Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 926
har en elgitar, epihone les paul standard. er noe galt med jack-utgangen på denne nå, eller kanskje noe annet galt.

kommer bare skrape- og sprakelyder, og lyden kommer og går, nesten som i intervaller.

noen som har forslag til easy fix, diy? eller må denne til gitar-reparatør?
Dårlig kobling. Du må nok lodde de på nytt. Kan du lodde er det ganske enkelt. Visst ikke er det en liten time hos reperatør.
Trådstarter
62 9
Sitat av reklame Vis innlegg
Dårlig kobling. Du må nok lodde de på nytt. Kan du lodde er det ganske enkelt. Visst ikke er det en liten time hos reperatør.
Vis hele sitatet...
Kan lodde. Er det bare å skru opp jack-koblingen fra utsiden og "dra ut" innmaten, også bør jeg se hvor feilen er?
Jeg hadde et lignende problem en gang. Men da var det i selve ledninga. Jeg kunne skru av nederste del av endene på ledninga, og loddinga inni satt bare så vidt med to-tre tynne tråder av en tjukk kobberbunte...
Prøv det før du skrur opp gitaren!
Regner med du har prøvd flere ledninger?
Trådstarter
62 9
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg hadde et lignende problem en gang. Men da var det i selve ledninga. Jeg kunne skru av nederste del av endene på ledninga, og loddinga inni satt bare så vidt med to-tre tynne tråder av en tjukk kobberbunte...
Prøv det før du skrur opp gitaren!
Vis hele sitatet...
Det var visst kabelen/kabelpluggen her og. Funker som smurt med annen kabel. Kabelen som ikke funker er markedsført som skikkelig kvalitet, og priset deretter..

Fint det ikke var gitaren som er gåen. Saves the day.
Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Det var visst kabelen/kabelpluggen her og. Funker som smurt med annen kabel. Kabelen som ikke funker er markedsført som skikkelig kvalitet, og priset deretter..

Fint det ikke var gitaren som er gåen. Saves the day.
Vis hele sitatet...
Hvis du kan skru av den nederste delen av selve pluggen på ledninga kan du kunne se om loddinga sitter ordentlig. Hvis ikke er det bare å lodde på plass, eller eventuelt improvisere en løsning.
For å unngå problemet flere ganger burde du ikke bare røske ut ledninga fra gitaren, men heller ta i selve pluggen å dra den ut!