Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 82969
Så , har lest en del om matlagning og hasj.. tenke vi skulle lage oss noen kaker bare for og ha prøvd. Hasjen vi brukte var generelt bra svarting.

For du skal kunne lage dette , forutsetter det att du vet hvordan man betjener en ovn , en gryte og redskaper vanligt på et kjøkken.

Du trenger :
1 pose Cookie brownie mix.
1 dronningsjokolade
4 spiseskjeer smør.
x antall gram hasj.

Først : Smuldre opp hasjen i mindre biter. ( vi hadde ca 3.5g .. tilsvarenede ca 0.8g per cookie.) Smelt 4 spiseskjeer smør , og ha hasjen oppi smøret da det er smeltet. ikke varm det for mye , ta det gradvis. Rør godt med en gaffel eller skje , til smøret er brunt , og det er lite klumper igjen.

Finn deg en bolle , knekk oppi 1 egg , og pisk dette sammen med det smeltede hasjsmøret.

Tøm oppi posens innhald av cookiemix og bland dette godt.

Fordel kakedeigen i 4 runde kaker på et brett med stekepapir , god avstand mellom dem.

Sett dem i forvarmet ovn , i ca 10 - 15 grader på 175* grader.

Ta ut , og dryss hakket dronningsjokolade over dem. dette kan selvfølgelig sløyfes.. men jeg liker sjokolade

Sett så kakene i kjøleskap eller på kjøkkenbenk for nedkjøling. IKKE prøv og rør på kakene før de er kalde , da de er flytende inni , og må være avkjølt for og kunne spises uten et helvetes søl.

Beskrivelse av rusen og egne erfaringer : Dette er sykt , over alle forventninger. Inntok en cookie ca klokka 1.00 natt til lørdag. Er enda totalt stein / baked lørdags kveld klokka 7. Mye kraftigere rus også.


Så , kos dere på kjøkkenet folkens.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Funker dette med weed/grønt og eller bør man ha brunt?
Så klart funker dette med grønt også, og da smaker det bedre.
Trådstarter
Sitat av Polar-
Funker dette med weed/grønt og eller bør man ha brunt?
Vis hele sitatet...
Funker med grønt og , har du stilker og masse blader er det ypperlig. kok bladene og stilkene i smør , og la det trekke. Sil så ut alle planterester , og du sitter igjen med bra grønt smør som kan brukes til mye spennende.
Var dere 4 stk?
For når vi lagde brownies var vi 4 vi og, men vi hadde 17g(!), kan sies at dette var dårlige saker men...
Ble sånn passe fjerne, men kan ikke akkurat si at det var verd 1000kr(fikk litt rabatt)...
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av hampus
Så klart funker dette med grønt også, og da smaker det bedre.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente var om det fungerer like bra. Takker for svar though.
Sist endret av Polar-; 15. desember 2007 kl. 21:08.
Sitat av kallewan
Var dere 4 stk?
For når vi lagde brownies var vi 4 vi og, men vi hadde 17g(!), kan sies at dette var dårlige saker men...
Ble sånn passe fjerne, men kan ikke akkurat si at det var verd 1000kr(fikk litt rabatt)...
Vis hele sitatet...
Så da hadde dere ca 4.2 gram per person. Dere må enten ha hatt skikkelig søppelhasj, eller gjort noe veldig rart med den.

Trådstarter: Najs oppskrift :P Vurderer å svinge meg rundt på kjøkkenet og bake julebrownies i nærmeste framtid.
Trådstarter
Sitat av kallewan
Var dere 4 stk?
For når vi lagde brownies var vi 4 vi og, men vi hadde 17g(!), kan sies at dette var dårlige saker men...
Ble sånn passe fjerne, men kan ikke akkurat si at det var verd 1000kr(fikk litt rabatt)...
Vis hele sitatet...

