Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  299 60750
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av peta
Har du ikke førerkort eller bankkort med fødselsnummer og bilde? De er ikke så nøye på type id-kort.
Vis hele sitatet...
On the contrary, de har blitt mye strengere. Nå i sommer spurte alle coffeeshoppene etter legitimasjon, og de godtok BARE pass. Bankort etc er mye enklere å forfalske.
Kanskje det kommer an på sted til sted. Verken jeg eller kameraten min hadde problemer med bruk av bankkort eller førerkort når vi var der nede i vår. Skal ned dit igjen i november så da får jeg vel dra med passet i tilfelle.
Jeg har samme erfaring som Dodecha når det kommer til legitimasjon i coffeeshopene.

Amsterdam er en feeeeet by Gled dere...

Edit: Tror det er ett hotell som heter Prins Henrik som ligger 2min fra red light og 40sek fra central station. Helt greie rom med coffeeshop rett over gata
Sist endret av Cybergasm; 7. september 2007 kl. 10:19.
Jeg har to spørsmål angående amsterdam, de er på engelsk men de fleste her kan vel engelsk:


- The city of Amsterdam is located on the banks of which 2 rivers?

- Which famous Eredivisie football club has its home in Amsterdam?


Hadde vært fint om noen visste.
Sist endret av freaker911; 8. september 2007 kl. 01:50.
Sitat av Dodecha
On the contrary, de har blitt mye strengere. Nå i sommer spurte alle coffeeshoppene etter legitimasjon, og de godtok BARE pass. Bankort etc er mye enklere å forfalske.
Vis hele sitatet...
Ja var det jeg hørte jeg også=/ Men takk for svar=) Regner med det blir å drasse rundt med passet da=)

Sitat av sniper1986
Når det gjelder uteliv i Amsterdam så vil jeg anbefale:
Escape: Konge nattklubb med masse liv. Litt lite damer, desverre..
Panama: Litt mindre enn Escape, men fortsatt masse liv
Club smokey er en kombinert nattklubb og coffeshop. kan absolutt anbefales!
Ellers så bør alle få med seg et eller flere sexshow i Redlight district.

Var der for 2 uker siden og skal dit igjen om 2-3 uker...
Vis hele sitatet...
Jeg klarer desverre ikke holde munnen min lukket angående smokey! Det er sikkert flere enn meg som leser på /www.coffeeshop.freeuk.com/General/LinkBook.html, uansett, det er en lokal jente som har jobbet på smokey som fraråder folk å dra dit! Hvorfor? Jo fordi de egentlig bare har 1 type weed og selger den som 5, 6, 7 , 8 ja gudene vet hvor mange typer, samme når det gjelder hasjen de har.
Er det forresten nødvendig med pass for og reise til amsterdam?
Reiser innen Schengen området

Norske borgere må alltid å ta med gyldig pass også ved reiser innenfor Schengen-området, fordi passet er det eneste internasjonalt godkjente identitetsbevis for nordmenn.

kilde: www.sas.no
Hei alle sammen! Vel, jeg har kjempelyst på en liten kosetur til amsterdam så fort som mulig, men det har seg desverre slik at jeg gjennomfører samfunnsstraff. Jeg må derfor søke om å få reise til utlandet i gjennomføringsperioden, søker jeg om å få reise til amsterdam med et par kompiser er svaret rimelig klart, nei. Hvordan er det hvis jeg bare "stikker av" uten å gi beskjed? Står jeg på noen liste eller noe sånt der reiseselskapet gir beskjed til politiet eller kriminalomsorgen?
Sist endret av Guy Fawkes; 10. september 2007 kl. 19:45.
nei, de kommer nok ikke til å få beskjed.
Men om du blir helt hurragutt der nede og kommer i trøbbel med politiet kan det nok bli litt problemer for deg.

