Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2562
Hei,
eg har ein samekniv som eg har arva. Den har eit belegg på knivbladet og patina på knivskaftet, og eg har lyst å fjerne både belegget og patinaen for at han skal sjå finare ut.

Her er eit bilete:


Er det nokon som veit kva belegget kan vere, og korleis eg skal fjerne patinaen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv skurekrem på bladet. På messingholken kan det tenkast skurekrem vil ripe opp litt, så det må du vurdere ut frå finishen på den. Er det småriper frå før kan du dure på med skurekrem.
^^ Tenkte på det samme, evt. noe sølvpuss elns. på holken. Ser ikke så tydelig hva det grønne er, men tipper det rett og slett er korrosjon.
Kobberpuss og microfiber klut, fikser både blad og holk vil jeg tro.
Kan det tenkes at belegget er olje? Om bladet er laget av karbonstål er ikke det utenkelig. Mange smører inn bladet i olje etter bruk for å forhindre rust. Da bør du også være oppmerksom på nettopp det at bladet kan ruste raskt om du ikke behandler det bra, så om du vasker av oljen bør du vurdere å smøre på noe nytt, og behandle bladet jevnlig. Til gjengjeld vil du ha et blad som holder seg skarpt mye lenger enn de av rustfritt stål.

Som alternativ til skurekrem kan du prøve Autosol. Det gir ingen skuremerker, og fornyer glansen veldig effektivt. Selges blant annet på Clas Ohlson. Er belegget noe mer standhaftig, kan du prøve å gå over med Svint stålull først.
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar! @Provo, ja det kan godt vere eit belegg; eg tenkte det same. Det gir i alle fall meining med tanke på at belegget/olja ikkje går heilt inn til holken.

Då blir det nok å prøve Autosol på holken og vente med å fjerne olja til eg har funne noko å erstatte den med. Visste heller ikkje at karbonstål, altså vanleg stål, heldt seg lenger skarpt enn rustfritt.
Sist endret av bronze; 19. desember 2014 kl. 01:32.