Vi var ikke 4 stk nei , men vi hadde spiste kun 1 kake hver. de greiene deres kan ikke ha vært mye potent

hvordan lagte dere den? er viktig og smuldre sakene opp i smør , fordi det går ikke og fordøye ren hasj noe serlig , men oppløst i smør / olje derimot
Sitat av THH-c
Vi var ikke 4 stk nei , men vi hadde spiste kun 1 kake hver. de greiene deres kan ikke ha vært mye potent

hvordan lagte dere den? er viktig og smuldre sakene opp i smør , fordi det går ikke og fordøye ren hasj noe serlig , men oppløst i smør / olje derimot
Vis hele sitatet...
Ny her! Men kan godt gi litt personlige erfaringer med brownies. Jeg og en kompis hadde en fin kveld med det, og vi skulle ta en pause, så skulle kvitte oss med de mengdene vi hadde etter en god deal.

Point being, det fungerer utrolig bra med weed og, for meg en del bedre enn med brunt. Spiste i 7 tiden på kvelden, og var stortsett ganske tura fram til jeg skulle på jobb dagen etter. Tips:

1: Ikke bruk plastsil. Vår smeltet, not good. Men det gikk bra, litt plastikk er bare krydder ;P
2: Bruk stilker og alt, og la det koke en god stund. Fungerer kjempebra, og kakene smaker nydelig. Skal sies at smaken er bedre med grønt imo, brunt preger kaka litt for mye etter min mening.
Hvis vi er 5 personer hvorav 1 tidligere har erfaring hvor mange gram tror dere vi trenger for å få noe funk? Har jo hørt noe om at resistansen for thc må brytes ned. Noen formeninger om ca hvor mye som må til? 5g? 10g? 15g?
Sitat av mp34567
Hvis vi er 5 personer hvorav 1 tidligere har erfaring hvor mange gram tror dere vi trenger for å få noe funk? Har jo hørt noe om at resistansen for thc må brytes ned. Noen formeninger om ca hvor mye som må til? 5g? 10g? 15g?
Vis hele sitatet...
Gjetter på rundt 5g.

Altså, rusen er så jævlig fucked up, så å ta for mye kan gå veldig galt. Prøvde det en gang, fikk ville synstilstander. Altså, farger og shit bare blanda seg foran trynet mitt, og jeg ble for loka. Måtte bare legge meg, fordi jeg ikke klarte å takle det, noe som er svært sjeldent at skjer + at jeg var inne i en periode med mye smoking. Så 5g er en god tester, men beware, tar noen timer før det kicker inn, så spis tidlig på dagen om du ikke har planer om å dra en all-nighter.
I steden for å smelte hasjen i smør pleier jeg å legge den i fryseren litt og rive den med et lite rivjern (sånn som er til limeskall, men stort duger selvsagt også).
Vet ikke om dette er litt off-topic, så vær overbeværende med meg her - skjønner at off-topic ikke er særlig populært på nFF, men jeg tar sjansen på at det ikke er det:

I Christiane kunne en kjøpe brownies der selgeren påstod at hver brownies inneholdt 1,5 - 3 gram hasj, rørt ut i smeltet smør. For å krydre litt på smaken kunne de drysse revet hasj oppå, men rusgivende delen ble presisert var i smørsmeltet - dette ble klart utdypet som viktig. En kan lage nærmest alt mulig bakverk så lenge hasjen ble smeltet i smøret, det beste er om en ikke trenger å varme opp hasjen før tilsettes smøret - men dette var forskjellig fra type hasj til type hasj hvis jeg forstod det rett. Rusen ville da inntreffe normalt 1 - 1,5 time etter inntak, en særdeles viktig faktor de som bakte disse browniesa hele tiden var ute etter, karakteristisk suksess. Inntraff senere karakteriserte de rusen som smagstilsetning, som tydeligvis var populært så lenge rusen inntraff sånn ca. 1 - 1,5 time etter inntak. Sukker skulle visstnok være en viktig del av ingrediensene, som ville medføre at rusen inntraff sånn ca. etter oppgitt tidsberegning. Forbehold om hukommelsessvikt er iberegnet denne tilleggsopplysningen.

