Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 54964
Jeg har fått en 25 år gammel San Pedro fra Peru.
Og en liten Peyote




Jeg er helt ny på dette, hvordan går jeg frem når jeg planter den?

- Hvor stor beholder bør jeg ha?
- Hvilken jord/næring bør jeg bruke?
- Når og hvor mye bør jeg vanne den får å nå optimal vekst og meskalin produksjon?


Det er et lite rottent punkt på San Pedro, bør jeg skjære vekk dette?
hvis den har vært oppe fra jorden i 25 år, ville jeg kjøpt nye frø fra ebay. og planta de istedenfor
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Har ikke fått det tilsendt fra Peru, noen i svergie har vert i Peru og tatt det med seg, hvordan vet jeg ikke.

EDIT: Siden ingen svarte så stolte jeg på div. google treff.
Jeg kuttet en 1 tommer(2,54cm) over det råtne punktet.




Denne skal da tørke i 2-3 dager.


Biten som jeg kuttet vekk, renset jeg vekk det råtne på.


Kuttet den opp i tynne stjerner som jeg lest var anbefalt, og ligger nå til tørk, mens jeg gleder meg til en tur eller to.


Jeg ville vurdert å lage San Pedro te om jeg var deg. Dette for å minske den kraftige kvalmen som kommer om man inntar tørket kaktus (forbigående sådan - men kjipt nok når det holder på).
Sist endret av Bearass; 23. juni 2012 kl. 22:52.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg ville vurdert å lage San Pedro te om jeg var deg. Dette for å minske den kraftige kvalmen som kommer om man inntar tørket kaktus (forbigående sådan - men kjipt nok når det holder på).
Vis hele sitatet...
Hvordan unngår det kvalmen?
Er plantematerialet som forårsaker kvalmen?
Håper du sparte litt av San Pedroen til videre avlinger?
Sitat av Solaced Vis innlegg
Håper du sparte litt av San Pedroen til videre avlinger?
Vis hele sitatet...
På lik linje håper jeg du har lest hele tråden?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Hvor mye tørket material bør jeg ta i en dose ved te?
25 gram?

Ser at en del synest det er morsomt med bilder, så her er en liten oppdatering, hvor dem er plantet :-)




For info, her er en liste med potensen


species %age fresh %age dry

peyote ? 1-6% (rarely >1%)
pachanoi 0.12% 2%
peruvianus 0.05%* 0.82%
peruvianus >0.0005% >0.01%*
pachanoi 0.02%* 0.331%
pachanoi 0.02%* 0.357%
pachanoi 0.006%*-0.14%* 0.1-2.375
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan unngår det kvalmen?
Er plantematerialet som forårsaker kvalmen?
Vis hele sitatet...
Plantematerialet øker kvalme ja (selv om meskalin i seg selv kan gi noe kvalme). Ellers er ikke smaken videre god - og nok greiere med en shot San Pedro gørr, enn å gomle i seg tørka kaktus. Jeg har personlig ingen erfaring med te-laging men finnes oppskrifter på youtube og diverse andre plasser på nett.

25 gram tørket materialet er en mild dosering. Om du er uten erfaring med psykedelika og ønsker å være forsiktig første gang, er det sikkert greit (selv om det kanskje kan føles som litt lite).
Her finner du en rekke tilberednings metoder med bilder!
Lykke til!
For en fet tråd! Digger peyoten din.

Come on now, lets all take som mescaline!!
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utrulig kult, skal følge med her. Si ifra om det blir noe rapport av det da, svært interissert i å evnt lese den.

Siden du har begge: http://www.youtube.com/watch?v=MuCj6E82xKY
ikke ta det opp til vurdering da? resultater ser du i part 2.
Sist endret av SaintSativa; 26. juli 2012 kl. 07:41.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av SaintSativa Vis innlegg
Utrulig kult, skal følge med her. Si ifra om det blir noe rapport av det da, svært interissert i å evnt lese den.

Siden du har begge: http://www.youtube.com/watch?v=MuCj6E82xKY
ikke ta det opp til vurdering da? resultater ser du i part 2.
Vis hele sitatet...

Jeg har tenkt på dette en stund, og nå ser det ut som det vokser VELDIG bra, noe som var viktig i følge norshroom ved poding.


Jeg skal laste opp noen bilder senere i dag når jeg har fått ladet kameraet.



Hva er fordelene med å pode?
Kun at Peyote'n vokser fortere, eller blir også San Pedro'n mer potent?








