Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  299 60752
Vet at det allerede er en del tråder om amsterdam her på forumet, har lest gjennom dem og det er forsatt en del informasjon jeg skulle visst før jeg og en kamerat tar turen ned i sommer. Vi skal være der i 11dager og derfor hadde det vært fint og planlagt litt!

Hva bør en få med seg i Amsterdam?
Tips til gode coffieshops?
Er det uteplasser eller lignende der det er mye nordmen?
Og hvordan er det med hotell, er det noen som vet om et billigt og bra hotell som ligger i sentrum? legg gjerne til url
Kunne også vært fint om noen har god erfaring med en bookingside/byrå som er seriøse så jeg vet at jeg får det jeg har betalt for!

Håper at det ikke ble for mye spørsmål her;P Men svar på et eller to viss du har tid : )
Del gjerne også dine opplevelser og deres intrykk av amsterdam!

Takker for alle svar !
Sist endret av arkanoid; 5. februar 2007 kl. 19:32.
Ta en tur innom Red light district.. heheh
Du finner nok mange sider på google om akkurat dette
Sist endret av rbt; 5. februar 2007 kl. 19:36.
Jeg vil råde deg til å reise snarest, Amsterdam er en helt annen by om sommeren enn om vinteren, mest positive var om vinteren. Er en helt annen atmosfære om vinteren, ettersom alle di griske jævlene ikke er like innpåslitne, og det ikke er like jævla mange turister

Amsterdam er en sjefs by med atmosfære til å ta og føle på, med mindre en reiser om sommeren, da det er ulevelig varmt :P
Tingen er at vi reiser 2august pga. jeg fyller 18år den 29juli. Og jeg vil helst ikke reise ned dit da jeg er 17 pga 18års grense på coffieshops og utesteder!
Barney's er verdt å sjekke ut... Scorer alltid høyt i cannabis cup, sjekk ut 'Willie Nelson' som vant i 2005... den er braaaaa.
veit at det var en tråd om en caffeshop her før men husker ikke hva den heter
Barneys og Pink Floyd (ligger ganske nær hverandre) var dritbra, hyggelige folk og god weed :P Prøv spacecaken på Pink Floyd ^^
http://www.geocities.com/augusta/5173/guide.html

Good and spacious places for rockers are 420 Cafe and Dread Rock but we must warn you about fraud we had in Dread Rock where we ordered a bag of Jamaica and we got a stinky amoniacal clover which was a total trash and had nothing with great Jamaican grass.
Vis hele sitatet...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACD...neral/Map.html

Denne er ganske bra, kart over de fleste coffeshops i amsterdam og kommentarer fra besøkende.

Booking.com kan også være verdt å sjekke ut for hoteller.
Takk for linken Dodecha, genial side!
Kan vel også nevne at liggeplassen helst skal ligge i 200-300kr klassen, trenger ikke noe dyrere siden jeg ikke kommer til og oppholde meg for mye på hotellet.

Dodecha:
På filmen du posta på nFF en stund tilbake så så det ut som at dere sov på en hytteplass elns? hva heter den, pris og hvor langt fra amsterdam sentrum?
Så virkelig chill ut der ser du!
Om jeg ikke tar helt feil så er det denne du mener.
Ligner hvertfall veldig på de små hyttene som er i filmen du snakker om. Kan også anbefalle Van Gogh og Rijksmuseet hvis du liker kunst. Av Coffeshops likte jeg godt en som het Grasshopper tror jeg. Skal du være der 11 dager har du jo god tid til å¨sjekke ut de forskjellige coffeshopsa. Skal du ikke være så mye på hotelett ville jeg gått for hostel, mye billigere.

Skal dit selv i slutten av mars. Gleder meg. Skal leie sykkel og kose meg rundt byen med kos rus.
Sist endret av donjohnson; 9. februar 2007 kl. 18:02.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
arkanoid: donjohnson har korrekt link, det var amsterdamse bos camp vi var på i filmen.
Tror jeg har nevnt det flere plasser: Opptil en time med buss til sentrum (må skifte et sted), var man heldig tok det ca 45 min.