EDIT:
Med varme opp hasjen så mener jeg smuldre det og smelte det i smøret, mao forsiktig oppvarming - hasjen bør smeltes sammen med smøret. Dårlig forklart, men slik oppfattet jeg forklaringen før browniesa traff som en tømmerstokk, og etterpå ble dansk russisk, siden jeg ikke kan russisk så gikk jeg fra boden - håper ikke selgeren oppfattet meg som uhøflig, men etter gliset hans å huske tror jeg neppe han gjorde det
Sist endret av paranoy; 18. desember 2007 kl. 13:31.
Trådstarter
Sitat av mp34567
Hvis vi er 5 personer hvorav 1 tidligere har erfaring hvor mange gram tror dere vi trenger for å få noe funk? Har jo hørt noe om at resistansen for thc må brytes ned. Noen formeninger om ca hvor mye som må til? 5g? 10g? 15g?
Vis hele sitatet...

ca 5g ja. Vi hadde som sakt ca 0.8g i hver kake. og vi var totalt loka mangfoldige timer neste dag. rusen varte ca fra 01.00 - 17.00 fredag - lørdag.
Potensen på hasjen din kan også ha noe å si. Vanligvis så har jeg pleid å bruke 1g per pers, men for noen måneder siden så hadde jeg fått tak i noen særdeles gode saker, av type 0.1g røyka var nok til å å sende meg ut på loketur.

Uansett, mekket i stand skakkao til fire personer, altså med 4g, og det viste seg å være altfor mye. Jeg er vant til at selve rusen begynner etter litt over en time, men denne gangen satt hele gjengen og lo av ingenting etter 20 minutter, og etter det ble det bare verre. Følte jeg hadde rimelig kontroll helt til det hadde gått 2 timer, men begynte etterhvert å få kjempenoia siden jeg fortsatt var på vei opp. Endte faktisk med at jeg måtte gå på do og spy, noe som hasj aldri før eller etter har fått meg til å gjøre, rett og slett fordi ting føltes for intenst. Etter det tok rusen heldigvis en bedre retning, men det viser i alle fall at 1g per person ikke alltid er så lurt.
Jeg er litt usikker på hvordan det er i kakao, men på lik linje med THH-c så presiserer også jeg at dette med smørsmelte er viktig. Det er på denne måten den fabelaktige brownies-rusen inntreffer, og som mange andre får fram så er denne rusen kraftig! De første 5-6 gangene jeg lagde meg noen egne brownies, var det direkte skuffende. Hasj-smaken satte seg fast i halsen som noe sterkt krydret ettersmak som medførte oppgulp og brekninger mer enn moro. Etter Christiane-turen fikk jeg oppgitt hvorfor, og dette var helt klart fordi jeg ikke var nøye nok med smørsmeltet.

Som THH-c korrekt bedyrer, så skal helst hasjen være i biter, ikke "mekket" oppi smørsmeltet, hasjen skal få lov til å smelte med smøret slik at den fordeles jevnt utover. Gjør den ikke det, vil hvis dere er mange, en få megarus, en annen knapt nok kjenne det, en tredje altfor mye, og eventuellt en fjerde få placebo. Dette er litt av trikset, og det tar tid å venne seg til den sterke fengen en kan få - spy på sitt første forsøk har gjerne noe med at fordelingen av hasj i smeltet ikke fungerte som planlagt - og kryddersmaken blir mer gjeldende enn hva den nødvendigvis skal være.

Sukker er viktig for å få rusen til å inntreffe rundt beregnet tid som nevnt i innleggene, og for å få rusen bort igjen også! Den siste delen høres kanskje merkelig ut, men dette er faktisk mange som misser på - og "bak-stenheten" ligger i at en hadde for lite sukker (eller søtt). I mange tilfeller kan dette få en til å spy kraftig - hvorfor aner jeg ikke. Dette gjelder for brownies, må jeg bemerke - kakao vet jeg ikke. Ihvertfall får du bedre rus sånn enn noen av hurtig-forslagene som f.eks: med yoghurt jeg leste, og som jeg skal forsøke en gang. Men kald smelte er nok i mine øyne bortkastet, så jeg holder en knapp med THH-c her, som jeg syns gir en glimrende oppskrift å starte med for de som ønsker å gjøre et forsøk med brownies!

