Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1364
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyker hasj kanksje 2 ganger i måneden, liker rusen ganske godt fordi det roer meg ned, osv.

Men spørsmålet mitt er er det en sjanse for å få lunge kreft av hasj?
fordi jeg blander med tobakk så det skal brenne?
Du har ingenting å bekymre deg for. Du røyker liksom ikke en pakke sigaretter til dagen

Men ja, sjansen vil alltid være der.
Du trekker brent plantemateriale (og alt mulig annet drit som kan være i hasjen) ned i lungene (i tillegg til all driten i sigg), så ja: selvfølgelig kan det være kreftfremkallende.

Det er i alle fall ikke sunt.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker på om du troller eller ikke siden du går innpå freak å spør om røyk er helsefarlig. Tar 1 sec å google. Prøver du skremme alle som røyker hasj her inne :P haha
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres utifra spørsmålet ut som du er i yngste laget til å røyke hasj, så det burde du gi deg med til hjernen er mer utviklet.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er alltid en risiko, et godt tips: For å minske risikoen betraktelig så røyk hasjen rent, aka uten tobakk.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er alltid en risiko, et godt tips: For å minske risikoen betraktelig så røyk hasjen rent, aka uten tobakk.
Vis hele sitatet...
Har du tilfeldigvis en troverdig kilde for å underbygge denne bastante påstanden?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du tilfeldigvis en troverdig kilde for å underbygge denne bastante påstanden?
Vis hele sitatet...
Trenger du virkelig kilder? Tobakk er kreftfremkallende, det vet da de fleste.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av carttown Vis innlegg
Trenger du virkelig kilder? Tobakk er kreftfremkallende, det vet da de fleste.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er alt brennende materiale som inhaleres kreftfremkallende i ulik grad, hasj inkludert. Så ja, jeg skulle gjerne hatt kilder på at det er bedre enn tobakk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Såvidt jeg vet er alt brennende materiale som inhaleres kreftfremkallende i ulik grad, hasj inkludert. Så ja, jeg skulle gjerne hatt kilder på at det er bedre enn tobakk.
Vis hele sitatet...
Vel, nå røyker ikke jeg personlig, og jeg har ingen erfaring med hasj.... men jeg regner jo med at når man røyker hasj rent, så røyker man faktisk mindre enn om man røyker med tobakk. Om du får i deg halvparten av røykmengden, så sier det vel seg selv at det er bedre for kroppen?
Du øker sjansene ja. Det vil hjelpe på betraktelig om du bruker vaporizer eller pipe. Førstnevnte er best for lungene da du unngår røyken.
Sist endret av Relevant; 19. januar 2019 kl. 17:23.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sinken Vis innlegg
Vel, nå røyker ikke jeg personlig, og jeg har ingen erfaring med hasj.... men jeg regner jo med at når man røyker hasj rent, så røyker man faktisk mindre enn om man røyker med tobakk. Om du får i deg halvparten av røykmengden, så sier det vel seg selv at det er bedre for kroppen?
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, men jeg har enda et: Hasj er et konsentrat lagd for å blades ut. Ulike carcinogener oppstår ved for høy temperatur, og det er det jeg tror man kjenner når en varmrøykt tobakksjoint smaker mer "brent" enn ved roligere trekk. Å røyke rein hasj eller weed både ga (før jeg røykte sigaretter) og gir lungene mine krampehoste, mens joint/-sigarettrøyk opplevdes langt mildere fra første stund. Kan være jeg overtolker kroppens signaler, er spesiell eller at det er "bedøvelsesmidler" i kommersiell tobakk, men det samme skjer med vill oregano, rosmarin, te, green-go osv. Brent hasj/weed smaker dritt også i dårlige jointer eller med overivrige røykere.

Den minst kreftfremkallende metoden for inntak er utvilsomt edibles, men det er en annerledes og mer kroppslig "high", nesten som en psykedelisk downer. Såpass annerledes enn effekten fra røyking at det personlig er et must å gjøre samtidig. Og det varer en stund. Hvis jeg var TS og bare røykte et par ganger i måneden ville jeg enten spist greiene eller investert i en god vaporizer med digital temperaturjustering.
Brownies eller skakkao?