Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3221
Hei,

Søkte litt på nettet for å se om jeg fant en side som solgte Microsoft Points eller Xbox Live Gold medlemskap billig. Kom da over codes4xbox.com

Er det noen som har bestilt noe der ifra og fått det de bestilte?

Sammenlignet litt priser og sånt, og det virker som den sida har veldig billige priser i forhold til butikken.
pleier å være tilbud på amazon og andre amerikanske butikker.
blir jo i teorien enda billigere pga dollarkursen?

ellers hjelper det å følge med på feks http://xbox.joystiq.com/ som pleier å legge ut når de finner gode tilbud.


angående siden så lukter det litt hoax: want to buy my codes using Paypal. Can I?
Yes, but you first need to become a verified Codes4Xbox member. In order to pay by Paypal, we will need to verify your address by calling you
den var ikke dum
Veldig mange av disse tredjepartssidene som selger Xbox Live-medlemskap til svært lave priser er legitime, selv om jeg ikke kan gå god for akkurat denne. At disse kodene etter all sannsynlighet er tyvgods eller i det minste anskaffet på ulovlig vis er derimot en annen ting.

www.jasper1675.com er en side jeg har brukt tidligere med hell.
Litt OT her, men syns ikke dere det er ganske teit at man må betale for Xbox Live - medlemskap?
Tenkte å ønske meg Xbox til jul, men tror rett og slett jeg skal droppe det, nettopp pga det.

Holder meg til PS3'en min foreløbig.
Jeg bestilte fra www.maximuscards.com for noen uker siden, 12 mnd XBOX Live Gold til 250,-. Fikk koden på e-post med en gang jeg hadde betalt (brukte VISA), og den var valid . Til posten over vil jeg kommentere at jeg betaler heller litt for å få en super online opplevelse, fremfor at den skal være gratis og kanskje ikke like bra. Men ingen hemmelighet at M$ liker å ta seg betalt.
Sist endret av tagefo; 19. november 2009 kl. 17:35.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Litt OT her, men syns ikke dere det er ganske teit at man må betale for Xbox Live - medlemskap?
Tenkte å ønske meg Xbox til jul, men tror rett og slett jeg skal droppe det, nettopp pga det.

Holder meg til PS3'en min foreløbig.
Vis hele sitatet...
det er ikke gratis og tilby en dugende og fungerende livetjeneste der du kan leie film (mot betaling), fjøsbok, twitter, servere, strøm, osv osv osv

dette imotsetning til hva folk kan tro koster nemlig penger.
da er 60kr mnd billig når man faktisk spiller endel online..
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
det er ikke gratis og tilby en dugende og fungerende livetjeneste der du kan leie film (mot betaling), fjøsbok, twitter, servere, strøm, osv osv osv

dette imotsetning til hva folk kan tro koster nemlig penger.
da er 60kr mnd billig når man faktisk spiller endel online..
Vis hele sitatet...
Hvorfor er livtjenestene til sony gratis da?

(Ikke fordi jeg ikke forstår at det koster penger for drift av servere osv, men kan de ikke få pengene fra andre steder? Inntektene for selve konsollen, inntekten av spill, osv)
etter hva jeg har forstått av mine venner med ps3 er den verken like bra gjennomført eller oppbygd. for ikke å snakke om at du må registrere deg mer en en plass for å få spilt online.
og det er vel heller ikke sony som har serverne, det er vel spillselskapene?
Xbox Live er rett og slett et langt bedre system enn PlayStation Network på de fleste måter, og ved å bruke tredjepartsforhandlere betaler du 15-20 kroner i måneden for det som sannsynligvis er den mest velorganiserte, sentraliserte spillportalen der ute. Direkte tilgang til spilloppdateringer, demoer, eksklusive betaer og nedlastbart innhold uten å måtte navigere i en rekke menyer er noe XBL gjør bedre enn PSN. Deretter har man ting som den langt større Live Arcade-butikken, Games on Demand (mulighet til å handle fullversjonspill over nettet og laste de ned direkte), Zune (for nedlasting av filmer og TV-serier rett fra nettet) og party-funksjonen.

