Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3200
Heisann godtfolk! Jeg endte opp på et party i natt hvor jeg tok en liner med speed. Jeg ble våken og kanskje litt ekstra snakkesalig men ikke noe mer en det.
Lineren gikk klokken 22:00 ca, mens kvelden endte for min del halv tre ca.
Jeg røyka meg ned og gikk å la meg bare.

Jeg er tidligere erfaren med brus,gress og litt ritalin, men fikk en del advarsler om denne berømte nedturen. Jeg antar det ikke er noe fasitsvar på mitt spørsmål, men kan jo være noen har tidligere erfaringer.

Mitt spørsmål er kort fortalt når sånn ca jeg kan forvente meg nedturen? Har jeg heavy storm i møte selv om jeg bare tok 1 liner og har drukket halvannen liter vann siden da?
Når jeg kun har tatt meg et par linere en kveld på fest, så bruker jeg som regel ikke å få nedtur. Kun hvis jeg sitter våken over lengre tid. Så ikke bli overrasket hvis det ikke kommer noen nedtur. Det er ikke så tungt for kroppen og hjernen å innta en enkel stripe med amfetamin.
Sist endret av Dimergon; 9. september 2012 kl. 12:48.
Hvis du bare tok en stripe i løpet av hele kvelden og du sier også du sov godt. Kommer du nok ikke til å få noe nevnverdig nedtur. Annet enn at du er litt sliten pga festing
er ikke ofte du for noe nedtur på amfetamin, men hvis du trur at du får det så kommer den!
Takk for svar folks! Da vil jeg tro det helt sikkert ordner seg Fyllesyke har vi alle vært, formen er helt ok for nå hvertfall. Spiste et par brødskiver med egg og kaviar å drakk litt melk, det hjalp hvertfall for fyllesyken !
Har begrenset erfaring med amfetamin, men når jeg drev å eksperimenterte med det så fikk jeg bare nedtur om jeg ikke hadde sovet og spist på en lang stund. Altså når jeg tok større mengder enn en linje eller to.
For meg varierer det med hvor mye jeg har tatt, over hvor lang tid - og om jeg har nattings til å sove på, i tilfelle det blir ille.

De første seks-sju gangene holdt vi det gående i maks ett døgn. Jeg trodde jeg fikk nedtur av det - begynte lett å gråte, fikk kort lunte, syntes det var kjipt å være alene, følte meg generelt dårlig. Men for det meste fysisk, sliten og kvalm (pga underernæring og stressa kropp). Så jeg var ikke så imponert over den berømte "nedturen". Men, det var før den gangen jeg fikk en ordentlig en... og lærte leksa mi, heh. Da hadde vi holdt det gående i tre dager (jeg tok en pause og sov et par-tre timer midt inni). Men stemningen siste kvelden var heller laber, og gikk og la oss i dårlig humør. Men ble bare en spiral av jævlig etter det. Det var som om det var TOTALT tomt for alle gode signalstoffer i hjernen. Depresjonen føltes bunnløs, og slik var det i to, tre døgn. Sto ikke opp av senga, for stua føltes fremmed og truende og alt for lys. Hadde stummende mørke på soverommet. Sov lite disse tre døgnene, men lå i en slags letargi. Aldri følt meg så jævlig psykisk før. Og gadd så vidt å røre på meg fysisk.

Men visste jo at det ville gå over, så det gikk jo greit, i retrospekt så var det ikke så ille. Men jeg kan huske at jeg tenkte, mens det sto på, at det var det verste jeg hadde gått gjennom i hele livet. Og det var det, på grunn av mangelen på alle signalstoffer som gir gode følelser i hjernen. (Min teori.) Tok to, tre dager før jeg fikk et MINSTE glimt av livsglede igjen.

Hjalp ikke at kjæresten fikk en liten søvnmangelpsykose og jeg skulle takle det mens jeg selv var på en ordentlig nedtur... det førte til panikkanfall med gallopperende hjerte jeg ikke fikk til å stoppe. Har aldri opplevt slikt før, og det var kanskje 18 timer etter siste stripe, så det var ren angst.

Så det jeg tror, er at: Jo lenger du drar den, jo mer makka du tar over hvor stort tidsrom - og hvordan humøret/stemningen er når "kvelden" avsluttes - det er det som bestemmer hvordan nedturen blir og graden av jævlighet.

