Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1267
Etter en utfordring fra elektromusikktråden slår jeg til med mitt første forsøk på å lage elektronisk musikk.

Har brukt nesten nøyaktig 6 timer til sammen på denne låta fra jeg åpna FL, for første gang i mitt liv, til nå.

Jeg brukte mesteparten av tida til å sette meg inn i programmet og prøving og feiling. Miksen er nok ikke den beste da jeg enda ikke har kommet så langt. Dessuten har jeg sittet på en laptop med én liten høytaler.

Selve melodien er spilt inn med tastaturet som keyboard. Det var utrolig hendig å bare kunne fikse alt av timing etter innspilling. Trengte bare å spille den en gang.

Link

Nå håper jeg på en del konstruktiv kritikk og en pekepinn på hva jeg bør jobbe videre med. Slutten er forøvrig kun midlertidig da jeg gjerne vil ha kritikken før jeg fortsetter.

Personlig føler jeg dette bærer preg av en ringetone eller soundtrack til et arkadespill fra 1997.
Den var faktisk ikke så ille, du er veldig flink for å at dette er ditt første forsøk!
Sist endret av Apu; 11. februar 2009 kl. 09:36.
Trådstarter
Takker! Åssen er lyden med tanke på at jeg mangler bass og stereo?
Svært bra, minner meg om theme hospital! Likte kanskje ikke helt slutten? Smak og behag!
Bra driv.
Hva med litt vreng og kanskje litt envelope filter/auto wah på melodien?
Jeg likte bra slutten, jeg... der tempoet går ned...kanskje med litt delay, klang, modulerte delayer der pitchen endrer seg i repeatene....eller noe?
En solid, tung og sparsom bass ville også gjort seg, tror jeg.
Bruker andre programmer selv, så kan ikke gi mer detaljerte synsinger.
Trådstarter
Takker for tilbakemeldinger!

Jeg hørte på den i bilen, og bassen er jo så å si fraværende. Har ikke funnet ut åssen å lage en basslyd jeg blir fornøyd med enda. Og som sagt slutten er jo kun midlertidig..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan lærte du å lage den sangen der? Har selv tenkt litt på å prøve meg ut i det programmet.
Svært imponerende til å være første forsøk!
Stå på og fortsett, ser frem til å høre mer av det du evt. finner på å lage ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Følte meg nesten nostalgisk når jeg hørte sangen. Originalt konstruert med en flott melodi. Vil gjerne høre mer fra deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Mekka sammen en ny sang i løpet av dagen i dag. Fortsetter i samme gate.

Link

Her skal det komme noe vokal etterhvert også.
Trådstarter
Say hello to new and improved Link
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Du må virkelig jobbe med mastringen/lydnivået der. Det hørtes utrolig tamt ut.
Trådstarter
Jaok. Kan du spesifisere litt nærmere akkurat hva jeg må jobbe med?