Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 198890
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Malakian
Vet ikke om noen har sagt det allerede for jeg har ikke tatt meg tid til å lese alle postene, men IKKE BRUK ALIMINIUMSFOLIE til lum....Når du bruker det så varmes folie til en ganske høy temperatur og dermed slipper ut ganske så skadelige gasser.

Som kan forrårsake mye høyere risk for å utvikle Alzheimers syndrom..pluss masse annet piss.

Jeg bruker en nettkjøpt bong :http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=792

Å når du har røygt med ene skikkelig bong en stund for å så røyke aliminiusmsfolie bong kjenner du en ekkel bitter smak som følge av gassene.
Vis hele sitatet...
Rett ut sagt så trur eg det er bullshit. Du skal opp i 6-700°C før aluminium avgir gass. Den gassen som eventuelt blir avgitt er i svært små mengder, mykje mindre mengder enn det du antakeleg får i deg ved å spise suppe kokt i aluminiumspanne...

Og du røyker faktisk, noko som går utover lungene uavhengig av om det er tobakk eller ikkje.

Så kort sagt, ja Al kan vere skadeleg i større dosar, og vere ein faktor for alzheimers, men eg har 0 tru på at å røyke med Al-folie er nokon somhelst risiko som er verdt å tenke på.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er bare tøv, ja. Men skaff dere en skikkelig pipe allikevel, det lønner seg i lengden
her er et bilde av hvor enkelt det er og fikse en bong.

lumet er desverre ødelagt så jeg måte teipe det, men det
funker fortsatt bra.

http://bildr.no/thumb/18206.jpeg
Sist endret av hasjen; 4. november 2006 kl. 21:15.
[quote=vidarlo]Du skal opp i 6-700°C før aluminium avgir gass.QUOTE]

Til opplysning så er en pipeglo ca 1000-1100 grader varm..

Bare for å reflektere litt...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
[quote=Silent_Reaper]
Sitat av vidarlo
Du skal opp i 6-700°C før aluminium avgir gass.QUOTE]

Til opplysning så er en pipeglo ca 1000-1100 grader varm..

Bare for å reflektere litt...
Vis hele sitatet...
Det vil ikkje sei at den får varma alu opp til den temperaturen, ettersom alu leier varme ekstremt bra...
Nei, det er sant det.
Jeg tror at aluminium har et smeltepunkt på rundt/litt over 900 grader, så det kan ikke være så varmt.
Men folien er ganske tynn, og gloa stor.
Dokker skjønne ka æ meine...
Mekka netopp en egen vannbong. Den er litt tung å trekke fra, men faen så store drag man får ned


http://i4.photobucket.com/albums/y128/arneg/DSC00093.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y128/arneg/DSC00092.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y128/arneg/DSC00095.jpg
Kult kreativ jævel du. har selv tenkt på å lage en "konstruktjon" av gjærlåser

Hvor er choken?
Har du tettet med steatin?
Fant ut at man ikke trenger choke. Jeg brukte epoxy lim til å tette med
sykeste :P Fikk nesten litt lyst til å mekke en kul en selv og lage en liten konkurranse ut av det ! heheh
Men jeg lurer på om jeg bør lage meg en choke... Tror dere det blir nødvendig? Kan noen forklare meg alle funksjonene til en choke?
jeg tror det ville vært nødvendig siden du har tettet loomen fast. Choken har en funksjon, Få røyken Fort ned i lungene.. Choken er rett og slett bare et hull som du kan tette men fingern når du fyrer på
** FANT DET**
Sist endret av Hastar; 11. november 2006 kl. 21:34.
Bongen funka som faen altså Trengte visst ikke choke.


http://i4.photobucket.com/albums/y128/arneg/DSC00096.jpg
Haha, den bongen så baad ut ass, det gjorde forøvrig ansiktet ditt på bildet der også.
Den er temmelig bad :P river godt i lungene ja
Sitat av charras
her er en metode jeg og kompisene mine hadde mye morro med! garantert den mest psykoaktive metoden jeg noensinne har kommet over...slaar vapourizer, smoke bubble ANYTHING... gaar vel ogsaa under navnet waterfall tror jeg.... her er hvertfall en plansje paa hvordan du gaar frem (kjeder meg veldig nu...)

http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg
Vis hele sitatet...