Prisen på den siden som linkes til er $15 natta per person, tror det var noe sånnt vi betalte også
Sist endret av Dodecha; 9. februar 2007 kl. 18:52.
litt offtopic, men noen som vet hva pris på cannabis ligger sånn ca på? og er det vanskelig og få tak i andre stoffer der som kola og knips?
cannabis ligger på 4 til 25 euro per gram. kola og knips florerer det av i red light district blant neger-dealere. Av varierende kvalitet doh
25 -euro-? Nå har jeg aldri vært i nederland, men dete hørtes da dyrt ut? Det er jo til og med billigere her...
Brukte www.hotels.nl for å booke hotellet, Falcon Plaza Centre som lå så og si i sentrum. Men det er bare å kikke litt, så finner du nok noe som ligger i din prisklasse. Er coffeeshops i Amsterdam som det er puber i London, så styr unna kjedene, de små coffeeshopsa er kosligere og billigere.
Sitat av Gest^^
25 -euro-? Nå har jeg aldri vært i nederland, men dete hørtes da dyrt ut? Det er jo til og med billigere her...
Vis hele sitatet...
Men de selger ikke bildekk i cofeeshops
Bothrops: Joda, det er godt poeng... Men allikevel! Jaja, bare å finne seg i det, alt for å slippe unna førstegangstjeneste lovlig, og med narkotika
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er nok pga. forbudet. Illegale markeder skaper høye priser :-/.
Dessverre. Men slik er nå en gang mennesket, det skal ikke være gøy å leve, det skal være hardt og kaldt og vår vennlige natur skal undertrykkes. Slik er det. Og hvis du finner en droge som gjør deg til et behagelig menneske, illegaliser den og drikk heller en øl!
En god venn av meg som bor i Holland (Ikke amsterdam) sier han betaler 1-2euro per gram utrolig god pot. Men dette er ulovlig homegrown da..
Det har seg sånn at en hver person til enhver tid kan ha 0-5 planter lovlig i Nederland. Er også blitt redusert fra 400 coffieshops til 100, så valget er ikke så stort lengere.
Sist endret av Mullah; 13. februar 2007 kl. 11:40.
Takk for all informasjon!
Syns den "hytteplassen" var vel langt i fra sentrum, så det blir nok et Hostel

Jeg syns at 100 coffieshops er masse jeg med tanke på at her i Sandnes har vi så mange som null;P
Sjekk ut Amnesia og Rasta Baby!! Amnesia er en av få c.shops som hadde super-duper weed!!
Kjøp det dyreste...
Sist endret av Sinister; 14. februar 2007 kl. 01:21. Grunn: en gang holdt
Noen som kan vise til en side der du kan booke hostel?

Er litt usikker på noen av dem som kommer opp da jeg søker på google, kan være noe useriøst, så hadde vært bedre om noen her har booket fra en side som dem vet er seriøs!
Se på http://www.bulldoghotel.com/. Skal bo der når jeg skal til Amsterdam engang i fremtiden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
http://www.booking.com/ er en grei portal for å bestille rom på hostel.
Jeg skal til amsterdam for første gang om 7 dager, CANT WAIT!! Har bestemt oss for bulldoghotel, det virker kjempekoselig. Noen som vet om det er coffieshop de har helt nederst i hotellet, eller om det bare er en vanlig cafe?

Skal på homegrown fantasy coffieshoppen uansett, lest så mye bra om denne..åååh, gleder meg sånn!
shroombabe. Jeg har alltid bodd på bulldog hotell nåt jeg har vært i amster. liker meg veldig godt i leilighetene deres. hotellet har en in-house coffieshop som heter Energy som du finner rett ved siden av hotell inngangen. der selger de også diverse sopp typer. men jeg vill mye heller anbefale deg å stikke innom en coffieshop som heter 222 som ligger rett ved siden av Energy. 4-5 meter fra hotellet. der får du tak i sinnsyk god bud til bra pris. jeg kjøper alltid white bubblegum.
Jeg leste en slik tråd som dette på ett annet forum, kan dessverre ikke linke til det ettersom at det er en lukket del av forumet. Han ene karen der var fra Amsterdam og han sa at det var mye bedre å dra til nabo-byene pga at det er finere der og hasjen osv er betydelig mye billigere og festene er mer siviliserte og vennlige.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Godt lesestoff
Skal en tur til Amsterdam i påskeferien. Hvordan står det til med priser på mat og shopping relaterte artikler sann kontra norge liksom?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Var i Amsterdam i begynnelsen av mars i forbindelse med Trance Energy 2007. Vi leide oss en leilighet. Det var veldig bra. Vi betalte ca 2500 hver fra torsdag til søndag. Men du sparer en del kroner på at man kan lage mat selv osv. Så det anbefales

Ting du burde få med deg etter min mening er i hvertfall:

Escape - Amsterdams hotteste utested.
Red Light - Trenger bare window shoppe da
Coffeshops - Trenger vel si noe mer om det!


Vi fikk lett tak i kola og knips. Knipset for første gang der nede. Trance Energy har aldri vært bedre! Hehe Men vi kjøpte på "gata" som alle advarer mot. Og som også sier seg selv da. Men hva gjør man når man ikke har noe kontakter der nede da?

