Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 198888
Enig med tobb her. Den dorullen er smooth. Tar to sec å lage, å du får mye større trekk enn du ville gjort å røyke en vanlig city..
mulig jeg er dum. men fatta ikke heeelt det der med dorullen
explain to a dummie will ya?
Ikke hør på dem, bare varm opp klumpen å "smuldr" dem opp å bland det med tobakk å rull en joint, funker fint det
Vel, ok, du tar 1 stykk dorullhylse, som du stikker et hull i, og plasseren en joint i hullet. Så trekker du inn ved å holde den ene åpningen av hylse mot kjeften og hånden foran den andre, dermed vil du få massive trekk hvor all luft som trekkes inn består av røyk.
jeg tok en dassrull i kveld for søvnens skyld, and i am flying.. så det funker..
Sitat av coolfantaman
jeg tok en dassrull i kveld for søvnens skyld, and i am flying.. så det funker..
Vis hele sitatet...
Dassrull ser litt tragiskt ut, men funker bra.

Har forresten planer om å lage et lum, men jeg er usikker på hvor stort hullet igjennom røret skal være. Så det jeg lurer på, er om det er noen som vet sånn ca. hvordan diameter hullet som går igjennom hele lumet burde være. Jeg vil ikke at det skal være så tynt at jeg må suge meg i hjel for å få et hit. Hvis det er av noen betydning så skal det brukes i en vannpipe.
Sist endret av e|mo; 15. mai 2006 kl. 20:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
på den Vaporizeren hvor legger man hasjen egentlig? Hehe håper noen kan svare, for den lyspære så litt intersant ut seh:P
Man legger bare hasjen oppi lyspæra. Tyngdekraften vil da føre hasjen til rett sted, visst du holder lyspæra bent.

Jeg og to andre prøvde å røyke av en lyspære-vaporizer for noen uker siden. Det var en liten nedtur. Den virket fint og vi fikk dampet ut THC'en, men det ble ikke like god effekt som vi hadde håpet på. Ikke ha for høye forhåpinger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenkte på sånn "Isbong". Skal man ha litt vann i bunnen på flaska og så isbitene i vannet? Eller er det bare isbitene uten vann som skal være i flaska? Håper noen kan svare... Takk!
Vann og isbiter ja.

tralalalla
Jeg skjønner ikke helt poenget med den "oppfinnelsen" din Tobb.. Er flere ting jeg lurer på:
Hva er poenget med urtene?
Hvilke urter skal du bruke?
Hvorfor lage en city-joint når du uansett skal bruke den på en dorull?
Og når du først skal bruke dorull som bong, hva er poenget med å stikke en joint i når det er mye enklere (og bedre) med sølvpapir?
Er jo ikke noe digg å røyke papir når du ikke trenger, mesteparten av urter er heller ikke digg, og enkelheten i "bongen" din ser jeg heller ikke.. Eller, den er jo "enkel", men det er som sagt myye lettere å bruke sølvpapir..

Kommer forresten med en howto når det gjelder jordbong eller "jordhuge" som vi kaller det her.. Noe av det beste med sommeren er å røyke det, selv om snøhuge på vinteren også er en vinner!
Sist endret av Juno; 17. juni 2006 kl. 17:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvis du tenker litt klart så skjønner du at "urtene" ikke er urter, men diverse andre godsaker.. mer som stæsjet...
Vel siden det er sikkert mange som springer rundt i huset sitt å leter etter ting di kan lage en bong av etter å ha lest denne tråden så vil jeg bare si en ting.
ALDRI lag bong eller noe annet røyke utstyr av copper eller aliminum di avgir giftige stoffer når di blir varmet opp. Ellers vil jeg bare si lykke til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Drar opp denne tråden igjen, da jeg ser at det er kommet noen nye tråder under Rusmidler kategorien som spør etter røykemetoder etc.

