Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 52041
Hey..

skal til sverige snart og vil ha med ett tårn..
noen som vet hva ett tårn med Skruf "sterk" posjon koster i Sverige.. ?? etter at prisen gikk opp etter nyttår..

kvoten er 10 bks posjon eller 5 bks med bake ?? eller er det blitt nye lover siden ejg ahr vært der..
Det koster ca. 35 pr boks nå. Kvoten er 5 bokser. Jeg ser du holder til i Buskerud, jeg bor i Drammen - gidder du å smugle med litt til meg? De sjekker aldri uansett.
Kvoten finner du på toll.no, og kvoten på tobakksvarer er "200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer".

Prisen er jeg dog mer usikker på.
Sitat av &lt Vis innlegg
Hey..

skal til sverige snart og vil ha med ett tårn..
noen som vet hva ett tårn med Skruf "sterk" posjon koster i Sverige.. ?? etter at prisen gikk opp etter nyttår..

kvoten er 10 bks posjon eller 5 bks med bake ?? eller er det blitt nye lover siden ejg ahr vært der..
Vis hele sitatet...
ligger rundt 250-350, alt etter hvor du handler. på et "populært" handlested for nordmenn er det dyrt, rundt om kring ellers kan du gjøre ett skikkelig kupp.


ot: slutt å snus, det er stygt.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Skikkelig kupp er vel å ta i litt. Det er ikke noe så veldig mye billigere på de små stedene, noe er det jo, men ikke mye. Billig snus slik som kronan, level etc. Koster rundt 10 (norske) kroner for boksen.

Du kan kjøpe veldig billig snus hvis du kjøper bokser som er gått ut på dato. og/eller hva du kjøper snus som har vært frossa ned. De selger det på Nordby nå. et tårn med general bake, for 210 kroner.
Gamle boksen.
Sitat av sparco
Skikkelig kupp er vel å ta i litt. Det er ikke noe så veldig mye billigere på de små stedene, noe er det jo, men ikke mye. Billig snus slik som kronan, level etc. Koster rundt 10 (norske) kroner for boksen.

Du kan kjøpe veldig billig snus hvis du kjøper bokser som er gått ut på dato. og/eller hva du kjøper snus som har vært frossa ned. De selger det på Nordby nå. et tårn med general bake, for 210 kroner.
Gamle boksen.
Vis hele sitatet...

Er ikke det farligere en vanelig?
Du mener det skulle være farligere å snuse gammel snus? Kun på grunn av at den er så tørr at man blir irritert og må banke opp noen, i så fall.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av lefsegokk
Det koster ca. 35 pr boks nå. Kvoten er 5 bokser. Jeg ser du holder til i Buskerud, jeg bor i Drammen - gidder du å smugle med litt til meg? De sjekker aldri uansett.
Vis hele sitatet...

skulle gjerne gjort det, meeen skal dit med kjøreskolen, så jeg får ikke smugla noen ting, de skjekker igjennom før vi drar... sorry..
32.50 norske i charlottenberg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ok. Starter ikke opp ny tråd, men regner med at prisene er gått opp litt nå.

Hvor mye koster ett tårn med 02 eller thunder nå til dags? Noen som har peiling?
Sitat av simen929 Vis innlegg
Ok. Starter ikke opp ny tråd, men regner med at prisene er gått opp litt nå.

Hvor mye koster ett tårn med 02 eller thunder nå til dags? Noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
35 x 10 = 350


.....
Et tårn snus koster ca 470 kroner i sverige ved der jeg bor.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
35 x 10 = 350