Husk at selv om amsterdam er en liberal by, så liker de ikke forsøpling og offentlig fyll, og dette er noe de faktisk slår hardt ned på.
Neida jeg er godgutt (: finner ikke på tøys jeg. Men er du sikker på det?
Dra snarest isåfall, røykeloven blir vedtatt ved nyttår!
Sitat av kwm
Dra snarest isåfall, røykeloven blir vedtatt ved nyttår!
Vis hele sitatet...
Hvilken røykelov er dette?
Jeg har vært i Amsterdam to ganger, og har flere ganger blitt anbefalt og drite i coffeshoppene inne i byen. Forbi Amstel skal det visst være meget dugelige coffeshops. Og om man skal ha tak i ulovlige stoffer, IKKE kjøp av gateselgerene! Snakk heller med folk på coffeshops, om du virker anstendig og voksen nok så skal det ikke være noe problem i det hele tatt. Bortsett fra det er det myriader av kule ting man kan sjekke ut, men man trenger ikke veiledning for å finne frem til slikt egentlig Walibi fornøyelsespark er verdt å ta turen til, tiltross for lang togtur. DØDSartige berg&dal baner.
haha, drar til amsterdam i vinterferien
Sitat av peta
Hvilken røykelov er dette?
Vis hele sitatet...
Sånn som vi har her..
røyke lov i amsterdam.. hørtes ikke helt sånn bra ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
skal ned til amsterdam nå om 2 uker.
hvordan er det å få tak i noe å roe seg på hvis en sopptur går galt der nede?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Flere headshops har en såkallt "tripp avbrytnings" pille, aner ikke hva som er i de, eller hvor effektive de er.
Sitat av knekken
skal ned til amsterdam nå om 2 uker.
hvordan er det å få tak i noe å roe seg på hvis en sopptur går galt der nede?
Vis hele sitatet...
Spør folka i smart shopene når du kommer ned der. De er som regel ganske drevne trippere, så du får garantert svar på det meste du lurer på.
Sitat av Seidel Guten
Spør folka i smart shopene når du kommer ned der. De er som regel ganske drevne trippere, så du får garantert svar på det meste du lurer på.
Vis hele sitatet...
Ja, enkelte folk freaker bare ut
Steder og besøke:
- Cannabis College
- Marihuana Museum
- Flying Dutchman
- Heineken Museum
- Sex museum
- Magic Mushroom Gallery
- Tortur Museum


Coffeeshops og besøke:
- Barney's * Ekstremt kjent, vinner av CC mange ganger.
- 420 Cafè * God vaporizer, biljard
- Green House * Min favoritt ( Jonas )
- Grass House * Veldig Kjent
- La Canna * Bra ferdigrulla joints
- Dampkring * God kvalitetshasj (20års grense tror jeg :S)


Ting og røyke:
- Barneys rumble
- Amnesia Haze
- Carmela cream - Grey Area
- Crystal clear - Katsu
- NYC Diesel

Fått noen tips om coffeeshops som Homegrown fantasy med tilhørende frøbank /headshop og Abraxas hvor de dyrker
meget publikumsvennlig i øverste etasje. hørt at på Tweede Kamer har de en dutch moonshine hasj som virkelig fenger,
og at dampkring har helt sjukt keef. The Grey eller noe i den duren skulle visst være drevet av to amerikanere og ha meget
god weed.

Anyday som ligger i Spuistraat er en liten, men koselig coffeeshopp som har masse digg på menyen.
222 som ligger like ved Bulldog hotell er også å anbefale hører jeg, veldig lite, men stor på meny.
Eller så er grasshopper (med restaurant,diskotet og cafe) og anbefale








FEST !



www.escape.nl
www.panama.nl
www.cineac.nl - DJ Tiesto sin klubb

3 Kjente klubber som er favorittklubbene til mange


Andre klubber og venues - som er verd å sjekke ut om de skjer noe kult:

www.clubla.nl
www.heinekenmusichall.nl
www.melkweg.nl
www.studio-80.nl
www.the-mansion.nl
www.ministry.nl

http://partyflock.nl/party/ - Nyttig side med info, party kalender og linker til billetter osv til diverse partys i hele Nederland. Stort sett Elektronisk musikk.

Ellers kan jeg anbefale Paradiso som er et sinnsykt kult venue - klubben er en gammel kirke som er brukt som konsert lokale til alt fra punk til tung techno osv... rimelig rått.
www.paradiso.nl
Sitat av slink



- Dampkring * God kvalitetshasj (20års grense tror jeg :S)


Vis hele sitatet...
Det er 18års aldersgrense på Dampkring, hvertfall sist jeg var der.
Er du først innom Damkring må du kjøpe lavender, bestsmakende weeden jeg har vært borti.
Sist endret av the captain; 21. februar 2008 kl. 21:35.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg, takket være min engelvenninne, er i besittelse av bilett til Amster, avreise torsdag. Har loket litt rundt på forumet men alt jeg finner er så gammel info og jeg har det for meg at det går opp og ned med bedrifter i Amster som alle andre steder.

Har noen vært der i det siste og kan anbefale noen bra steder?

Fant The Amsterdam Coffeeshop Directory men kommentarene er fra i fjor for det meste.

Jeg er også veldig glad i apoteker og deres innhold, noe man kan få rett over disk som de er gniene på her i Norge?

Gla for all info, gla uansett, jeg skal jo til AMSTER Whoooohooo!