Skal nedover igjen 5 juli i forbindelse med Sensation Withe 07! Flere her som skal btw? Men en ting jeg da lurer på, er om noen her har noen bra tips for å skaffe seg knips, kola, etc. uten å kjøpe på "gata" ?

Reiser foresten en uke til Ibiza, direkte fra Amsterdam og skal være der en uke! (Måtte bare skryte litt)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Siden dette er en amsterdamtråd så poster jeg dette her ( har postet dette i 1-2 poster til )

Hei.

Planen er og reise 12juni og returnere 22juni.
Tenkte og kræsje på. http://www.vliegenbos.com/

er det noen andre som har erfaring fra dette stedet?
vært der? hørt om ?

Det står på nettsiden at det er 2euro for et tomannstelt per dag.
Men det står også at det er 8euro per person.
Jeg skjønner ikke helt... Noen andre som gjør?
Betaler man 2euro per natt man vil ha telt - that's it ?
eller må man i tilegg betale 8euro per dag per person ? hmmm...

ser heller ikke noe e-mai adresse på siden, gjør du ?

PS: Endel av dere har sikkert reist til amsterdam gjennom sterling
sin lavpriskalender, er det noe depositum på flybilettene; eller noe
annet tillegg enn det som står?
Det virker iallefall ikke sånn

Takker for alle svar

- slink
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mest sannsynlig 2 euro for teltet pluss på 8 euro per person: Altså du legger sammen beløpene.
Da jeg fløy med sterling så betalte vi billetten i forveien med kort, thats it.

Så ikke noe mailadresse på den siden, men faks og telefon, hva med å ringe de?
Så om jeg skal være der i 2 uker da.

64 kroner dager... 768 kroner for 2 uker
16 kroner teltet.... 192 kroner for 2 uker

= 960 kroner

Billig da : )

13 - 27 Juni Gleder meg som et barn !
Har vært flere ganger i Amsterdam. Har ikke booket rom på forhånd, bare ruslet rundt i byen(du kommer jo rett ut i det lille sentrumet fra togstasjonen) og funnet meg et billig herberg. Gidder sjeldent bruke mer tid på rommet enn nødvendig uansett, det er et sted å sove for meg, ikke særlig mye mer. Mye fokus på rus i Amster(naturlig nok), men vil gjerne legge til at det er en liten og koselig by, hvor man lett kan traske rundt i flere dager og bare kose seg. Angående knips i Amster hørte jeg fra en venn som er derfra at markedet oversvømmes, 90% av all E produseres i Nederland, prisene har visstnok vært helt nede i to euro pr pille.
Har ikke vært der på et par år, kanskje det er på tide med en tur igjen...
Enjoy!
Sitat av jack z
Angående knips i Amster hørte jeg fra en venn som er derfra at markedet oversvømmes, 90% av all E produseres i Nederland, prisene har visstnok vært helt nede i to euro pr pille.
Vis hele sitatet...
Herlig!

Drar direkte fra københavn etter roskilde til amsterdam og skal være der ei uke, 8-14 juli.
Hva er prisen for kola der nede? Leste et sted at det er Red Light District som er stedet for slikt?
Jeg kom hjem fra amsterdam nå på mandag, bodde på et hotell som hette "Hotell Linda". Det kostet vell ca 12,5 Euro pr natt. Var jævla billig, å det kan dessuten nevnes at jeg fant ei stor flis med god boblings i ei skuffe på hotellrommet Gåturen fra hotell linda --> midt i sentrum tror jeg var på ca 10 minutt. (gikk dog aldri den veien edru så ta det med ei klype salt)

Jeg er vell også enig i at de små coffeshopsa er mye mere fun er de store, slipper ofte bråkete briter etc.

Når det gjelder knarket nedi der tror jeg ikke at det er fordelaktig å kjøpe av negerpusherne i og rundt redlight - var dååååårlige saker. Etter sigende er det bedre å hoppe inn i en taxi å snakke litt frempå om kola, det er mange taxisjåffiser som enten pusher eller vet om hvor du kan få tak i gode saker.

Når det gjelder 18 års aldersgrense på shopsa så vet jeg ikke hvorvidt dette blir håndhevet på de minste shopsa. Så mange der som jeg ikke tror var 18.

enjoy! god tur!
Enig med UngarEffect der. Vi kjøpte av negerne i RedLight'n et par ganger. Mye av det var ikke best men det funket da. Vi betalte 1200 nok kr for en femmer med kola :P Men en dag vi hadde vært å fikset spurte vi en taxi-sjåfør om vi kunne dra et par lisser i bilen hans før vi stakk inn på utestedet igjen :P Da begynte praten. Han kunne fikse oss prima vare osv.