Jeg vil også tilføye det med å "trekke bøtte", hvor dere så sier man skal kutte av bunnen på ei flaske.
Dersom man har en standard brusflaske (0,5-1,5L) så er det bare å slå den relativt hardt med bunnen på noe hardt, du vil da bare "knekke" bort den nederste delen som buler innover på flaska og vips
No cutting or clipping
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Heisann, nå har jeg endelig fått laga en film som viser hvordan man lager til det som trengs for å "trekke bøtte"

www.dritern.com/upload/botte.zip
Dersom det er noen problemer med å laste ned filen, si gjerne ifra. Linken ER korrekt, men serveren bugger litt avogtil.
Bare prøv på ny litt senere
greit å loke, men hva faaaaeen?

forøvrig er jeg sponsa av shangri-la. pro vettø.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av styggen
greit å loke, men hva faaaaeen?

forøvrig er jeg sponsa av shangri-la. pro vettø.
Vis hele sitatet...
Må bare få si: hæ?
Norsk er et ganske kult språk
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Dere med erfaring må nesten svare meg på dette: Kan man ikke gjøre det enklere?
Som å ta bestefars gamle pipe og erstatte tobaken med mekk? Eller tvinne ut tobaken av en vanlig sigarett og stappe mekk neddi igjen med et spikerhode eller enden av en blyant?

Det er sikkert grunner til at flasker, vaskefat og frukt blir tatt i bruk. Jeg lurer bare på hvorfor man skal gjøre det så avansert
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Klart man kan bruke en helt vanlig pipe . Grunnen til at mange bruker en flaske eller en bong er at disse gir deg muligheten til å brenne opp mye mer materiale på mindre tid, dvs. du kan gjerne ta et helt pipemekk i ett trekk. Ofte er det et kammer som også samler opp røyken, til man slipper taket over et luftehull og får trekt inn - veldig effektivt.
http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg,

prøvde denna med en halv cigarett bare for å prøve og det funka jo bra. er noop på dette så jeg lurer bare på om det er farlig at det blei smelta litt på flaska der loomet sitter. lagde loom av litt aluminiumsfolie og da blei det smelta litt på flaska under lommet? noe ide til hvordan jeg kan bedre dette?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Jeg ser ikke helt hva du mener med at det smelta "litt", iogmed at "litt" kommer an på hva en person definerer som litt, men jeg anbefaler deg å ordne noe bedre dersom flaskene ser ut til å smelte ved bruk av det lumet/brønnen du har nå.

Det å putte en vanlig sigg i ei pipe anbefaler jeg ikke, da det pleier å være ganske jævlig å røyke tobakk i slike piper da det blir kjempe masse røyk.
Jeg merker kjapt at dersom jeg skal "trekke bøtte" at det er for mye tobakk i mekket, da jeg blir sittende og hoste å harke som en annen tulling.
Mekk reint
Sitat av zippo
http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg,

prøvde denna med en halv cigarett bare for å prøve og det funka jo bra. er noop på dette så jeg lurer bare på om det er farlig at det blei smelta litt på flaska der loomet sitter. lagde loom av litt aluminiumsfolie og da blei det smelta litt på flaska under lommet? noe ide til hvordan jeg kan bedre dette?
Vis hele sitatet...
Hydrolift, det er et ambisiøst prosjekt for en selverklært n00b...Lykke til, det går nok bra etter et forsøk eller to

Ja, det kan være farlig dersom plast smelter på røykeutstyret ditt. Plast som smelter frigir masse giftige gasser som du ikke vil ha ned i lungene dine.
skal finne no annet å bruke somm lumm, ja hosta litt av hydrolift greia, men gikk bra. hehe
takker for hjelp, skal nok mekke reint ja eller lite tobakk, men kul var den da
gud jeg skulle ønske jeg fortsatt kunne røyke... hydrolift greia virker som en artig variant av det gode gamle spannet
Faen jeg lagde den en gang å bare stuka.. Vannet rant ut for sakte så det ble lite tettpakket røyk..
Sitat av zippo
http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg,