Har ikke hatt ordentlig nedtur etter denne gangen, fordi jeg holder meg til hovedregelen: Aldri lenger enn ett døgn, maks to, uten søvn. Og en tredje dag er bare helt uaktuelt. Tar det ikke jevnlig (maks et par ganger i mnd, gjennomsnittlig èn helg) så kan ikke si noe om hvordan det oppleves av avhengige.
Jeg er på min 40. time nå. Har vel tatt 0.7g med kvalitet siden da, tok siste liner'n I 4tiden i går ettermiddag.
Har prøvd å sove sikkert 10 ganger siden siste liner'n (har endel forskjellig Indica-strains som kveler det meste av livstegn), ender opp med at jeg våkner pisse våt etter 20 mins :P.

Har en kjipt opplevelse, men ingen dårlige vibber psykisk, ikke annet enn tunge som ikke kan være i ro i kjeften og en mage som ikke vil ta til seg annen næring enn Eplejuice og Rislunsj (ikke noe spes bra å leve 40 timer på). Er ikke noe spesielt erfaren når det gjelder andre stoffer enn Cannabis, annet enn at jeg liker å ta meg en "trip" en helg i blandt, men det sier seg selv at så lenge man passer på å få i seg nok væske (sier seg selv at vanndrivende væske er hull i hodet; les: kaffe, alkohol, te etc etc), får i seg proteiner og karbohydrater og kanskje passe på at man er i litt bevegelse (Keep that blood flowing!) så bør man klare seg gjennom en kjip nedtur (som for meg er ganske så varierende fra gang til gang, I guess kvalitet teller her?)
Å komme seg ut tror jeg også er viktig, vet det er mange som liker å stuke hele kvelden med data (meg-selv inkludert) og noe sier meg at med økt hjerterytme så er det greit å få litt omløp fra føtter og armer. :P

Er også veldig enig i det Igin sier på slutten, sier seg selv at søvnmangel er med på å forverre nedturen betraktelig!

Kan vel også nevnes at en god bønne og en hjernedød film eller fem hjelper veldig på en kjip nedtur, evnt søvn :P

Litt langt inlegg, ikke helt nede enda ^^,
Sist endret av weedsuit; 10. september 2012 kl. 10:33.
Jeg får nedtur ca. 6 timer etter siste inntak.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nedtur fra speed er egentlig ganske oppskrytt, men det varierer vel fra person til person. Har aldri fått noe særlig med nedtur på de årene jeg har tatt speed. Alt ifra om jeg har vært våken en natt og tatt 1 stripe eller om jeg har gått våken en uke og brukt flere gram. Bare å huske på å spise og drikke gjevnlig. Så klart vil du føle deg litt sliten å kjip i formen dagen etterpå, men det meste sitter psykisk.
Bortsett fra trøtthet, lite søvn og liten matlyst så er det nok ikke veldig sannsynelig og få noen nedtur første gangene med amfetamin.

Er man erfaren/tolerant og er på i dager/uker så er det derimot ett faktum at livet ditt går til helvete, alle hater deg, du blir forfulgt, du kommer til og dø, du er en dritt, livet ditt går til helvete bare inse det, skal jeg henge meg?.... Slike tanker er fakta for meg hver gang på pepper nedtur... det pleier da og komme fra en håndfull timer til 1-2 dager etter slutt for min del. Kanskje forskjellig fra person til person, men jeg opplever alltid amfetamin nedtur som noe jævla dritt hvertfall :P
Sist endret av deGrønne Skoger; 20. september 2012 kl. 20:34.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Bortsett fra trøtthet, lite søvn og liten matlyst så er det nok ikke veldig sannsynelig og få noen nedtur første gangene med amfetamin.

Er man erfaren/tolerant og er på i dager/uker så er det derimot ett faktum at livet ditt går til helvete, alle hater deg, du blir forfulgt, du kommer til og dø, du er en dritt, livet ditt går til helvete bare inse det, skal jeg henge meg?.... Slike tanker er fakta for meg hver gang på pepper nedtur... det pleier da og komme fra en håndfull timer til 1-2 dager etter slutt for min del. Kanskje forskjellig fra person til person, men jeg opplever alltid amfetamin nedtur som noe jævla dritt hvertfall :P
Vis hele sitatet...
Jeg holdte på i 10år uten nedturer av noe slag, holdte på hardt i flere månder i strekk, helt til hode/kroppen sa stopp.
I det jeg passerte 30 begynte jeg å få akkurat samme tankene som du beskriver der.
Helt jævlig slitsomt å prøve å holdet hue kaldt når
det bare er negative tanker som eksisterer.
MEN det kom da noe bra ut av det, jeg opplever nedturene nå
så jævlig at det hjelper meg å tenke meg om før jeg kjører striper.