Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1189
Jeg har en HP compaq 6715b som jeg har lyst å kjøre dual boot på med XP og ubuntu.
problemet er at når jeg skal kjøre livecden så står den lenge å booter (det er i og for seg greit siden det er normalt) men det som skjer etter at loding skjermen er ferdig så blir skjermen svart og det skjer ikke noe. Her skjer det litt random ting. Plata stopper opp helt noen ganger mens andre ganger så spinner den på fultt.

Jeg har prøvd å innstalere uansett ved å gå via XP (ny funksjon tror jeg?? i 8.10) men det samme skjer.

jeg har også prøvd 32 og 64 bits versjonene.

-=Insane=-
Får du noen feilmeldinger?

Når du starter opp PCen med CDen i, får du opp en meny?
Isåfall så skal du kunne velge å verifisere CDen, for å sjekke at CDen er brent korrekt. Du kan også prøve å brenne CDen på nytt for å forsikre deg om at det ikke er noe feil der.
Sitat av DaHoIv Vis innlegg
Får du noen feilmeldinger?

Når du starter opp PCen med CDen i, får du opp en meny?
Isåfall så skal du kunne velge å verifisere CDen, for å sjekke at CDen er brent korrekt. Du kan også prøve å brenne CDen på nytt for å forsikre deg om at det ikke er noe feil der.
Vis hele sitatet...
Han har prøvd med Wubi også, med samme resultatet, så jeg tror ikke det er CDen det er noe galt med.
Det er PC'ene dere har det galt med, her er en diagnose.

Når du booter opp på PC'ene må du forandre boot options, fjern "splash" og "quiet". Så skriver dere "noapic nolapic". Nå er det større sjanse for at du får boote opp, og du får se i tekst hvilket ledd som feiler.
Har selv kjørt linux på både denne og 6910p.

Dette er nok beklageligvis enten et tilfelle av en defekt brenner \ leser eller et godt gammelt tilfelle av pebkac.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har selv kjørt linux på både denne og 6910p.

Dette er nok beklageligvis enten et tilfelle av en defekt brenner \ leser eller et godt gammelt tilfelle av pebkac.
Vis hele sitatet...
kan hende det er meg som gjør noe galt ja^^ men tviler siden det er ganske rett fram å boote fra live CD og jeg har gjort dette 100gang før på andre PCer.

brenneren fungerer fint utifra det jeg vet, den klarer jo å komme seg fram til ubuntu loding screen. er etter det den ikke vil mer. står liksom fast her. er ikke noe feilmelding ingenting... virker veldig rart.

jeg har også sett flere PCer av samme modell kjøre ubuntu så jeg tror ikke det ligger i at akkurat denne PCen ikke kan gjøre det.
Jeg måtte ned i en brennehastighet på 2x for at cden skulle fungere rett.
Jeg har og HP pavilion DV5000.. Kjører nå Ubuntu 8.10 som primært OS.
Prøv å installere fra minnepenn: http://itpro.no/art/12969.html

https://help.ubuntu.com/community/In...n/FromUSBStick
Sist endret av hawken07; 9. desember 2008 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ved bruk av 6715b bør man koble pcen til en ekstern skjerm med 4:3 format underinstalasjonen og smøre seg med tolmodighet. jeg brukte ca 45 min på og boote opp live cden min.