Noter dere hvor mye San Pedro har vokst:
Sist endret av TylerDurden; 11. september 2012 kl. 14:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Da har jeg prøvd meg på poding!




Om DETTE går vet jeg ikke, men prøver allikevel.



Om det ikke går så kan jeg bare nappe dem av og putte dem tilbake i jorda, så gror de røtter igjen:-)
Er det ikke som regel omvendt på podingen da? Siden hvis du poder en peyote på toppen av en avskåret san pedro, så vil peyoten utnytte san pedroens kjerne, som vil få peyoten til å vokse mye raskere, og større. Omvendt slik du har gjort, gjør bare at san pedroen vokser saktere, pga peyotens kjerne er saktevoksene.

EDIT: så det første bildet nå, og ser du har gjort det riktig på den første uansett så blir det spennende å se om det funker med san pedro på peyote og! Hvem vet, kanskje den san pedroen podet på peyoten blir mye mer potent?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Ja ikke sant :-)
Har aldri hørt om noen som har prøvd med San Pedro på Peyote, så jeg tenkte, hvorfor ikke bare prøve?
Om de ikke går så kan jeg bare ta den av igjen og plante den i jord.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Liten oppdatering:
Suksess!

Jeg skal gi dere bilder neste gang jeg har annledning, men la meg bare si at det er såre enkelt å pode!
Første fang og full suksess. Morsomt, kansje heldig.

Jeg håper at dette skal være mere drivende enn å trippe i seg selv. Med stor respekt så er hvert stoff et tilfelle der jeg trenger svar som hverdagen ikke kan servere meg. Prøver samme stoffet kun èn gang, om det skulle feile så kan jeg med unntak prøve igjen.
Med et tidperspektiv på 10 år.
Så kraftige stoffer trengs respekt og hjernen er ikke ferdig utviklet før du er 25(generelt).

Den vanskligeste muskelen å trene og den sjøreste!
Vis stor respekt!
Sist endret av TylerDurden; 15. desember 2012 kl. 01:03.
Veldig, veldig kult. Ser frem til flere oppdateringer, og bilder!
Flott å se det ble et godt resultat TylerDurden! Fortsetter å glede meg til neste oppdatering :-) og bare for å si det så har jeg byttet brukernavn fra Joken92 til Dark_Shadows nå
Ser på bildene fra før podingen, og kaktusene dine vil helt klart ha mere lys!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Glemte å a bilde IGJEN, men kan si at Peyote'n på San Pedro stortrives, men motsatt gikk svært dårlig.
Rev av San Pedro stilken på Peyote'n og skal plante den alene i en ny potte.

PS: San Pedro på Peyote gikk, så å si... men mangel på fuktighet gjorde at den skrumpet kraftig, så da kan jeg bekrefte at det er et dødfødt prosjekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Se så fyldig og stram den har blitt!

http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/A2783B35-875E-4983-8E60-1886DD4F34B2-15139-00000BB347C57F96_zps6878932f.jpg

Bare Peyote ser like treg ut som vanlig...
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/F0F9BCC1-DA4A-42EE-8089-E8A1CAE74449-15139-00000BB34FF58515_zps2ad4c50f.jpg

http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/C7F88538-9123-4741-878A-2F76049BF741-15139-00000BB608E9011E_zps264ede96.jpg
Gratulerer! Dette må være veldig spennende
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Det er like morsom som det ser ut :-D

Har bestilt Peruvian Torch også, skal Google litt hva jeg kan gjøre med den.
Har veldig lyst til å pode "grener"!
Nice. Jeg har to Peruvian Torch stående her. Kule kaktuser, men ganske vanskelige å håndtere da de har helt ville pigger.

Hvilket lys bruker du på kaktusene dine? Det ser ut til at peyoten din trives en del bedre enn min :P
Og hvordan vanner du dem?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
De står i sollys 9 timer eller mer om dagen og vannes hver 14 dag.
Nå som det nærmer seg sommer skal jeg vanne dem hver 7 dag og tilsette næring.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Kan det kanskje være gunstig å bruke podevoks og hamp rundt, slik man bruker til poding av epletrær osv?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Nei. Kaktus er myk som en svamp og trenger rom til ekspandering.