EDIT:
Jeg har ennå ikke oppdaget at alt under 5 gram i en brownies-oppskrift har noen som helst effekt på 3-4 personer, isåfall er den hasjen ekstremt potent i forhold til de jeg har forsøkt. Husk at selvom hasjen er i brownies, er inntaket fortsatt oralt, det vil si du spiser den. Forsøk å spis ett gram med hasj, og fortell meg hva slags feng du får? Men jeg benekter absolutt ikke at det er noen som vil synes det er altfor mye med 1 gram hasj oralt, så ikke ta det som no kritikk - bare et obs på at en kanskje bør beregne dosene utfra hver enkelts erfaring med hasj. Røyking av emnet er desto mer potent, det er jeg klar over - men det blir en annen sak. Og jeg har ikke forsøkt kakao-delen ennå (siden jeg anså det som sløs å løse hasj i vann eller melk) men skal gi tilbakemelding så fort jeg forsøker - og håper på en kjemperus a la tømmerstokken som slår! Takker for tipset!
Sist endret av paranoy; 18. desember 2007 kl. 15:18.
Når jeg lager skakkao så løser jeg hasjen i smør, bare så det er sagt. Trikset er å bruke minst mulig smør, du skal ende opp med en væske som ser omtrent helt brun ut. Og lag ordentlig kakao, ikke bruk pulver.

En fin oppskrift er å ta 2/3 plate med mørk kokesjokolade, 2/3 plate med lys kokesjokolade og 1,5 liter med helmelk. Smelt sjokoladen i litt kokende vann før du heller opp i hasj/smør miksen(nb: viktig å bruke så lite smør som mulig). Ta så oppi melka og varm den opp til en 70-80 grader og la den stå litt sånn. Så tilsetter du litt kardemomme, kanel og vaniljesukker for å lage en ekstremt god krydderskakkao, hvor hasjsmaken er selve prikken over i'en. Smak den til. Hvis du vil ha skakkaoen litt søtere så kan det være en god idé og bruke litt kakaopulver, eller mer vaniljesukker avhengig av hva du foretrekker.

Jeg tror at skakkao er en mer potent måte å innta cannabis oralt på enn space cakes, fordi absorbsjonen går mye fortere så pass på .
Smørdelen er notert, suspekt! Gleder meg til å prøve kakao-oppskrifta, elsker kakao fra før
så da lurer jeg på om det lukter av å lage smøret å steke kaken?håper ikke det
Det lukter brownie. Men bor du hjemme hos mor er det greit at ikke hun er hjemme mens du gjør det, ja

Ellers er det vel ikke no ekstrem lukt du trenger å være bekymret for, hvis jeg forstår deg rett
Sist endret av paranoy; 18. desember 2007 kl. 20:17.
Trådstarter
Sitat av buzzd
så da lurer jeg på om det lukter av å lage smøret å steke kaken?håper ikke det
Vis hele sitatet...
kan hende det lukter litt mens du smelter den i smøret , og det er også et tegn att platen er for varm. hold det i ca smeltetemperatur , men ikke koke.
Heh, fikk en melding fra en kjenning om no surr han fant i en tråd borte på norcan, angående sukker og thc. Kikka litt på det, men fant absolutt ikke sammenhengen mellom det og lage brownies, men for all del - enkelte mener at for mye sukker og søtsaker ikke skal brukes i bakst grunn det skal visstnok ha noe med rus-opplevelsen å gjøre. Ifølge meg så sa han i Christiane at sukker måtte til for at den optimale rusen skulle inntreffe sånn ca. 1,5 timer + og var også viktig for at rusen skulle gå bort igjen og du begrenser "dagen-derpå-steinheten". Nå viser det seg at jeg kan ha tatt feil, plutselig. Noen som vet om en god kilde på det? Er ganske sikker på at han i Christiane påpekte de tingene, og har heller aldri opplevd problemer med rusfri brownies etter å ha brukt ekstra sukker i baksten - noen som har opplevd det?

EDIT:
På norcan leste jeg sterke og delte meninger om området, og som en av disse som diskuterte heftig der mener jeg det er total and utter BS at sukker skal ha noe innvirkning på rusen, slik at det dabber av. Det er vel heller at en fyller magen slik at kroppen får stabilisert andre forhold tatt i beregning. Prøv å spis for eksempel Salt & Pepper fra Maarud, eller Kim's Mexican Fiesta, tviler sterkt på at sukkerinnholdet der er så stor, men like forbanna blir du "nykter" eller klar for det - da er det på'n igjen å mekke. Til kjenningen min, du klarer vel å huske såpass?

