Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1364
Hei!
Jeg skal arrangere en fest om ikke lenge, og kjøpte inn 2 aktive høytallere fra Billebro i sverige... Utrolig bra høytallere, men så en dag kom problemet...
Når jeg skrudde bassen opp på et vist nivå, så kom det en knitrelyd fra alle 3 elementene (top, mid og low]
Jeg skrudde opp høytalleren for å se om det var noen løse ledninger fra forsterker brikken til elementet... Alt var helt ok, og alle 3 satt fint i...
Så tilfeldig vis når jeg prøvde å høre på lavt volum, så lente jeg meg litt på høytalleren, og det viste seg at knitringen kom....
Etter litt testing fant jeg ut at knitringen i elementene kom når høytalleren fikk litt "bevegelse".
Så hvis jeg slår/dytter kjempelite borti høytalleren så kommer knitrelyden...

Jeg har avhengig av å ha den fikset innen 2 uker, hvis ikke må jeg kjøpe nytt, og jeg har egentlig ikke penger til det =(
Minner om at det bare er den ene høytalleren som knitrer, den andre er "normal".

Noen ideer hva det er? Evnt hva må jeg gjøre?
Alle kommentarer, dårlige eller ikke, jeg trenger hjelp =)

Her er link til høytaller= http://www.billebro.se/myshop/myshop...ID=2&PRID=1125

Totto
Sist endret av Dj.Totto; 23. august 2009 kl. 15:23. Grunn: Legge til link
Dårlige kablar mellom lydkilde og høgtalar?
Mest sannsynlig ligger problemet i ampen. Har du kryssjekket med den andre høyttaleren du har? Skift ampen mellom dem...

Kan jo høres ut som om en komponent i ampen sitter løst. Skru den opp og pirk borti de ulike komponentene til det knitrer og du finner den som er løs...
Trådstarter
41 0
Jeg har akuratt skrudd ut ampen av høytalleren når du skrev innlegget =)
Mener det er ampen jeg og, men er litt usikker hvordan jeg skal finne hvilken komponent som er løs...
Men minner om at ampen er i høytalleren iogmed at det er aktiv høytaller, så er vanskelig å krysssjekke med den andre høytalleren...
Noen ideer hvordan jeg kan finne ut hvilken komponent som er løs?
Tja. Mange aktive høyttalere har fremdeles mulighet for å bytte amp, vet ikke med din though.
Du kan alltids skru opp ampen og spille på høytaleren mens du pirker borti for å finne ut hva som foresaker knitringen.
Trådstarter
41 0
Jeg har funnet ut hvilken komponent som var løs, og høytalleren er fikset! Tusen Takk til alle!
=)