Æsj å fysj!! Fytti faen så stygt det der va. Røyken ble jo gul inni flasken, men jeg måtte jo trekke inn for å se om det var bra. Jeg klarte ikke å trekke inn all røyken engang. Røyken var sur og varm som faen. Fysj! Værste bong jeg noen gang har laget. Anbefales IKKE! Hold dere til vanlig flaske bong og vanlig bubbler

Edit: 10min siden jeg prøvde det og jeg har enda ekkel smak i halsen. Hoster som faen!
Sist endret av Ftnfw; 15. november 2006 kl. 03:58.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
[COLOR=Red]Beskjed fra mod:[/COLOR] Dette er førsteposten i et separat emne ("Den beste bongen") som omhandlet akkurat det samme, jeg synes det var bedre å ha alt dette i en stor tråd.


Hallo du kjære FF bruker.

Tenkte jeg skulle se om noen hadde noe spesefik bong \ bong type og anbefale, søkte litt på forumet men fant ingen tråd om dette. Så da tar jeg bare og lager en =)

Jeg har nemlig tenkt og skifte ut min vanbong (helt standard konstruksjon med en 0,5 l flaske med 2 hull i , 1 til ett loom og det andre som jeg liker og kalle "Chock" (som i klutsj på engelsk, ikke 100% sikker på skrive måte)for å få ut siste røyken som er i flasken, Noe ala det dodecha postet i en tidligere post ( http://www.weedguru.com/bong.php ) bare med et loom i stedet for det de kaller "short pipe" og ett ekstra hull til "chocken") og lage en ny en.

Jeg er ikke en joint man, snyest det tar for lang tid å både lage og røyke. og personlig foretrekker jeg også VANNbong, av flere grunner.

1. Man slipper å få aske og drit i lungene, uansett hvor "fint" filter man har slepper det noe aske igjennom (inbiller jeg meg da)

2. Det er lettere og få kjølt ned røyken (ha iskaldt vann og gjerne med isbiter i) og ergo smaker det bedre (imo)

3. Det 3. og siste punktet er vel att jeg er rett og slett vant til vanbong, og hver gang jeg prøver en "tørrbong" blir jeg fucked i halsen, følest det ut som da.

har litt forskellige loom \ gruver, men ellers lite med utstyr for å lage bong, så de bør være laget av ting som kan kjøpes. (seff)

Så det jeg lurer på da er hvilke bong\bonger foretrekker dere ? J

Hadde vert kult å få litt insprasjon til en ny bong =).
Sist endret av Dodecha; 23. januar 2007 kl. 17:08.
Jeg bestilte den bongen her for noen dager siden: http://shop.grasscity.com/shop/grass...ml?id=vaajxdSy ! Gleder meg som en unge til en kommer : )

edit: Nå bruker jeg en halvliter flaske med maiser! Syns det funker ganske greit..

Tenkte jeg skulle bestille meg en bambus bong med merskum brønn også, hørt at det er noe av det beste å trekke fra. Noen erfaringer?
Sist endret av otherside; 19. januar 2007 kl. 19:29.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis du skal ha en god bong som varer en stund, samtidig som den er lett å rense og ikke smaker helt jævlig så er ROOR definitivt veien å gå, f.eks. Little Sista som jeg linket til som i motsetning til mange av de andre ROOR bongene går for en overkommelig pris :-).

Disse har en såkalt "difuser" i stedet for en vanlig downpipe / brønn. Dvs. i stedet for at røyken kommer ut av et vanlig hull fra downpipen og ned i vannet, så går den gjennom mange SMÅ hull - noe som gjør at røyken spres bedre i vannet og dermed også kjøles bedre ned. Hele bongen er naturligvis laget av glass.
Otherside; Oooh =) den så feit ut ! . . kunne virkelig tenkt meg en slik selv.

Om jeg skulle være pirkete hadde jeg ville hat chocken litt lenre nede bare, men ellers ser det ut som en konge bong!Cool med den svingen på halsen.

Titas; den ideen med å ha hull i røret som går ned i vannet var genial, hum det kan jo la seg gjøre med en mais pipe som er koblet på ett plast rør og at plast røret går ned i vannet (noe lignende som den jeg beskrev bare med mais\plast rør istedet for et loom) og lage huller i det røret ?