Fun fact: Jeg var hos bestemor i dag og podet eple, morell og plumme grener på et kirsebærtre, slik at hun har noe å glede seg til hver dag å se på utviklingen, siden hun er over 80 år så er små gleder store for henne.
Siden det var helligdag så kunne jeg ikke kjøpe podevoks, så jeg gikk en tur i skogen og samlet kvae, smeltet det og podet old school, slik hun gjorde før :-D
Stilig prosjekt du holder på med! Ble litt interessert selv og sjekka på eBay etter frø, fant disse. Samplepakke med en god del forskjellige frø. Noen som vet hva som skjer hvis dette blir stoppet i tollen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Mottok akkurat Peruvian Torch, så dere kan forvente noen pode eksperimentere snart.
Jeg har tenkt på å kansje pode den som en gren på San Pedro, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/26421F00-BC16-4764-9BF7-B5618A2049EE-10497-0000073F82E21F1A_zps1b9ebda5.jpg
Pode Peruvian Torch på San Pedro har ingenting for seg, da be begge to vokser omtrentlig like fort (sakte).

Gror Peyote fra frø jeg.. DET er tålmodighetsprosjekt det!
Sitat av nZaal Vis innlegg
Pode Peruvian Torch på San Pedro har ingenting for seg, da be begge to vokser omtrentlig like fort (sakte).

Gror Peyote fra frø jeg.. DET er tålmodighetsprosjekt det!
Vis hele sitatet...
Er mye som kan ha noe for seg utover praktiske årsaker.

Må si jeg digger at det er kommet en slik tråd igjen. Lykke til!
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Jeg vil pode dem fordi det er morsomt og de kan bli kult.

Hvorfor vil du gro frø?
Iom at du sier podingen jeg vil gjøre ikke har noe for seg, så går jeg ut i fra at du vil ha Meskalin, du vil være død lenge før Peyoten din kan bli noe å ruse seg på :-P
Jeg bare lurer på hva poding er ? Og hva er fordelen ?

Kul tråd!
Sitat av happy violence Vis innlegg
Jeg bare lurer på hva poding er ? Og hva er fordelen ?

Kul tråd!
Vis hele sitatet...
Poding er å ta vev fra en plante og feste det til en annen plante.
Du kan for eksempel ta en gren fra en type epletre og feste til en annen type epletre, også fortsetter grenen å vokse.
Det kan også gjøre med kaktus. Det er så vidt jeg har forstått ganske enkelt å gjøre med kaktus også!
For eksempel kan du kutte av toppen på en Peyote og toppen av en San Pedro. Så tar du Peyote-toppen og putter på San Pedro-bunnen. Peyoten vi nå fortsette å vokse videre på toppen av San Pedroen.

Fordelen i dette tilfellet er at du kan putte Peyote som vokser veldig sakte på San Pedro som vokser veldig fort (til kaktus å være). Peyoten vil da vokse fortere enn den vanligvis gjør. Akkurat hvordan mekanismen funker vet jeg ikke helt, så da må du sjekke google eller vente på at noen andre svarer =)
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg vil pode dem fordi det er morsomt og de kan bli kult.

Hvorfor vil du gro frø?
Iom at du sier podingen jeg vil gjøre ikke har noe for seg, så går jeg ut i fra at du vil ha Meskalin, du vil være død lenge før Peyoten din kan bli noe å ruse seg på :-P
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenkte mer i den tradisjonelle tankegangen.. Pode saktevoksende på hurtigvoksende.

Gror fra frø fordi det er spennende, ikke fordi jeg vil ha kaktuser jeg kan spise meg silly på.
Jeg trodde vel at peyote grodd fra frø kunne bli noe spisbart i løpet av en 15-20år cirka jeg... Det er selvfølgelig relativt lenge å vente, men om man begynner når man er rundt20 og har så man kan ta en tur når man er 40. Så er vel ikke det den dummeste måten å gå inn i alderdommen på(no offence til mulige 40åringer her :P).

Min ene peruvian torch er vel ikke spiseklar før om en 10år den heller, tenker at det kan bli chill å benytte seg av den når jeg har blitt voksen(kids, dame, hus, bikkje, stasjonsvogn). Sikkert helt fett å ta en liten kaktus-tur i den livssituasjonen og kjenne på tilværelsen.