prøvde denna med en halv cigarett bare for å prøve og det funka jo bra. er noop på dette så jeg lurer bare på om det er farlig at det blei smelta litt på flaska der loomet sitter. lagde loom av litt aluminiumsfolie og da blei det smelta litt på flaska under lommet? noe ide til hvordan jeg kan bedre dette?
Vis hele sitatet...
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEI ikke bruk aliminiums folie!! Er lett å lage noe som er mye sunnere og mye bedre eller bare kjøpe noe som max koster 20kr.
Sist endret av Corrupt; 4. august 2006 kl. 08:05.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Vips en ny film
http://www.dritern.com/upload/Joint1.zip

Enjoy (beklager, men er noe feil i klippinga som dere ser HELT i begynnelsen, men orker ikke laste opp enda engang)
Hvordan virker dissse enkle pipene : http://www.worth1000.com/entries/200...0373BGIF_w.jpg

Bare å blande i tobakk og hasjen, og tenne? Eventuelt hvor får jeg kjøpt slikt i Oslo sentrum?
var en helt vanlig pipe, så bare å tenne på mekke ja. Selges piper mange plasser. Bor ikke oslo men regner med det er tobakks butikker og kiosker som selger piper i sentrum
hehe, jeg var i tyrkia i fjor sommer og røyka vannpipe, ganske godt egentlig med en rund eplesmak

er bare 12 år var 11 da rart at jeg fikk lov av foreldra mine
godt ja, men rusen er dårlig..

må teste å blande frukt tobakk og tjall. det kan nok bli ganske heftig hehe
Ja, hvordan skal man blande greiene for at det skal funke best i vannpipe a? bare legge noen klumper i frukttobakken, eller er det noen andre fikse måter som gjör at detta funker best? hvis man kan bli fjern mens man trekker på vannpipa pluss at det smaker eple eller no, så er jo det helt konge eller hva?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Beklager at jeg til tider tar evigheter med å komme med svar etc, men har begrenset tilgang til pc for øyeblikket.

Tanken av å bruke frukttobakk i mekk har aldri slått meg, og jeg grøsser av tanken. Har det seg ikke slik at frukttobakk er noe fuktig? Når en bruker vanlige "piper/bonger" som f.eks:
http://www.dritern.com/tjall/modules/coppermine/albums/userpics/10002/normal_img_0683.jpg
og
http://www.dritern.com/tjall/modules/coppermine/albums/userpics/10002/normal_img_0686.jpg

I slike piper foretrekkes det tørr tobakk, ferdigrøyk tobakk funker greit til bruk i piper, men burde svis og smuldres mer opp, slik at det blir skikkelig tørt.

For de av dere som lurer hvordan en i det hele tatt skal mekke, så gjør man følgende:
Du trenger:
Tobakk (i form av rulletobakk eller sigaretter)
Brunt/Grønt/Svart
Lighter
Underlag (DVD-cover, evt gymboka *angeleyes*)

Blandingsforhold kan være vanskelig å forklare, iogmed at det ikke er alle som kan veie tobakken sin.
Men en grei måte å gjøre det på er å mekke opp all hasjen sin ren, dvs bare smuldre opp hasjen å heller strø det oppi jointen.
Om en skal bruke ei pipe, må en blande det mer sammen slik at du ikke bare har piece på toppen eller nederst i lumet/brønnen.

