Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 50832
Hei!

Jeg er tidligere heroinist, går nå på Subutex. Lever "normalt A4" med hus, bil, jobb, hund etc.

Greit nok at jeg slipper det daglige jag etter "friskmeldingen". Men jeg har, i likhet med nesten alle andre på denne jord, vil jeg tro, behov for å "kul'an" litt en gang iblant. Problemet er at jeg har "vokst" fra alkohol, og (tydeligvis!) fått smaken for andre greier...

Har kutta kontakten med miljøet, så de ytterst få gangene (3-4 ganger i året) jeg har behov for å slappe litt av/ta en slags "fest" (= ruse meg) er det lite å velge mellom. Vet av erfaring at rohypnol er svære greier... men det er så å si umulig for meg å få tak i nå. Eneste hasj, men det er'kke så kult, synes jeg. Det jeg er ute etter, er å bli passelig stein en kveld. Men Subutexen blokkerer for Heroin, og jeg har ikke råd til å kjøpe en superduper svær dose for at det skal funke, heller...

Har fått tak i noen rivotril. Har alltid ligget unna det før - tenkt på det som en slags "apedop". Men i det siste har jeg hørt (og lest masse her på nff) at det liksom skal være så likt Rohypnol og greier, og at alle junkies bruker det hvis ikke de får tak i rohypnol.

"Jaja," tenkte jeg, og hev nedpå et par sammen med et par sobril, og skylte det ned med en halv flaske sjampis, "nå blir det en steinekveld foran TVen - skal bli godt - leeeenge siden sist..." Røyka selvsagt en joint i tillegg, for at kvelden skulle bli fullkommen.

Men neida: opplevde bare å bli "tung i hodet", eneste rusvirkningen er jeg sikker på var fra sobrilene. Dagen etter måtte jeg virkelig holde meg selv i tømmene for ikke å stjele halve kassaoppgjøret på jobben (så akkurat DET var likt rohypnol da!).

Så det jeg lurer på nå, er: Hvorfor i all verden sies det at rivotril er det samme som rohypnol??!!?? Føler meg passelig lurt, og nå har jeg et halvt glass med noe ubrukelig apedop liggende. Eneste jeg kan tenke meg, er at det kan være bra i forbindelse med minus, for å forsterke steine-effekten. Men, for seg selv, er de noe dritt, og langt ifra så kule som Rohypnol!!

Noen som har noen meninger ang. dette: at rivotril blir sidestilt med rohypnol, og at slike som meg blir lurt? "Stakkars, stakkars meg" 8(
Rivotril funker bra til nedturer, og ruse seg på det derimot vet jeg ikke
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Tingen med Rohypnol, Rivotril osv. er at de er ikke-selektive, og virker på samme reseptorer. Det er kun halveringstida på stoffene som er forskjellig. Derfor sies det at man kan sammenligne Rohypnol direkte med f.eks valium, da det bare er antall mg og halveringstida som er forskjellig. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt.
Sist endret av Ahmed-; 5. november 2007 kl. 01:05.
Flunitrazepam (Rohypnol / Flunipam)

Egenskaper: Klassifisering: Sedativ-hypnotisk, angstdempende, muskelrelakserende og antikonvulsiv virkning. Meget raskt insettende virkning.

Clonazepam (Rivotril)

Egenskaper: Klassifisering: Antieptileptikum, benzodiazepinderivat. Antikonvulsiv effekt mer utpreget enn den anxiolytiske, muskelrelakserende og sederende effekt.

Ut fra det man kan lese i Felleskatalogen har jo disse to en del av de samme funksjonene, klassifiseringen er dog annerledes (hypnotikum vs antiepileptikum).

Bivirkningene ser også ut til å være langt flere ved bruk av Rivotril i forhold til Rohypnol.
Dog er det dagen der på at rivisene funker hardest. Og ikke mens man tygger dem,..
Rivotril har alltid vært bedre å ruse seg på enn Rohypnol, og i hvert fall de hyppera en stort sett får kjøpt på gata nå. Derfor ruser jeg meg på 2mg rivotriler i dag også.