Må nesten si jeg likte roor bongen litt bedre pga rengjøring, men nesten 900 spenn for en bong er jo litt mye synes jeg =)

Edit: glemte ett "men" og små forandringer
Sist endret av Indisium; 19. januar 2007 kl. 19:38.
min favoritt er å ta en magnum(1.25l flaske) å lage vannipe av denne...
får når du fyller denne med røyk blåser ut så slipper du choken når du trekker andre ganga å du blir FUCKED! er så bestemora de blir skev i mitt tilfelle ihvertfall
men sånn som det er med de fleste rusmidler så er det forskjellig

enten det eller diablo.
har prøvd å forklare den her:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...6&postcount=19
Sitat av amhx
min favoritt er å ta en magnum(1.25l flaske) å lage vannipe av denne...
får når du fyller denne med røyk blåser ut så slipper du choken når du trekker andre ganga å du blir FUCKED! er så bestemora de blir skev i mitt tilfelle ihvertfall
men sånn som det er med de fleste rusmidler så er det forskjellig

enten det eller diablo.
har prøvd å forklare den her:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...6&postcount=19
Vis hele sitatet...
Lol den diablo var jo helt konge ! =) .. men hvor er plexiglass-rør å få kjøpt ? bygg å bo osv kanskje ? ...

Likte også den med 1,25 (har bare 2 og 1,5 liters flasker her men tror jeg klarer en 1,5L) men du bruker ett slags rør i den flaska å da eller ?
hva bruker du som gruve? ett loom er vel litt lite for en så stor flaske ?
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=1826


genial bong om du bor hjemme og har foreldre som ikke direkte er begeistret for røykinga di:P passer fint i di fleste kabinett og koster vel rundt 300kr med frakt
Så super ut den å ! =) Å til en pris som er virkelig overkommelig.... men bor heldig vis ikke hjemme, er en del år siden det gitt. har mest lyst på en svær som jeg bli max stein av ;D
skal du ha noe stort som kicker må jeg vel si roor\bushmaster jeg ja

http://www.everyonedoesit.com/online...CategoryID=164

egentlig bare og lete det
eneste som er med den siden der er at di er syykt treige med og sende ut ordren
Ai der var endel kule bonger ja.

fant jo roor konseptet som et enkelt loom, mulig jeg invisterer i ett slikt

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=1913

Ser ikke ut som det er med noe filter though (ikke rist men filter av glass stein eller mersckaum (spell check? )) =)
Her er en gøyal en: (NB: Denne er rent teoretisk, og jeg har ikke testet)

Ta en 1 1/2 L flaske, og skjær den i to, på midten. Legg sølv-folie over den nedre halvdelen, og strekk dette så jevnt som mulig over "hullet" i flaska. Fest dette, med teip, lim you name it. Så lager du en masse masse små hull i folien.
Teip / Lim så på den andre halvdelen av flaska tilbake på plass. Du vil da ha ei flaske, med folie i
Lag huller for choke, lum og allt det der. Fyll på med vann, sånn ca. halvveis opp til folien.
Deretter fyller du på med så mye is som mulig! Dette er hvor folien gjør sin nytte: Den holder vannet og isen adskilt. Først må røyken igjennom vannet, hvor den blir renset til en viss grad og nedkjølt.
Derretter ligger den å godgjør seg blandt isen, mens du fyller opp med mer røyk, og trekker inn en vidunderlig nedkjølt røyk.
Ai ai ja likte den i dèen med is i mellom ja =) . det må være bra gerier, men skulle ha noe mer stabilt en aiminiums folie ? jeg bruker gjerne en bong i ett halv år om gangen

Men det må være måter å gjøre.

er det lov å poste bilder av bonger ? lagde nettop en 1,5 L bong jeg er små-fornøyd med

Ble vertfall grise fjern av den, og røyken var super,nesten ingen smak i det hele
Man får kjøpt Is-bonger på nettet, men til en dyr penge.
Bruk teip til å feste flaske-delene, så tar det deg maks 5 minutter å skifte folie
æææsj, røyke UTEN smak?
Det er det værste:S

Bruk fantasien, lager som regel bong av alt jeg finner i hjemmet, hos kompiser, på narvesen, søppelkontainere... you name it, blir like bra og like fjern hver gang^^
haha, søppelkontainere faktisk...
Heh, ja har noen bong rester av gamle bonger jeg har kjøpt og litt forskjellig (ingen rester fra søppel konteinere though) , den pipa jeg lage i kveld ble drita bra hvertfall =). helt konge med 1,5 liter i stedet for 0,5 som jeg har brukt.