Anbefaler folk å skaffe seg et miniatyr rivjern, varme opp rivjernet på den siden du velger å rive hasjen langs, å sette igang Fører for det meste til fint pulver

Happy tokin'
Mekking e en kunst som kan beskrives så enkelt som
-ett a4 papirark
-en lighter
-en hasjklump
-noe tobakk

svi siggen og løs opp over arket, tørk tobakken grundig me lighter og sånn, så smelter du hasjn, (prøv 10 sek i mikron ) eller bruk lighter, så mikser du alt grundig, poenget er å få hasjn i så små biter som mulig, mekk opp alt sammen til det bli skikkeli skikkeli fint, ta deg god tid. Putt det i pipa, sett på noe cypress hill og LIGHT THAT SHIT!
Husk at det er lov til å eksperimentere med mekket! Prøv mentolsigaretter, sleng litt te i mekket(sammen med hasjen og tobakken), tørk sitronmelisse osv osv. Litt te i mekket gir litt (frukt)smak og en mild, fin røyk, men ta ikke mye: det brenner ikke så gruelig godt(trenger heller ikke særskilt mye).
Det er mye man kan røyke som smaker bedre enn tobakk 8-)
Forøvrig vil jeg si at Manitou er et behagelig tobakksmerke, smaker bedre enn mye annet IMHO. Jeg røyker ikke tobakk/sigaretter til vanlig.

Ang. hasjen:
Plassér den på en nål, hold den forsiktig med fingrene, eller bare la den ligge på mekkeblekka. Varm den godt med lighter, løft den opp med begge hender og la den smuldre opp mellom fingrene dine. Ofte må man varme i flere omganger, har du en passelig klump du skal smuldre opp kan det være greit å dele den opp i flere biter før smuldringa setter inn(bit/klipp/varm og brekk av osv).
La gjerne lighteren gå litt frem og tilbake over tobakken og den oppsmuldredre hasjen, og gni så det hele litt i hop.

Hva jointer angår er det et godt gammelt triks å legge litt tobakk i bunn før man legger oppi mekket og ruller, da slipper man å sitte og suge på filteret i håp om at det kanskje er et trekk til ;--)

Kaptein Snus: Cypress Hill er virkelig 420, men det bør jammenmeg være et av de tre første albumene man setter på(helst Black Sunday, I suppose)!
Det meste av musikk blir kos, noe litt rolig er ofte bra. Xploding Plastix, Nouvelle Vague, Röyksopps førstealbum osv. Kos døkk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal røyke hasj snart. Lurte litt på den flaskebongen med aluminiumsfolie med hasj/tobakk i , tenne på og suge inn fra et hull du har lagd i flaska. Dere vet sikkert hva jeg mener, er det noe å anbefale første gang? Virker så stress å mekke joint. Har hørt noe om at aluminiumsfolien avgir farlige gasser også?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Brenn to hull på sida av flaska nærme bunnen - et til grue med folie (grillfolie, ikke matfolie), og et til sjåk. Så trekker du fra drikkehullet. Farlige avgasser fra folien har jeg også hørt snakk om, men i og med at grillfolie brukes til å pakke inn mat man legger på grillen, har jeg vanskelig for å tro at det er noe særlig hold i den påstanden. Om det samme gjelder matfolie skal jeg imidlertid ikke si noe om.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte å lage meg en vaporizer i nærmeste framtid, har røyka jointer før.. Hvordan effekt/rus gir denne formen for bruk av hasj kontra joint? Og hvor mye ca bør man beregne for å bli godfjern?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ta en 1.5 liters flaske med 3 maiser i med rista langt nede, så presser du nedig hasjmekk som faen til det er stappa i alle 3 så fyrer du opp alle 3 sakte men sikkert mens du trekker eller få noen kamerater av deg til og fyre de andre maisene.
Det er 6 piper i en hvis du har rista dobbelt så langt nede og hard stappa som faen med rikelig bønne.
Har bare tatt en vanlig 0.5 flaske med 2 aliminums greir(dere vet hva jeg mener) brønner eller hva det er?
Jeg fikk drittbra kick, ble ganske mye fjernere og, dobbelpipe er bra
Bøtte med maise i er heller ikke så dumt!