Her kommer forresten lenka til norcan-debatten:
http://www.norcan.org/forum/index.php?showtopic=9988

Med unntak av det første innlegget ser jeg overhodet ingen sammenheng med sukker og brownies, og mener på lik linje med denne kharon at den hypotesen er BS. Salt, biff, glitre, burger etc. gjør deg faktisk like klar - noen enige eller uenige med meg?

EDIT IGJEN:
Synes forøvrig kharon og et par andre (blant annet en med sukkersyke!) støtter oppom han fra Christiane 10.000 ganger, og trådstarteren på norcan har gått på den smellen jeg nevnte tidligere i tråden - dette med smaksopplevelsen. Faktisk er hasjisj en smakstilsetning fra gammelt av, den skal selvsagt begrenses på lik linje med salt og pepper og dill og dall. For mye smak av det gode vil ødelegge rusopplevelsen. Så har jeg sagt mitt synspunkt på det.
Sist endret av paranoy; 18. desember 2007 kl. 22:51.
Sitat av buzzd
så da lurer jeg på om det lukter av å lage smøret å steke kaken?håper ikke det
Vis hele sitatet...
Nå bor jeg i leilighet med en kompis, i kjeller på et tre-etasjers hus. Det stinket i hele bygget her liksom, oppgangen og hele skiten. Men det var ikke av kaka, det var i hovedsak av smøret, men som en sier her, vi kokte den noe for hardt. Og skal sies at det var noe svært luktende grønt vi brukte, så den var heftig potent.

Koke sakte er vel tipset, og bare la den ligge på lav temperatur, iaf med weed. Nå lukter grønt en del mer da (Avhengig av typen seff, men), så det utgjør jo en forskjell.
Du må ikke koke smøret! Uansett så bor ikke du hos mor har jeg skjønt, så det gikk vel greit

EDIT:
Tja, ved nærmere ettertanke så husker jeg et konkret bevis i en annen tråd at THC ikke brenner opp ved 100 grader celsius, men forsiktig oppvarming anbefales vel for det. Noe a la det du påpeker. Sorry, my fault.
Sist endret av paranoy; 21. desember 2007 kl. 22:17.
Sitat av paranoy
Du må ikke koke smøret! Uansett så bor ikke du hos mor har jeg skjønt, så det gikk vel greit

EDIT:
Tja, ved nærmere ettertanke så husker jeg et konkret bevis i en annen tråd at THC ikke brenner opp ved 100 grader celsius, men forsiktig oppvarming anbefales vel for det. Noe a la det du påpeker. Sorry, my fault.
Vis hele sitatet...
Hehe, vi kokte det aldri sånn, vi har bare en litt gammel ovn, og da tar det lang tid å kjøle den ned, så ble litt svidd i starten, men kicka bra! Heh, ja, eneste var hun i øverste etasjen som ringte og spurte om vi hadde røyka i flere dager i strekk inne.
Vil dette fungere like godt om man feks bytter ut hasjen med pot? (er jo nogenlunde det samme)
Pot og hasj er det samme. Ja, men jeg vet ikke mengden pot, mp34567.

Edit:
N0llet brukte pot han =)

http://www.freakforum.nu/forum/showp...78&postcount=9
Sist endret av paranoy; 29. desember 2007 kl. 01:08.
Kom på en ting. Når man røyker urten så blir jeg ekstremt tørr i munnen. Så mye at det er direkte ubehagelig.
Blir man det når man eter det i kake/kakao ?
Hvordan det er i kakao vet jeg ikke ennå, jeg er dessverre nødt til å begrense hasj og cannabis-inntak til kun en sjelden gang iblant, men på kake blir du ihvertfall tørr i munnen. Ekstremt er vel forskjellig fra person til person. Kroppstemperaturen øker vel med cannabis og dermed vil jo for eksempel inntak av vann eller drikke generelt hjelpe. Motsatt fall er inntak av øl eller alkohol, i tillegg til at du kanskje får en skikkelig ubehagelig rus blir du tørr som f... i munnen.