Er det mot FF sine regler å poste bong bilder i forum ? , eller en link til imageshack feks ?

kunne vert kult om folk posta bilder av sine bonger

Ny tråd "Bong Bilder" ;D
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det roor lumet (Roor diffuser 18.8) så jo helt rått ut, nesten litt synd å skitne det til med olja, kunne tenkt å ha den som pynteobjekt.

Trådens utganspunkt er jo litt annerledes, men dette begynner å ligne litt på Den store bong/røykeutstyr-tråden som forøvrig har veldig mange gode og kreative forslag til hjemmelaget røykeutstyr.
Skal se om jeg får laget den bongen jeg nevnte .. har ikke noe cannabis, så det får bli tobakk
Åi, prøvde helt ærlig å søke, så tydelig vis ikke over den tråden der jeg =) , akkurat en slik tråd jeg tenke på.

Tenkte jeg bare skulle poste den bongen jeg har hypa opp så voldsomt, den faller jo virkelig i skyggen i forhold til de på den andre posten.
Faktisk så dårlig jeg turte ikke poste den der =)

HER

Edit : feil i linken.
Sist endret av Indisium; 20. januar 2007 kl. 02:50.
Sitat av Indisium
Lol den diablo var jo helt konge ! =) .. men hvor er plexiglass-rør å få kjøpt ? bygg å bo osv kanskje ? ...

Likte også den med 1,25 (har bare 2 og 1,5 liters flasker her men tror jeg klarer en 1,5L) men du bruker ett slags rør i den flaska å da eller ?
hva bruker du som gruve? ett loom er vel litt lite for en så stor flaske ?
Vis hele sitatet...

jeg vet ikke helt hvor du får tak i plexiglass rør for fikk den av en kamerat som hadde laget den...
men du må prøvve å få sveiset på en bunn elns slik at den blir tett(plastikk sveising)
har aldri vært borti noe som knocker så villt som det diabloen gjør

fordelen med sånne magnum flasker er at di er feite å korte åsså kommer flaske halsen, å det er det ikke på 1,5 liters flasker derfor jeg syns den er bedre...

jeg brukte bare en hageslange å mayse(smaker fuck av den hageslangen men men)
må bare prøve deg fram

så lykke til å røyk med måte

ikke dårlig den flaska di men syntes at choken var noe høyt oppe men ellers bare bra...

er mange som ikke klarer å trekke på så store flasker
ler alltid når de trekker å trekker så får di ikke noe røyk i seg før di er utslitt
hehe
Sist endret av amhx; 20. januar 2007 kl. 14:08.
jeg kjøpte en "Black leaf" akryll-bong på shangri-la i oslo, kosta 350 og fikk med mye gratis stæsj av han stonern i kassa der. Godt fornøyd med den
Amhx: Ja jeg kunne gjerne likt å hatt choken lengre nede jeg og, men er så lei av bong vann overalt, (har en kompis som er notorisk på å søle da han hoster og blir svimmel med bongen i hånda hver gang han trekker).

Kom til å tenke på noe, hva med å bruke slike myke plastik rør (vet om å få kjøpt gjennomsiktike store myke-plast rør som er ca slik hage slange-matriale (mener de har i meter pris på chlas olson))til selve bongen, det hadde vert fedt med en bong som kunne bøyes, if ya catch my drift.

Tok en mornings på ny pipa og fikk den idè`en og synest den er kul her å nå hvertfall ;D

Marihuana : ah, har desverre ikke slike butikker i den "byen" jeg bor i, her var men ble nedlagt (konkurs?) for noen måneder siden =/
skjønte ikke det helt. hva er diameteren på dette som du snakker om?
men det du å kan gjøre er å lage en men 2liters flaske åsså teipe tett på toppen av flaska åsså lage hull til mayse og choke...
har ikke testet dette men skal visstnok være ganske så heftig.

så erjo mulig å prøve dette...
Er ikke sikker på hvilken diameter, men hvertfall store nokk til bong rør, altså noe samme som plexi glass bongen din bare med myke gummi rør. tipper de er nesten 0,5 cm tykk gummi, så det er ganske kraftig, men fortsatt bøybar.