Sistnevnte er det klart største fortrinnet XBL har over PSN. Man kan til enhver tid invitere de man har på vennelisten sin til en gruppe, hvor alle kan snakke med hverandre med stemmekommunikasjon på tvers av spill og servere. Hvis man ønsker å spille sammen så kan man trykke på en knapp og vips - alle inviteres. I tillegg er man garantert å spille sammen, man kan holde seg helt adskilt fra den ordinære stemmekommunikasjonen i spill (som er befengt av tretten år gamle drittunger som man ikke engang kan mute på PSN) og det er i det store og hele såre enkelt for selv de som nettopp har kjøpt konsollen å umiddelbart komme i kontakt med vennene sine.

For de som måtte bry seg om det så er achievement-systemet for øvrig en del bedre enn trophy-systemet, hvor man har en enkel og kvantifisert poengsum å forholde seg til fremfor ulike nivå og intetsigende bronse, sølv, gull og platina-trofeer. Dessuten har alle spill til Xbox 360 støttet achievements fra dag én.

Sony leker for øvrig med tanken på å innføre et betalingssystem selv.

http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/1462/
Sist endret av Franklin; 20. november 2009 kl. 08:55.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hvorfor er livtjenestene til sony gratis da?

(Ikke fordi jeg ikke forstår at det koster penger for drift av servere osv, men kan de ikke få pengene fra andre steder? Inntektene for selve konsollen, inntekten av spill, osv)
Vis hele sitatet...
Det er vell sjeldent at konsoll produsentene lager spillene selv.. Dermed får de heller ikke noen inntekter her.(?)
At konsollprodusentene lager spillene selv er på ingen som helst måte noen sjeldenhet. Nintendo Games er en av verdens største utviklere og både Sony og Microsoft har en rekke in-house-utviklere som står blant noen av de mest populære spillene der ute. Uansett krever alle tre en viss del av pengene for at utgiverne skal få selge spill til deres konsoller. Sony solgte sågar PS3 med en veiledningspris de tapte penger da maskinen først kom. Det er ekstrautstyr og spill pengene ligger i.
Sist endret av Franklin; 20. november 2009 kl. 09:26.
Man får XBL ned i rundt 300 kr i året, hvis man vet hvor man skal handle. 25 kroner i måneden for XBL er ikke mye å betale i forhold til hvor mye bedre det er enn PSN. Enhver som påstår noe annet har åpenbart ikke prøvd begge deler over en stund.

Jeg har gode erfaringer med xbl.no, kjapp levering til en grei pris.
http://xboxliveuk76.com er legit og krever 270 NOK for 13 måneder for øyeblikket.
Sitat av tagefo Vis innlegg
Jeg bestilte fra www.maximuscards.com for noen uker siden, 12 mnd XBOX Live Gold til 250,-. Fikk koden på e-post med en gang jeg hadde betalt (brukte VISA), og den var valid . Til posten over vil jeg kommentere at jeg betaler heller litt for å få en super online opplevelse, fremfor at den skal være gratis og kanskje ikke like bra. Men ingen hemmelighet at M$ liker å ta seg betalt.
Vis hele sitatet...
Flere som kan gaa god for denne siden?
Jeg og 3 venner har kjøpt fra http://xboxliveuk76.com og dette fungerte utmerket
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Morsomt hvor fort en fanboy-krig starter...

Uansett vil jeg anbefale å følge med på QXL og finn.no hvis du er ute etter XBL-points. Der kan du fort gjøre et skikkelig kupp.
Sitat av tagefo Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Kan gå god for denne siden, kostet meg 240 spenn for 12 mnd, koden ble levert øyeblikkelig på epost, via google checkout.