Men en annen ting som funket for oss når det gjelder kola, er å gå litt rundt på dagen. De som har ordentlige saker er sugene på å vise at deg hva de er gode for. Så vi avtalte at en fyr skulle komme på hotellet vårt med god kola. Vi overbeviste han om at vi visste hva som var dårlig varer og at vi kom til å kjøpe en del hvis det var bra. Så det var ikke vits i å komme med noe piss. Noen timer senere møtte fyren opp med mye godsaker Hehe!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trenger litt hjelp her reiser til amster i morgen og trenger noen erfaringer fra hoteller i sentrum eller ikke langt unna sentrum. Har et budsjett på 250-300 euro for 3 dager så hvis noen har lyst å legge opp noen linker til greie hotell så hadde det vært fint!
må forresten være dobbelt rom. er forresten første gang vi reiser til amsterdam



På forhånd takk for hjelpen!!
Sist endret av KaKtUsTrIPP; 11. juli 2007 kl. 16:59.
HEM Hotel Amsterdam var der vi bodde. Ser ut til at det er ledig i det tidsrommet dere er ute etter. Koster € 287.00 for tre netter. Er plassert litt utenfor sentrum, men tar 5-10min å gå til trikken og 10-15min med trikk til sentrum. Dere bør også gå til innkjøp av 2-3dagerspass på sentralbanestasjonen. Da kan dere spare mye penger.

God reise. Amsterdam<3
Drar til Amsterdam i morgen tidlig=D Skal på Sensation Black på lørdag i tillegg det kommer til å klikke =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Escape og Paradiso er hotte diskotek som bør besøkes! Paradiso ligger i lightsplain eller noe i den duren.. MASSE barer og mye liv.. Escape var svært men bare gutter når vi var der. Amsterdam er en fantastisk by! Kommer tilbake til neste Sensation.. Ikke kjøp av de utlendingene i red light. Jeg ble bøffa som faen.. Prøv å få en kontakt fra Amsterdam som ikke står i red light. Ble kjent med en skikkelig grei lokal kar som vi bare kunne ringe så møtte han oss med det vi trengte. Greit å kjøpe samme saker. Fikk forresten mint tabeletter i red light til meget stiv pris :P Ikke kjøp av negere!
Sist endret av Dodecha; 13. august 2007 kl. 19:01.
Hva bør en få med seg i Amsterdam? Det store "loppemarkedet" :P mye morro der. Madame Tusseaud hvis du liker denslags. Anbefaler på det sterkeste at dere drar når Nijmegen masjen slutter. Det er jo ikke i Amster men det går fint å ta toget til Nijmegen. mye morro
Noen som vet hvordan det er å få tak i salvie der?
Er keen på å prøve en del når jeg skal dit i høst, men tenkte at soppen burde vente til jeg har fått prøvd en litt kortere psykedelisk rus :P
Når det gjelder uteliv i Amsterdam så vil jeg anbefale:
Escape: Konge nattklubb med masse liv. Litt lite damer, desverre..
Panama: Litt mindre enn Escape, men fortsatt masse liv
Club smokey er en kombinert nattklubb og coffeshop. kan absolutt anbefales!
Ellers så bør alle få med seg et eller flere sexshow i Redlight district.

Var der for 2 uker siden og skal dit igjen om 2-3 uker...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tu30r6
Noen som vet hvordan det er å få tak i salvie der?
Er keen på å prøve en del når jeg skal dit i høst, men tenkte at soppen burde vente til jeg har fått prøvd en litt kortere psykedelisk rus :P
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt salvia på endel smartshops, kvaliteten varierer though, to kompiser kjøpte fra 'Full moon' og fikk null effekt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jepp, endelig tur på meg også=) Jeg bare lurte på en liten ting angående leg/id, jeg er av de "heldige" av oss som ser en hel del yngre ut en jeg burde(gleder meg til å bli gammel), så jeg har for tiden bare passet mitt som id, men svarte også, bildet der er jo fra nittenhundreogblomkål og jeg ser vel ikke helt ut som det jeg gjør på bildet lengere. Er de mye strenge eller? De på coffeeshopen selvfølgelig=)
Legetimasjon er legetimasjon. Har du ekte legitmiasjon så får du kjøpe. Strenge? det eneste du kan få er et nei eller ja.
Har du ikke førerkort eller bankkort med fødselsnummer og bilde? De er ikke så nøye på type id-kort.