Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2627
sertifisert idiot
Heisann alle sammen!

Jeg har opp gjennom tiden opparbeidet meg endel epostadresser, masse filer på forskjellige HDD, mase dokumenter som ligger overalt i "midlertige forsøk på backup", og nå begynner jeg rett og slett å gå tom for disk plass.

Jeg jobber også mest privat(hjemmefra), og merker at jeg kunne trengt noen tips til hvordan jeg kan jobbe mer effektivt? vet at det finnes "How to strategy X", men det er så mye der ute, så er egentlig på utkikk etter deres erfaringer, her gjelder alt fra: Youtube kanaler, freelancere, bøker osv.

Om noen har noen tips ifht hvordan styre 2 økonomier samtidig? privat/bedrift(Er i Spania, samme som AS i Norge, så man kan anta at de fleste regler er like, untatt skatt da, som er veldig mye lavere her nede.

Har ett ønske om å ta meg sammen, og endelig gjøre noe ut av det pågangsmotet og målbevisstheten jeg har!

Tar imot alt jeg får

Mvh

Cyber

Beklager om jeg ikke la ved noe særlig informasjon:
Jeg har kjenskap til følgende:
Office 2013, word, PP, noe excel, og noe one note
Har IT servicefag fagbrev, så jeg kjenner til alle programmene, men det er de "skjulte" og lure tricksene(macros?) som kan effektivisere meg veldig!

Er også intr i hvordan drive en bedrift mest vellykket? her tenker jeg mest på backend(føre regnskap, ha klare "kart" over hva som skal gjøres(SCRUM e.l fra Silicon valley f eks :P)

Om noen trenger noe mer informasjon så bare send PM eller skriv her i tråden!

På forhånd takk!

Cyber
Sist endret av cyberlink93; 6. august 2016 kl. 04:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen generelle og kanskje litt selvfølgelige tips
  • Ta backup først til nettskyen og rydd diskene dine etterpå. Behold den gamle backupen.
  • Kjøp større harddisk.
  • Om mulig; ha maks to e-postadresser, en for business og en privat.
  • Sorter rot på harddisken i mapper.
  • Bruk gode og beskrivende filnavn på dokumenter.
  • Hvis du har mange brukernavn og passord bruk en nett-tjeneste for å lagre dem. F eks "Passpack"
  • Lag lister over alt du må få gjort. Det finnes masse apper og programmer for dette men jeg synes penn og papir er like greit.
  • Prioriter hva som må gjøres og ta det viktigeste først.
  • Sett av 20 minutter til en halvtime hver dag til å lære deg å jobbe smartere og å bruke programmer smartere.

Lykke til!
sertifisert idiot
Trådstarter
Sitat av Tjukk1 Vis innlegg
Noen generelle og kanskje litt selvfølgelige tips
  • Ta backup først til nettskyen og rydd diskene dine etterpå. Behold den gamle backupen.
  • Kjøp større harddisk.
  • Om mulig; ha maks to e-postadresser, en for business og en privat.
  • Sorter rot på harddisken i mapper.
  • Bruk gode og beskrivende filnavn på dokumenter.
  • Hvis du har mange brukernavn og passord bruk en nett-tjeneste for å lagre dem. F eks "Passpack"
  • Lag lister over alt du må få gjort. Det finnes masse apper og programmer for dette men jeg synes penn og papir er like greit.
  • Prioriter hva som må gjøres og ta det viktigeste først.
  • Sett av 20 minutter til en halvtime hver dag til å lære deg å jobbe smartere og å bruke programmer smartere.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for alle tips her!
Nevnte det for modern, og hun sa at kanskje jeg skulle se etter noe ala "livs-coach" e.l, noen som har erfaringer med det?

Mvh

Cyber