Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1231
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Hei, har en kompis som skulle installere cyanogenmod på galaxy s4 sin, men den koblet ut eller noe midt under prosessen og nå vil den ikke på eller noe. Søker opp unrooting av s4, men finner ikke helt firmware eller guide for international. Kan noen poste firmware eller guide på hvordan man unrooter med international carrier eller noe?
Tok meg 2 sek å finne!

Cursed4Eva har mange gode tutorials og er mye info om Android der!
http://www.youtube.com/watch?v=NGRNOk_eWzk
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheBook Vis innlegg
Tok meg 2 sek å finne!

Cursed4Eva har mange gode tutorials og er mye info om Android der!
http://www.youtube.com/watch?v=NGRNOk_eWzk
Vis hele sitatet...
Tusen hjertlig! Var innom den videoen og gikk inn på sammobile, men skjønte ikke helt siden! skjønte det nå haha! men på sammobile så har de firmware for norway telenor, er ikke helt sikker på carrier hos min kompis, men vil denne firmwaren funke på alle operatører her? netcom, chess osv?
Hero of Time
bronze's Avatar
Om den stoppa under installering av CyanogenMOD har du mest sannsynlegvis "bricka" den og det vil ikkje vere nok å fjerne root. Du må kanskje bruke Odin/Heimdall til å innstallere vanleg Samsung-ROM igjen. Har litt dårleg tid, men søk rundt på XDA-forumet etter løysing. Kjem kanskje tilbake til tråden om eg hugsar det.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronze Vis innlegg
Om den stoppa under installering av CyanogenMOD har du mest sannsynlegvis "bricka" den og det vil ikkje vere nok å fjerne root. Du må kanskje bruke Odin/Heimdall til å innstallere vanleg Samsung-ROM igjen. Har litt dårleg tid, men søk rundt på XDA-forumet etter løysing. Kjem kanskje tilbake til tråden om eg hugsar det.
Vis hele sitatet...
Ja jeg har soft bricket den tror jeg, den booter opp til galaxy s4 logoen, også står den i ro der, bruker den videoen som ble postet over her til å installere samsung ROM igjen!
Sitat av snowdog Vis innlegg
Tusen hjertlig! Var innom den videoen og gikk inn på sammobile, men skjønte ikke helt siden! skjønte det nå haha! men på sammobile så har de firmware for norway telenor, er ikke helt sikker på carrier hos min kompis, men vil denne firmwaren funke på alle operatører her? netcom, chess osv?
Vis hele sitatet...
Så dårlig ut med firmware der akkurat nå! Men en ting som er viktig å huske når en rooter telefonen, er å sjekke om du har firmware til mobilen om noe skulle hende!

Men jeg gjorde samme feil!
Vet ikke om jeg bare hadde flaks, men jeg koblet da min roota S4 til PC'en i download mode. Deretter tok jeg oppdateringer/factoryreseten og slikt på kies! Det vil ta fra 15 min til 2 timer. Jeg wipet ikke noe da jeg oppdaterte!
Når den var ferdig med i installere oppdateringen/factoryreseten, gikk jeg inn på custom recoveryen og wipet alt, absolutt alt!

Så koblet jeg den inn igjen i download mode og gjorde oppdateringen med kies på nytt!

Vet ikke om jeg bare hadde flaks! Men du kan jo prøve!
Jeg står ikke ansvarlig om mobilen blir bricket og ikke kan brukes, jeg erstatter ikke da.

Dette gjør du på eget ansvar!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Bruk Unified Android Toolkit også følger du bare stepsa der. Husk å bruke nr. 1 først (installere drivere).
Sist endret av uaexed; 29. januar 2014 kl. 16:33.