.....
Vis hele sitatet...
Han som skrev at det kostet 35kr, skrev det for 3 år siden. Og Thunder er kjent, hvertfall i Norge for å være litt dyrere enn vanlig snus som skruf etc.
Skruf sterk koster 370 kr for 10 bokser portion.
Thunder Frosted/Berry Blend/Wintergreen koster 200 kr for 10 bokser portion.
Oden's (sterkeste snus) koster 200 kr for 10 bokser portion.
General fra 300 til 500 kr, spørs på hvilken type og løs eller portion.
Sist endret av Dr.Feelgood; 20. juni 2010 kl. 18:36.
Er det svenske eller norske kroner vi snakker nå? Regner med at det er norske. Er odens faktisk sterkere enn Thunder? Aldri prøvd odens, men da tror jeg at jeg må prøve ett tårn!
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av lefsegokk Vis innlegg
Du mener det skulle være farligere å snuse gammel snus? Kun på grunn av at den er så tørr at man blir irritert og må banke opp noen, i så fall.
Vis hele sitatet...
KP for navnet ditt
Off topic spørsmål om snus; I det siste har jeg fått jævlig mange bokser (3 på rad denne uka) som både smaker og lukter dritt. Det angår skruf, utrolig dårlig produsert snus. Er det noen som har opplevd det samme som har en forklaring på hva som er feil ? Er det bare et mandags-produkt ?
Sitat av simen929 Vis innlegg
Er det svenske eller norske kroner vi snakker nå? Regner med at det er norske. Er odens faktisk sterkere enn Thunder? Aldri prøvd odens, men da tror jeg at jeg må prøve ett tårn!
Vis hele sitatet...
Ja, norske kroner, Oden's er 17mg nikotin og Thunder er 16mg nikotin, så ja Oden's er sterkere.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Off topic spørsmål om snus; I det siste har jeg fått jævlig mange bokser (3 på rad denne uka) som både smaker og lukter dritt. Det angår skruf, utrolig dårlig produsert snus. Er det noen som har opplevd det samme som har en forklaring på hva som er feil ? Er det bare et mandags-produkt ?
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noen med dårlig smak, men i det siste når jeg har kjøpt 02 har jeg merket at den blir bare lysere og lysere. Er ikke meningen at 02 skal være lys da det ikke er noe white portion eller noe den slags. Har null peiling på hvorfor den er så lys


Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Ja, norske kroner, Oden's er 17mg nikotin og Thunder er 16mg nikotin, så ja Oden's er sterkere.
Vis hele sitatet...
Har du noen peiling på om dem selger Odens ved Sørensen i Bergen?
Sist endret av Waffaz; 20. juni 2010 kl. 18:48.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Off topic spørsmål om snus; I det siste har jeg fått jævlig mange bokser (3 på rad denne uka) som både smaker og lukter dritt. Det angår skruf, utrolig dårlig produsert snus. Er det noen som har opplevd det samme som har en forklaring på hva som er feil ? Er det bare et mandags-produkt ?
Vis hele sitatet...
Har også merket at snusen kan være svært dårlig noen ganger, husker det luktet rart av generalen og konsistensen var helt på jorde.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Off topic spørsmål om snus; I det siste har jeg fått jævlig mange bokser (3 på rad denne uka) som både smaker og lukter dritt. Det angår skruf, utrolig dårlig produsert snus. Er det noen som har opplevd det samme som har en forklaring på hva som er feil ? Er det bare et mandags-produkt ?
Vis hele sitatet...
Synes skruf smaker alltid dritt, men de gangene jeg har kjøpt det så har posene hatt hull og utrolig dårlig kvalitet, til og med Offroad til 15 kr per boks har jo bedre kvalitet, men det er min mening da.

Sitat av simen929 Vis innlegg
Har ikke opplevd noen med dårlig smak, men i det siste når jeg har kjøpt 02 har jeg merket at den blir bare lysere og lysere. Er ikke meningen at 02 skal være lys da det ikke er noe white portion eller noe den slags. Har null peiling på hvorfor den er så lys




Har du noen peiling på om dem selger Odens ved Sørensen i Bergen?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, har bare sett og kjøpt den i Sverige.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Off topic spørsmål om snus; I det siste har jeg fått jævlig mange bokser (3 på rad denne uka) som både smaker og lukter dritt. Det angår skruf, utrolig dårlig produsert snus. Er det noen som har opplevd det samme som har en forklaring på hva som er feil ? Er det bare et mandags-produkt ?
Vis hele sitatet...

Det har jeg å opplevd. Fikk til og med en skikelig uggen følelse i kroppen av den, bare fått 1 dåse av sånn dritt kvalitet da. Det var forresten en skuf sterk eller xtra sterk.
var nettopp i Sverige, kostet 335 svenske kroner for ei pølsa med skruf stark portion, mens det kostet 360 for general ekstra stark.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Forje gang jeg var over grensa for å kjøpe snus kjøpte jeg en strut general løs, men dama i kassa slo inn feil så jeg fikk 10 dåser for prisen av 1 så jeg gikk og kjøpte en strut til i en annen kasse, så fikk 20 dåser, betalte for 11
Det koster vel ca. 30 kroner per dåse, hvertfall på storlien
Jeg betalte 200kr for pølse med 02, though, pølsene var delt i 5 og 5, så 400kr for 10stk. (svenske kr)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvilken snus er billigst på storlien/åre? for en sylinder, og hva er prisen?
skal dit i morgen og vil vel komme hjem med litt mer enn tollen sier