Jeg hadde noe av samme problemet og trudde først jeg skulle pusse tennene eller skylle med munnvann for å se om det hjalp, men da ble det egentlig bare verre. Så kjøpte jeg noen fishermans friend salmiakk eller frisk, og etterhvert hjalp tørrheten i munnen, men tror det er forskjellig fra person til person.
Mulig det hadde noe med at jeg var småfull første gang jeg fyrte.
Trådstarter
Sitat av paranoy
Hvordan det er i kakao vet jeg ikke ennå, jeg er dessverre nødt til å begrense hasj og cannabis-inntak til kun en sjelden gang iblant, men på kake blir du ihvertfall tørr i munnen. Ekstremt er vel forskjellig fra person til person. Kroppstemperaturen øker vel med cannabis og dermed vil jo for eksempel inntak av vann eller drikke generelt hjelpe. Motsatt fall er inntak av øl eller alkohol, i tillegg til at du kanskje får en skikkelig ubehagelig rus blir du tørr som f... i munnen.

Jeg hadde noe av samme problemet og trudde først jeg skulle pusse tennene eller skylle med munnvann for å se om det hjalp, men da ble det egentlig bare verre. Så kjøpte jeg noen fishermans friend salmiakk eller frisk, og etterhvert hjalp tørrheten i munnen, men tror det er forskjellig fra person til person.
Vis hele sitatet...

Blir tørr i munnen av kake ja , noe jævlig og i mitt tilfelle. Min vindundermedisin er Sjokolademelk , fukter opp munnen som bare det

-THH-c
prøvde dette i brownies mix selv. 5 g med pot. Var litt klumpete og smaken ble noe spesiell men fy for en effekt. 1 ble helt stein og borte. Kjæresten min satt kroket sammen og lo og ingen skjønte hva hun lo av. Jeg var helt wasted jeg satt og tok hodet rundt og rundt i sirkler fordi det var så vannvittig gøy. Verden gikk så sakte og når jeg tok hodet fort rundt så fløt alt i hverandre og var kjempegøy.
Kan anbefales
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
har laget endel kaker og skakkao det siste året , og det er nydelig. Nå må dere sette igang matlagingen folkens. brownies til fest , grilldessert , fjell og hytteturer , og alle andre aktiviteter du ikke kan røyke på.

Vær varsom med doseringen , overskrider du 1g anbefaler jeg ikke aktiviteter utendørs da du vil være synlig overstadig skev. 0.6 er en fin dose til ulike sommeraktiviteter har jeg funnet ut. med gjennomsnittelig buddah da.

Ha en strålende sommer.
En kompis lagde en brownies kake med 30g oppi, de skjærte det opp i 30 kakestykker. De var 2 stykk og fullførte kaka den kvelden. Dette er mer som en advarsel, rusen var helt sykt bra helt til alt kom opp igjen. Flere timer over dassen med spying.
Sitat av nekroh Vis innlegg
En kompis lagde en brownies kake med 30g oppi, de skjærte det opp i 30 kakestykker. De var 2 stykk og fullførte kaka den kvelden. Dette er mer som en advarsel, rusen var helt sykt bra helt til alt kom opp igjen. Flere timer over dassen med spying.
Vis hele sitatet...
Haha, det sier seg selv at 2 stykker på en kake med 30g går dårlig?
Funker det samme med olje som oliven olje
hvis du f.eks skal ha det oppaa pizzan etter den er stekt
Eller vill osten som smelter over potten holde?
Sitat av nekroh Vis innlegg
En kompis lagde en brownies kake med 30g oppi, de skjærte det opp i 30 kakestykker. De var 2 stykk og fullførte kaka den kvelden. Dette er mer som en advarsel, rusen var helt sykt bra helt til alt kom opp igjen. Flere timer over dassen med spying.
Vis hele sitatet...
Det vil jeg si var ganske waste av 30g hasj da.
Si kompisene dine faktisk klarte å dele alt 50/50, altså 15g hasj på hver, så er jo dette utrolig mye. Virker som noen fjortisser som prøvde å tøffe seg spør du meg. Dette er problemet med dagens ruspolitikk. Når Cannabis produktene selges svart i landet er det mye enklere for ungdommene å få tak i. Synd, men sant.