Du tar en 1,5l flaske og kutter av bunnen så tar du og lager ett lite hold i toppen nærme tuten som passer perfekt til maispipa så holder du for toppen mens du fyrer på. Ganske genialt faktisk! Om ønskelig kan også 2 mais piper benyttes (det må da lages 2 hull i flaska nærme tuten, helst ett på hver side) men dette blir virkelig heftig til bøtte bruk og anbefales ikke for folk med svake lunger eller for folk som ikke røyker ofte.

Personlig røyker jeg som regel bare avisbong med maispipe, dette funker utmerket og er greit og rydde vekk. En mais pipe kan kjøpes på de fleste narvesen forretninger og koster en 50 lapp eller lignende og når det kommer til avisbongen er det bare og kjøpe en VG og rulle den sammen og teipe, passe på at du får fin åpning gjennom.

Tenkte jeg måtte hive meg på her jeg også
Sitat av surre
Ingen som vet hva den sangen heter? får du ikke ut av hode
Vis hele sitatet...
My Pet Junkie - Marry joana
Det lå tidligerre en link på everyonedoesit til hjemme siden til gruppa der du kan laste ned noen sanger fra dei tidligere albummene, der denne sangen også er mulig å laste ned.
Enjoy
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare lurer egentlig. Hvorfor må man varme hasjen egentlig? :P Hva er det godt for, lizm?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TheShit
Bare lurer egentlig. Hvorfor må man varme hasjen egentlig? :P Hva er det godt for, lizm?
Vis hele sitatet...
For når den er varm er den mye lettere å smuldre opp og blande sammen med tobakk, eller hva enn du velger å mikse sammen med, enten det eller så stå å raspe den opp med et rivhjern, noe som er mye mer arbeid og du må vaske greia grundig.
Sitat av Impetus
Kjøpte denne pipa, hullet der stæsjet skal nedi er ca 5 mm bredt. Kommer jo til å suge i meg hele mekket, men så er det gjenger der, hva er de til?
Vis hele sitatet...
Anntar det er mulig å legge en rist oppi, men uansett tror jeg ikke det skal være så alt for stort problem. Har røyka masse på lignende piper uten problemer.
Impetus, den pipa er jo en "leaf" pipe, alltså ikke hashis
Men legg en rist oppi vell? men er jo alltid bedre med en vannis.

kjøpte en sånn når jeg var i london på tur, røykte den gode super skunken! got damn.
noen timer etterpå måtte jeg kaste den for den luktet skunk lange veier å jeg skulle på flyet. :/
endelig fått bestilt meg fett vannpipe fra everyone ca 65cm høy :
Sitat av Impetus
Vis hele sitatet...
Nice den, hva har du brukt til å lage den brønnen?
Sist endret av marihuana; 3. november 2006 kl. 02:37. Grunn: typo
Vet ikke om noen har sagt det allerede for jeg har ikke tatt meg tid til å lese alle postene, men IKKE BRUK ALIMINIUMSFOLIE til lum....Når du bruker det så varmes folie til en ganske høy temperatur og dermed slipper ut ganske så skadelige gasser.

Som kan forrårsake mye høyere risk for å utvikle Alzheimers syndrom..pluss masse annet piss.

Jeg bruker en nettkjøpt bong :http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=792

Å når du har røygt med ene skikkelig bong en stund for å så røyke aliminiusmsfolie bong kjenner du en ekkel bitter smak som følge av gassene.
Sist endret av Malakian; 4. november 2006 kl. 15:04.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vet ikke om noen har sagt det allerede for jeg har ikke tatt meg tid til å lese alle postene, men IKKE BRUK ALIMINIUMSFOLIE til lum....Når du bruker det så varmes folie til en ganske høy temperatur og dermed slipper ut ganske så skadelige gasser.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde å vise til?

Farlige avgasser fra folien har jeg også hørt snakk om, men i og med at grillfolie brukes til å pakke inn mat man legger på grillen, har jeg vanskelig for å tro at det er noe særlig hold i den påstanden. Om det samme gjelder matfolie skal jeg imidlertid ikke si noe om.
Vis hele sitatet...