Klem til alle!
var der for ca. 2 uker siden og må jo si det at coffeeshopsene i sentrum ikke holder like høy kvalitet. eneste greia med å gå på de litt i utkanten er at det blir mye verre å finne veien hjem, både pga lokasjon og jaduvet, heldigvis fikk jeg hjelp av carla fra scrubs....(?)

apoteker vet jeg ingenting om
et veldig fint sted å chille er baba midt i red light, men er litt dyrt. så beste er å kjøpe en pose der, istedenfor ferdigrulla jointer og kaker. alle er veldig hyggelige der, kundene og betjeningen.
så forresten 4-5 geeker bli høy på en kake på deling på ca. 2 minutter.. morsomste jeg har sett
Er noen år siden nå, men de to beste tingene jeg gjorde i Amster var å røyke suveren hasj på et sted som heter Kashmir Lounge (ligger et lite stykke utenfor byen, de har egen ambient DJ og serverer ALT av hasj. Ikke noe weed her såvidt jeg kan huske. Sinnsykt dype sofaer, sakte roterende diskolys og en lounge av glass som strekker seg litt ut i gata så man kan ligge og titte på stressa mennesker, godt senket ned i puter.. mm.) og Paradisio som nevnt før. Finn en fet konsert eller dj og dra dit. Rå opplevelse. Melkweeg er visst også veldig bra.

http://www.flickr.com/photos/amstermarc/2253564176/

http://www.coffeeshop.freeuk.com/Dat...B/Kashmir.html
Få med deg:
Escape -> Stooort utested, god stemning, deilige damer
Sensation White/Black Eller DanceValley -> Drar du i sommerferien og en av de eventsa er så må du ikke gå glipp av det.

Coffee shops -> Er du i amster røyker du.

Redlight -> MÅ SEES!


Jeg har vært der tre ganger og skal tilbake i sommer, skal på Sensation white og black og chillen i amster hele uka imellom Prøv og få deg ett bed&breakfast sted som er billig og samtidig bra, hotell blir dyrt i lengden.
Er det noe strender ? Sånn hvis man skal dit i sommerferien :P
Angående det noen sa om den nye røykeloven; det blir fortsatt lov til å røyke rein marijuana, du har bare ikke lov å blande ut lengre :P
Sitat av dutchnews.nl
The ban on smoking in cafés and restaurants from July 1 will not apply to the smoking of pure marijuana or cannabis, health minister Ab Klink has told MPs.

The ban falls under the tobacco laws and does not apply to tobacco-free products, Klink said.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.dutchnews.nl/news/archive...om_smoking.php
Sitat av ifni
Angående det noen sa om den nye røykeloven; det blir fortsatt lov til å røyke rein marijuana, du har bare ikke lov å blande ut lengre :P
Kilde: http://www.dutchnews.nl/news/archive...om_smoking.php
Vis hele sitatet...
Man kan fremdeles blande med langt sunnere urter med bedre smak enn tobakk.
Du er min venn
niigu's Avatar
Kom hjem i går fra en ukes ferie i Amster, faktisk Var skikkelig deilig atmosfære og byen er faktisk helt sinnsykt rå. Råder deg å reise utenfor sesongen, slik som vi gjorde. Da er det ingen type pes what-so-ever fra turismen eller annet. Drøy det til høsten heller.
Deilig atmosfære på coffeeshop the otherside med ordentlig hyggelig betjening og kule lokaler. Ligger i handlegata som går fra dam square til leidtsplein (som da er "festeplassen" i Amster). The Bulldog ligger på selve Leidtsplein, og om dere har intensjoner om å treffe nordmenn så er det vel her det skjer. Det er et meget stort hostell som ligger midt på torget. Underetasjen er coffeeshop oh overetasjen er disco/bar.
Hotell ABBA er grisebillig og veldig fint simpelt hotell. 35 euro natta betalte vi. Det høres ikke billig ut, men hostell koster like mye såpass sentralt i byen. ABBA ligger i gata Overtoom og er 3 min unna Leidtsplein og handlegata.
Om dere tar taxi fra flyplassen må dere ikke bli ripped som vi gjorde Jækelen tok 60 euro for en 30 euros tur. Og tar de ikke kort så gjør de sikkert allikevel det. Spør om pris før du setter deg inn i en taxi.