Har bare smakt hasjbrownies en gang før, men det falt meg godt i smak. Skal teste ut denne oppskriften en gang.
Sist endret av Clr; 8. juni 2009 kl. 19:09.
Trådstarter
Sitat av Gloss Vis innlegg
Funker det samme med olje som oliven olje
hvis du f.eks skal ha det oppaa pizzan etter den er stekt
Eller vill osten som smelter over potten holde?
Vis hele sitatet...
det kan jeg ikke svare deg klart på da jeg kun har brukt smør.. men smør/olje , fett er det da begge deler så det skulle gå helt ok.

Angående om oljen i osten er nok så vil jeg svare nei , jeg tviler. Det hadde sikkert funket til en grad , men du hadde ikke oppnådd maks effekt. Dessuten er det en fare for fordamning av thc over 100 grader , litt blandet diskusjon om dette stemmer eller ei for tiden , men helst være på den sikre siden og ha på oljen etterpå?

Her er slik du vil gå frem :

- knus / hakk opp hasjen ( på hvilken som helst måte , jeg varmet klumpen og gnidde den mellom fingrene slik den smuldra opp. )

Er det Pot du har , så klipp det opp i fine biter. Dette bør siles hvis du ikke vil ha plante på pizza'n.

-Ha olje eller smør i en gryte og sett plata på 70 - 80 grader.

- Dryss så hasjpulveret eller pot'n som du har klippet i små , fine biter i gryta , og bland det godt med fettet du valgte. Gjerne rør hele tida så vil du får det så jevnt som mulig uten mye klumper.

- varm og rør i godt over 10 minutt , til hasjen har smuldra skikkelig opp og er "one" med fettet , eller til fettet er skikkelig grønt av pot. Bruker du pot vil du gjærne bruke endel lenger varmetid.

Som sakt , har du brukt pot og har en grønn herlighet av fett og pot , stilker , blader og hele greia , så kan det være greit og sile det på dette tidspunket for og sleppe de værste planterestene. Pass på og press hver lille dråpe med fett ut av restene!

Brukt det til hva du måtte ønske , i kaker , på skiva , smør på boller / vaffelkaker og lapper.
Sist endret av THH-c; 8. juni 2009 kl. 19:21.
▼ ... over en måned senere ... ▼
forsvinner ikke mye av virkningen når dere varmer hasjen for mye? lærte en gang av en tysker at det skulle være ekstrem lav varme ved smeltingen av smøret, og etterpå likedan når den skulle i ovnen for å ha full effekt
Sitat av Ericson Vis innlegg
forsvinner ikke mye av virkningen når dere varmer hasjen for mye? lærte en gang av en tysker at det skulle være ekstrem lav varme ved smeltingen av smøret, og etterpå likedan når den skulle i ovnen for å ha full effekt
Vis hele sitatet...
ha smør og hash/pot i en glass/metall bolle. ha bollen oppi en gryte med varmt, slik at smøret sakte men sikkert blir Supersmør

gjorde jeg, brukte bare smøret rett på skiva til frokost og middag. Det smaker DIGG sammen med egg og Bacon etter en mornings
Hasjsmør på brødskive er IKKE noe digg. lagde hasj smør og smurte meg en brødskive med masse gulost på. Smakte helt forferdelig, jeg måtte tvinge alt i meg.
Sitat av Ericson Vis innlegg
forsvinner ikke mye av virkningen når dere varmer hasjen for mye? lærte en gang av en tysker at det skulle være ekstrem lav varme ved smeltingen av smøret, og etterpå likedan når den skulle i ovnen for å ha full effekt
Vis hele sitatet...
Neida. Kokepunktet på cannabinoider ligger langt over kokepunktet til vann (185-195C), så med mindre man er jævlig uforsiktig burde dette gå som en lek.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg prøver en gang til å få bekreftet/avkreftet detter; vil THC løses opp i fettet fra osten over hvis du lager pizza el. ostesmørbrød?

