn en Vis innlegg
mener du han er en "content creator", eller er det noe annet?
Vis hele sitatet...
kan vel kalle det noe slikt ja, men et veldig godt sted å starte for å finne ut mer om noe han har vids om imo
men alle kan ta feil, så liker forholde meg til vitenskapelige dokumenter direkte mtp på sikkerhet, så har jeg antageligvis eliminert en del ekstra "munner" infoen passerer før den når meg.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kan vel kalle det noe slikt ja, men et veldig godt sted å starte for å finne ut mer om noe han har vids om imo
men alle kan ta feil, så liker forholde meg til vitenskapelige dokumenter direkte mtp på sikkerhet, så har jeg antageligvis eliminert en del ekstra "munner" infoen passerer før den når meg.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at stoffet er illegalt. Vi vet således ikke hva vi får i oss. altså hva slags DMT, hvor mye og hvor potent det er. Hadde det vært legalt, så hadde du gått inn i "polet?" og kjøpt akkurat det du ville.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Problemet er jo at stoffet er illegalt. Vi vet således ikke hva vi får i oss. altså hva slags DMT, hvor mye og hvor potent det er. Hadde det vært legalt, så hadde du gått inn i "polet?" og kjøpt akkurat det du ville.
Vis hele sitatet...

bruk test kits.

hvor mye måler du med mg vekt. tror du det er bøffa ut kan du rekrystallere/rense det
Sist endret av Munted Artist; 18. mars 2020 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.