Det må ha vært noe med blandinga du fikk i deg som var gal. Og Rivotril virker litt senere enn rohypnol, du vet det? Det tar lengre tid før de virker. Og var de 1mg eller 2mg? Jeg ruser meg noen ganger i uka på noen 2mg-rivotriler om gangen, og de funker dødsbra på meg. Jeg liker dem mye bedre enn hyppere.
Tja, Drøggs... du sier at du ruser deg på rivotriler. Vel og bra det, håper det funker for meg óg etterhvert

Men, kan du fortelle litt om den rus-effekten du får? Hva slags følelser/effekter får du av å bare ta en rivotril, f.eks? Slik at jeg vet hva jeg skal "se" etter :b
Ja gutter farlige veier dere er ute på. Rivotril "noen" ganger i uka er skummelt det som han Solan sier.
Driv på slik i noen måneder og slutt så skal dere se.
Har fått benzo i 6 uker sjøl mot panikkanfall i forbindelse med astma/kols og sliter som f med å slutte - Uro i kroppen angst om morran og fandens oldemor. Vi snakker her om terapeutiske doser ikke dope doser.
take care
Blir litt rølpa og full av pisspreik, ganske slapp og groggy hvis ikke jeg tar flere. Da blir jeg mer pratsom og aktiv. Men hukommelsen blir litt hemma, som på andre varianter som f eks Rohypnol. Nå har jeg nettopp våkna dog, etter en sjelden overdose som resulterte i blackout med soving. Kameraten min røska i meg uten å få kontakt. Sprøtt, men jeg var litt peppersliten denne gangen.
OK, så (det geniale) svaret blir altså: TA FLERE!! Hahaha! For en moral.... Takk, forresten, Drøggs, for svaret. Bra at du våknet, da! Være forsiktig, vet du....
Hm, jeg trudde at rivotril var clonazepam, som igjen har mye likheter med benzo's, mens rohypnol var flunitrazepam, som igjen er klassifisert som sovemedisin?

Jeg kan ta feil her, men jeg tror du snakker om to forskjellige medisin-typer, og dermed vil ikke rivotril fungere på samme måte som hyppere.

Helt fersk rivotril kan sammen med alkohol forårsake lignende rus, men det er forskjell på mennesker der.

Jeg personlig har fått rivotril-tabletter som på gata kalles doble kryssere, og rusen der kan sammenlignes med hyppere, men de fleste presiserer at det ikke er rivotriler. Jeg vet ikke om rusen min er pseudo, eller om det faktisk er noe i det gata sier - men kanskje du ikke har fått de "riktige" rivotrila, hvis det er noe som heter det.

Neste gang spør etter doble kryssere - kanskje du merker forskjell???
Sitat av paranoy
Hm, jeg trudde at rivotril var clonazepam, som igjen har mye likheter med benzo's, mens rohypnol var flunitrazepam, som igjen er klassifisert som sovemedisin?

Jeg kan ta feil her, men jeg tror du snakker om to forskjellige medisin-typer, og dermed vil ikke rivotril fungere på samme måte som hyppere.

Helt fersk rivotril kan sammen med alkohol forårsake lignende rus, men det er forskjell på mennesker der.

Jeg personlig har fått rivotril-tabletter som på gata kalles doble kryssere, og rusen der kan sammenlignes med hyppere, men de fleste presiserer at det ikke er rivotriler. Jeg vet ikke om rusen min er pseudo, eller om det faktisk er noe i det gata sier - men kanskje du ikke har fått de "riktige" rivotrila, hvis det er noe som heter det.