og går det ann å lage cannabis vodka ved å la THC'en ekstraheres fra hasjen/grøntet i et par ukers tid/
er THC alkohol løslig?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Jeg prøver en gang til å få bekreftet/avkreftet detter; vil THC løses opp i fettet fra osten over hvis du lager pizza el. ostesmørbrød?

og går det ann å lage cannabis vodka ved å la THC'en ekstraheres fra hasjen/grøntet i et par ukers tid/
er THC alkohol løslig?
Vis hele sitatet...
I bunn og grunn: ja og ja.
▼ ... over et år senere ... ▼
Du kan vel si at jeg er helt ny på dette å jeg har lyst til å bake en sånn brownie. Så det jeg lurer på er om noen har en oppskrift de har prøvd å vet funker?
Lurer også på om dere kan dumme den ned litt sånn at jeg forstår alt for jeg vil ikke ødlegge første gangen med en dårlig kake Pliz hjelp?
Oppskriften i denne tråden funker gull, det viktigste er og løse opp shiten i smør og ikke varme den for mye under hele prosessen.
Sitat av THH-c Vis innlegg
Så , har lest en del om matlagning og hasj.. tenke vi skulle lage oss noen kaker bare for og ha prøvd. Hasjen vi brukte var generelt bra svarting.

For du skal kunne lage dette , forutsetter det att du vet hvordan man betjener en ovn , en gryte og redskaper vanligt på et kjøkken.

Du trenger :
1 pose Cookie brownie mix.
1 dronningsjokolade
4 spiseskjeer smør.
x antall gram hasj.

Først : Smuldre opp hasjen i mindre biter. ( vi hadde ca 3.5g .. tilsvarenede ca 0.8g per cookie.) Smelt 4 spiseskjeer smør , og ha hasjen oppi smøret da det er smeltet. ikke varm det for mye , ta det gradvis. Rør godt med en gaffel eller skje , til smøret er brunt , og det er lite klumper igjen.

Finn deg en bolle , knekk oppi 1 egg , og pisk dette sammen med det smeltede hasjsmøret.

Tøm oppi posens innhald av cookiemix og bland dette godt.

Fordel kakedeigen i 4 runde kaker på et brett med stekepapir , god avstand mellom dem.

Sett dem i forvarmet ovn , i ca 10 - 15 grader på 175* grader.

Ta ut , og dryss hakket dronningsjokolade over dem. dette kan selvfølgelig sløyfes.. men jeg liker sjokolade

Sett så kakene i kjøleskap eller på kjøkkenbenk for nedkjøling. IKKE prøv og rør på kakene før de er kalde , da de er flytende inni , og må være avkjølt for og kunne spises uten et helvetes søl.

Beskrivelse av rusen og egne erfaringer : Dette er sykt , over alle forventninger. Inntok en cookie ca klokka 1.00 natt til lørdag. Er enda totalt stein / baked lørdags kveld klokka 7. Mye kraftigere rus også.


Så , kos dere på kjøkkenet folkens.
Vis hele sitatet...

Kan jeg ikke legge røra i en ildfast form? Må det fordeles som sånne store cookies??
Når jeg og dama var hjemme alene i to uker så klarte jeg å få tak i noe ordentlig grønt.

Jeg hakket opp omtrent 2.5 gram, tok 100 gram smør og smeltet det i en skål i en kjele med vann på lav varme, lot poten og smøret stire rundt i en 3 timers tid for å få best mulig ekstrakt.
Når smøret var ferdig så tok jeg og helt smøret gjennom en sil for å få ut all poten, og la smøret i kjøleskapet til dagen etter for å lage kake.

Jeg tok ikke så mye oppi, men det fortsatt potent og gav en chilled out good buzz.
Dama lagde selvfølgelig en kjempegod kake! ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor mye brunt ( god brun ) skal til for sånn 6 personer?
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Hvor mye brunt ( god brun ) skal til for sånn 6 personer?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker å regne 0.75 til 1.0 per person. Jeg hadde ikke tatt mindre selv om det er bra vare. Bedre med for mye enn for lite imo