@TylerDurden:
Om pusen din har blå øyne så kommer jeg og stjeler den
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Pusen min har dessverre ikke blå øyner hehe
Men kjæresten hans har blå øyner :-P

Tenkte kansje dette kunne være behjelpelig om evnt. spørsmålet kommer opp:

Lophophora williamsii - 300 mg / 27 g dried material
Trichocerus pachanoi - 300 mg / 100 g dried material
Trichocerus peruvianus - 300 mg / 37.5 g dried material


http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/B1B96CD1-78D9-4FAD-BFB7-F03686AB90EE-11638-00000878280DAB8B_zpsb7269c58.jpg

Meskalin målt i milligram.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Oppdatering:
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/A19C3089-B9D5-4288-A784-082220771187-7874-000005026E5F0A62_zps96bc45ba.jpg


Se hvor stor den er i forhold til hvordan den var!
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/2F9F26B7-214F-432A-B36B-17585827D1EC-7874-00000502817207BD_zpse15beaf8.jpg
wow!
Det der tar jo helt av. Lyst til å ta et bilde ved siden av en cola-flaske eller noe så jeg får litt mer begrep om størrelsen?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Fantastisk, hadde ikke forestilt meg at peyoten skulle vokse med den farten!
Du har herved overbevis meg om min neste levende skapning som skal inn i hus.
Noen anbefalinger om hvor en kan/burde kjøpe fra ?
Sist endret av ttj; 14. juni 2013 kl. 14:04.
Sitat av ttj Vis innlegg
Fantastisk, hadde ikke forestilt meg at peyoten skulle vokse med den farten!
Du har herved overbevis meg om min neste levende skapning som skal inn i hus.
Noen anbefalinger om hvor en kan/burde kjøpe fra ?
Vis hele sitatet...
Sverige.
Du kommer langt med å skrive navnet på kaktusen i google

Husk at du tar en risk med å innføre disse vekstene.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
wow!
Det der tar jo helt av. Lyst til å ta et bilde ved siden av en cola-flaske eller noe så jeg får litt mer begrep om størrelsen?
Vis hele sitatet...
Den nye typen cola flasken er kjip, den gode gamle 1.5l gir bedre begrep, hadde kun Farris vel og merke :-P

http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/AA1BC6FA-A0EC-4A3C-BDED-F6017C539059-8982-00000549BD0EE72C_zps61eb77e3.jpg
Wow! se der ja!
Den har jo blitt riktig så stor og fin. Nice work
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter et lite uhell med min ene peruvian torch så måtte jeg kutte den ned.
Hvordan tørker dere stjerne?
Og, jeg kuttet kaktusen cirka 2cm over rot-delen, vil det gro fram en ny kaktus om jeg bare lar den stå?
Sist endret av moret; 15. august 2013 kl. 17:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Etter et lite uhell med min ene peruvian torch så måtte jeg kutte den ned.
Hvordan tørker dere stjerne?
Og, jeg kuttet kaktusen cirka 2cm over rot-delen, vil det gro fram en ny kaktus om jeg bare lar den stå?
Vis hele sitatet...
Har gått glipp av denne posten, hvordan gikk det?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Har gått glipp av denne posten, hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Tørket stjerner i ovn på lav temp og på rist over natten. Men, har ikke orket å gjøre noe mer med dem. Det ble liksom ikke så himla mye etter at det fikk tørket ferdig (masse vann i de kaktusene ass ) og har ikke vært helt i trippehumør den siste tiden så det ligger i en boks så lenge.
Selve kaktusen har ikke vist noen tegn til om den skal leve eller dø. Den står nå der så får jeg se hva som skjer med den.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Tørket stjerner i ovn på lav temp og på rist over natten. Men, har ikke orket å gjøre noe mer med dem. Det ble liksom ikke så himla mye etter at det fikk tørket ferdig (masse vann i de kaktusene ass ) og har ikke vært helt i trippehumør den siste tiden så det ligger i en boks så lenge.
Selve kaktusen har ikke vist noen tegn til om den skal leve eller dø. Den står nå der så får jeg se hva som skjer med den.
Vis hele sitatet...
Jeg bare legger dem på matpapir og lar dem tørke i 2 døgn.
Ligger bare kaktuser din eller har du den i potte?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg bare legger dem på matpapir og lar dem tørke i 2 døgn.
Ligger bare kaktuser din eller har du den i potte?
Vis hele sitatet...
Den står i potte med kaktusjord ja Fikk litt vann etter at jeg kuttet den også.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Anbefaler deg å kjøpe kaktus næring og bruke det mens du fortsatt kan før høsten kommer for fullt.
Du må belønne go'planten din vet du^^