Neste gang spør etter doble kryssere - kanskje du merker forskjell???
Vis hele sitatet...
Doble kryssere er vell 2mg rohypnol.
Tror folk sier det er samme greiene for de ikke har lagt merke til forskjellen. De fungerer forskjellig, hvis ikke hadde de vel hatt ett og samme navn. Men de er nesten klin like. Hvite, ca samme størrelse. Begge har samme delekryss på ene siden og Rochelogoen med et totall under på andre siden. Men rivotrilene har en prikk på hver side av 2 tallet. Rohypnol har en ring rundt 2 tallet. Slik som på dette bildet: http://www.freakforum.nu/forum/attachment.php?attachmentid=2663
Takk lyselilla, det har jeg hørt også - har bare tatt det for god fisk og ikke giddi sjekka på nett, derfor jeg anbefalte å spørre etter doble istedet for rivo... da fikk jeg dokumentert at det ikke bare er placebo (pseudo? hva f... har jeg fått i meg, da???)
Rivotril er tryggere å kjøpe enn hyppere, for hyppere er det mye piratproduksjon av. Alle rivotriler jeg spiser, kommer rett fra apoteket, og jeg har heller aldri hørt om produksjon av feika rivotriler. Så det er altså mange grunner til å holde seg til rivotriler. Jeg har også kamerater som har hatt resept på rivotriler i over tyve år uten å merke noe til de skumle dersomatte-hvisomatte-bivirkningene fra felleskatalogen eller hvor som helst..
Tror neppe du skal belære en avvent heroinist på subutex om dersomatte-hvisomatte-bivirkninger på noe som helst måte Drøggs.

Siden rivotriler har lignende egenskaper a la benzo's, og benzo's er opprinnelig et opiat, og opiat-effekt er vel det han beskriver subutex blokkerer, så kan det være en ide å faktisk opplyse mannen at det er sove-tabletter han er ute etter, ikke en annen benzo-preperat...
Sitat av paranoy
Siden rivotriler har lignende egenskaper a la benzo's, og benzo's er opprinnelig et opiat, og opiat-effekt er vel det han beskriver subutex blokkerer, så kan det være en ide å faktisk opplyse mannen at det er sove-tabletter han er ute etter, ikke en annen benzo-preperat...
Vis hele sitatet...
!?Watt?!
Så du sier altså at:
Rivotriler = Benzo = opprinnelig et opiat = blir blokkert av Subutex???

Det er jo helt feil! Så vidt jeg vet er ikke benzoer opprinnelig opiater, og dersom de mot formodning skulle være det, så har de overhodet ikke den effekten nå lenger, ihvertfall. Dessuten så blokkerer ikke Subutex effekten til verken Rivotriler eller andre benzodiazepinderivater (eller hva det nå heter) - det FORSTERKER dem. Altså, de er kule å blande, dersom man vil ha ekstra effekt...

Jeg er veldig glad for informasjonen Drøggs har kommet med. Selv om jeg har misbrukt alt fra A til Å i Felleskatalogen, betyr det ikke at jeg kan alt - det er mye å utforske enda :b
Hehe, ok - da forstod jeg det, trudde de blokkerte for heroin og lignende morfin-preperater.
Tror benzo er opprinnelig opiat, sjekk blåvalium. Trudde du var ute etter hypper-fengen jeg da

Subutex er ikke jeg no ekspert på, er du glad for informasjonen til Drøggs er det deg om det, syns nå folk skal lytte litt til advarslene i felleskatalogen, kompis.

Som avvent heroinist høres det ut som du ikke er særlig ute etter 'litt moro i ny og ne', det er ikke bare deg som nettopp er avvent her - dog jeg ikke er avvent for heroin da....

Men ta det med ro, bivirkninger av rivotriler kommer etter hvert... Og husker du hvor jævlig kvalm du var og hvordan hjernen stoppa å tenke da du ikke hadde hest for hand, så skjønner du snart hva jeg mener ---- er endelig glad jeg har sluppet ut av det pille-helvete, i perioder kjøpte og spiste jeg alt jeg kom over....
Sitat av paranoy
er du glad for informasjonen til Drøggs er det deg om det, syns nå folk skal lytte litt til advarslene i felleskatalogen, kompis.
Vis hele sitatet...
Fordi om jeg er glad for informasjonen han kommer med, betyr det ikke nødvendigvis at jeg har tenkt å følge hans eksempel... Er faktisk veldig nøye og spesifikk med hva jeg putter i meg. Var ganske skeptisk til Rivotriler til å begynne med, men hørte så mye positivt at jeg bestemte meg for å teste ut likevel. Tror neppe jeg gjør det igjen... venter nok heller til litt flunitrazepam blåser min vei igjen.... har god tid