Oh and by the way: Dra til CAFE CUBA! Det er den mest autentiske baren du finner. Ligger i enden av red light ved et stort gammelt bygg, som igjen ligger i enden av handlegaten. Husker ikke adressen, men om dere finner ut av det så må dere gå inn! Ble skikkelig sjarmert av denne plassen, jeg! Og de har antageligvis de beste mojitoene i byen. PS: Ikke coffeeshop.
Skal til Amsterdam til sommeren antar jeg. Noen som kan anbefale meg steder å ra i denne vakre byen?
Sitat av FearAndLoathing
Skal til Amsterdam til sommeren antar jeg. Noen som kan anbefale meg steder å ra i denne vakre byen?
Vis hele sitatet...
Hva er det du ser etter? Coffe shops? Monumenter? Museum? hoteller?
Sitat av FearAndLoathing
Skal til Amsterdam til sommeren antar jeg. Noen som kan anbefale meg steder å ra i denne vakre byen?
Vis hele sitatet...
Foreslår som nevnt over, Coffeeshops samt klubber/raves og å se rundt i byen, og kanskje se hvordan det er i Red Light District, hørt det er folk som danser halvnakne i vinduene og sånn.
kjøp "get lost in amsterdam" på amazon. en guidebok litt utenom det vanlige som besvarer alle dine spørsmål. den var til stor hjelp da jeg var i amstern for ei stund siden.
Sitat av Worldwide Kjell
kjøp "get lost in amsterdam" på amazon. en guidebok litt utenom det vanlige som besvarer alle dine spørsmål. den var til stor hjelp da jeg var i amstern for ei stund siden.
Vis hele sitatet...
KP, det skal jeg huske til når jeg skal til amsterdam i sommer.
Sitat av Worldwide Kjell
kjøp "get lost in amsterdam" på amazon. en guidebok litt utenom det vanlige som besvarer alle dine spørsmål. den var til stor hjelp da jeg var i amstern for ei stund siden.
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å nevne den selv. Blant annet er coffeeshoppene som er nevnt der stort sett noe utenom det vanlige. Du slipper mao. trange og dyre turisthøl. Det samme gjelder alt annet i boka der også, virkelig verdt de få euroene. Amsterdam byr på svært lite for de som ikke gidder å gjøre research.
Sitat av FearAndLoathing
Skal til Amsterdam til sommeren antar jeg. Noen som kan anbefale meg steder å ra i denne vakre byen?
Vis hele sitatet...
Blad en side tilbake så ser du.. leeeeeeeees før du du poster
Ja, men så bra at du kan svare seriøst da slink. Det er akkurat sånne svar som det jeg er ute etter. (ironi)
Det du var ute etter hadde faktisk slink skrevet på forrige side (4). Leees
Nei, det var ikke det jeg var ute etter.
Ja men så si hva du er ute etter da. Tror du vi leser tankene dine eller?
Er ute etter sjelen av Amsterdam (nei, tenker ikke på cannabisen). Kultur osv.
Vel, Amsterdam har noen berømte museer, som for eksempel Anne Frank Museum, Van Gogh Museum, Rembrandt museum og mange mange fler.

Så kan også stikke bortom Dam square, eller dra på båttur gjennom kanalene. Red light bør du jo få med deg, og kanskje de klassiske Hollandske vindmøllene.

Det er mye fint du kan gjøre der som ikke har noe som helst med rusmidler å gjøre, men dette er rusmiddelforumet, ikke resetipsforumet, og Amsterdam-tråden ligger her fordi innholdet hovedsakelig er rusrelatert, så kanskje du bør sjekke ut http://www.amsterdam.info eller noe sånt..
var der i høst, en veldig fin tid og være der på!!

vi bodde på et bra og billig hotell i starten av red light.... http://www.st-christophers.co.uk/amsterdam-hostels
et stemningsfult hotel drevet av noen loka briter.

En coffeeshop jeg digga var en liten en som het Chocolata, drevet av en veldig trvelig rasta-fari kar. De er også kjent for den gode weed-teen sin. Hvis dere skal dit, røy "love-potion" dritgod.

god tur
Bare et lite tips. Hvis dere kjøper dere "special brownie" så ikke bare del midten og ta en del hver. Det gjorde jeg og kjærsten min når vi var der, og hun fikk vist ganske mye, og ble ganske borte og ble veldig høy, mens jeg merket nesten ingenting. Det beste er vel å dele den i 2 også de to delene igjen i to også bytte en del hver. Del litt kreativt for det kan være en del som har mesteparten i seg
hakke peiling :P men gleder meg til jeg skal nedover
Sitat av Simba00
Bare et lite tips. Hvis dere kjøper dere "special brownie" så ikke bare del midten og ta en del hver. Det gjorde jeg og kjærsten min når vi var der, og hun fikk vist ganske mye, og ble ganske borte og ble veldig høy, mens jeg merket nesten ingenting. Det beste er vel å dele den i 2 også de to delene igjen i to også bytte en del hver. Del litt kreativt for det kan være en del som har mesteparten i seg
Vis hele sitatet...
hmm. dette lukter placebo. jeg er ikke særlig innrøyka, og da jeg var i amstern spiste jeg brownies som mellommåltid jevnt og trutt uten å merke noen nevneverdig ruseffekt. på hvilken coffeeshop kjøpte dere denne? virker som litt av et kupp.
tror gjennomsnittsgrammet på kakene var 0,4 de fleste steder i amster, så det "lønner" seg nok ikke å dele uansett;P