Den må sefølgelig være en der mindre så den kan stå. tror jeg skal prøve å lage en i løpet av uka, kan poste bilde. litt vanskelig å for klare med text.
jepp post bilde!
lykke til!
en ide:
Kanskje jeg har buffet den fra noen, husker ikke helt:

2 x 1.5l
1 x 0.5l
2 x lum/whatever

lage 2 hull i hver 1.5l, i det ene sette en hageslange e.l, det andre er choke, lumen på toppen.
i 0.5 flaska lages 2 hull, hvor hageslangen går inn. toppen er munn stykke.

btw: ingen som har laget en selv? en av litt høyere kvalitet, f.eks dreid i stål?
Sist endret av lockhead; 23. januar 2007 kl. 16:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
OBS: Har ikke laget noen guider på en stund, men skal jobbe mer med saken fremover såsnart jeg har fått unnagjort noen jobb saker
Vil bare si at man finner alle filmene mine inne på NorCan under "Møkk's filmguider".
Er ikke helt sikker, men tror det er et par filmer der som ikke er linket til i denne tråden, beklager at jeg ikke kan gi dere en direkte link til tråden, men sitter på jobb med kjipt nettfilter

Edit:
Sitat av lockhead
en ide:
Kanskje jeg har buffet den fra noen, husker ikke helt:

2 x 1.5l
1 x 0.5l
2 x lum/whatever

lage 2 hull i hver 1.5l, i det ene sette en hageslange e.l, det andre er choke, lumen på toppen.
i 0.5 flaska lages 2 hull, hvor hageslangen går inn. toppen er munn stykke.

btw: ingen som har laget en selv? en av litt høyere kvalitet, f.eks dreid i stål?
Vis hele sitatet...

----
Jeg vil ikke tro at en bong/pipe laget i stål ville vært noe behagelig å røyke på. Jeg for min del faller for glass, da det rett og slett er det mest behagelige. (for meg ivertfall)
Men å lage en i stål, tror jeg er en dårlig ide. Et par gutter i klassen på ungdomsskolen, sveisa (eller noe), ei pipe i stål, å det var det verste jeg noengang har vært med på.

Mvh
Møkk
Sist endret av møkk; 16. februar 2007 kl. 17:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kom til ogsaa tenkie paa noe en kompis av meg fikset for ca 1 aar siden..
Han stakk paa jysk ogsaa kjopte han seg en slags elektronisk luftpumpe til ogsaa blaase opp madrasser. Saa bare plasserte han lumet oppi det hullet som skal dra luften inn og monterte en slange i andre enden.

Da var det bare og trykke paa knappen^^

Skal vel nevnes at den ikke holdt mer enn ett par dager da, men visst faen var det verdt det.
Sist endret av SinHazzard; 27. februar 2007 kl. 14:36.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har lagd et pipe hodet fra et stykke tre jeg fant i skogen. Det jeg lurer på er det noen tresorter som er spesielt egnet til pipe laging (Fra norsk skog) ? Og vilket tresorter burde jeg holde meg unna?
Lurer også på hvor jeg kan få tak i plexiglass rør?.
Syntes det er gøy å lage ting selv å liker og legge litt arbeid i det Gjerne kom med tips!
Sist endret av Corrupt; 7. april 2007 kl. 12:07.
Her er en fin side, ikke glem den =)
Meste parten av det som det var bildet av på den siden så direkte helseskadelig ut å bruke.
Leste tråden akuratt.

Så kjeder meg en del, så fant ut jeg skulle prøve også
Jeg røyker ikke tjall, bare så det er sagt. Er helt vanlig tobakk.

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Så, til dere som er like dårlig som meg på å gjøre dette:

1. Husk å få røret til å stå ganske mye rett opp. Ellers begynner det å renne vann utav det >.< (ja jeg klarte å få det til)

2. Ikke lag "kick" hullet for langt nede, da renner det vann ut der å. Men går ant å fikse med en del teip. (Ja jeg klarte å få det til)

3. Ha veldig kaldt vann ellers er det ca 0 efekt. (jeg hadde lunka )

hehe, husk på at det var min første gang!