Håper det går bra for deg med (eller burde jeg si Uten) det du måtte være avvent for
hehe, ok police - da misforsto jeg deg igjen... jeg takker for lykkønskningene dine, men jeg som alle andre i denne situasjonen er "nettopp" avvent, og jeg finner på nye unnskyldninger til å ruse meg hele tida... jeg skal klare det, men de forbanna sprøytene kaller hver gang jeg er borte fra no i en til to uker. Nå tapper jeg meg selv for penger uten grunn, siden jeg har begynt å skyte brus igjen da, men det stopper heldigvis av seg selv, dvs. når økonomien ikke lenger tillater det - så er det bare å vente til neste unnskyldning kommer igjen, neste måned altså, så joda - jeg lever et A4-liv jeg også, kanskje med en liten vri.. Men du må også ha lykke til, da - jeg føler med deg
Blåvalium er 10mg diazepam, og diazepam er ikke et opiat. Ingen benzodiazepiner er opiater.
Neivel, da fikk jeg opplyst det. Stoler 100% på deg om emnet her Drøggs, for spise slike piller kan jeg, men stort sett ikke mer enn det. Som du sikkert leste i tidligere innlegg i denne tråden, så var det en annen (ei?) som måtte bekrefte at Doble Kryssere var 2 mg Hyppere - her overlater jeg til andre å opplyse. Eneste jeg veit om dette emnet er bivirkninger...
ffs 2-4 stk 2mg rivotril og en sekser med øl, DA er iallefall jeg i toppform...

alle benzoer har likheter men også forskjeller!

jeg foretrekker (i rekkefølge)
Clonazepam (rivotril)
Lorazepam (Ativan)
Flunitrazepam (rohynol)

Alprazolam (xanor/xanax) blir jeg ufattelig trøtt av, så det er sovemeds for min del

edit1:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...&postcount=184 <- forskjell på kryssere og doble

edit2: du skal la pillene smelte under tunga, men det viste du vel
Sist endret av naiSt; 8. november 2007 kl. 20:16.
Lorazepam, Ativan selges den på apotek i Norge?
Rohypnol er såklart mye bedre enn Rivotril. Rivotril er mer "apedop" syns jeg.

Men saken er at når ett stoff fjernes (Rohypnol), blir det erstattet med et annet (Rivotril eller Xanor).
For 15 år siden var det ingen i miljøet (eller noen i det hele tatt) som brydde seg om Rivotril.
For Rivotril er ikke noe nytt, det har vært på markedet siden 70-tallet, men har ikke blitt "populært" før nå som ekte Rohypnol er så godt som borte. Det samme gjelder Xanor også. Det har vel vært på markedet i 15 år. Piller som folk før bare lo av (Rivotril, Xanor, Sobril) er mer ettertraktet nå.

Valium/Stesolid er vel det eneste som har hatt samme profil i alle år.

Piller som Imovane og Stilnoct har ennå ingen gateverdi. Men jeg tør vedde på at om 5-10 år går selv disse pillene for 20,- stk på gata, for da er vel både Rivotril og Xanor avregistrert også!

Selv savner jeg Seconal og Halcion mest... Og Roches 10 mg Valium.

Sitat av Drøggs
Lorazepam, Ativan selges den på apotek i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei. Men den selges i Svergie under navnet Temesta.
Norge er vel det eneste landet i verden omtrent som ikke markedsfører lorazepam.
Lorazepam selges som Ativan i Amerika og England, og som Temesta i Europa.
Jeg fikk kjøpt dem reseptfritt på apoteket i Thailand for noen år siden, og jeg likte dem j.. godt. (lorazepam, altså)